نوشته شده توسط : نت ویر

عادتهای مضر برای دندان و اشتباهات روزمره ای که دندان های شما را خراب می کند کدامند؟

آیا شما به تازگی به درمان ارتودنسی رو آورده اید؟

آیا نمی دانید کدام خوراکی مورد علاقه خود را نباید مصرف کنید؟

در این صورت بهتر است خوراکی هایی را که ممکن است باعث شل شدن یا شکستن براکت ها و سیم قوس دار ارتودنسی شما می شود را کنار بگذارید.

در صورت به وجود آمدن این موارد شما به اورژانس ارتودنسی نیاز پیدا می کنید.

خوردن غذا های سفت مانند استیک های نیم پز و یا پیتزا هایی که دارای نان سفتی هستند می توانند باعث آسیب جدی به دستگاه ارتودنسی شما شوند.

گاز زدن میوه های سفت مانند سیب آبدار و گوجه سبز هم برای دستگاه ارتودنسی شما مضر است.

خوردن آب نبات های سفت و تافی های چسبناک را نیز باید از رژیم غذایی خود حذف کنید.

البته  متخصص ارتودنسی در تهران  ابتدای درمان لیستی از غذا و مواد خوراکی که شما باید در حین ارتودنسی از خوردن آن اجتناب کنید در اختیار شما می گذارد و شما را از قیمت ارتودنسی مطلع میسازد.

عادتهای مضر برای دندان و خوراکی هایی که با دستگاه ارتودنسی شما دشمن هستند

 

نان های تست و یا برشته سنتی و یا نان لواشی که به صورت چند لایه درآورده اید برای دستگاه ارتودنسی شما ضرر دارد.

انواع ساندویچ ها و انواع برگرها را هم تا زمانی که دستگاه ارتودنسی ثابت  یا دستگاه ارتودنسی متحرک  و یا حتی ارتودنسی نامرئی در دهان شما است بهتر است از رژیم غذایی خود حذف کنید.

شیرینی های سفت و یخ نیز از مواردی هستند که باید در حین درمان ارتودنسی از آنها اجتناب کنید.

برخی دیگر ازاین خوراکی ها عبارتند از:

پاپ کورن : خوردن این خوراکی در حین درمان ارتودنسی بسیار مضر است زیرا ذرت بو داده دارای غلافی است که در زیر دستگاه ارتودنسی شما گیر می کند.

آجیل : اغلب آجیل ها بسیار سفت هستند در صورت تمایل شما می توانید آنها را پودر کرده و مصرف کنید.

سبزیجات خام : سبزیجات خامی مانند کلم و هویج را یا به صورت قطعات کوچک استفاده کنید یا آنها را ابتدا بپزید سپس مصرف کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 1162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

جراحی بینی یک عمل زیبایی در صورت است که معمولا برای بخشیدن زیبایی و تعادل به صورت فرد یا نوسازی بینی انجام می شود. در طول جراحی بینی (رینوپلاستی)، غضروف و استخوان های بینی اصلاح می شود. گاهی اوقات نیز برای بهبود نتیجه، از جراحی بینی همراه با گرافت استفاده می شود. اگر به تازگی جراحی بینی انجام داده اید یا قصد انجام آن را دارید، باید مراقبت های بعد از جراحی بینی را جدی بگیرید. زیرا صرف نظر از نوع جراحی انجام شده، مراقبت های بعد از جراحی به اندازه ی خود جراحی بینی مهم است. چنانچه تا چند روز بعد از عمل به درستی از بینی خود مراقبت نکنید، با عوارض ناخواسته ای مواجه خواهید شد.

بعد از عمل زیبایی بینی انتظار چه چیزهایی را داشته باشیم؟

وقتی بعد از جراحی بینی به هوش می آیید، حس می کنید که بینی تان سنگین شده. این سنگینی به دلیل گچ روی آن و پانسمان داخل آن است. پانسمان داخلی (تامپون) خیلی زود برداشته می شود زیرا حس ناراحتی به بیمار می دهد و نفس کشیدن را سخت می کند.

روی برش های ایجاد شده بخیه وجود خواهد داشت. پانسمان روی بینی با گاز استریل برای جلوگیری از چکه کردن خون به صورت و لباس ها انجام می شود؛ زیرا بینی شما تا چند روز بعد از جراحی خونریزی خواهد داشت و امری طبیعی است. معمولا خونریزی بعد از یک الی دو روز متوقف می شود. چنانچه خونریزی بعد از چند روز متوقف نگرد، این یک نشانه ی غیرطبیعی است و باید آن را با بهترین جراح بینی در تهران و یا دکتر خود در میان بگذارید.

 

یک یا دو روز بعد از جراحی با پزشک خود ملاقاتی خواهید داشت و طی این ویزیت، جراح بینی شما را تمیز کرده و تامپون را بیرون می کشد. احساس درد در صورت و سردرد، ، سرگیجه، کبودی و ورم دور چشم، پیشانی و لب ها از عوارض موقتی جراحی بینی بوده و کاملا طبیعی هستند. کبودی صورت بعد از چند روز از بین می رود و بخیه ها و گچ بینی یک هفته بعد از جراحی توسط جراح برداشته می شوند. برخی افراد بعد از برداشتن گچ بینی فعالیت های روزانه ی خود را از سر می گیرند و برخی دیگر بنا بر صلاح دید پزشک، باید دو هفته صبر کنند. حال اگر شما عمل بینی گوشتی و یا عمل بینی استخوانی انجام داده باشید شاید روند درمانتان تغییر کند.

ورم بینی آهسته آهسته فروکش می کند و آنچه که اوایل در آینه می بینید، بینی واقعی و نهایی شما نیست. بیشتر پزشکان معتقدند که ورم بینی بعد از یک سال به طور کامل می خوابد. اما پس از آن هم شاهد تغییرات جزئی فرم بینی خود خواهید بود. پس صبور باشید و درمورد نتیجه ی عمل بینی خود عجولانه قضاوت نکنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 1116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دندان پیچ خورده یا چرخیده می توانند اثر بسیار واضحی بر روی زیبایی لبخند شما داشته باشند.

دندان پیچ خورده حتی اگر فقط یک تک دندان باشد که در خارج از موقعیت خود پیچیده شده باشد می تواند سایر دندان ها را ناهموار کند.

این دندان ها علاوه بر کاهش زیبایی ظاهری  می توانند تاثیر زیادی بر عملکرد دهان نیز داشته باشند.

اگر چه در اغلب موارد دندان پیچ خورده تهدیدی فوری برای سلامتی دهان ایجاد نمی کند اما می تواند رعایت بهداشت دهان و دندان را دشوارتر کند.

برای داشتن یک لبخند زیبا ، دندان پیچ خورده خود  را اصلاح کنید

درمان ارتودنسی برای اصلاح دندان پیچ خورده از بریس کمک می گیرد.

این وسیله تشکیل شده است از مجموعه ای از براکت ها و سیم های قوس دار.

یک متخصص ارتودنسی خوب با استفاده از بریس می تواند نیرو هایی به دندان های شما اعمال کند که به تدریج آنها را به موقعیت بهتر هدایت کند.

با بهتر شدن عملکرد دندان ها و جا گیری آنها در محل مناسب ظاهر لبخند شما نیز تقویت می شود.

با کمک گرفتن از درمان ارتودنسی هر گونه مسائل مربوط به بایت حل شده و مراقبت از دهان و دندان بسیار آسانتر می شود.

تعرفه ارتودنسی را باید بعد معاینه از دکتر خود بپرسید . شما ابتدا باید ارتودنسی ثابت را تجربه کنید تا پس از مرتب شدن بتوانید از ارتودنسی نامرئی استفاده کنید. شما برای کودکان خود ارتودنسی کودکان را انجام دهید تا در سنین بالاتر با چهره ای زیبا وارد جامعه شوند. این کار عوارض ارتودنسی را در بر ندارد تا قتی بیمار با دکتر خود همکاری داشته باشد.

علل مختلف دندان های چرخیده

از آنجایی که دندان های پیچیده اغلب با ژنتیک و سابقه خانوادگی ارتباط مستقیم دارند.

اما دلایل دیگری نیزبرای بوجود آمدن این ناهماهنگی ها وجود دارد.

در واقع دلایل مختلفی وجود دارد  که می توان گفت که چرا یک دندان ممکن است پیچ بخورد و یا بچرخد.

آنها به شرح زیر هستند:

  • ژنتیک و تاریخچه خانوادگی
  • مکیدن انگشت شست در کودکی
  • استفاده مداوم کودک از یک بطری
  • ازدست رفتن پیش از موعد دندان شیری
  • آسیب های وارد ه بر دهان و دندان
  • دندان قروچه و سایش شبانه ی دندان
  • ترمیم های نا قص دندان
  • اثرات پیشرفته بیماری صمغ

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

امروزه دلایل زیادی برای انجام ارتودنسی کودکان وجود دارد که همه آن ها با نکات مثبت و قابل درکی ثابت شده اند و میتوان از آنها یاد کرد.

ارتودنسی در سنین پایین باعث میشود علاوه بر اینکه کودک زیبایی دندان های خود را زود تر بدست بیاورد راحتی و زیبایی را هم در اختیار داشته باشد.

هنگامی که ما در سنین کودکی ارتودنسی را برای فرزندان خود انجام میدهیم خیالمان راحت است که فرزندمان در سنین بالا تر دیگر با نگرانی و کاهش اعتماد به نفس مواجه نمیشود و دندان های زیبای خود را دارد.

خیلی از پدر و مادر ها از خود میپرسند که تعرفه ارتودنسی چقدر است ، باید بگویم این کار مستلزم این است که شما فرزند شما پیش دکتر ابتدا معاینه شود و سپس دکتر ارتودنسی کودکان تصمیم میگرید و هزینه را به شما اعلام میکند.

یکی از روش های ارتودنسی که برای کودکان پیشنهاد نمیشود ارتودنسی نامرئی است زیرا این روش نیازمند همکاری بیمار با دکتر است و به دلیل اینکه کودکان از فعالیت های زیادی در سنین پایین برخوردار هستند شاید نتیجه خوبی ندهد و دچار عوارض ارتودنسی شود.

ارتودنسی در کودکان علاوه بر افزایش اعتماد به نفس با توجه به ایجاد زیبایی، دارای مزایای بسیاری است.

در اوایل درمان سلامت کوتاه مدت و بلند مدت نمودار می شود.

سپس کودک شما قادر خواهد بود که با استفاده از بریس  برخی عادات نامناسب خود را کناربگذارد.

عاداتی مانند:

  • مکیدن انگشت شست
  • جلوگیری از سایش بیشتر یا آسیب به دندان ها
  • حرکت دندان ها و فک ها به موقعیت مطلوب و از پیش تعیین شده
  • کمتر شدن احتمال جراحی در آینده به وسیله مداخلات اولیه در الگوهای ناسازگاری و ناهماهنگی رشد
  • افزایش تاثیر نتایج نهایی درمان و ثبات آنها
  • بهبود سهولت در تنفس
  • برطرف شدن موانع گفتار
  • آسانتر شدن رعایت بهداشت دهان و دندان
  • کمتر شدن شرایط ایجاد پوسیدگی ، بیماری های لثه و بیماری های قلبی
  • جلوگیری از سایش در دندان ها از طریق تصحیح Crossbites overbites  subbites
  • جویدن مناسب غذا و جذب مواد مغذی و به دنبال آن کاهش مشکلات گوارشی

 



:: بازدید از این مطلب : 1303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

معمولا زمانی که یک فرد اعلام می کند بینی اش را عمل کرده، همه ی تصورات به سمت عمل زیبایی بینی می رود. اما این تصور همیشه درست نیست و دلیل آن را در این پست عنوان می کنیم. منظور از عمل بینی ممکن است عمل زیبایی بینی و یا جراحی عملکردی بینی باشد. تفاوت میان عمل بینی و رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) را در اینجا بررسی می کنیم. شما میتوانید این عمل را پیش بهترین دکتر جراح بینی در تهران انجام دهید تا نتیجه خوبی از این عمل بگیرید.

رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی همان عمل زیبایی بینی است که طی آن، اندازه، شکل و تقارن تمامی قسمت های بینی اعم از پره ها، نوک و پل تغییر پیدا کرده و بینی ظاهر متعادل تری به خود می گیرد. رینوپلاستی را می توان به دو روش باز یا بسته انجام داد که انتخاب هر روش بر عهده ی پزشک و بر اساس شرایط بینی بیمار صورت می پذیرد. در ابتدای عمل زیبایی بینی به روش باز یک شکاف بر روی فضای بین دو سوراخ ایجاد می شود. این شکاف در بسیار کوچک است و بعد از گذشت دوران نقاهت به یک خط بسیار کم رنگ تبدیل می شود که اصلا جلب توجه نمی کند. عمل زیبایی بینی به روش بسته به هیچ شکاف خارجی منجر نمی شود اما نمی توان آن را بر روی تمامی بیماران انجام داد. از آنجایی که نقص ظاهری بینی در هر بیمار متفاوت است، روش عمل بینی نیز به طور منحصر به فرد و با توجه به آناتومی بینی توسط جراح بینی انتخاب می شود. در عمل زیبایی بینی برخی بیماران، ممکن است از گرافت غضروف کمک گرفته شود.

اگر هر یک از مشکلات زیر در بینی تان شما را اذیت می کند، رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی می تواند حلال مشکل شما بوده و نگرانی هایتان را برطرف کند. اگر بینی شما استخوانی یا گوشتس است میتوانید یکی از عمل بینی استخوانی یا گوشتی را نیز انجام دهید.

فرورفتگی یا قوز بینی

 

رادیکس (radix) قسمت استخوانی بالای بینی است. رادیکس و غضروف زیر آن ممکن است بزرگ باشند که باعث پدید آمدن قوز بینی می شود. اگر رادیکس فرورفته باشد، فرورفتگی پل بینی را ایجاد می کند. با عمل قوز بینی می توان قسمت های اضافی را از بین برد. ممکن است جراح با اضافه کردن تکه ای از غضروف سایر قسمت های بینی بیمار، قسمت فرورفته بینی را پر و پل بینی را صاف کند.



:: بازدید از این مطلب : 1319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتوپدی دندانی از طریق استفاده از وسایل ارتوپدی برای فک و چهره به کمک درمان ارتودنسی آمده است.

شما قبلا می دانستید که دکترارتودنسی به چه معنا است اما درباره تخصص در ارتوپدی دندانی چطور؟

تخصص در ارتوپدی دندانی  – فاسیال ، تمایز ویژه ای است که ارتودنتیست ها بدست می آورند.

یک دکتر ارتودنسی پس از اتمام دندانپزشکی عمومی و گذراندن دوره دو تا سه ساله ارتودنسی توانسته است دانش خوبی در ارتوپدی دندانی بدست بیاورد.

ارتوپدی دندانی و فاسیال ، روند طبیعی ایجاد رشد و ساختار استخوان بیمار و تعمیر هر گونه عدم تعادل چهره و فک را به عهده دارد.

این فرآیند اغلب شامل درمان دو مرحله ای می شود و معمولا زمانی شروع می شود که بیمار حدود ۷ یا ۸ سال سن داشته باشد.

کمبود استخوان در فک

اگر جمعیت دندانی شما زیاد باشد ممکن است ساختار استخوانی فک تان نا کافی  باشد. پس شما نیاز به ارتودنسی دارید و باید به انتخاب پزشک یمی از روش های درمان ارتودنسی مثل ارتودنسی نامرئی و یا ارتودنسی متحرک را انتخاب کنید.

از آنجایی که درمان ارتودنسی متمرکز بر ترمیم دندان است و برای اینکه نتیجه نهایی عالی باشد ، تلاش می کند تا  با بهره گیری از ارتوپدی دندانی مشکلات و اختلالات دهان و دندان را بر طرف کند.

اکثر متخصصان ارتودنسی نیز در ارتوپدی دندانپزشکی تخصص دارند.

آنها با استفاده از پیشرفت های اخیری که در ارتوپدی دندانی به وجود آمده است توانسته اند نتایج درخشانی را در این رشته بدست بیاورند. معمولا هزینه ارتودنسی اول درمان مشخص میشود و میتوانید آن را بصورت اقساطی هم پرداخت کنید.

علت شلوغی دندان ها در فک چیست؟

 

اگر دندان های شما در مقایسه با اندازه فک بیش از حد بزرگ باشند قادر نخواهند بود که در فضای موجود قرار بگیرند.

این وضعیت مانند رنگ چشم یا رنگ پوست به طور کلی ارثی است.

یکی دیگر از دلایل مهم می تواند زودتر یا دیر تر از دست رفتن دندان های اولیه باشد که می تواند منجر به جوانه زدن نامناسب دندان های دائمی شود.

درصورتی که  دندان کودک شما پیش از موعد از دست رفته باشد و دندان های دیگر تمایل به حرکت در اطراف فضای خالی پیدا کنند.

در چنین مواردی فضا نگهدار یک راه حل مناسب برای نگه داشتن دندان های مجاور هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 1254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کوچکی فک پایین یک فرآیند منحصر به فرد است.

زمانی بود که اغلب مردم در مورد چگونگی رشد چهره چیز زیادی نمی دانستند.

زمانی بود که اغلب مردم  از اهمیت راه هوایی اطلاعات چندانی نداشتند.

زمانی بود که اغلب مردم از چگونگی جذابیت چهر ه ها آگاهی چندانی نداشتند.

آنها زمانی که به دلیل کوچکی فک پایین به درمان ارتودنسی دندان مراجعه می کردند نمی دانستند که چگونه باید درمان شوند.

بهترین دکتر ارتودنسی در تهران  برای درمان آنها دندان های کج و روی هم افتاده را از دهانشان خارج می کرد. شما میتوانید روش ارتودنسی نامرئی و یا ارتودنسی متحرک را استفاده کنید و برای تعرفه ارتودنسی از دکتر خود سوال بپرسید تا بهترین روش و مناسب ترین کار را بتواند برای شما انجام دهد.

تحولات جدید در درمان ارتودنسی

امروزه تحولات جدیدی که در مورد نحوه درمان ارتودنسی دندان بوجود آمده است باعث شده که دیدگاه های جدیدی در مردم بوجود بیاید.

اگرچه این تحولات به آرامی در این درمان راه پیدا کرده است اما مطمئنا این ایده ها در تصمیم گیری افراد برای ارتودنسی تاثیر داشته است.

این انتظارات جدید در مورد مرتب کردن دندان ها کمتر به نظر می رسد.

این در حالی است که امروزه اغلب مردم به سمت دستکاری چهره خود رو آورده اند.

 انتظارات مردم از درمان ارتودنسی

در چند سال گذشته اغلب مردم تنها به درست کردن دندان هایشان اکتفا می کردند.

اما انتظارات اجتماعی در حال افزایش است.

امروزه انتظارات مردم از یک متخصص ارتودنسی خیلی بیشتر از چگونگی درست کردن دندان های جلو است.

آنها می خواهند فک ها و دندان هایشان با سایر اجزای صورتشان تناسب داشته باشد.

هدف همه افرادی که به درمان ارتودنسی رو می آورند لبخند زیبا درتناسب با سایر اجزای صورتشان است.

اما حفظ تناسب چهره افراد تنها با موارد زیر امکان پذیر است.

این موارد عبارتند از:

  • دندان های منظم و ردیف
  • تقارن و تناسب چهره
  • ارزیابی سلامت مفصل فک
  • نداشتن دندان قروچه شبانه

کوچکی فک پایین یا IMDO  چیست؟

کوچکی فک پایین را می توان با جراحی برطرف کرد.

جراحی IMDO به طور خاص برای درمان نوجوانان با فک کوچک طراحی شده است.

این جراحی فلسفه های گسترده تر را برای درمان ایده آل کوچکی فک پایین توصیف می کند.

در این افراد به نظر می رسد که قوس بالایی دندان ها برای قوس پایینی آنها بیش از حد بزرگ است.

 



:: بازدید از این مطلب : 1211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مشکلات فک نیازمند درمان های گوناگونی است.

هنگامی که دندان های فک بالا و فک پایین به راحتی با هم جفت نمی شوند .

ارتودنتیست ها قادرند برای برطرف کردن این عارضه طیف وسیعی از گزینه های درمانی را ارائه دهند.

به طور معمول یک متخصص ارتودنسی در تهران برای اصلاح مشکلات فک به یک سال زمان نیاز دارد. شما ارتودنسی کودکان و اصلاح را هرچه زودتر انجام دهید نتیجه بهتری خواهید گرفت. درمان اصلاح فک به روش ارتودنسی نامرئی امکان پذیر نیست و هزینه ارتودنسی زیادی را نیز این روش نسبت به سایر به همراه دارد

درد فک

درد فک و صورت یک مشکل رایج است که ملیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

هنگامی که شما برای تشخیص و درمان اقدام می کنید ، معلوم می شود که بسیاری از مشکلات فک ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است.

همانطور که بسیاری از علل بالقوه در مورد درد فک وجود دارد ، بنابراین تشخیص صحیح بسیار حیاتی است.

پزشکان نیاز به شناسایی علت دقیق دارند تا بهترین دوره درمان و تسکین درد را فراهم کنند.

علت درد فک

علل مختلفی برای درد فک وجود دارد.

این موارد می تواند گزینه های زیر باشد:

  • آسیب جسمی یا تروما
  • مشکلات عصبی
  • مشکلات رگهای خونی

بیشترین علت گزارش شده از درد فک اختلالات مفصل است.

این وضعیت در ۱۲ درصد از افراد وجود دارد و بیماران دچار  (TMJ)  یا  اختلال مفصل گیجگاهی فکی را تحت تاثیر قرار می دهد.

بسته به شدت مشکلات معمولا به طور تقریبی ۵ درصد افراد مبتلا در صدد درمان پزشکی هستند.

اغلب زنان در سن بلوغ  تحت تاثیر قرار می گیرند.

علل شناخته شده ی درد فک و صورت کدامند؟

برخی علل شناخته شده ممکن است در دوره های استرس عاطفی و یا خم کردن و باز کردن بیش از حد دهان در اثر دندانقروچه شبانه اتفاق بیفتد.

علل شناخته شده درد فک و یا درد دهان و صورت عبارتند از:

 



:: بازدید از این مطلب : 1258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لبخند لثه ای زمانی است که شما لبخند می زنید و بافت لثه شما نمایان می شود.

اغلب بیماران از داشتن این نوع لبخند ناراحت هستند.

آنها می گویند این باعث می شود که احساس خوبی نداشته باشند یا لبخند شان کمتر جذاب باشد.

ما خبر خوبی برای این افراد داریم.

لبخند لثه ای در بیشتر موارد قابل درمان است.

یک دکتر ارتودنسی در ابتدا منبع اینکه چه چیزی سبب نمایش لبخند لثه ای شده است را پیدا می کند.

پس از اینکه منبع این عارضه کشف شد درمان ارتودنسی دندان آغاز می شود.

شما میتونید با در نظر گرفتن عوارض ارتودنسی و هزینه ارتودنسی این کار را به راحتی و بدون دردسر انجام دهید

اگر شما در سنین پایین و خردسالی ارتودنسی کودکان خود را انجام دهید در آینده فرزندتان دچار

لبخند زشت چیست؟

شاید شما تعجب کنید اگر بشنوید که هیچ تعریفی برای زشتی یا زیبایی چیزی وجود ندارد ، این عمدتا مربوط به ادراک شما است.

در حقیقت مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته است نظر عموم جامعه را در این باره مشخص می کند.

این گزارشات نشان می دهد که مردم چه چیزی را نشانگر لبخند لثه ای می دانند.

در اغلب موارد افراد لبخندی را که یک یا دو میلیمتر از لثه را نشان می دهد زیبا می دانند و بیشتر از آن را لبخند لثه ای می خوانند.

نظرات مردم در این باره گاهی شگفت آور است.

زیرا در نظر مردم لبخندی را که لثه ها را تا حدود ۳ میلیمتر یا بیشتر نشان دهد ، لبخند زشتی است!!!

 

لبخند لثه ای در مردان بیشتر است یا زنان؟

جالب است که بدانید این وضعیت در زنان بیشتر از مردان است.

بعضی از کارشناسان می گویند ، حدود ۱۴ درصد از زنان و ۷ درصد از مردان دارای لبخند لثه ای هستند.

چه چیزی باعث ایجاد لبخند لثه ای می شود؟

تعداد زیادی از دلایل وجود دارد.

اما رایج ترین آنها عبارتند از:

  • دندان های کوتاه
  • باریک بودن لب بالا
  • لثه های بزرگ که به عنوان لثه هیپرتروفیک شناخته می شوند
  • رشد بیش از حد فک بالا

شاید شما تصور کنید که همه چیز را درمورد نسبت و موقعیت و زمانی که لبخند نازیبا به وجود می آید را می توان درست کرد.

شاید علت مربوط به موارد زیر باشد:

  • دندان ها
  • فک ها
  • لب ها
  • لثه ها

اگر چه مولفه های بالا موارد کلیدی هستند ، اما در اکثر موارد وضعیت لبخند لثه ای ژنتیکی است.

بنابراین هیچ کاری نمی توان برای پیشگیری از آن انجام داد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کاشت دندان یا ایمپلنت دندانی امروزه توانسته است محبوبیت زیادی را در میان مردم کسب کند.

ممکن است شما در اثر تصادف یا خرابی برخی از دندان های خود را از دست  داده باشید.

یا فاصله بین دندان های شما ، مادر زادی بیش از یک سانتیمتر باشد.

در این صورت به وسیله ایمپلنت دندانی و ارتودنسی می توانید اغلب معایب دندان هایتان را برطرف کنید.

آیا شما دندان از دست رفته دارید و همزمان قصد انجام ارتودنسی دارید؟

در این صورت یک متخصص ارتودنسی خوب پس از بررسی دقیق دندان های شما ابتدا درمان ارتودنسی دندان های شما را انجام می دهد تا همه دندان ها در سر جای اصلی خود و مرتب  قرار بگیرند شما میتوانید این کار را با ارتودنسی ثابت و یا ارتودنسی نامرئی شروع کنید.

پس از ارتودنسی  وقتی که جای دندان از دست رفته دقیقا مشخص شد دندانپزشک شما می تواند اقدام به انجام ایمپلنت یا کاشت دندان کند .باید این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر با دکتر خود همکاری نکنید عوارض ارتودنسی را در پی خواهید داشت.

این کار میتواند در سنین کودکی و با روش ارتودنسی کودکان انجام شود تا نتیجه بهتری بگیرید و دچار هزینه های بیشتر نشوید.

کاشت دندان یا ایمپلنت دندانی یعنی چه؟

بازسازی و احیا کردن سلامت دندان ها را به نوعی ایمپلنت دندانی می گویند.

ایمپلنت نوعی پیوند اعضا است که جایگزین یکی از اعضا از دست رفته بدن می شود.

این جسم خارجی ارتباط موفقیت آمیزی با بافت های بدن برقرار خواهد کرد .

کاشت دندان تشکیل شده از جایگذاری  یک پیچ ازجنس فلز تیتانیوم  به جای ریشه دندانی که از دست رفته است.

سازگاری پایه فلز تیتانیوم با سلولهای بدن همه افراد یکسان است.

این پایه فلزی در فک فرو می رود ولی نه بطور کامل ، بلکه  قسمتی از آن از فک بیرون می ماند.

روی پایه از فک بیرون زده روکش دندان همرنگ با دندان های کناری کار گذاشته می شود.

مدت زمان لازم برای انجام کاشت دندان چقدر است؟

 

پس از کاشت پایه فلزی  در فک بطور معمول مدت سه الی چهار ماه زمان لازم است تا فک تحریک شود.

سپس استخوان سازی خود را در اطراف جداره پایه تیتانیوم به اتمام برساند.

جداره پایه فلزی کاشته شده در فک حالا بطور کامل توسط استخوان سازی احاطه شده و در فک به اندازه یک ریشه طبیعی محکم و ثابت شده  است.

 



:: بازدید از این مطلب : 1397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر تصمیم به کاهش وزن دارید و رژیم و ورزش های مختلف نتوانسته شما را لاغر کند، پس شاید به فکر انجام جراحی های لاغری و یا پیکر تراشی به شیوه هایی چون ابدومینوپلاستی یا لیپوساکشن هستید.

اما اگر در درک تفاوت پیکر تراشی با جراحی های لاغری دچار مشکل شده اید، بدانید که تنها نیستید. از آنجایی که در زمینه کاهش وزن و لاغری اکثرا نام این دو جراحی مطرح می شود، بسیاری از بیماران به اشتباه فکر می کنند که جراحی لاغری و پیکر تراشی یکی هستند. با اینکه جراحی لاغری و پیکر تراشی هر دو نهایتا موجب بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس بیمار می شوند، اما این دو عمل از لحاظ روند و هدف جراحی تفاوت های بسیاری دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

 میزان کاهش وزن با جراحی لاغری بسیار بیشتر از پیکر تراشی خواهد بود

جراحی لاغری مانند بای پس معده یا اسلیو معده با کوچک کردن اندازه معده موجب محدود شدن کالری دریافتی بدن می شوند. جراحی لاغری می تواند به افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، کمک کند تا میزان قابل توجهی (تا ۸۰ درصد) وزن کم کنند. در عوض جراحی های پیکر تراشی هیچ تاثیری بر اشتها، گوارش یا متابولیسم نداشته و موجب کاهش وزن قابل توجهی نمی شوند. در واقع در پیکر تراشی بیمار تنها به اندازه خارج کردن بافت های چربی وزن کم می کند که بسیار اندک است.

بر خلاف پیکر تراشی، جراحی لاغری بیماری های مرتبط با چاقی را درمان می کند

جراحی لاغری نوعی عمل پزشکی و پیکر تراشی جراحی زیبایی محسوب می شود. در واقع هدف جراحی لاغری بهبود مستقیم ظاهر بیمار نیست. بلکه هدف آن کاهش اشتها و کمک به کاهش وزن و بهبود بیماری های فرد می باشد. بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی و فشار خون پس از جراحی لاغری به طرز شگفت آوری بهبود پیدا می کند. در مقابل هدف اولیه پیکرتراشی دستیابی به بدنی با فرم ایده آل بوده و هیچ ارتباطی با بهبود سلامت فیزیکی ندارد.

 

امکان بازگشت وزن پس از جراحی پیکرتراشی به مراتب بیش از جراحی لاغری است

همانطور که قبل تر گفته شد، جراحی لاغری موجب تغییر سیستم گوارش بدن می شود. از این رو می توان گفت کاهش اشتها و کاهش وزن حاصل از آن می تواند دائمی و همیشگی باشد. در مقابل در پیکرتراشی صرفا چربی های موضعی از برخی نقاط بدن خارج می شوند که می توانند با عدم رعایت تغذیه مناسب و تحرک کافی، به راحتی برگردند. در نتیجه می توان گفت کاهش وزن حاصل از جراحی های لاغری بسیار ماندگار تر از پیکر تراشی می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

درمان ارتودنسی و دندان از دست رفته

اگر برخی از دندان های شما غایب هستند و اکنون شما قصد درمان ارتودنسی نامرئی و یا ارتودنسی متحرک را دارید بهتر است هرچه سریعتر دست به کار شوید.

مشاور یا بهترین متخصص ارتودنسی نیز در صورت مواجه شدن با فردی که دندان های غایب دارد راهنمایی های لازم را به او ارائه می دهد و شما را از تعرفه ارتودنسی آگاه میکند.

دندان های غایب علاوه بر ظاهر نامطلوب ، ممکن است از :

  • مال اکلوژن ( ناهنجاری دندان )
  • آسیب به پریودنتال ( بیماری های لثه)
  • رشد کم در استخوان آلوئولار ( استخوان نگه دارنده دندان)
  • کاهش توانایی جویدن
  • تلفظ نابهنگام

درمان ارتودنسی در این بیماران به طور معمول گران قیمت و چند رشته ای است.

زیرا جراحی ، درمان ارتودنسی و سپس ایمپلنت دندانی می تواند بار سنگینی را بر بودجه خانواده قرار دهد.

دلیل اصلی از دست دادن دندان

محققان خاطر نشان کرده اند که پریودنتال یا بیماری های لثه اصلی ترین علت از دست دادن دندان است.

آیا شما می خواهید بدانید که چگونه بیماری های لثه را تشخیص دهیم؟

برای این کار میتوانید به مطلبی با همین عنوان مراجعه کنید.

از دست دادن دندان در میان مردان بالاتر از ۳۵ سال بیشتر از زنان دیده شده است.

این مردان دچار زخم دندان شده بودند.

محققان خاطر نشان می کنند که ارتباط بین سیگار کشیدن و از دست دادن دندان ممکن است بسیار قوی تر باشد.

در این راستا بیماران باید اطلاعات بیشتری را در مورد تاریخچه سیگار کشیدن خود در اختیار پزشکان قرار دهند.

استفاده نکردن از مراقبت های دندانپزشکی

تقریبا ۴۰ درصد از بیماران گزارش داده اند که آنها هرگز از مراقبت های حرفه ای دندانپزشکی بهره ای نداشته اند.

حدود ۶۰ درصد از آنها هم گفته اند که گاه و بی گاه دندان خود را مسواک زده اند.

تنها ۱۶ درصد از افرادی که دندان های خود را از دست داده اند می گویند که به طور منظم مسواک زده اند.

از دست دادن دندان در این افراد ممکن است به دلایل دیگری مثلا حادثه یا سایر بیماری ها باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اپن بایت دندان یا نیش باز چیست؟این عارضه در اثر چه چیزی به وجود می آید؟درمان ارتودنسی دندان چه کمکی می تواند به رفع آن بکند؟ هزینه ارتودنسی و درمان آن چقدر است؟ آیا عوارض ارتودنسی خاصی را به دنبال دارد ؟ آیا میشود با ارتودنسی نامرئی آنرا درمان کرد؟

اینها سوالاتی است که افرادی که دارای اپن بایت هستند از متخصص ارتودنسی خوب  خود می پرسند.

اپن بایت دندان یا نیش باز چیست؟

امروزه بسیاری از بیماران دچار مشکلات صحبت کردن و جویدن هستند.

اما آنها نمی دانند که این مشکل از کجا پیدا شده است.

باز بودن دندان ها در حالت بسته بودن دهان را اپن بایت یا نیش باز می گویند.

این یک اختلال در فک است و درمان آن امکان پذیر است.

به تعبیر دیگر نیش باز یک نوع مال اکلوژن است که به این معنی است که وقتی فک ها بسته می شوند دندان ها با هم تماس پیدا نمی کنند.

دلایل ایجاد اپن بایت دندان کدام است؟

در درجه اول نیش باز بوسیله چهار عامل ایجاد می شود که از این قبیلند:

  1. مکیدن انگشت شست در کودکان
  2. تهاجم زبان
  3. اختلال مفصلی و فکی
  4. مشکل اسکلتی

 

مکیدن انگشت شست در کودکان

هنگامی که دندان های  کودک در اثر مکیدن انگشت شست یا پستانک یا یک شی خارجی دیگر مانند مداد تحت فشار قرار می گیرد هماهنگی دندان ها از بین می رود.

این می تواند منجر به نیش باز شود.

تهاجم زبان

هنگامی که فردی در حال صحبت کردن و یا  توقف در حرف زدن ، زبان خود را بین دندان های فوقانی و پایینی با فشار قرار می دهد این باعث اپن بایت دندان می شود.

همچنین تهاجم زبان می تواند باعث شکاف بین دندان ها شود.

اختلال مفصلی و فکی

گاهی اوقات بیمار از زبان خود استفاده می کند تا دندان هایش را از هم جدا نگه دارد.

این می تواند باعث فشار به فک و درد مزمن فک یا اختلالات)  TMJ یا TMD)  شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 1271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مسواک زدن در حین درمان ارتودنسی به زمان بیشتری نیاز دارد.

صرف زمان بیشتر برای دندان هایی که با بریس پوشانده شده اند می تواند پلاک را به خوبی از بین ببرد ارتودنسی نامرئی دیگر نیازی به مشواک مخصوص ندارد.

همچنین دقت در مسواک زدن علاوه بر مراقبت از دندان ها از لثه هم مراقبت لازم را به عمل می آورد.

شما اگر در سنین پایین ارتودنسی کودکان انجام دهید نتیجه بهتری میتوانید بگیرید و هزینه ارتودنسی آن مقداری پایین است اما حالا هم هیچ مشکلی ندارد با مراجعه به یک دکتر ارتودنسی در تهران شما میتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

حذف پلاک در اطراف بریس ارتودنسی

حذف پلاک به طور عادی و در هنگامی که دندان ها صاف و مرتب هستند آسان است .

اما هنگامی که اطراف  دندان ها را بریس ارتودنسی پوشانده است دسترسی به پلاک و بیرون کشیدن آن از بین آنها بسیار دشوار تر خواهد شد.

زیرا مواد غذایی مکان های اضافی برای انباشت و پنهان شدن پیدا کرده اند.

از این رو صرف وقت و زمان بیشتر برای تمیز کردن دندان ها ضروری است.

با رعایت بهداشت دهان و دندان  و مسواک زدن در حین درمان ارتودنسی شما می توانید از خطر ابتلا به بیماری های لثه در امان باشید.

طریقه مسواک زدن با داشتن بریس ارتودنسی

در ابتدا شما باید الاستیک یا باند را از دستگاه ارتودنسی ثابت خود بردارید.

قطعات متحرک را نیز از دهان خود خارج کنید.

حالا می توانید اطراف سیم ها و پین ها را به دقت تمیز کنید.

حرکت مسواک خود را از بالا به پایین انجام دهید.

متخصصان دندانپزشکی عمومی توصیه می کنند که مسواک زدن را دو بار در طول شبانه روز و هر بار دو دقیقه انجام دهید.

بهتر است برای تمیز کردن هر دندان خود ۳۰ ثانیه زمان اختصاص دهید و تا آن دندان را کاملا تمیز نکردید به سراغ دندان دیگر نروید.

امروزه مسواک های الکتریکی در بازار آمده اند که هر ۳۰ ثانیه یک بار توقف کوچکی دارند تا به شما اطلاع دهند که زمان تغییر مکان است.

به این ترتیب شما خواهید توانست که هر دندان را در زمان اختصاص داده شده به خوبی تمیز کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 1401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

هنگامی که افراد تصمیم به درمان دندان های نا مرتب خود میگیرند با زوق و شوق زیادی به فکر این موضوع هستند که پایان کار دندان های آنها مرتب و درست شده است و دیگر نیاز نیست خود را بخاطر دندان های کج و ماوج از بقیه قایم کنند.

از این رو مرحله بعدی که شما باید نسبت به آن اقدام کنید این است که پیش یک دکتر ارتودنسی خوب بروید تا شما را معاینه کند و پس از معاینه به شما بگوید چه کار کنید و چه نکنید.

خیلی ها فکر میکنند از همان اول میتوانند نوع درمان ارتودنسی خود را تعیین کنند اما اینطور نیست . دکتر ارتودنسی شما بهتون میگوید که کدام روش از ارتودنسی برای شما مناسب است و شما باید آن روش درمانی را دنبال کنید و پس از آن شما را از قیمت ارتودنسی مطلع میسازد.

شما میتوانید در سنین پایین ارتودنسی کودکان و فرزندان خود را انجام دهید که او هم در آینده دغدغه روش و نوع ارتودنسی را نداشته باشد.

امروز میخواهیم درباره ارتودنسی متحرک صحبت کنیم. روشی که در چندسال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

آیا ارتودنسی متحرک برای من مناسب است؟

در اولین قرار ملاقات ،متخصص ارتودنسی همه ی گزینه های انتخابی را برای شما توضیح خواهد داد.

او برای شما مشخص خواهد کرد که آیا ارتودنسی متحرک برای اصلاح دندان و فک شما روش مناسبی است یا خیر .

این روش اغلب برای اصلاح فک بالا استفاده می شود.

ارتودنسی متحرک برای همه گروه های سنی مناسب می باشد.

اما در سنین پایین  (زیر ۱۲ تا ۱۴ سال ) که هنوز رشد فک به خوبی انجام نشده است ، می توان از این موقعیت برای رشد فک ها  و برای تصحیح ناهنجاری های فکی استفاده کرد.

بعضی از ناهنجاری های فکی در سنین کودکی فقط با ارتودنسی و بدون جراحی به راحتی قابل درمان هستند.

درمان در سنین پایین هزینه ی کمتری را نیز در بر خواهند داشت.

در سنین بالاتر برای اصلاح ناهنجاری های فکی علاوه بر ارتودنسی دندان باید جراحی فک نیز انجام شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 1227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در زندگی روزمره خود دچار درد هایی میشویم و باعث اذیت شدن ما در محل کار ، مدرسه و یا خانه میشود . یکی از این درد ها مربوط به دندان میشود. هنگامی که ما دچار ناهنجاری دندان میشویم ، باعث میشود تا دندان ها پوسیده شود و کم کم خراب شوند اگر هرچه زودتر این موضوع را پیگیری نکنیم به کل تمام دندایمان خراب میشوند و مصیبتی میشود که نگو و نپرس.

یکی از روش هایی که میشود با آن از پوسیدگی و خرابی دندان ها جلوگیری کرد ارتودنسی دندان است. هنگامی که ما متوجه ناهنجاری های دندانمان شدیم باید پیگیر شویم و به یک دکتر ارتودنسی مراجعه کنیم و از همه موارد این درمان از جمله فواید و عوارض ارتودنسی آگاهی پیدا کنیم و سپس اگر لازم بود شروع به درمان آن کنیم تا دیگر متحمل هزینه اضافی گزافتر نشویم.

با این حال بعضی از روش های ارتودنسی که بیشتر برزگسالال تمایل به انجام آن ها دارند مانند ارتودنسی نامرئی  .

دلیل تمایل انها به این روش این است که در ارتودنسی نامرئی دیگر براکت و سیم های مربوط به ارتودنسی وجود ندارد که باعث اذیت آنها شود اما نسبت به سایر روش ها این دسته تعرفه ارتودنسی بیشتری دارد.

شدت ناهنجاری و مدت زمان صرف وقت و نیاز به کشیدن دندان و یا نیاز به جراحی فک و تغییر موقعیت استخوان ها از عوامل تاثیر گذار به روی هزینه درمان می باشد .

از عوامل دیگری که تعیین کننده هزینه ارتودنسی است مکان و رتبه علمی  درمان کننده شما می باشد .

بسیاری از دندانپزشکان در مطب خود ارتودنسی را با هزینه پایین تری انجام  می دهند.

در حالی که ارتودنسی باید توسط متخصص ارتودنسی که ۳ الی ۴ سال بیشتر از یک دندانپزشک ادامه تحصیل داده و دارای بورد تخصصی است صورت بگیرد.

همچنین نحوه درمان و سن بیمار نیز از عوامل تاثیر گذار به روی هزینه ارتودنسی است.

 



:: بازدید از این مطلب : 1987
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی متحرک در دوران بارداری  را نیز  می توان ادامه داد  به شرط اینکه موارد بسیاری را رعایت کنید.

زنان بار دار از انجام بسیاری از کارها در دوران بارداری اجتناب می کنند.

یا از مصرف انواع خاصی از داروها و خوردن برخی از مواد غذایی پرهیز می کنند.

با این حال بهتر است دلایل  واقعی زنان باردار را در مورد عدم انجام ارتودنسی مورد بررسی قرار دهیم. شاید یکی از دلیل ها هزینه ارتودنسی باشد.

البته  ملاحظات زیادی برای زنان باردار وجود دارد و آن اینست که در دوران بارداری اغلب حساسیت افزایش می یابد. ما باید در سنین پایین یعنی ارتودنسی کودکان انجام دهیم تا دیگر در دوران زندگی متاهلی درگیر همچین کار هایی نباشیم.

این به این معناست که ارتودنسی در دوران بارداری کمی ناراحت کننده است و بیمار باید هرگونه دردی را بدون مسکن تحمل کند.

تغییرات هورمونی در بدن در دوران بارداری می تواند خطر تورم و  تحریک لثه را توسط ارتودنسی افزایش دهد.

ارتودنسی ممکن است لثه ها را تحریک کند و تغییرات هورمونی امکان دارد به روی حرکات ارتودنسی تاثیر گذارد.

این مهم است که بیماران به طور منظم  توسط متخصص ارتودنسی در تهران خود معاینه مکرر داشته باشند.

آنها برای آگاهی از روند پیشرفت کار، عکس های رادیوگرافی  دندان بسیاری لازم است.

زنان باردار در این موارد محدودیت های زیادی دارند.

یک سوال بزرگ در اینجا ذهن هر زن بارداری را که قصد انجام عمل ارتودنسی را دارد به خود مشغول می کند.

آن سوال این است که آیا بارداری منعی برای ادامه درمان ارتودنسی به وجود می آورد؟

یا ارتودنسی در دوران بارداری امکان پذیر است ؟

عوامل خاصی که ممکن است زنان باردار را از رفتن به ارتودنسی باز دارد که عبارتند از :

  • التهاب لثه و پریودنتیت ناشی از بارداری
  • تغییرات هورمونی که حرکات دندان را تحت تاثیر قرار می دهد
  • عادات و ولع مصرف مواد غذایی در دوران بارداری و تاثیر آن بر ارتودنسی
  • اثر داروهای مختلف ارتودنسی بر جنین در دوران بارداری

 



:: بازدید از این مطلب : 1197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 خرداد 1398 | نظرات ()