نوشته شده توسط : نت ویر

هر كسي در طول عمر خود با مشكلات متنوع سلامتي روبرو خواهد شد. براي هر كدام از اين مشكلات، پزشكان متخصصي وجود دارد كه مي توانيد مشكل خاص خود را به او بسپاريد تا به درمان شما كمك كند. يكي از مشكلاتي كه مردم زيادي با آن دست به گريبان هستند كمر درد است. هر كسي دست كم يك بار در طول زندگي خود درد كمر را تجربه كرده است. اگر شما هم دچار كمردرد مي شويد و يا برخي مواقع گرفتار اين درد مي شويد، حتما اين مقاله را بخوانيد

علل اصلي كمر درد شما چيست؟ 

بروز درد در قسمت پشت و مخصوصا در بخش پاييني آن (يعني كمر)، مي تواند دلايل و علل زيادي داشته باشد. اما مشاهدات حاكي از آن است كه رايج ترين علل بروز اين درد عبارتند از:

وارد شدن آسيب خفيف تا شديد به سيستم عضلاني يا تاندون ها

بروز مشكل و وارد شدن ضربه به رباط ها يا ليگامان هاي كمر

و يا بيرون زدن ديسك هاي بين مهره اي كه در اصطلاح پزشكي به آن هرني ديسكال گفته مي شود.

متخصص كمردرد : براي كمر درد بايد چه دكتري بريم؟

به طور معمول پس از هر مشكلي مربوط به سلامتي بدن، اولين كسي كه به او مراجعه خواهيد كرد پزشك عمومي خواهد بود. اگر مشكل كمر درد شما خفيف و جزئي باشد، پزشك عمومي مي تواند مداخله كند و با تجويز دارو مشكل شما را برطرف كند

متخصص مغز و اعصاب

همانطور كه از نام اين متخصص بر مي آيد، او در تشخيص و درمان مشكلات مربوط به مغز و اعصاب مركزي و محيطي تخصص دارد. از آنجايي كه طناب نخاعي بخشي از سيستم عصبي است و در طول ستون فقرات قرار گرفته است. اگر مشكل شما مربوط به نخاع باشد بايد به يك متخصص مغزو اعصاب خوب مراجعه كنيد. اگر مشكل مربوط به نخاع باشد، علايم آن مي تواند به صورت درد كمر و يا درد اندام تحتاني همراه باشد.

متخصص طب ورزش

ورزشكاران بيشتر با چنين متخصصاني آشنا هستند. چنانچه حين داشتن فعاليت فيزيكي و يا انجام تمرينات ورزشي دچار آسيب ديدگي شده ايد و كمرتان درد مي كند، حتما به يكي از اين متخصصان مراجعه كنيد.

متخصص روماتولوژي

يكي از تخصص هاي اين پزشك، تشخيص و درمان مشكلات مربوط به مفاصل بدن است. ستون فقرات نيز از تعداد زيادي مهره استخواني و مفاصل كوچك تشكيل شده است. بنابراين اگر مشكل كمردرد شما مربوط به مفاصل ستون فقرات باشد بايد به يك متخصص روماتولوژي مراجعه كنيد.

فيزيوتراپيست

در بسياري از موارد ممكن است شما به تشخيص يك متخصص يا جراح ارتوپدي به يك فيزيوتراپ ارجاع داده شويد. فيزيوتراپيست به بازيابي عملكرد كمر شما و تسكين برخي از انواع درد ها كمك مي‌ كند

 



:: موضوعات مرتبط: مغز و اعصاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 887
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سلبريتي هايي كه ارتودنسي انجام داده اند بسيارند اما ما در اينجا مي توانيم تنها تعدادي از آنها را نام ببريم.

آيا دندان هاي افراد مشهور مرتب تر از ديگران است؟

خير دندان هاي افراد مشهور هيچ تفاوتي با ساير افراد جامعه ندارد.

آنها نيز ممكن است به ارتودنسي نياز داشته باشند.

تفاوت اصلي اين است كه افراد مشهور بايد از طريق چشم مردم پذيرش بشوند.

بنابراين بايد معايب آنها برطرف شده باشد.

بسياري از آنها همانطور كه در حرفه خود پيشرفت مي كنند مايلند ظاهر خود را نيز بهبود ببخشند.

زيرا زيبايي ظاهرشان مي تواند منجر به ايجاد فرصت هاي بيشتر شغلي برايشان باشد.

اين تفاوت اصلي آنها با ديگر افراد جامعه است.

به همين دليل است كه سلبريتي هايي كه ارتودنسي انجام داده اند به زيبايي لبخند با استفاده از عمل هاي ترميم و زيبايي دندان (ايمپلنت دندان، بريج دندانو...)خود نيز اهميت مي دهند.                                                                                                                                                

سلبريتي هايي كه ارتودنسي انجام داده اند از كدام روش استفاده كرده اند؟ 

ارتودنسي نامرئي يكي از انواع ارتودنسي است كه مزاياي فراواني دارد.

اين ارتودنسي به بيمار اجازه مي دهد بدون نياز به نصب لوازم دائمي در دهان ارتودنسي خود را انجام دهد.

دستگاه ارتودنسي ثابت گزينه مناسبي براي افراد مشهور

ارتودنسي ثابت كارآمد ترين بريس هاي دنداني هستند كه سلبريتي هايي كه ارتودنسي انجام داده اند از آن استفاده كرده اند.

بريس ارتودنسي تشكيل شده است از مجموعه اي از:

  • سيم قوس دار ارتودنسي
  • لنگر گاه
  • براكت ها
  • نوارهاي لاستيكي كوچك

مراقبت از بريس ارتودنسي

سلبريتي هايي كه ارتودنسي انجام داده اند مسلما دستورات ارتودنتيست خود را به خوبي اجرا كرده اند.

زيرا در صورت عدم اجراي آنها هرگز صاحب دندان هاي به آن زيبايي نمي شدند.

رعايت بهداشت دهان و دندان در حين ارتودنسي بسيار تاكيد شده است.

شما بايد در صورت شكستن و يا لق شدن هر گونه سيم يا گرو هاي لاستيكي آنها را سريعا جايگزين كنيد.

برخي از افراد مشهوري كه داراي بريس ارتودنسي بوده اند عبارتند از:

آنجلينا جولي، درو درويمور، دني گلوور، پرنسس هري، اما واتسون، فاي دوناوي، استلاي، گوان استفاني،چلسي كلينتون، ايمان هيل، كنال جنر، جاني دپ

شما نيز در صورت نياز مي توانيد با استفاده از درمان ارتودنسي زيبايي را به لبخند خود بازگردانيد(براي آشنايي با بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران مي توانيد به سايت دندانپزشكي در كلينيك مراجعه كنيد.)



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ريزش ابرو به دلايل متعددي ميتواند اتفاق بيافتد . ممكن است به علت تغييرات هورموني ، بروز عفونتي در بدن ، مشكلات پوستي و يا اختلال در سيستم ايمني بدن ، آسيبهاي جسمي ، تنش هاي عصبي و ضربه هاي روحي رخ دهد . در ميان اختلالات غذايي و كمبود ويتامين ها هم نقش مهمي ايفا مي كند .

اختلالات تيروئيدي هم سبب ريزش ابرو ميشوند . غده تيروئيد فرايند متابوليسم را كنترل مي كند و پر كاري و كم كاري آن مي تواند در چند پروسه طبيعي از جمله رشد مو اختلال ايجاد كند . افزايش سن ميتواند علت ديگري براي ريزش ابرو قلمداد شود . استفاده از داروهاي خاصي مثل داروهاي شيمي درماني هم ميتواند سبب ريزش موقتي ابرو شود .

كاشت ابرو با روش SUT

در روش كاشت ابرو SUT هيچ نيازي به بيهوشي و تيغ جراحي نيست و در پايان هم هيچ اثري از اسكار يا بريدگي مشاهده  نمي شود . كار توسط ابزار اتوماتيك و تحت نظارت جراح با تجربه انجام ميشود . در اين روش موهاي ابرو با تراكم و زيبايي خاصي رشد مي كنند بر خلاف روشهاي ديگر به جلسات مكرر نيازي ندارد . اين روش در مقايسه با روشهاي ديگر تراكم موي سه برابري را نشان ميدهد . از مزاياي ديگر آن طبيعي بودن خط رويش ابرواست . رشد كاملا بدون دردي است .

كاشت ابرو به روش FUT

در روش كاشت ابرو fut ، موهايي از قسمتهايي با تراكم بيشتر مثل پشت سر برداشته  ميشود . اينكار به اين منظور انجام ميشود تا نتيجه ي كار به شكل مطلوبي محقق شود از انجاييكه ساختار چهره ي هر فرد منحصر به فرد است انتخاب متخصص با تجربه براي انجام اين عمل بسيار مهم  است . در ابتدا بررسيهاي اوليه روي موهاي پشت سر صورت ميگيرد و گرافتهاي مورد نياز برداشته  ميشود . سابقه ي بيمار بايد بررسي شود براي مثال از افراد سيگاري خواسته ميشود مدتي سيگار مصرف نكنند .از انجاييكه چند دارو مثل اسپرين و يا داروي ضد التهابي بايد تجويز شود واكنشهاي آلرژيكي بيمار بررسي ميشود .

كاشت ابرو به روش FUE

روش كاشت ابرو fue را ميتوان براي تمام سنين استفاده كرد تا حدودي مشابه روش FUT است به اين صورت كه موهايي از قسمتهاي پشت سر برداشته  ميشود . معمولا بدون درد و اثر اسكار جراحي است . در اين روش با استفاده از ابزار بسيار ظريفي فوليكولهاي مو برداشته ميشود تا ظاهر طبيعي آن بعد از كاشت حفظ شود  . يك متخصص كاشت مو خوب اين كار را طي دو جلسه  انجام ميدهد تا بهترين تراكم مو حاصل شود.



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آموزش استفاده از دستشويي به نوزاد چيست؟ 

آموزش استفاده از دستشويي به نوزاد ان، كه “ارتباط تخليه” يا “بهداشت طبيعي نوزاد” نيز ناميده مي شود، عمل آشنا كردن كودكتان با توالت يا صندلي دستشويي در سن خيلي كم معمولا براي كودك چهار ماهه و يا كودك پنج ماهه است.

 

بعضي از والدين كه اينكار را انجام مي دهند، هرگاه ادرار يا مدفوعي را پيش بيني كنند، با دوان دوان رساندن كودكشان به نزديك ترين حمام، كاملا از پوشك جلوگيري مي كنند. بقيه دائم پوشك عوض مي كنند. در اين گونه موارد معمولا يك كودك هجده ماهه دانش اموخته شده است – كه اين، يعني ا ومي داند چه موقع از توالت استفاده كند و با موفقيت خود را به آنجا برساند.

 

در مقابل، تحقيقات نشان مي دهد كودك معمولي پسر، در ايالات متحده در ۳۹ هفتگي و دختر معمولي در ۳۵ هفتگي، مي توانند به طرز قابل اعتمادي خشك بمانند و از حمام استفاده كنند.

 

با اينكه معني آموزش دستشويي كردن به يك نوزاد كوچك براي بسياري از والدين غير عادي به نظر مي رسد، مفهوم جديدي نيست. پيش از سال ۱۹۵۰، بيشتر كودكان در امريكا در سن ۱۸ ماهگي آموزش دستشويي رفتن ديده بودند. و امروزه، بيشتر كودكانِ آفريقايي، آسيايي و اروپايي، قبل از تولدِ دو سالگي خود آموزش ديده اند.

 

پس چرا كودكان امريكايي و والدينشان، اينقدر به پوشك هايشان وابستگي دارند؟ بسياري فكر مي كنند، كه بخشي از اين موضوع، به اندازه اختراع پوشك هاي يكبار مصرف، به تغيير عقيده متخصصان درباره آموزش استفاده از دستشويي مربوط است.

 

در دهه ۱۹۵۰، متخصص كودك، بنجامين اسپاك و ديگر متخصصان توصيه رويكرد ساده تري براي آموزش توالت رفتن را آغاز كردند. پس از آن در دهه ۱۹۶۰، حتي متخصص كودك و كارشناس والدين، تي. بري برازلتون، راه حل ملايم تر و “كودك- محور”تري توصيه مي كند: او والدين را تشويق مي كند، به كودكانشان اجازه دهند، زمان ترك كردن پوشك را خودشان انتخاب كنند.

 

نظريه برازلتون، تقريبا همزمان با پوشك هاي يكبار مصرف، كه براي كودكان راحتتر به نظر مي رسيدند و سرو كار داشتن با آنها براي والدين راحتتر است، مشهور شد. با اين پيش زمينه، بالا رفتن متوسط سن آموزش توالت رفتن،تعجب آور نيست.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد رشد كودك يك ماهه تا كودك يك ساله مي توانيد به وبسايت بهداشت و سلامت  نسخه مراجعه كنيد..



:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

تركيبات شيميايي موجود در بعضي از مواد غذايي حاصل از بافت هاي گياهي ، فراتر از آفت كش هايي هستند كه به ذهن خطور مي كنند. سولانين در سيب زميني سبز و آميگدالين در هسته زردآلو و هلو از دسته سمومي هستند كه به طور طبيعي توليد مي شوند.

اسيدهاي آلي مانند اسيد سيتريك در ميوه هاي خانواده مركبات و اسيد بنزوئيك در محصولات خانواده توت، نگهدارنده هاي طبيعي موثري هستند.

كافئين، ماده شيميايي تلخ استخراج شده از دانه قهوه و مغز كولا است كه حواس را تحريك مي كند. رنگدانه هاي گياهي نيز مواد شيميايي هستند.

رنگدانه اي مانند كلروفيل، رنگ كاهو را سبز و ليكوپن ، گوجه را قرمز مي كند و آنتوسيانين باعث بنفش شدن رنگ انگور مي شود.

دويست تركيب شيميايي مختلف در طعم آب پرتقال شركت مي كنند . ويتامين هاي «آ» و «ث» تركيبات مغذي مهمي هستند كه در ميوه ها و سبزي ها وجود دارند.

دانه هاي غلات تأمين كننده كربوهيدرات بوده و سويا و بادام زميني منابع مهمي از پروتئين و روغن هستند.

پاپائين يك آنزيم است كه از پاپايا استخراج مي شود و به عنوان ترد كننده طبيعي گوشت مورد استفاده قرار مي گيرد.

فراوان ترين ماده شيميايي در بافت هاي گياهي : 

در اين ميان آب فراوان ترين ماده شيميايي تشكيل دهنده بافت گياهان بوده كه به عنوان مثال بيش از ۹۹ درصد حجم كاهو و خيار را تشكيل ميدهد.

همه قسمت هاي گياه مصرف نمي شوند اما بخش هاي گياهي خام، قسمتهاي فرآوري شده يا اجزاي مشتق شده از بخش هاي گياهي مورد استفاده قرار مي گيرند.

محصولات چيده شده از گياهان مانند ميوه ها، سبزيها، دانه ها و دانه هاي روغني بافت هاي زنده هستند. بنابراين اين بافت ها در معرض تغييرات بيوشيميايي و شيميايي ناشي از فعاليت هاي متابوليكي انجام شده توسط آنزيم ها قرار مي گيرند.

تفاوت هاي ژنتيكي ميان گونه ها (گندم در مقايسه با چاودار) يا واريته ها (سيب هاي قرمز در مقايسه با سيب هاي گالا) نيز بر اين تغييرات مؤثرند.

گروهي از واكنش هاي متابوليكي پيچيده براي توليد تركيبات زير اتفاق مي افتند:

  • رنگدانه ها براي ايجاد رنگ در ميوه
  • تركيبات فرار براي ايجاد تركيبات عطر و طعمي
  • تبديل نشاسته به شكر براي ايجاد شيريني
  • شكسته شدن ديواره هاي سلولي براي ايجاد بافت نرم
  • توليد ويتامين هاي مهم
  • توليد بسياري از تركيبات ديگر

از ديگر اتفاقات مهم فيزيولوژيكي، جدا شدن اندام از گياه مادري است. پيام هاي شيميايي كه از اندام گياهي جدا شده صادر مي شود، به خصوص توليد گاز اتيلن، منجر به تغييرات مهمي در فعاليتهاي آنزيمي مي شود كه برخي از واكنش هاي شيميايي را به همراه خواهد داشت.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساير مواد شيميايي غذايي مثل شيرين كنده ها(آسپارتام ،سوكرالوز) ، اسيد هاي آلي و.....مي توانيد به سايت جهان شيمي مراجعه كنيد.



:: موضوعات مرتبط: دنیای شیمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

كيش طلا به دليل اهميت انتخاب و خريد دستبند طلا زنانه جديد قصد دارد تا در اين مقاله به طور ويژه به مخاطبان و كاربران خود تنها با چند نكته كمك كند تا براي موقعيت هاي مختلف يك دستبند خوب و برازنده انتخاب و خريداري كنند.

اگر ميخواهيد تنها در مهماني ها از دستبند استفاده كنيد 

بيشتر خانم ها اجتماعي هستند و عاشق حضور در دور همي ها و مهماني ها. براي يك خانم خوش سليقه فرقي نميكند كه در خانه خود باشد يا در يك مهماني، در هر صورت ميخواهد همواره خوش سليقه باشد و بدرخشد. اما از آنجا كه مهماني ها هميشگي نيستند خانم ها ترجيح ميدهند هنگام حضور در هر مهماني بهترين خود را نشان دهند. يكي از مواردي كه خانم ها در مراسمات استفاده ميكنند دستبند طلا است زيرا در مهماني ها بسيار به چشم مي آيند

اگر قرار عاشقانه پيش رو داريد 

خانم ها در هر موقعيتي كه بخواهند كم كاري كنند اين يك موقعيت خاص و ويژه را حتما سنگ تمام ميگذارند. از آنجايي كه قرارهاي عاشقانه قرار است كه به خاطرات زيباي شما مبدل شود هرچه بهتر لباس بپوشيد و جواهرات خود را با آن ها ست كنيد خاطرات بهتري در ذهن شما، همسر و يا شريك زندگيتان نقش خواهد بست. اگر قصد خريد دستبند طلا زنانه جديد براي قرار هاي عاشقانه داريد به چند نكته ساده زير توجه كنيد:

تا ميتوانيد دستبند شيك و مدرن انتخاب كنيد. اگر از طلاي خالص استفاده كنيد بهتر است هرچند كه تركب طلا و چرم نيز عالي است و بسيار تاثير گذار. طوري دستبند را انتخاب كنيد كه خصوصيات و استايل ظاهري شما را درخشان تر و برجسته تر نشان دهد.

برعكس توصيه هاي ذكر شده براي خريد دستبند طلا جهت استفاده روزانه يا محل كار كه گفتيم بهتر است در ساده ترين حالت ممكن باشند، در اين مورد تا ميتوانيد دستبند را مجلل و زيبا انتخاب كنيد. اگر سنگ و يا ريزه كاري هاي زيادي داشت كه نور علي نور است. خريد دستبندي كه سنگ قيمتي و درخشان دارد شما را در پيش چشمان همسر و عشقتان زيباتر نشان ميدهد.

مناسبت هاي فوق العاده خاص و ويژه

معمولا مناسبت هاي خاص هميشگي نيستند و شايد سالي يك و نهايتا دوبار فرصت پيش بيايد تا در اين مراسمات و مناسبت ها شركت كنيد. از آنجا كه اين مراسمات كم پيش مي آيد بنابراين بايد سنگ تمام بگذاريد و در بهترين حالت ممكن خود باشيد. ا

از كجا دستبند طلا زنانه جديد بخرم؟

كيش طلا مفتخر است كه در فروشگاه اينترنتي خود انوع  و اقسام محصولات و قطعات طلا (سرويس طلا، گردنبند طلا، انشگتر طلا و...) را با كمترين اجرت طلا ممكن(طلاي ارزان) و با تنوع زيادي به فروش برساند. يكي از محصولات ويژه ما دستبند طلا است. چنانچه مايل هستيد ميتوانيد براي خريد طلا  به فروشگاه ما مراجعه كنيد و در ميان تعداد زيادي از محصولات به دلخواه خود يكي را انتخاب كرده و تنها با يك كليك اقدام به خريد آن كنيد تا در اولين فرصت ممكن دستبند مورد علاقه شما را به درب منزلتان ارسال خواهيم كرد



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

نشتی لوله های گاز هم در موارد بسیاری علاوه بر خسارات مالی، منجر به تلفات جانی می شود که جبران ناپذیرند. اهرم هوشمند شیر گاز و آب وسیله ایست که از این اتفاقات ناگوار جلوگیری میکند.

اهرم هوشمند شیر گاز و آب چیست؟

اهرم هوشمند شیر گاز و آب یک اختراع نسبتا جدید در تکنولوژی خانه هوشمند است که احتمال می دهم چیزی راجع به آن نشنیده اید. اولین اهرم هوشمند شیر در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. از آن پس، پای محصولات رقابتی به میان آمد؛ اما عمکرد همگی تقریبا مشابه یکدیگر است. تمامی اهرم های هوشمند از دو قسمت تشکیل شده اند: یک قسمت، سنسوری است که نشت سیالات (مایعات و گازها) را تشخیص می دهد و قسمت دیگر، همان شیری است که در صورت بروز مشکل فورا مسیر آب یا گاز را مسدود کرده و آن را می بندد و باعث امنیت هوشمند می شود.

در این میان، اهرم هوشمند شیر گاز و آب اویو مزایای شگفت انگیزی دارد که آن را از سایرین متمایز می کند. پیشنهاد می کنم با این اهرم هوشمند بیشتر آشنا شوید.

در بعضی موارد، اهرم هوشمند شیر سیالات با شیر برقی اشتباه گرفته می شود. شیر برقی ساختار متفاوتی دارد و برای هر نوع گاز از یک شیر متفاوت استفاده می شود. بعلاوه، شیر برقی قابلیت اتصال به اینترنت را ندارد.

اهرم هوشمند شیرگاز و آب چگونه کار می کند؟

اهرم هوشمند به شیر گاز یا آب وصل می شود و کاربر می تواند در هر زمان که خواست، آن را خاموش کرده و جریان آب یا گاز را متوقف کند. گاهی، شما در منزل نیستید اما شیر آب یا گاز باید بسته شود و در غیر اینصورت، خسارت هنگفتی به منزل یا اعضای خانواده وارد خواهد شد. زمانی که اهرم گاز و آب خانه ی شما هوشمند باشد، جای نگرانی نیست. اپلیکیشن و برنامه ی نصب شده در گوشی هوشمندتان این امکان را می دهد تا از هر جای کره ی خاکی و با استفاده از اینترنت، شیر گاز یا آب خانه ی هوشمند خود را ببندید چرا که اهرم هوشمند قابلیت اتصال به Wi-Fi را نیز دارد.

اگر سنسور نشت گاز را در خانه ی هوشمند خود نصب کرده باشید، ماجرا جالب تر می شود؛ سنسور شما را از نشت گاز مطلع می کند و شما با گوشی خود شیر گاز را می بندید!



:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

يك روكش زمستاني استاندارد به ­طور معمول از مواد ضد آب ساخته­ شده و براي جلوگيري از ورود برگ­هاي درختان، زباله­ ها و البته نور خورشيد به استخر در طول مدتي كه استفاده نمي­شود، طراحي شده­ است.

روكش­ هاي زمستاني استخر، مقرون ­به ­صرفه بوده و براي هر دو نوع استخرهاي روي زمين و بالاتر از سطح زمين به­ طورگسترده مورد استفاده قرار مي گيرند؛ نصب آنها معمولاً آسان است و بيشتر آن ها بايد ظرف دو يا پنج سال بسته به شرايط آب و هواي منطقه اي تعويض شوند.

روكش ­هاي ايمني 

قيمت روكش­ هاي ايمني استخر كمي از روكش هايي كه براي نگهداري استخر در زمستان استفاده مي شود يبيشتر خواهد بود و نصب آن نيز اندكي به كار بيشتر احتياج دارد. اما بسياري از دارندگان استخر مي­دانند كه اين روكش­ ها ارزش اين هزينه و كار اضافي را دارند: روكش­ هاي ايمني ماندگاري طولاني ­تري دارند و در صورت افتادن كودك يا يك حيوان خانگي روي آنها، از استحكام كافي برخوردار هستند.

چرا به يك روكش ايمني احتياج خواهيد داشت؟

روكش­هاي زمستاني مانع از عبور زباله­ها و نورخورشيد مي­شوند ولي معمولاً تحمل وزن زيادي ندارند. از سوي ديگر، روكش­هاي ايمني با هدف تحمل وزن اضافي ساخته­مي­شوند كه نشان از آن است كه توانايي دور نگهداشتن كودكان و حيوانات خانگي از آب استخر را دارند.

فراتر از روكش­: تجهيزات و لوازم جانبي استخر

به ­منظور آماده كردن استخر براي زمستان، كارهايي بيش از انتخاب يك روكش بايد انجام داد. شما مي­توانيد از ميان تجهيزات استخر گزينه­ هايي را برگزينيد كه به شما در امر پاك كردن برف و زباله ­ها، حفظ تعادل شيميايي استخر و غيره كمك كند، ازجمله:

  • برف­روب: برف وزن بسيار زيادي دارد و مي­تواند به سرعت روكش استخر شما را در هم بشكند. منتظر ذوب شدن برف­ ها نمانيد. درعوض، از يك برف روب با دسته بلند براي كنار زدن برف­ ها استفاده كنيد. از برف روب­ هاي ساخته ­شده از لاستيك نرم را استفاده كنيد چون باعث آسيب يا پارگي روكش استخر نخواهند شد.
  • كيت­ هاي شيميايي زمستان:كيت­هاي شيميايي زمستان مي­توانند از رنگي شدن آب جلوگيري كنند، رشد جلبك­ ها را مهار كنند و آب استخر را تا فصل بعدي شنا تازه نگه دارند.
  • برگ گير: اين توري­ هاي سبك براي قرارگيري روي روكش ايمني استخر طراحي شده­اند. اين وسيله خارج كردن ضايعات و زباله ­ها را تسهيل كرده است. توري را برداريد و برگ­ ها را خارج كنيد، به همين سادگي!

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره ساخت استخر ، تاسيسات استخر و فعاليت هاي مربوط به تعمير و نگهداري استخر( عايق بندي، تصفيه استخر و...) مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.



:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که اصلاح موقعیت دندان‌ها تنها از طریق بریس امکان‌پذیر است. در حالی ‌که در بسیاری از شرایط این گمان درست است، اما راه‌های جایگزین دیگری نیز برای اصلاح مشکلات ارتودنسی وجود دارد. با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید.

در فرآیند درمان از ابزار ارتودنسی مختلفی برای درمان انواع مشکلات دندانی و ارتودنسی دندان بهره گرفته می شود.

بریس‌ها

به‌طور کلی از بریس‌ها برای “اصلاح موقعیت دندان‌ها” استفاده می‌شود. به‌ عبارت‌دیگر، آن‌ها فقط برای ما یک اتصالی را ایجاد می‌کنند که به کمک‌ آن می‌توانیم دندان‌ها را احاطه کرده و به نحو دلخواه حرکت دهیم.

براکت‌های توربو یا پشت دندانی

براکت‌های توربو لوازمی هستند که برای کاهش اوربایت‌های (عدم تراز بودن ردیف‌های دندانی) عمیق استفاده می‌شوند.

آرک‌های دندانی

قبل از آنکه بتوان بریس‌ها را برای تمام دندان‌ها استفاده کرد، اغلب نیازمند ایجاد فضای لازم و اصلاح اوربایت (تداخل بیش ‌از حد عمودی دندان‌های جلو) بیمار هستیم. یک راه برای اصلاح این امر، استفاده از ابزاری به نمام آرک دندانی در فک بالا یا پایین می‌باشد.

هدگیر

هنگامی‌که بین رشد فک بالا و پایین اختلاف وجود داشته باشد از این ابزار استفاده می‌شود.

هدگیر کششی معکوس

هدف از استفاده از هدگیر کششی معکوس، تشویق به رشد و جلو آمدن فک بالا می‌باشد که در پی آن اندربایت بیمار اصلاح‌ شده و ظاهر او بهبود می‌یابد.

نگه‌دارنده‌های متحرک فک بالا

اولین نگه‌دارنده‌ای است که بیماران در روز برداشت بریس، دریافت می‌کنند. این نگه‌دارنده متحرک باید همه اوقات استفاده شود تا زمانی که بیمار نگه‌دارنده “هاولی” را دریافت نماید.

نگه‌دارنده فنری فک پایین

در مواردی که تجمع پلاک یا جرم‌های دندانی وجود دارد و یا یک مشکل خاص باعث تورملثه‌ها شده است، ممکن است استفاده از نگه‌دارنده‌های فنری فک پایین توصیه گردد.

نگه‌دارنده ثابت پشت دندانی

نگه‌دارنده ثابت پشت دندانی، سیم‌هایی هستند که در روز برداشت بریس‌های دندانی، به پشت دندان‌های جلویی فک بالا یا پایین متصل می‌شوند.

جداکننده‌ها

جداکننده‌ها حلقه‌های لاستیکی یا فلزی کوچکی هستند که بین ناحیه تماس دندان‌ها قرار داده می‌شوند. آن‌ها کمک می‌کنند تا فضای لازم برای قرار دادن باندهای دندانپزشکی در بین دندان‌های آسیای بزرگ فراهم شود.

کش‌های ارتودنسی

کش‌های ارتودنسی اولین مکانیسمی هستند که برای حرکت دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، به ‌نحوی‌ که از بالا به پایین به طرز مناسبی تراز گردند. تعداد استفاده‌شده آن‌ها در انواع ارتودنسی دندان (ارتودنسی ثابت، ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی متحرک) متفاوت است.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بريس يا (Braces) يك روش عالي براي صاف كردن دندان ها، اصلاح مشكلات بايت، بهبود ظاهر و افزايش عزت نفس در شما است. با اين حال، براي رسيدن به بهترين نتيجه ممكن، كارهايي وجود دارد كه بايد انجام دهيد

كمي بعد از اتصال بريس ها… 

پس از آنكه بريس  به دندان شما متصل شد، يك دوره 3 تا 7 روزه پيش روي شما قرار خواهد داشت. كه ممكن است در اين دوره مشكلات كوچكي براي شما پيش بيايد. براي مثال طي اين چند روز، ممكن است با وجود اتصال بريس ها نتوانيد به درستي صحبت كنيد. يا در صحبت كردن دچار مشكل باشيد. و يا اينكه هنگام بستن لب ها و دهان كمي حس ناخوشايند داشته باشيد.

سست و يا لق شدن دندان ها

روند صاف كردن دندان‌ هاي شما شامل حركت دادن آن‌ها به سمت موقعيت هاي مورد نظر متخصص ارتودنسي است. اين وضعيت مي تواند باعث شود برخي از دندان‌هاي شما در دهان سست شوند. برخي از افراد حتي ممكن است متوجه شوند كه دندان‌هايشان در كل مدت زمان درمان كمي شل يا لق شده است. با اين حال، اين كاملاً طبيعي است و بعد از برداشتن بريس ها، دندان هاي شما در فك و موقعيت جديد خود محكم جا مي‌گيرند

شكسته شدن براكت و يا سيم ارتودنسي

حتي اگر رژيم غذايي مناسب و توصيه شده پس از بريس ارتودنسي را مصرف مي‌كنيد و مرتبا با مسواك زدن يا نخ دندان كشيدن از دندان ها و بريس ها مراقبت مي‌كنيد، باز هم ممكن است شاهد شكسته شدن براكت و يا سيم در طول مدت درمان خود باشيد.

اگر متوجه شده ايد كه يكي از براكت هاي شما شل شده است، براي پيشگيري از آسيب براكت به ساختارهاي دهان مثل لپ ها يا لب ها حتما از مقداري وكس ارتودنسي استفاده كنيد. تا زائده هاي براكت به اين ساختارها آسيب وارد نكند.

غذا خوردن با بريس‌ها

اگر براي مدتي است كه بريس ارتودنسي داريد، بهتر است براي جلوگيري از بروز مشكلات متنوعي مانند شكسته شدن و يا شل شدن بخش هاي مختلف بريس تغييراتي در سبك زندگي و رژيم غذايي خود ايجاد كنيد.

به عنوان يك قاعده كلي، شما بايد بايد و بايد از مصرف غذاهاي بيش از حد چسبنده و شيرين كه مي‌توانند در لابلاي براكت‌ ها، سيم ها و بندهاي بريس گير كنند خودداري كنيد.

مسواك زدن و نخ دندان كشيدن

مسواك زدن و كشيدن نخ دندان به شيوه اي مناسب و صحيح، براي جلوگيري از سوراخ شدن دندان و يا پوسيدگي آن ها در اطراف براكت ها ضروري است. به طور معمول توصيه مي شود علاوه بر مسواك زدن در صبح و قبل از خواب، بعد از هر وعده غذايي يا ميان وعده، مسواك بزنيد.

هنگام نخ دندان كشيدن، به ياد داشته باشيد كه بالا و پايين هر سيم را نخ بزنيد. اگر در مورد چگونگي و راهكار صحيح نخ دندان زدن با بريس مطمئن نيستيد و اطلاعات كافي نداريد، بهتر است از متخصص ارتودنسي كمك بگيريد و شيوه صحيح نخ دندان زدن را از او ياد بگيريد.(براي آشنايي با بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران مي توانيد به سايت دندانپزشكي در كلينيك مراجعه كنيد.)

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در هر زمان از شبانه روز به خصوص صبح هنگام دهانتان مزه‌ای تلخ داشته باشد. خوردن شیرینی نیز در برطرف کردن این تلخی موثر نبوده و البته چندان هم خطرناک به نظر نمی‌آید. تلخی دهان از جمله مشکلات است که بسیاری از ما با حداقل یک بار با آن مواجهه شده‌ایم. تلخی دهان دلایل متعددی دارد که در این مطلب کلینیک دندانپزشکی تاج به این دلایل و راه‌های درمان تلخی دهان می پردازد.

دلایل تلخی دهان

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان

کمبود ویتامین

رفلاکس معده

مصرف دخانیات

مصرف دارو

بارداری

استفاده از درمان‌های خانگی و طبیعی برای رفع تلخی دهان

سرکه سیب: مقداری سرکه سیب را همراه با کمی عسل در آب حل کنید و روزی یک بار میل کنید. سرکه سیب باعث حفظ تعادل Ph  دهان شده و به سلامت دهان کمک می‌کند.

جوش شیرین: یکی دیگر از مواد طبیعی موثر در رفع طعم تلخ دهان استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین با ماهیت قلیایی که دارد به حفظ تعادل Ph  کمک می‌کند. همچنین باعث از بین رفتن جرم و پلاک روی زبان می‌‍شود.

آب گرم و نمک: نمک دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی است و از عفونت دهان جلوگیری می‌کند.

زردچوبه: کورکومین نوعی ماده ضد باکتری است که می‌تواند باکتری‌های بد دهان را از بین ببرد. زردچوبه یکی از مواد طبیعی است که حاوی این ماده است و به سلامت دهان و رفع طعم تلخ دهان کمک می‌کند.

چای سبز: چای سبز برای سلامت دهان و از بین رفتن تلخی دهان بسیار مفید است. مقداری چای سبز را در آب داغ ریخته و بگدارید روی حرارت پس از 5 دقیقه اجازه دهید سرد شود و چای را از صافی عبور دهید.

استفاده از روغن: روغن نارگیل و کنجد به حذف پلاک و اختلالات دهان کمک می‌کند. برای این درمان مقداری روغن کنجد یا نارگیل درون دهان ریخته و 10 الی 15 دقیقه آن را بچرخانید. سپس روغن را بیرون ریخته و دهانتان را مسواک کنید.

از خدمات کلینیک تاج به ونیر، ونیر کامپوزیت، ایمپلنت و... می توان اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مشكلات دندان بايد هر چه سريعتر برطرف شود تا بتوان از مسائل جانبي جلوگيري كرد.

چند راه حل براي مشكلات دندان

1.دندان درد 

شما يك قرار ملاقات با دندانپزشك خود داريد و نمي توانيد تا آن موقع دندان درد خود را تحمل كنيد.

با اين حال راه حل هايي موقتي براي رهايي از دندان درد وجود دارد.

اما اگر متوجه تورم در گردن و يا در اطراف دندان همراه با تب هستيد ، اين نشان دهنده آبسه است.

آبسه يك مشكل جدي است كه نياز به درمان هاي خاصي دارد.

در اين مواقع دندانپزشك شما درمان هايي را با آنتي بيوتيك ها و ساير درمان ها تجويز مي كند.

2.لكه هاي دنداني

لكه هاي دنداني ممكن است در اثر مصرف برخي از مواد خوراكي مانند غذاها ، نوشيدني ها ، داروها و يا در اثر استفاده از تنباكو سيگار كشيدن و يا تروما باشد.

اينها برخي از چيزهايي هستند كه مي توانند به دندان هاي شما آسيب برسانند.

براي ازبين بردن لكه هاي دنداني شما سه گزينه پيش رو داريد

اين گزينه ها عبارتند از:

  • دندانپزشك شما از يك عامل سفيد كننده دندان و يك نور ويژه در اين مواقع استفاده مي كند.(بليچينگ دندان)
  • ساده ترين راه حل استفاده از ژل يا خمير دندان سفيد كننده دندان براي حذف لكه هاي سطحي است.

مشكلات دندان لب پر شده

اين مورد از انواع تروما يا آسيب ديدگي دنداني است.

تصادف مي تواند يك تراشه بر روي دندان هاي شما ايجاد كند.

اگر شكستگي زياد باشد و پالپ در معرض خطر باشد ممكن است به يك كانال ريشه و سپس روكش دندان يا تاج احتياج داشته باشيم.

دندان هاي اضافي

دندان هاي كامل  چند تا هستند؟

اغلب افراد در پاسخ به اين سوال مي گويند ، كودكان داراي 20 دندان هستند و بزرگسالان 32 دندان در دهان خود دارند.

اما اين پاسخ نادرست است.

برخي افراد بطور طبيعي و مادرزادي داراي دندان هاي اضافي هستند.

درمان در اين افراد به اين ترتيب است كه در ابتدا دندان هاي اضافي برداشته مي شوند سپس به وسيله درمان ارتودنسي دندان هاي آنها مرتب مي شوند.

فاصله بين دنداني

شما ممكن است فاصله بين دندانهاي جلوي خود را در نظر نگيريد و آنرا از جمله مشكلات دندان ندانيد.

اما افراد برجسته و مشهور مانند مدونا / خواننده ، آنا پاوين / بازيگر، لورن هاتون / بازيگر راه حل هايي براي برطرف كردن اين شكاف دنداني پيدا كرده اند.

راه حل هايي مانند درمان ارتونسي يا استفاده از ونير ها(لمينت دندان)

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساير خدمات دندانپزشكي (ايمپلنت دندان، بريج دندان، پروتز دندان و..) مي توانيد به سايت كلينيك دندانپزشكي ايده آل مراجعه كنيد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

با تخصصی ترین و بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید.

موهای نازک

اگر موهای نازک وزی دارید احتیاج به رطوبت رسانی دارد، برای اینکار ماسک مو رو از بالا به پایین ۲ الی ۳ دقیقه رو موهایتان بگذارید.

موهای فر

برای نرم شدن موهای فر باید از  ماسک‌های نارگیل، آووکادو و روغن آرگان استفاده کرد تا زیبایی موها رو دو چندان کند.

موهای خشک و وز

برای موهای خشک رطوبت رسانی بیشتر باید باشد به این دلیل از ماسک های کراتینه به مدت ۱۰ دقیقه استفاده کنید،

موهای رنگ‌شده

موهای رنگ شده نسبت به موی رنگ نشده به رطوبت بیشتری نیاز دارد، رطوبت باعث درخشندگی موها می شود، خشک شدن مو درخشش را از بین می برد.

ماسک‌های چرب برای موهای خشک

از ماسک‌های روغنی روی موهای خشک استفاده کنید؛ شما باید ۲۰ دقیقه این ماسک را روی سرتان بگذارید زیرا مدت زمان تغذیه ماسک روغنی بیشتر از سایر ماسک ها می باشد.

ماسک، هفته‌ای یک‌بار

استرس،تغییرات آب و هوا، استفاده از دارو و….عواملی هستند که می‌توانند به موها آسیب برسانند. و باید دست‌کم هفته‌ای یک‌ بار از ماسک استفاده کنید تا موهای شما بتوانند در برابر این عامل ها واکنش مناسبی نشان دهند و درواقع از خودشان دفاع کنند.

از خدمات و دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان به آموزش ناخن، آموزش تاتو، آموزش اکستنشن مژه، آموزش بافت مو و ... می توان اشاره کرد. جهت اطلاع و شرکت در این دوره های آموزشی با مجموعه الماس نشان تماس بگیرید و یا به سایت ما مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

برخي از پزشكان مي‌توانند در تشخيص و درمان بي خوابي به شما كمك كند. بسته به مدت زمان بروز و نشانه هاي بيخوابي شما، پزشك عمومي ميتواند شما را به يك متخصص بيخوابي ارجاع دهد. به عنوان مثال، پزشك عمومي ممكن است شما را به يك متخصص مغز و اعصاب، روانشناس، روانپزشك يا متخصص طب جايگزين ارجاع دهد.

پزشك عمومي 

 افراد پس از اينكه متوجه علايم بي خوابي خود شوند، اغلب به يك پزشك عمومي يا پزشك خانواده مراجعه مي‌كنند. اين پزشكان ممكن است استراتژي هاي ساده اي براي كمك به بهبود خواب، به بيماران ارائه دهند. به عنوان مثال، آنها ممكن است به بيمار توصيه كنند كه در عادات روزانه يا شيوه زندگي خود تغييراتي ايجاد كنند

متخصص اطفال

 اگر فكر مي كنيد فرزند شما بي خوابي دارد، با پزشك متخصص اطفال ملاقات كنيد. متخصص اطفال ميتواند در نقش يك متخصص خواب ظاهر شود و با ارزيابي هاي خود به مديريت شرايط كودك بپردازد. پزشك متخصص اطفال پزشكي است كه آموزش هاي بيشتري در زمينه درمان كودكان ديده است. آن ها مي توانند به تشخيص و ارائه يك راه حل درماني مناسب براي كودك كمك كنند.

متخصص پزشكي خواب يا طب خواب

 برد متخصصان پزشكي آمريكا (ABMS) گواهينامه هاي تخصصي در زمينه هاي مختلف، از جمله داروهاي خواب، ارائه مي دهد. بسياري از انواع پزشكان، از جمله پزشكان مراقبت هاي اوليه، متخصص اطفال، و متخصصان مغز و اعصاب مي توانند به عنوان متخصص خواب تأييد شوند. متخصصان پزشكي خواب در تشخيص و مديريت شرايط مربوط به خواب، بسيار ماهر هستند. اگر پزشك عمومي شما در پزشكي خواب گواهينامه نداشته باشد، شما را به يك پزشك ديگر ارجاع مي‌دهد.

متخصص مغز و اعصاب

 همچنين ممكن است شما به يك متخصص مغز و اعصاب خوب  ارجاع داده شويد. متخصص مغز و اعصاب يك دكتر است كه آموزش هاي جامعي را در زمينه اختلالات سيستم عصبي ديده است. عدم تعادل در شرايط مغز شما، مي تواند علائم منفي بسياري از جمله بي خوابي ايجاد كند. متخصصين مغز و اعصاب همچنين سندرم پاي بيقراري كه علت شايع بي خوابي است را درمان مي كنند.

انشناس يا روانپزشك

 روانشناسان و روانپزشكان مي توانند به درمان برخي از انواع بي خوابي كمك كنند.  روانشناس يك متخصص روحي و رواني است كه رفتار و فرآيندهاي ذهني را مطالعه كرده است. روانپزشك يك پزشك است كه متخصص در تشخيص و درمان اختلالات رواني است. روانپزشك مي تواند داروهايي تجويز كند، در حالي كه يك روانشناس نمي تواند چنين كاري انجام دهد.



:: موضوعات مرتبط: مغز و اعصاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 924
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

محافظت از دندان در برابر سايش و فرسودگي 

درست است كه اين ساختارها ممكن است در طول زمان دچار سايش شوند، اما بد نيست بدانيد دندان هاي شما به شكل باور نكردني و عجيبي قوي و مستحكم هستند. اما با اين وجود در طول زمان هر ساختار مستحكمي مانند سنگ نيز دچار فرسودگي خواهد شد.

انجام روزانه فعاليت هايي مثل جويدن، آسياب كردن و گاز گرفتن مواد غذايي ميناي دندان را از بين مي برد. انجام اين فعاليت ها سطوح و لبه هاي دندان ها را نيز صاف ميكند كه يكي ديگر از مشكلات دندان است.

جويدن يخ و ساير مواد غذايي سفت و سخت مي‌تواند باعث خراشيده شدن ميناي دندان و حتي شكسته شدن دندان ها شود. شايد بتوانيد به تنهايي مانع از بدتر شدن خرابي دندان و سايش آن شويد، اما بدون مراجعه به يك دندانپزشك محال است بتوانيد از اين فرسودگي نجات پيدا كنيد.

يكي ديگر از عللي كه مي‌تواند باعث سايده شدن دندان ها به هم شود، دندان قروچه شبانه است. براي حل اين مشكل احتمالا شما نياز به ويزيت متخصص ارتودنسي داريد و او به شما وسيله اي خواهد داد كه مانع از آسيب ناشي از دندان قروچه خواهد شد.(براي آشنايي با بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران مي توانيد به سايت دندانپزشكي در كلينيك مراجعه كنيد.)

لثه هاي خود را سالم نگه داريد

مواد مضر و بدشكلي به نام پلاك هميشه روي دندان هاي شما شكل مي گيرد. اگر آن را برطرف نكنيد، در دراز مدت مي‌تواند باعث بروز درد، تورم و حتي خونريزي در لثه شود. پلاك دندان حتي مي‌تواند باعث بروز عفونت‌هايي شود كه به استخوان فك نيز سرايت كرده و به آن آسيب وارد مي‌كند

اجازه ندهيد دهان شما خشك شود

توليد و ترشح بزاق در دهان به تميز كردن دندان ها كمك مي كند و ساختارهاي دهان را از پوسيدگي محافظت مي كند. اما به طور معمول با افزايش سن فضاي داخلي دهان شما تمايل دارد كه بيشتر از دوره جواني خشك شود. يعني به انداه سال هاي جواني رطوبت كافي ندارد زيرا ترشح بزاق كاهش پيدا خواهد كرد.

مراقب اسيد باشيد

نوشيدني هاي گاز دار، مركبات و بسياري ديگر از آب ميوه ها حاوي مقادير مشخصي اسيد هستند. علاوه بر اين مواد، غذاهاي قندي و نشاسته اي نيز باعث مي شوند كه دهان شما اسيدي شود. يك محيط اسيدي نيز چيزي نيست كه ميناي دندان تحمل حضور در آن را داشته باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانستني هاي دندانپزشكي (ايمپلنت دندان ، بريج دندان، دندانپزشكي كودكان و...) نيز مي توانيد به سايت دندانپزشكي دركلينيك مراجعه كنيد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دو روش كه براي غلبه بر مشكل ريزش مو در مردان به كار برده مي شود درمان هاي داخلي و درمان هاي خارجي مي باشند.در شيوه درمان داخلي براي ريزش مو با الگوي مردانه توليد دي هيدروتستوسترون يعني هورمون مردانه اي كنترل مي شود كه فوليكول هاي مو افراد مستعد ريزش مو به لحاظ ژنتيكي را ضعيف مي كند

مزوتراپي 

مزوتراپي  يك روش غيرتهاجمي آرايشي است  كه در آن نيازي به جراحي براي ترميم مو نيست. در اين روش درماني با كمك ريز تزريق هايي بافت پوست در زير لايه اپيدرم هدف قرار مي گيرد و لايه ي مزودرم را كه با عمق نزديك يك ميلي متر در زير لايه سطحي پوست است تحريك به بازسازي و ترميم موي طبيعي انسان مي كند.براي ترميم ريزش مو محلول مزوتراپي كه حاوي تركيب خاصي از برخي مواد شيميايي ، مواد معدني، آمينواسيدها، ويتامين ها، اسيدهاي هسته اي و كوآنزيم ها است، با دوزهايي كه مناسب با نياز خاص بيمار تنظيم شده است به پوست سر تزريق مي شود.

ليزرتراپي

يكي از راه هاي موثر تقويتي براي تقويت مو ليزر تراپي يا همان ليزر سرد است كه نوعي ليزر با انرژي نوري توليد شده مي باشد.نور استفاده شده در ليزر تراپي مادون قرمز است.

دستگاهي كه در ليزر تراپي استفاده مي شود اثر گرمايش ندارد و بنابراين هيچ يك از آسيب هاي مربوط به سوختگي پوست با ليزر در بيمار ايجاد نمي شود.اين روش با سطح انرژي و جريان كم همراه با اثربخشي بالا صورت مي گيرد و جراحي در آن انجام نخواهد شد.

كاشت مو

كاشت مو عملي جراحي است كه در آن فوليكول هاي مو از بخش هاي ديگر به بخش كم پشت و يا طاس پيوند زده مي شود.كاشت مو عمدتا توسط يك متخصص كاشت مو خوب براي درمان طاسي با الگوي مردانه انجام مي شود.

كاشت مو امروزه با چند روش انجام مي شود كه اغلب آن ها بسيار مطمين هستند و تا به حال نيز نتايج خوبي ديده شده است و اكثر بيماران از انجام آن رضايت داشته اند.كاشت مو سن خاصي دارد و معمولا در سنين زير بيست و سه سال انجام اين عمل توصيه نمي شود و اغلب صورت نمي گيرد.

 



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

براي انتخاب نخستين غذاهاي كودك مي توانيد از ميوه ها يا سبزيجات خرد و پخته شده مانند هويج وحشي، سيب زميني، سيب زميني هندي، سيب زميني شيرين، هويج، سيب يا گلابي استفاده كنيد كه البته همه را پس از پختن بايد به خوبي سرد كرده باشيد.

در كنار غذاهاي كمكي شير مادر يا شير خشك نوزاد را نيز ادامه دهيد. ولي تا قبل از يك سالگي كودك، از دادن شير كامل گاو به او خودداري كنيد.

غذاهاي انگشتي 

غذاهاي انگشتي به غذاهايي گفته مي شود كه به اندازه اي تكه شده اند كه كودك بتواند آنها را در مشت خود نگه دارد و اندكي از دستش بيرون بماند.

اگر هر تكه غذا به اندازه انگشتان خودتان باشد مناسب است. با كمك اين غذاها كودك مي آموزد چگونه غذا را بجود و قورت دهد.

غذاهاي بعدي

وقتي كودك به غذاهاي بالا عادت كرد مي توانيد گوشت، مرغ و ماهي كاملا پخته و له شده، پاستا، سوپ، عدس، برنج و تخم مرغ كاملا پخته يا خمير شده را به او بدهيد.

فنجان ها

شما مي توانيد به كودك شش ماهه يك فنجان بدهيد تا همراه وعده ها چند جرعه آب نيز بنوشد. استفاده از فنجان هاي بدون درب با دهان هاي گشادتر بهتر است و به كودك ياد ميدهد كه چطور آب بنوشد و براي دندان هاي او نيز مفيد است

تغذيه كودك از ۸ يا ۹ ماهگي

كودك هشت ماهه و يا كودك نه ماهه به تدريج به مصرف سه وعده غذا در روز تمايل نشان مي دهد.

رژيم غذايي كودك بايد مخلوطي از موارد زير باشد:

  • ميوه ها و سبزيجات
  • نان
  • برنج
  • پاستا
  • سيب زميني و ديگر غذاهاي نشاسته اي
  • گوشت
  • ماهي
  • تخم مرغ و ديگر غذاهاي پروتئيني غير لبني
  • شير و لبنيات

تغذيه كودك از ۱۲ ماهگي

كودك يك ساله در اين زمان سه وعده غذا مي خورد. در كنار اين سه وعده شير مادر يا شير گاو به همراه ميان وعده هاي سالمي مانند ميوه ها، سبزيجات، نان تست يا كيك هاي برنجي را نيز مي توان به رژيم غذايي كودك اضافه كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد رشد و سلامت كودك يك ماهه تا يك ساله مي توانيد به وبسايت بهداشت و سلامت نسخه مراجعه كنيد.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

۸ راه و وسیله ساده برای هوشمند سازی حیاط  خانه

  1. هوشمند سازی حیاط خانه با چمن زن رباتیک

درست مانند یک جارو برقی هوشمند که بدون دخالت شما تمام خانه را در کمترین زمان ممکن جارو میزند، چمن زن هوشمند نیز چنین امکاناتی دارد و قادر است بدون دخالت شما به صورت اتوماتیک و بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده در هر شرایطی اقدام کوتاه کردن چمن ها کند.

  1. ردیاب گیاه متصل

اگر یک  گل، گیاه و درخت با ارزش دارید که وجودش برای شما بسیار مهم است میتوانید برای پرورش و نگهداری از آن، یک ردیابت هوشمند گیاه خریدداری کنید.

  1. سیستم آبیاری هوشمند

سیستم های آبیاری از اجزای بسیار حیاتی هوشمند سازی حیاط  خانه هستند. کنترلر سیستم آبیاری هوشمند با در نظر گرفتن نیازهای خاص گیاهان و محصولات کاشته شده شما، قادر به ایجاد برنامه های هوشمندانه آبیاری و مراقبتی از آن ها است.

  1. ایستگاه هواشناسی بدون سیم هوشمند

میتوان به صورت عادی چندین سیستم و دستگاه هواشناسی را در حیات یا پشت بام خانه ها نصب کرد اما معمولا حجیم، گران و فضا پر کن هستند. اما جدیدا دستگاه های هواشناسی هوشمندی ساخته شده اند که نه تنها سایز بسیار کوچک و شیکی دارند بلکه بسیار کاربردی تر و امروزی تر هستند.

  1. باربیکیو هوشمند

حالا که چمن زن هوشمند دارید و بدون اینکه حتی یک قدم بردارید همه چمن ها به صورت اتوماتیک کوتاه میشوند نمیخواهید برای کباب کردن و صرف یک وعده غذایی سالم بدون هیچ زحمتی از یک باربیکیو هوشمند استفاده کنید؟

تنها کافیست یکی از آن ها را خریداری کنید و در گوشه حیاط قرار دهید.

  1. روشنایی هوشمند در فضای باز

برند “رینگ” سیستم روشنایی هوشمندی دارد که طیف وسیعی از رنگ ها را به فضای اطراف خانه و حیاط ما اضافه میکند. با کمک این سیستم روشنایی میتوانید به راحتی در حد حرفه ای اقدام به هوشمندسازی حیاط خانه کنیم.

  1. هوشمند سازی حیاط خانه تلویزیون هوشمند ضد آب

برخی از تلوزیون ها به طور خاص طراحی شده اند تا در خارج از خانه نیز مورد استفاده قرار گیرد بنابراین با وجود آن ها میتوانید در حیاط هوشمند سازی خانه خودتان هم تلویزیون نگاه کنید.

  1. گلدان هوشمند

آپارتمان نشین ها میتوانند به جای گلدان های طبیعی، هر نوع گل و گیاهی که دوست دارند را داخل گلدان های هوشمند پرورش دهند.



:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

املاح شير : 

آنچه پس از سوزانيدن آن باقي مي ماند ، خاكستر است كه حدود ۸/۲ – % ۵/۲ از وزن شير را تشكيل مي دهد . در اثر سوزانيدن بعضي از نمك هاي آلي علي الخصوص سيترات ها سوخته و از بين مي روند .

در بين نمك هاي آن، سيترات كلسيم بيشترين مقدار را دارد تا از ديگر املاح موجود در آن , پتاسيم دي هيدروژن ارتوفسفات ، سديم كلرايد و نمك هاي ديگر را نام برد .

تركيب خاكستر شير تازه معمولي شامل مقادير مساوي از ۲ P5O ، K5O و CaO است كه مقدار آنها بالغ بر ۰۲ % از خاكستر شير است .

نوع حاصل از گاو مبتلا به ورم پستان ممكن است حاوي كلر به مقدار حدود ۳ برابر بيشتر از شير معمولي بوده و مقدار كلرين بيشتري در كلستروم و آغوز و شير اواخر دوره ي شيردهي وجود دارد .

به طور كلي هر قدر به انتهاي دوره ي شيردهي نزديك بشويم ، همچنين در مواردي كه امراض پستاني وجود داشته باشد ، مقدار كلريد سديم افزايش مي يابد .

املاح موجود در آن در يك حالت تعادل قرار دارند كه اصطلاحا” تعادل نمك يا balance Salt ناميده مي شود كه عبارت است از تعادل مواد شيميايي بين Ca و Mg از يك طرف و فسفات ها ، سيترات ها (سيترات سديم و ...) و كربنات ها(كربنات پتاسيم و...) از طرف ديگر مي باشد .

ويتامين هاي شير :

منبع بسيار خوبي از ويتامين هاي A ، B1 و B2 مي باشد .

مقدار ويتامين C و D در آن نسبتا كم است . ويتامين هاي ديگر به مقدار خيلي كم در آن وجود دارند . حرارت باعث از بين رفتن ويتامين هاي B و C مي شود . پاستوريزاسيون فقط ۱۲ % ويتامين B و حدود نصف ويتامين C موجود در شير را از بين مي برد .

تركيبات رنگي شير :

داراي دو نوع ماده رنگي محلول در آب و محلول در چربي است .

محلول در آب شامل :

ريبوفالوين يا الكتوفالوين و ماده ي رنگي محلول در چربي كاروتن مي باشد كه مقدار آن در گونه هاي مختلف و متفاوت است .

بعضي نژادها مانند نژاد جرسي نوع پررنگي توليد مي كنند . بدين معني كه اين نژاد نمي تواند كاروتن را به ويتامين A تبديل كند .

در صورتي كه گاوميش از اين استعداد برخوردار است و مي تواند تمام بتاكاروتن موجود در آن را به ويتامين A تبديل كند . لذا گاوميش كره ي سفيد رنگي توليد مي كند ، در صورتي كه كره ي گاوي زرد است

براي مطالعه بيشتر:ساير مواد تشكيل دهمده شير اسيد لاكتيك

 



:: موضوعات مرتبط: دنیای شیمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دلیل زردی دندانها متنوع است. یکی از بنیادی ترین علل میتواند ژنتیک باشد. سطحی ترین لایه دندان یعنی مینا میتواند ضعیف شود با تضعیف آن لایه زیرینش دنتین که زرد رنگ است در معرض دید قرار میگیرد.

سایر علل زرد شدن دندان ها عبارتند از:

  • مصرف برخی داروهای خاص
  • مصرف آنتی بیوتیک در دوران کودکی
  • مصرف تتراسایکلین در بارداری
  • تغذیه با شیر مادر می تواند
  • استفاده از دهانشویه های حاوی کلرهگزدین
  • مصرف داروی آکنه مینوسیکلین
  • قرار گرفتن سر و پردن تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی
  • استفاده بیش از حد فلوراید
  • پر کردن دندان با نقره

چگونه زردی دندان را از بین ببریم؟

روش های دندانپزشکی برای درمان زرد شدن دندان ها

  • اثبات شده ترین روش برای سفید کردن دندان ها ، مراجعه به متخصص دندانپزشکی است. متخصصن دندانپزشکی با کمک انواع روش ها و ژل های سفیدی کننده دندان باعث سفید شدن آن ها شود. گاهی اوقات، دندانپزشک ممکن است از نور LED برای سرعت بخشیدن به روند سفید کردن دندان ها استفاده کند.
  • مراجعه به دندانپزشک برای سفید کردن دندان ها بسته به نوع روش میتواند بین 30 تا 60 دقیقه به طول بی انجامد و میتواند کمی هزینه بالایی داشته باشد.

علاوه بر شستشوی حرفه ای دندان در مطب متخصص ارتودنسی، میتوان در خانه و با کمک روش ها یا محصولات سفید کننده تجاری اقدام به سفید کردن حرفه ای دندان ها کرد. تنها کافی است یک کیت سفید کنندگی دندان را از داروخانه خریداری کنید.

درمان خانگی زردی دندان ها

شما میتوانید با کمک مواردی مانند نوارهای سفید کننده، ژل ها، پلاک ها یا قالب های سفید کنند همراه با مواد مخصوص یا خمیردندان ها برای درمان زردی دندان در خانه اقدام کنید.

هرچند که مهمترین روش مبارزه با تغییر رنگ و زرد شدن دندن ها رعایت بهداشت دهان و دندان است، اما برخی اوقات کار از کار میگذرد و تنها با مسواک یا نخ  دندان نمیتوان رنگ زرد دندان ها را برطرف کرد. در کنار مراقبت خوب از دندان ها، چند روش موثر خانگی برای سفید کردن دندان ها عبارت است از:

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

استفاده از روغن نارگیل برای سفید شدن دندان های زرد

درمان زردی دندان در خانه با معجزه سرکه سیب

پوست لیمو، پرتقال و موز

رفع زردی دندان در خانه با ذغال فعال

برای درمان زردی دندان در خانه مقدار زیادی آب بنوشید

از خدمات کلینیک دکتر خدیوی به ارتودنسی، ایمپلنت دندان، لمینت دندان و... میتوان اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

خانم ها به دليل اينكه به ظاهر و استايل خود اهميت زيادي ميدهند دوست دارند كه برخي از جواهرات و طلاهاي خود را به جهت استفاده روزانه خريداري كنند. يكي از مهمترين طلاجاتي كه خانم ها معمولا به صورت روزانه استفاده ميكنند دستبند طلا است.

دستبندها مخصوصا براي خانم هايي شاغل از اهميت زيادي برخوردار است. زيرا خانم هاي خوش سليقه وخوش استايل تمايل دارند كه در كنار ظاهر آراسته و مرتب محل كار خود، از دستبند طلا نيز استفاده كنند. اگر شما هم جزء اين خانم هاي خوش پوش و خوش استايل هستيد و قصد خريد دستبند طلا زنانه جديد داريد حتما به توصيه هاي زير توجه كنيد:

تا آنجا كه برايتان مقدور است دستبندي بسيار ساده اما مدرن و شيك انتخاب كنيد. توصيه طلا فروشي آنلاين كيش طلا اين است كه دستبد خود را به صورت تك بند انتخاب كنيد. لزومي ندارد براي استفاده روزانه دستبندي انتخاب كنيد كه سنگ هاي قيميتي و گرانبهايي داشته باشد.

اگر ميخواهيد در جلسات كاري علاوه بر ظاهر امروزي و شيك خودتان، دستبند طلايتان را ببينند، ميتوانيد از دو عدد دستبند طلا زنانه جديد و شيك كه هم ساده و هم ظريف باشند استفاده كنيد.

و اگر احيانا ظاهري غير رسمي داريد دو مورد بالا را كنار بگذاريد و در عوض يك مچ بند طلا زنانه اسپرت خريداري كنيد كه تنها بخش هايي از آن از طلا تشكيل شده. اين مچ بندها هم اسپرت و امروزي هستند و هم استايل زيبايي شما را برجسته تر و زيباتر نشان ميدهند.

پيش از خريد دستبند طلا زنانه جديد، حتما به ماهيت كار خودتان هم فكر كنيد. براي مثال اگر خانم خوش سليقه اي هستيد و سروكارتان با تايپ و كامپيوتر است ما توصيه ميكنيم كه دستبندي خريداري كنيد كه به كيبورد كامپيوتر گير نكند. اگر خانم پرستاري هستيد كه اغلب اوقات در بخش بيمارستان مشغول فعاليت هستيد بايد دستبند ساده اي بخريد كه كمتر به آن عفونت و باكتري و .. بچسپد يعني دستبند خطي يكدست و ساده. و همينطور براي بقيه مشاغل هم …. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خريد طلا ( النگو طلا ، انگشتر طلا ، سرويس طلا و....) مي توانيد به سايت طلافروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

خمیر دندان مناسب: از آنجايي كه محيط دهان و اطراف دندانها از جمله آلوده ترين نواحي بدن محسوب مي شوند، ضرورت عاري نگهداشتن دندانها از تجمعات ميكروبي پلاك با مسواك زدن يكي از مؤثرترين روشهاي مقابله پوسيدگي و بيماري هاي پريودنتال است. با کلینیک دندانپزشکی تاج همراه باشید.

يكي از سؤالاتي كه مردم اغلب از دندانپزشكان مي پرسند اين است كه كدام خميردندان مناسب است؟

خصوصيات خميردندان مناسب :

1- بايد فرايند زدودن و پاك كردن پلاكدندان را بدون آسيب به مينا دندان تسهيل كنند.

 2ـ از خاصيت تميزكنندگي خوبي برخوردار باشند و زيبايي دندان را حفظ نماید

 3ـ با پوست و مخاط دهان سازگاري داشته باشند و بزاق را زياد کند

 4ـ از طعم مطبوعي برخوردار باشند

5ـ از تأثيرات ضد پوسيدگي به حد وفور برخوردار باشند

6ـ حساسيت دندان را از بين ببرند .

7ـ به سهولت از سطح دندان، دهان و مسواك شسته و زدوده شوند

8ـ دندان را در برابر بيماريهاي پريودنتال تا حدي محافظت کند.

انواع خمیر دندان درمانی

خمیردندان ضد پوسیدگی

خمیردندان ضد حساسیت

خمیر دندان های ضد جرم

خمیردندان سفید کننده

خمیردندان ضد پلاک

خمیردندان ضد بوی بد دهان

يکی از سؤالاتي كه همواره بيماران از دندانپزشك خود دارند این است كه، چه موقع خميردندان خود را عوض نمایند؟

 نظرات محقق در این رابطه متناقص هست. عده ای اعتقاد دارند استفاده خميردندان همانند استفاده از روش مسواك زدن ثابت باشد.

همانطور كه روش مسواك زدن بیمار از نظر دندانپزشك مشكل ایجاد نكرده در و در كنترل پلاك و پوسیدگی مؤثر است،

اگر خمیر دندانی که شخص استفاده مي نما يد مشكلي از نظر طعم، حساسیت  و … ایجاد نكرده باشد، همواره می تواند از آن خمیردندان استفاده کند.

برعكس، عده ای دیگر از محققین بر این باورند که به علت یکسان نبودن درصد میزان مواد و ترکیبات ساینده، اسانس و مواد آنتی باکتریال خمیر دندان ها، بهتر است هر شخص بعد از اتمام یک تیوب خمیردندان از دیگری استفاده کند و از یک خمیردندان بطور ثابت استفاده ننماید.

خدمات زیبایی و دندانپزشکی کلینیک تاج:

دندانپزشکی بارداری

دندانپزشکی کودکان

ونیر دندان

ونیر کامپوزیت

ایمپلنت دندان

لمینت دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

به پاكسازي استخر خود بپردازيم 

براي نگهداري استخر در زمستان لازم است در بازه‌هاي زماني مختلف كف و جداره‌هاي استخر را به خوبي تميز كرده و آب موجود در فضاي داخلي استخر را به طور كامل تخليه كنيم تا آبي در داخل آن باقي نماند. براي اين كار مي‌توانيم از برس هاي مخصوص استفاده كنيم و از فرچه‌هاي دستي جهت پاكسازي كامل شيارها و فرورفتگي هاي مختلف بهره بگيريم.

براي نگهداري استخر در زمستان بايد به پاكسازي فيلتر استخر خود بپردازيم

قبل از هر چيز بايد بگوييم كه براي شستن فيلترها، احتياط الزامي است؛ اگر قصد شستشوي فيلترها را در زمستان داريم و مي‌خواهيم آن ها را به وسيله اسيد شستشو دهيم و بعد تا زمان فرا رسيدن دوره بعدي استفاده از استخر، از اين فيلترها استفاده نكنيم، بايد بدانيم كه اسيد ممكن است سبب انسداد يا وارد آمدن آسيب به كانال‌هاي موجود در فيلتر شوند.

براي شستشوي فيلترهاي استخر، ابتدا بايد پمپ تصفيه استخر را آماده كنيم تا يك دور كامل به فعاليت بپردازد، هر دور چرخش آب استخر به وسيله پمپ، ممكن است به زماني حدود ۷ تا ۸ ساعت نياز داشته باشد.

بعد از آن كه فيلتر استخر را شستشو داديم، درب مخزن فيلتر و همچنين سوپاپ دريافت هوا را باز مي‌كنيم تا تمام مقدار آب موجود در فيلتر از آن خارج شود.

براي نگهداري استخر در زمستان بايد به جا به جايي تجهيزات استخر بپردازيم

لازم است كليه تجهيزات استخر و شنا از قبيل نردبان‌ها، سكوهاي شيرجه، تويوب‌ها و شناورها و حتي وسيله‌هاي بازي و سرگرمي را از محيط استخر دور كرده و آن‌ها را در مكان مناسبي قرار دهيم تا سرماي هوا به آن‌ها آسيب نزند و در كارايي آن‌ها اختلالي رخ ندهد.

به غير فعال نمودن تجهيزات موجود در استخر بپردازيم

بايد تك تك تاسيسات استخر  كه به واسطه استفاده از جريان برق به فعاليت مي‌پردازند، خاموش شوند تا در زمان عدم استفاده از استخر و عدم نظارت بر كارايي آن‌ها، مشكلي پديد نيايد

براي نگهداري استخر در زمستان بايد به پوشش دادن سطح استخر خود بپردازيم

پوشاندن سطح استخر بايد به طور كامل و صحيح انجام شود و تمام سطح استخر را در بر بگيرد.

پوشش دادن سطح استخر را مي‌توانيم با استفاده از كاورها يا صفحات نازك پلاستيكي صورت دهيم كه نفوذ ناپدير هستند و مانع ورود آب مي‌شوند. همچنين مقاومت آن‌ها نيز در مقابل انواع تغييرات آب و هوايي و تاثيرات مستقيم مواد شيميايي مخلوط شده در آب استخر، بالا است

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت و نگهداري استخر فايبرگلاس و بتن مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.

 



:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

داشتن رنگ مو جذاب و زیبا می تواند چهره شما را روشن تر و ماندگارتر می کند .به همین منظور با بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران همراه باشید.

 قبل از رنگ کردن برای دوام رنگ مو چه کارهایی باید کرد:

تقویت کردن موها

موهای سالم رنگ را بهتر می گیرند، در خانه بر روی موهایتان نرم کننده و پروتئین های تقویتی بگذازید.

تمیز کردن موها

با یک شامپو خوب دو روز قبل از گذاشتن رنگ موهایتان را به خوبی شستشو دهید تا هیچ مانعی روی سرتان نباشد تا روز رنگ از هیچ حالت کننده ای استفاده نکنید چون باعث می شود رنگ مویتان به سرعت خراب شود و از بین برود.

زمان رنگ کردن

دو روز بعد از شستن موی سر، پوست سر چربی طبیعی را بدست می آورد، و زمانی خوبی برای گذاشتن رنگ می باشد، این چربی از موهایتان در مقابل رنگ محافظت می کند و از سوزش و خارش پوست سر جلوگیری می کند.

زمان شستشو

به مدت زمانی که در کاتالوگ رنگ مو تعیین شده نیز توجه کنید، و بیشتر از آن زمان رنگ مو را روی سرتان نذارید اگر موی سفید دارید اجازه بدهید رنگ مو مدت بیشتری بماند چون رنگ مو را دیرتر جذب می کند.

از خدمات و دوره های تخصصی و فوق حرفه ای آموزش آرایشگری الماس نشان به آموزش اکستنشن مژه، آموزش بافت مو، آموزش ناخن، آموزش شینیون مو، آموزش اپیلاسیون و ... می توان اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

جراحی برای افراد مبتلا به فلج مغزی ممکن است به کاهش سفتی عضلات یا اسپاسم و انعطاف پذیری و کنترل اندام آسیب دیده، و مفاصل کمک کند.

انتخاب پزشکی: متخصص مغز و اعصاب خوب

انتخاب جراحی

انتخاب های اصلی جراحی عبارتند از:

جراحی ارتوپدی (برای عضلات، تاندون ها و مفاصل). برای افزایش دامنه حرکت انجام می شود. به عنوان مثال ممکن است جراحی، یک تاندون را طولانی کند و یا آن را از طریق عضلات و تاندون ها قطع کند و تاندون را به بخش های دیگر ضمیمه کند. جراحی برای درمان منحنی و انحنای ستون فقرات (اسکولیوز) و جلوگیری و یادرمان در رفتگی لگن نیز انجام می شود.

ریزوتومی انتخابی پشتی (برش اعصاب اندام های مبتلا) برای انقباض و یا مشکلات تحرکی دیگر است. این روش معمولا فقط برای کودکان که دارای سفتی عضلانی شدید در پاها هستند در نظر گرفته می شود.

دیگر جراحی های مربوط به فلج مغزی

جراحی برای مسائل مختلف ارتوپدی. جراحی برای مشکلات دیگری است که گاهی اوقات برای کودکان مبتلا به فلج مغزی مورد نیاز است. این جراحی بسته به درگیر شدن مشکلات خاص، متفاوت است. برای مثال برخی از کودکان ممکن است نیاز به جراحی برای تصحیح طول ناهموار پاها داشته باشند.

جراحی مربوط به پزشکی. یک پمپ کوچک جراحی در زیر پوست شکم برای افراد مبتلا به فلج مغزی، کاشته می شود. این پمپ می تواند با داروهایی مانند باکلوفن به طور مستقیم در مایع اطراف طناب نخاعی، استفاده شود.

هنگامی که عمل جراحی ممکن است استفاده شود

یک چکاپ کامل برای پیدا کردن عضلات و اعصاب آسیب دیده مورد نیاز است تا مشخص شود چه نوع عمل جراحی برای این بیماری بهترین است. تجزیه و تحلیل راه رفتن ممکن است بخشی از این امتحان باشد.

پزشکان در مورد بهترین سن برای کودکان برای عمل جراحی فلج مغزی توافق نظر ندارند. برخی ممکن است جراحی را در سنین جوانی پیشنهاد کنند در حالی که دیگران ممکن است درمان های دیگر را قبل از عمل جراحی پیشنهاد کنند. با استفاده از این فرم اطلاعات جراحی می توان تصمیم گرفت که چه چیزی مناسب فرزند شما می باشد.

 

جراحی اغلب برای ماهیچه پاها استفاده نمی شود. جراحی برای تغییر شکل بازوی حامل خطرات مربوط به آسیب های حسی است. گاهی اوقات از دارو و یا درمان فیزیکی برای به تعویق انداختن یا جلوگیری از عمل جراحی، استفاده می شود.



:: موضوعات مرتبط: مغز و اعصاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 838
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

انتخاب نوع و سایز مسواک بین دندانی  را به عهده متخصص ارتودنسی یتان بگذارید .(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی در کلینیک مراجع کنید.)

مسواک های بین دندانی در سایز ها و اشکال  مختلف بسته به:

·         فاصله بین دندانی

·         بریج دندان

·         ایمپلنت

·         تحلیل لثه متفاوت است .

با مشاوره و انتخاب صحیح نوع مسواک بین دندانی خود می توانید بعنوان جایگزین نخ دندان  برای تمیز کردن فاصله بین دندانی از آن استفاده کرد.

در چه مواردی  مسواک بین دندانی بکار می بریم ؟

از این نوع مسواک برای تمیز کردن

·         سیم و براکت های ارتودنسی دندان

·         پل های دندانی

·         ایمپلنت دندان

در مواردی که لثه تحلیل رفته و ریشه دندان آشکار شده است می توان استفاده کرد .

با بکار بردن این نکات شما از عفونت های قارچی دهان و دندان در دستگاه ارتودنسی ثابت در امان می مانید.

روش استفاده

پس از انتخاب نوع مناسب مسواک (بسته به فاصله بین دندان)

از مسواک بین دندانی حداقل روزی یک بار ترجیحا بعد از وعده اصلی غذایتان استفاده کنید .

مسواک  را بدون فشار وارد فضای بین دندان هایتان کرده و به آرامی و بطور مایل از بالا به پایین برای فک بالا و از پایین به بالا برای فک پایین در بین فضا ی دندان ها حرکت دهید .

از مسواک بین دندانی برای ماساژ لثه نیز استفاده می کنند .

به این ترتیب که به منظور خون رسانی به بافت لثه در اطراف ایمپلنت از مسواک بین دندانی مناسب استفاده می کنند.

این کار باعث می شود ایمپلنت دندانی نسبت به هجوم باکتری مقاوم شده و کمتر آسیب ببیند .

همچنین  برای مسواک زدن ما بین پیچ های ایمپلنت و زیر پروتز نیز از این نوع مسواک استفاده  می شود.

به این ترتیب که مسواک را ما بین  پین های ایمپلنت قرار داده و به آرامی با حرکات رفت و برگشت بین پین ها را تمیز می کنیم.

با رعایت بهداشت دهان و دندان  و کنار گذاشتن عادتهای مضر برای دندان شما می توانید به لبخند زیبا دست پیدا کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 626
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از بهترین روش های کاشت موی طبیعی است ، کاشت مو FIT نام دارد.

تفاوتی که روش کاشت مو FIT با کاشت مو FUT دارد تنها در مدل برداشتن فولیکولها از مناطق اهدا کننده میباشد و ادامه روند کاشت مو به همهان روش کاشت مو FUT است.

در روش کاشت مو FIT از بی حسی موضعی استفاده میشود و در محیط تمام استریل فولیکول های مو به طور جدا با ابزار های مخصوصی که وجود دارد و قطر این دستگاها به اندازه کمر از ۱ میلی متر است برداشته می شوند و در مناطقی که مو وجود ندارد کاشته میشود.

خط رویش مناسب یکی از مهم ترین روش هایی است که کاشت مو را در نتیجه متفاوت می کند.

FIT  هیچ جای زخمی را در پشت سر فرد مراجعه کننده برجا نمی گذارد. در این روش نیاز به بستری شدن در مرکز کاشت مو FIT نیست. انجام پیوند در روش کاشت مو  FIT کاملا سرپایی و با بی حسی موضعی است

تعدادی از مهم ترین نکات قابل بررسی که مشخص می کند فرد کاندید مناسبی برای پیوند مو به این روش به حساب می آید، عبارتند از:

·         آقایان ۱۸ تا ۲۵ ساله کاندید مناسبی برای کاشت مو نمی باشند بجز موارد خاص با نظر پزشک.

·         بررسی وضعیت سلامت فرد شرح حال کامل و انجام آزمایشات لازم ضروری است. بیماران دیابتی و فشار خون بالا قبل از عمل بایستی بیماری آنها کنترل شده باشد. همچنین افرادی که درگیر بیماری های عفونی و مشکلات پوستی هستند باید قبل از عمل درمان شوند تا کاندید مناسبی برای کاشت مو با این روش باشند.

·         قطر تنه مو در عمل کاشت مو بسیار مهم است. افرادی که قطر موی آنها زیاد است در مقایسه با افرادی داری قطر مو کمتری هستند کاندیدای بهتری هستند.

·         کیفیت موها در ناحیه دهنده مو (بانک مو) نقش مهمی در فرایند کاشت مو دارد. کسانی که در ناحیه پشت سرشان تراکم بالایی از فولیکول های مو داشته باشند، کاندید خوب برای پیوند مو به حساب می آیند. اگر تراکم بالا باشد موهای قابل دسترس برای کاشت در ناحیه جلوی سر بیشتر می شود. موهای ضخیم و مجعد ظاهر پر تری ایجاد می کنند.

·         میزان شلی پوست مشخص می کند تا چه میزان از پوست پشت سر می توان بر داشت تا با حد اقل کشش بتوان بخیه زد و احتمال اسکار بخیه کاهش یابد . در پوستهای شل تر میزان مجاز برداشت پوست بیشتر از پوست سفت می باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با یک متخصص کاشت مو خوب مشورت کنید. 



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 570
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آيا كودك من مشكل رشد دارد؟

همان طور كه رشد كودك را تماشا مي كنيد و نقاط عطف او را پيش بيني مي كنيد؛ طبيعي است كه متعجب شويد كه آيا رشد و تكامل او در مسير درست دنبال مي شود يا نه اما احتمالاتي وجود دارد كه او درست به خوبي براساس جدول زماني خودش رشد خواهد كرد.  بيشتر وقت ها كودكان به هريك از نقاط عطف رشد درست حوالي سن مورد انتظار دست پيدا مي كنند ، در غير اين صورت رشد آنان به زودي به عقب مي افتد. از طرف ديگر ، اگر فرزندتان تاخير در رشد هوشي دارد تشخيص مشكلات بالقوه زودتر ، نه ديرتر مهم است.

كودك من بر طبق چه احتمالاتي تاخير در رشد دارد؟ 

مطالعات مختلف حاكي از اين بوده اند كه ۱۰ تا ۱۵ درصد بچه هاي زير سه سال يك تاخير در رشد مثل مشكل يادگيري، ارتباط برقرار كردن، بازي كردن يا انجام فعاليت هاي فيزيكي يا مهارت هاي عملي داشته اند. مداخله زودهنگام مي تواند براي تاخيرهاي رشد بسياري از بچه ها اهميت قابل توجهي داشته باشد.

ممكن است متوجه چه نوع از مشكلاتي شوم؟

بيشتر والدين بسيار حساس به سني هستند كه كودك آنان در اين سن به نقاط عطف مهارت حركتي درشت مثل سينه خيز رفتن و راه رفتن دست پيدا مي كند و نيز حساس هستند كه آيا اين دستاوردها “زود هنگام” مورد ملاحظه قرار مي گيرند يا “دير”. اما شما نيز ممكن است مهارت هاي حركتي ظريف تر كودكتان مثل توانايي (يا ناتواني) او براي برداشتن نخود فرنگي ها از سيني صندلي پايه بلند يا انتقال يك اسباب بازي از يك دست به دست ديگر را مورد نظر قرار دهيد. در زمينه رشد زبان، ممكن است متوجه شويد كودكتان در درك معاني كلمات و جملات يا ابراز ايده ها با كلمات مشكل دارد. يا حتي ممكن است كه كودكتان با آنچه كه پزشكان ” نيت ارتباطي” مي نامند مشكل داشته باشد. اين اصطلاح به معناي توانايي بيان كردن مقصود خود با اشاره، تقليد و صداسازي مي باشد. ايده خوبي است تا خودتان را با جدول زماني نرمال رشد مهارت هاي شناختي و فيزيكي آشنا كنيد تا بتوانيد آن را به عنوان يك راهنماي كلي بكار گيريد. براي مثال، از اينرو شما خواهيد دانست كه معمولا يك كودك سه ماهه و يا كودك چهار ماهه مي تواند اشياء را بگيرد يا به سمت آنها دست دراز كنند، معمولا يك كودك نه ماهه مي تواند بايستد درحاليكه به چيزي تكيه كرده باشد. شما متوجه خواهيد شد كه بيشتر نوزدان در نه ماهگي مفهوم ثبات شي را درك مي كنند  و اينكه بيشتر بچه ها تا اولين سالگرد تولدشان مي توانند به طرز غير- كلامي تمايلات خود را بيان كنند. به خاطر داشته باشيد كه اگر فرزندتان قبل از موعد مقرر به دنيا آمده باشد ممكن است گاهي اوقات در مقايسه با بچه هاي ديگر هم سن و سالش براي رسيدن به مراحل مختلف رشد و نمو كمي به زمان بيشتري نياز داشته باشد. پزشكان ممكن است رشد كودك پيش از موعد به دنيا آمده را با بكارگيري تاريخ مقرر او به جاي تاريخ تولد واقعي اش تا دومين يا سومين روز تولدش پيگيري كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد رشد كودك يك ماهه تا كودك يك ساله مي توانيد به ولسايت بهداشت و سلامتي نسخه مراجعه كنيد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

منابع آنزيمهاي پروتئاز لخته كننده شير ممكن است حيواني، گياهي و ميكروبي باشند كه به طرق مختلفي از نظر خلوص و خواص لخته كنندگي و يا پس از آن متفاوت خواهند بود.

تا دهه ۱۹۶۲ ميلادي از آنزيم حيواني رنين و پپسيني كه از شيردان گوساله جوان و شيرخوار استخراج مي گردند استفاده مي شده است ولي در دهه ۱۹۷۰ با توجه به كمبود اين آنزيم در صنايع پررشد پنيرسازي با توجه به تحقيقات انجام شده از آنزيم هاي ميكروبي و گياهي هم در صنايع پنير سازي دنيا جهت لخته كننده شير استفاده شد.

باكتري هاي زير داراي آنزيمهاي پروتئوليتيك هستند كه در لخته كردن پروتئين هاي شير مؤثراند: 

سودوموناس ليكوئي فشين، باسيلوس سرئوس، باسيلوس پلي ميكسا ، باسيلوس مزنتريكوس ، باسيلوس كواگولانس ، باسيلوس سابتيليس ، ميكروكوكوس كازئوليتيكوس باسيل سرئوس به شدت كازئين را تجزيه مي كنند.

قارچ هاي زير آنزيم هاي پروتئازي را ترشح مي كنند كه در پنيرسازي خيلي مشهور مي باشند: اندونيا پارازيتيكا، موكور پوسيلوسه ، موتور ميهي دو قارچ آخري داراي آنزيمهاي پروتئليتيك شبيه رنت مي باشند.

آنزيمهاي پروتئاز حيواني معمولا از معده خوك و گاو به ويژه شيردان گوساله بدست مي آيد و آنزيم پروتئاز حيواني از گاو به خوبي در كشورهاي مسلمان مورد استفاده قرار مي گيرد و به مراتب داراي كيفيت بهتري است.

هر چه سن گوساله بالاتر رود درصد رنين كه به آن كيموزين هم گفته ميشود كمتر و به جاي آن پپسين بيشتر مي گردد

گوساله ۳ تا ۴ روزه هنوز شيرخوار مي باشد داراي آنزيم رنين بيشتر و فعاليت لخته كنندگي بسيار قوي دارد.

در حالي كه در سنين بالاتر ميزان رنين كمتر و پپسين بيشتري خواهد داشت و قدرت لخته كردن پپسين بيشتر مي گردد ولي كيفيت رنين و كيموزين در ويژگيهاي لخته و حسي پنير بدست آمده بيشتر حائز اهميت است.

در هر حال رنت بدست آمده يعني مخلوط رنين و پپسين را معمولا در نمك طعام، بنزوات سديم، بوريك اسيد و پروپيلن گليكول نگهداري مي كنند كه اگر مايع باشد در يخچال بايستي نگهداري نمود.

توجه :

خمير رنت را مي توان با خرد كردن و كوبيدن شيردان حيوان بدست آورد كه در ايتاليا براي چندين نوع ساخت پنير استفاده مي شود. پودر رنت را با اسيدي كردن و رسوب دادن رنت بدست مي آورند حتي با اضافه كردن مقداري ژلاتين رنين را بهتر مي توان رسوب داد.

با توجه به آنزيم هاي فوق، شير پاستوريزه را پس از افزودن استارترهاي باكتري لاكتيك بدان تا افزايش ۲/ ۰ درصد اسيد لاكتيك در شير جدا كرده و سپس از محلول آماده شده آنزيم رنت در ۳۲ تا ۳۵ درجه سانتي گراد به شير اضافه كرده تا پس از ۳۰ دقيقه لخته شده و بتوانند مراحل بعدي را انجام دهند..

براي مطالعه بيشتر: شوينده هاي اسيد لبني با استفاده اسيد فسفريك ، اسيد سيتريك



:: موضوعات مرتبط: دنیای شیمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

منابع آنزيمهاي پروتئاز لخته كننده شير ممكن است حيواني، گياهي و ميكروبي باشند كه به طرق مختلفي از نظر خلوص و خواص لخته كنندگي و يا پس از آن متفاوت خواهند بود.

تا دهه ۱۹۶۲ ميلادي از آنزيم حيواني رنين و پپسيني كه از شيردان گوساله جوان و شيرخوار استخراج مي گردند استفاده مي شده است ولي در دهه ۱۹۷۰ با توجه به كمبود اين آنزيم در صنايع پررشد پنيرسازي با توجه به تحقيقات انجام شده از آنزيم هاي ميكروبي و گياهي هم در صنايع پنير سازي دنيا جهت لخته كننده شير استفاده شد.

باكتري هاي زير داراي آنزيمهاي پروتئوليتيك هستند كه در لخته كردن پروتئين هاي شير مؤثراند: 

سودوموناس ليكوئي فشين، باسيلوس سرئوس، باسيلوس پلي ميكسا ، باسيلوس مزنتريكوس ، باسيلوس كواگولانس ، باسيلوس سابتيليس ، ميكروكوكوس كازئوليتيكوس باسيل سرئوس به شدت كازئين را تجزيه مي كنند.

قارچ هاي زير آنزيم هاي پروتئازي را ترشح مي كنند كه در پنيرسازي خيلي مشهور مي باشند: اندونيا پارازيتيكا، موكور پوسيلوسه ، موتور ميهي دو قارچ آخري داراي آنزيمهاي پروتئليتيك شبيه رنت مي باشند.

آنزيمهاي پروتئاز حيواني معمولا از معده خوك و گاو به ويژه شيردان گوساله بدست مي آيد و آنزيم پروتئاز حيواني از گاو به خوبي در كشورهاي مسلمان مورد استفاده قرار مي گيرد و به مراتب داراي كيفيت بهتري است.

هر چه سن گوساله بالاتر رود درصد رنين كه به آن كيموزين هم گفته ميشود كمتر و به جاي آن پپسين بيشتر مي گردد

گوساله ۳ تا ۴ روزه هنوز شيرخوار مي باشد داراي آنزيم رنين بيشتر و فعاليت لخته كنندگي بسيار قوي دارد.

در حالي كه در سنين بالاتر ميزان رنين كمتر و پپسين بيشتري خواهد داشت و قدرت لخته كردن پپسين بيشتر مي گردد ولي كيفيت رنين و كيموزين در ويژگيهاي لخته و حسي پنير بدست آمده بيشتر حائز اهميت است.

در هر حال رنت بدست آمده يعني مخلوط رنين و پپسين را معمولا در نمك طعام، بنزوات سديم، بوريك اسيد و پروپيلن گليكول نگهداري مي كنند كه اگر مايع باشد در يخچال بايستي نگهداري نمود.

توجه :

خمير رنت را مي توان با خرد كردن و كوبيدن شيردان حيوان بدست آورد كه در ايتاليا براي چندين نوع ساخت پنير استفاده مي شود. پودر رنت را با اسيدي كردن و رسوب دادن رنت بدست مي آورند حتي با اضافه كردن مقداري ژلاتين رنين را بهتر مي توان رسوب داد.

با توجه به آنزيم هاي فوق، شير پاستوريزه را پس از افزودن استارترهاي باكتري لاكتيك بدان تا افزايش ۲/ ۰ درصد اسيد لاكتيك در شير جدا كرده و سپس از محلول آماده شده آنزيم رنت در ۳۲ تا ۳۵ درجه سانتي گراد به شير اضافه كرده تا پس از ۳۰ دقيقه لخته شده و بتوانند مراحل بعدي را انجام دهند..

براي مطالعه بيشتر: شوينده هاي اسيد لبني با استفاده اسيد فسفريك ، اسيد سيتريك



:: موضوعات مرتبط: دنیای شیمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

به دليل اينكه پابندها جزء طلاهاي سبك دسته بندي ميشوند و ظرافت خاصي دارند حين كادو و هديه دادن يك گزينه بسيار عالي محسوب ميشوند. براي همين شايد از چند سال پيش روند خريد پابندها به عنوان هديه افزايش يافته است. اگر قصد خريد پابند طلا شيك و مدرن به عنوان هديه را داريد ميتوانيد ادامه مقاله را بخوانيد تا انتخاب و خريد بهتري داشته باشيد.

مدل و استايل، مهمترين نكته در حين خريد پابند طلا شيك زنانه 

پابندها مدل ها و استايل هاي بسيار متنوع و گوناگوني دارد بنابراين انتخاب بر اساس مدل ها ميتواند كمي دشوار باشد و سخت بتوان در نگاه اول پابند مورد علاقه و البته متناسب با مچ پا و استايل خود را خريداري كرد.  اولين نكته اي كه بايد حين خريد به آن توجه كنيد اين است كه شما ميخواهيد پابند را با چه نوع كفشي ست كنيد؟ اغلب چه نوع كفشي ميپوشيد؟ كتاني، رسمي، پاشنه بلند يا صندل؟ بيشتر كدام را ترجيح ميدهيد. شما بايد ابتدا بر اساس مدل كفشهايتان انتخاب كنيد.

اگر معمولا كفشها كتاني ميپوشيد بهتر است كه پابند شما به  اين صورت باشد: بهتر است كه آويز يا منگوله نداشته باشد و اگر بتوانيد پابندي بافت دار انتخاب كنيد بهتر است. تركيب بافت و طلا ميتواند فوق العاده باشد.

اگر ميخواهيد براي لباس و كفش مهماني يا لباس شب پابند بخريد: خريد شما به اين صورت باشد كه از فلزات درخشاني مثل طلا استفاده كنيد تا زيبايي و خيره كنندگي شما را افزايش دهند. خريد پابند طلا براي مهماني هاي رسمي بسيار توصيه شده است.

و در نهايت اگر ميخواهيد براي كسي به عنوان كادو پابند طلا بدهيد حتما به مدل كفش ها و لباس هايي كه بيشتر اوقات ميپوشد توجه كنيد تا بر اساس آن انتخاب و خريد طلا بهتري داشته باشيد.

از كجا پابند طلا شيك و مدرن بخرم؟

شركت كيش طلا براي آسايش حال مراجعان و مشتريان خود اقدام به فروش محصولاتش( سرويس طلا، انگشتر طلا ، گردنبند طلا و....)  از طريق فروشگاه اينترنتي كرده  است كه در آن انواع مصنوعات و جواهرات طلايي را به فروش ميرساند. ما افتخار اين را داريم كه نسبت به رقبا و ساير مراكز عرضه طلا، محصولات باكيفيت و با كمترين اجرت ممكن را به فروش برسانيم. چنانچه قصد خريد پابند طلا و يا هر كدام از محصولات طلا و جواهر را داريد ميتوانيد از طريق وبسايت ما به راحتي يك كليك ساده اينكار را انجام دهيد. براي مشاهده مجوزهاي رسمي طلا فروشي آنلاين كيش طلا ميتوانيد به صفحه اول مراجعه كنيد. و براي تماس با ما ميتوانيد به اين صفحه مراجعه كنيد.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

صرف نظر از استفاده روش‌های ارتودنسی ثابت یا بریس های متحرک در طول دوره درمان ارتودنسی، مهم است که رژیم غذایی فرد برای حفظ سطح بهینه سلامت دهان و دندان مناسب باشد. به هر حال باید توجه داشته باشید استفاده از برخی بریس های ارتودنسی می‌تواند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را دشوار کند. به این ترتیب به منظور دستیابی به بهترین نتایج ممکن، لازم است علاوه بر رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان، در مورد تغذیه در ارتودنسی نیز مراقبت کافی وجود داشته باشد. با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید.

توصیه‌های مناسب برای حفظ سلامت و ایمنی بریس ها

همواره در این رابطه به افراد توصیه می‌شود غذای خود را به دقت بجوند، به مقدار مناسب غذا در دهان خود بگذارند و پس از مصرف غذا مسواک بزنند. سایر توصیه‌های مفید در مورد تغذیه در ارتودنسی به شرح زیر هستند:

  1. میوه‌های سفت مثل سیب را به بخش‌های کوچک تکه کرده و آن را به صورت غوطه ور در ماست یا کرم شکلات مصرف کنید
  2. تکه‌های کوچک سیب را با کره بادام زمینی مصرف کنید.
  3. از پنیر و بیسکویت نرم استفاده کنید
  4. تکه‌های نان یا سبزیجات خام را با قرار دادن آنها در آب نرم کنید تا به این ترتیب جویدن و بلعیدن آنها ساده شود
  5. میوه‌های نرم مثل توت فرنگی، کیوی، موز، پرتقال، یا نارنگی مصرف نمایید
  6. ماست چرب بدون شکر مصرف کنید

با کمی خلاقیت، برنامه ریزی و اشتیاق می‌توانید تغییرات شگرف در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. به این ترتیب استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و خوشمزه در طول درمان ارتودنسی دندان برای شما ساده خواهد بود.

در اکثر مواقع در طول درمان ارتودنسی شما می‌توانید غذاهای مورد علاقه خود را مصرف کنید، اما مسواک زدن و نخ دندان کشیدن پس از هر بار صرف غذا در زمان انجام ارتودنسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تغذیه در هنگام استفاده از بریس های متحرک

معمولاً به افراد بیمار توصیه می‌شود از ارتودنسی متحرک در طول 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته استفاده کنند و این شرایط شامل زمانی است که فرد در حال غذا خوردن می‌باشد. هنگامی که فرد بیمار به این بریس ها عادت نماید، می‌بایست بتواند از آنها در هنگام غذا خوردن به صورت عادی استفاده کند. در واقع لوازم ارتودنسی متحرک نباید در هنگام غذا خوردن از دهان خارج شوند. هر چند انجام این کار ممکن است در ابتدا دشوار باشد، با گذشت زمان و عادت کردن فرد انجام آن به تدریج ساده تر خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

صرف نظر از استفاده روش‌های ارتودنسی ثابت یا بریس های متحرک در طول دوره درمان ارتودنسی، مهم است که رژیم غذایی فرد برای حفظ سطح بهینه سلامت دهان و دندان مناسب باشد. به هر حال باید توجه داشته باشید استفاده از برخی بریس های ارتودنسی می‌تواند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را دشوار کند. به این ترتیب به منظور دستیابی به بهترین نتایج ممکن، لازم است علاوه بر رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان، در مورد تغذیه در ارتودنسی نیز مراقبت کافی وجود داشته باشد. با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید.

توصیه‌های مناسب برای حفظ سلامت و ایمنی بریس ها

همواره در این رابطه به افراد توصیه می‌شود غذای خود را به دقت بجوند، به مقدار مناسب غذا در دهان خود بگذارند و پس از مصرف غذا مسواک بزنند. سایر توصیه‌های مفید در مورد تغذیه در ارتودنسی به شرح زیر هستند:

  1. میوه‌های سفت مثل سیب را به بخش‌های کوچک تکه کرده و آن را به صورت غوطه ور در ماست یا کرم شکلات مصرف کنید
  2. تکه‌های کوچک سیب را با کره بادام زمینی مصرف کنید.
  3. از پنیر و بیسکویت نرم استفاده کنید
  4. تکه‌های نان یا سبزیجات خام را با قرار دادن آنها در آب نرم کنید تا به این ترتیب جویدن و بلعیدن آنها ساده شود
  5. میوه‌های نرم مثل توت فرنگی، کیوی، موز، پرتقال، یا نارنگی مصرف نمایید
  6. ماست چرب بدون شکر مصرف کنید

با کمی خلاقیت، برنامه ریزی و اشتیاق می‌توانید تغییرات شگرف در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. به این ترتیب استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و خوشمزه در طول درمان ارتودنسی دندان برای شما ساده خواهد بود.

در اکثر مواقع در طول درمان ارتودنسی شما می‌توانید غذاهای مورد علاقه خود را مصرف کنید، اما مسواک زدن و نخ دندان کشیدن پس از هر بار صرف غذا در زمان انجام ارتودنسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تغذیه در هنگام استفاده از بریس های متحرک

معمولاً به افراد بیمار توصیه می‌شود از ارتودنسی متحرک در طول 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته استفاده کنند و این شرایط شامل زمانی است که فرد در حال غذا خوردن می‌باشد. هنگامی که فرد بیمار به این بریس ها عادت نماید، می‌بایست بتواند از آنها در هنگام غذا خوردن به صورت عادی استفاده کند. در واقع لوازم ارتودنسی متحرک نباید در هنگام غذا خوردن از دهان خارج شوند. هر چند انجام این کار ممکن است در ابتدا دشوار باشد، با گذشت زمان و عادت کردن فرد انجام آن به تدریج ساده تر خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

براي نگهداري استخر:

 - بصورت منظم، هفته اي دو تا سه بار pH و كلر استخر را چك كنيد.

 - سبد اسكيمر و صافي پمپ را تخليه و تميز كنيد.

 - هفته اي دو تا سه بار، ديواره ها و كف استخر را بوسيله برس استخر تميز كرده و سپس با استفاده از جاروي استخر، آنرا را تميز كنيد. حتي اگر از جاري روباتيك استفاده مي كنيد، توصيه مي شود كه پيش از آن با برس، ديواره و كف استخر را تميز كنيد تا آلودگي هاي چسبيده به اين سطوح، از آنها جدا شوند.

 - توسط برگ گير استخر، اجسام بزرگ قرار گرفته در كف استخر را از آن خارج كنيد.

 - كلر يا ساير مواد شيميايي ضدعفوني كننده را مطابق دستورالعمل شركت سازنده براي تصفيه استخر به آب استخر اضافه كنيد.

 - سطح آب استخر از ميزاني كه مورد نياز براي عملكرد مناسب پمپ است، كمتر نباشد. براي اين منظور، سطح آب بايد بالاتر از نصف ارتفاع دهانه اسكيمر باشد.

 - ميزان مواد ضدعفوني كننده موجود در آب استخر را اندازه گيري و تنظيم نمائيد.

- شفافيت، رنگ و آلودگي هاي ظاهري آب را بصورت چشمي كنترل كنيم.

 - برگ ها و اجسام معلق روي سطح آب را برداريد.

 - ميزان pH آب استخر را اندازه گيري و با استفاده از مواد شيميايي تنظيم كننده pH مقدار آنرا به بازه مجاز بازگردانيد.

     * ميزان pH مناسب استخر، بين 7.4 تا 7.6 است. در صورت كم و يا زياد بودن PH، از مواد افزايش دهنده و يا كاهش دهنده PH مطابق دستورالعمل شركت سازنده استفاده كنيد.

     * تنظيم pH را در هفته، بيش از يكبار انجام ندهيد.

 - ميزان كلر آب استخر را اندازه گيري و تنظيم نمائيد.

     * ميزان كلر باقيمانده در آب استخر  مي بايست بين 1 تا 3 ppm باشد.

 - ميزان قليائيت آب استخر را به وسيله تست كيت قليائيت اندازه گيري و تنظيم نمائيد.

 - ديواره استخر را در محل تلاقي با خط سطح آب، تميز كنيد.

 - مقداري ماده ضد جلبك براي پيشگيري از بوجود آمدن جلبك و خزه بر اساس دستورالعمل شركت سازنده اضافه كنيد.

 - تقريباً هر دو هفته يكبار، بر اساس دستورالعمل شركت سازنده كلر مورد استفاده، "شوك ضدعفوني" به تجهيزات استخر وارد كنيد. اين كار باعث تميز شدن آب استخر و از بين رفتن تمامي آلودگي هاي تشكيل شده در آب استخر مي شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت و نگهداري تاسيسات استخرهاي بتني، استخر فايبر گلاس و.... مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد



:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

قبلاً تمام مشکلات مربوط به نامرتبی دندان‌ها و نیز نارسایی‌های اسکلتی مربوط به آنها فقط با روش‌های ارتودنسی دندان درمان می‌شدند تا به این ترتیب بتوان صرف نظر از وضعیت استخوان فک به بهترین نتایج درمانی در ارتباط با نحوه قرارگیری دندان‌ها در کنار یکدیگر دست پیدا کرد. در اصطلاح به این روش درمان ارتودنسیکامفولاژ گفته می‌شود.  با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید.

جراحی ارتوگناتیک چیست؟

جراحی ارتوگناتیک یا جراحی ارتودنسی یک عمل جراحی است که بر روی یک فک یا هر دو فک بیمار انجام شده و به این ترتیب موقعیت استخوان فک اصلاح می‌شود. از طریق این عمل جراحی اصلاح موقعیت فک امکان‌پذیر شده و نیز هماهنگی بین اجزای صورت افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب با حرکت استخوان فک به سمت جلو یا عقب، بالا یا پایین، یا با چرخش استخوان فک، بافت نرم صورت در ناحیه چانه، گونه‌ها، لب‌ها و نوک بینی نیز بر این اساس اصلاح می‌شوند. در حقیقت، هنگامی که استخوان فک در موقعیت مناسب قرار گرفت، هماهنگی ایجاد شده بین اجزای صورت در نتیجه عمل جراحی باعث می‌شود ظاهر فرد نیز زیباتر و جذاب تر از قبل شود.

مزایای عمل جراحی ارتوگناتیک

ارتودنسی ارزان جراحی فک یا عمل جراحی ارتوگناتیک برای حرکت دادن دندان‌ها و استخوان فک به سمت موقعیت مناسب و دستیابی به نتایج زیبایی و عملکردی و نیز بازیابی سلامتی فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. علیرغم اینکه هدف اصلی این جراحی بهبود وضعیت قرار گرفتن دندان‌ها بر روی یکدیگر و نیز زیبایی اجزای صورت می‌باشد، بعضی بیماران علاوه بر این موارد پس از درمان با بهبود در وضعیت صحبت کردن و حتی خوابیدن خود در نتیجه باز شدن مسیر عبور هوا از بینی، مواجه می‌شوند. به این ترتیب نتایج عمل جراحی ترمیمی می‌تواند برای شما شگفت انگیز بوده و بر بسیاری از جنبه‌های زندگی شما برای تمام عمر تاثیر مثبت داشته باشد.

چه زمان لازم است از عمل جراحی ارتوگناتیک استفاده شود؟

افراد در سنین بین 18 تا 45 سالگی بهترین گزینه برای استفاده از این عمل جراحی هستند. این عمل جراحی می‌بایست در بهترین حالت پس از سن 18 سالگی انجام شود تا از توقف رشد فک فرد اطمینان حاصل شده باشد. با این وجود، این عمل جراحی ممکن است در موارد نادر بر روی کودکان زیر 18 سال نیز انجام می‌شود.

از خدمات کلینیک دکتر خدیوی به غیر از خدمات کامل ارتودنسی به ایمپلنت دندان، لمینت دندان و... نیز میتوان اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

به منظور دستیابی به موفقیت در جراحی ایمپلنت دندانی، بیمار باید تمام دستورالعملهایی که از جراح خود برای مراقبتهای پس از عمل دریافت می کند را بدقت دنبال نماید. با کلینیک دندانپزشکی تاج همراه باشید.

درمان با ایمپلنتدندان در دو مرحله انجام می گردد در مرحله اول قرار دادن ایمپلنت و در مرحله ی دوم بارگذاری اباتمنت و تاج می باشد. مر حله دوم پس از چند هفته یا چند ماه از قرار دادن ایمپلنت دندانی انجام شود.

مراقبتهای پس از جراحی

  • استراحت: بیمار باید بعد از عمل جراحی ایمپلنت استراحت کرده و فعالیت بدنی خود را محدود کند. از انجام تمرینات ورزشی شدید تا ۴۸ ساعت پس از جراحی ایمپلنت دندانی بپرهیزد.
  • تورم: تورم ممکن است بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندانی رخ دهد، این یک اتفاق عادی پس از جراحی ایمپلنت دندانی است. ورم در ناحیه ی عمل، بعد از یک یا دو روز برجسته تر می شود اما پس از ۴۸ ساعت، کاهش خواهد یافت.
  • دارو: داروهای مسکن برای کاهش درد به طور منظم به مدت ۲ روز باید مصرف شوند. اگر آنتی بیوتیک برای شما تجویز شده است، بر طبق دستور تا انتها آنتی بیوتیکها را مصرف کنید.
  • بهداشت دهان: موفقیت عمل جراحی ایمپلنت وابسته به بهداشت دهان و دندان بیمار است. بیمارنباید از مسواک و نخ دندان در روز اول پس از عمل جراحی استفاده کند، دهان خود را نشوید یا تف نکند. دهان خود را به مدت ۲ روز با شدت نشوید. از آب نمک رقیق برای شستشو و خارج کردن بقایای مواد غذایی از دهان استفاده کند.
  • غذا خوردن: بعد از جراحی ایمپلنت بیمار باید از خوردن هر نوع ماده ی غذایی تا زمانی که اثر بی حسی موضعی از بین نرفته است، اجتناب کند. حداقل تا ۳ ساعت پس از عمل از خوردن غذاهای سفت و شستشوی دهان با مایعات گرم اجتناب کنید، حتی المقدور دهان بسته بماند.
  • مایعات:مایعات خنک بمقدار زیاد باید در اسرع وقت مصرف شود. توصیه می شود که ۶-۸ لیوان آب در طول ساعات باقی مانده از روز، بعد از عمل بنوشید.
  • خونریزی:مقداری نشت خون برای ۲۴ ساعت اول پس از عمل جراحی طبیعی است. برای کنترل خونریزی، بیمار می تواند یک گاز استریل را برای ۳۰ دقیقه در محل جراحی مانند شکل زیر فشار دهد.
  • سیگار کشیدن:سیگار کشیدن بهبود و ترمیم را به تاخیر می اندازد.

از خدمات کلینیک تاج به لمینت دندان، ونیر و.. میتوان اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بريس‌هاي دندانپزشكي يا (Dental braces) ابزاري هستند كه براي اصلاح مال اكلوژن، نامرتبي و كج بودن دندان ها و يا مشكل در فك مورد استفاده قرار مي‌گيرند. بريس ارتودنسي بيشتر در دوران نوجواني مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما تعداد زيادي از بزرگسالان نيز براي اصلاح مشكلات هماهنگي دندان هاي خود نيز از اين ابزارها استفاده مي‌كنند.

انواع بريس ارتودنسي 

نوع بريسي كه متخصص ارتودنسي براي شما در نظر مي‌گيرد به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد. اما معمولا سن و سال يكي از فاكتورهاي تاثير گذار در انتخاب اين ابزار دندانپزشكي است. هرچند كه عوامل مختلفي مثل نوع مشكل دنداني مانند مشكل بايت و يا كراودينگ و نامرتبي دندان ها نيز، ميتواند در انتخاب بريس متناسب با شما كاملا تاثير گذار باشد. نكته مهم در اين درمان ارتودنسي اين است كه، بريس‌ها بصورت سفارشي و متناسب با نيازهاي هر شخص ساخته مي‌شوند.

اما اين تنها نوع بريس نيست و انواع مختلف ديگري از اين ابزار ارتودنسي در دسترس هستند:

  • بريس‌هاي سراميكي شفاف
  • بريس‌هاي زباني يا لينگوئينال ، كه كاملاً در پشت دندان هاي شما قرار مي گيرند
  • بريس‌هاي نامرئي(ارتودنسي نامرئي)

بريس ها چگونه دندان ها را هماهنگ مي‌كنند؟

مكانيزم اصلي در درمان با اين ابزار ارتودنسي اعمال فشار ثابت به دندان ها در طولاني مدت است. به مرور زمان با اعمال فشار، دندان ها جابجا مي‌شوند. استخوان هاي فك نيز در طولاني مدت، خود را با اين تغييرات و اعمال فشار هماهنگ كرده و وفق مي‌دهند.

چسباندن براكت به دندان

بعد از تميز و خشك شدن دندان هاي شما، براكت هاي سراميكي، پلاستيكي يا استيل ضد زنگ با استفاده از چسب مخصوصي به سطح خارجي دندان هاي شما چسپانده مي‌شوند. استفاده و چسپاندن براكت ارتودنسي ممكن بند ارتودنسي (Bands)

اين بندها به صورت نوارهاي الاستيك و شكل پذير هستند. به صورت حلقه اند و دور يكي از دندان هاي عقبي شما قرار ميگيرند و در اصل در نقش لنگر براي بريس‌ها و سيم عمل مي‌كنند.است ناراحت كننده باشد، اما معمولا باعث درد نمي‌شود.

اسپيسر يا جدا كننده (Spacers)

اسپيسر از نوارهاي و حلقه هاي پلاستيكي يا فلزي ساخته شده است. در برخي مواقع متخصص ارتودنسي شما ممكن است در يكي از جلسات درماني با بريس، اسپيسر را در فضاي بين دندان هاي شما قرار دهد.

فنر ارتودنسي (Springs)

فنر ارتودنسي ساختاري است كه روي سيم ارتودنسي قرار مي‌گيرد. فنر را معمولا بين دو براكت و در نتيجه بين دو دندان قرار مي‌دهند، تا با وارد كردن فشار كنترل شده، باعث جدا كردن و ايجاد فضا در ميان دو دندان مجاور شوند.

براي آشنايي با بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران مي توانيد به سايت كلينيك دندانپزشكي دركلينيك مراجعه كنيد.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در دوران بارداری که یک از حساس‌ترین دوران زندگی زن‌ها است تغییرات زیادی در بدن به وجود می‌آید. از جمله مشکلات شایع در دوران بارداری دندان درد است که مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

حساس شدن لثه‌ها در این دوران ایجاد تورم و التهاب و در مواردی هم خونریزی لثه را منجر می‌شود. در دوران بارداری باید مراقب خیلی چیزها باشید و در راس همه آنها مراقبت از دندان‌ها و لثه‌ها است. زنانی که تصمیم به باردار شدن دارند باید قبل از بارداری از سلامت دندان‌های خود مطمعن شده و حتما به متخصص دندانپزشکی بارداری مراجعه کنند.

علت درد دندان در دوران بارداری

از مهمترین علل درد دندان در دوران بارداری پوسیدگی دندان است. پوسیدگی دندان در این دوران به علل مختلفی به وجود می‌آید که در این مطلب کلینیک دندانپزشکیتاج به آنها می‌پردازد.

تغییر رژیم غذایی: در دوران بارداری عوامل هورمونی و روانی باعث ایجاد تغییر در رژیم غذایی فرد می‌شوند. در این دوران سطح استفاده از شکر به علت تغییراتی که گفته شد افزایش پیدا می‌کند. به همین علت زنان باردار در این دوران با خطر دندان درد به علت پوسیدگی دندان مواجه می‌شوند.

التهاب لثه بارداری: در دوران بارداری تغییرات هورمونی باعث ایجاد التهاب و درد لثه می‌شود. به این شرایط اصطلاحا التهاب لثه بارداری گفته می‌شود. در صورت عدم درمان امکان پیشرفت و تبدیل شدن آن به یک بیماری پریودنتال که یک عفونت جدی و آبسه لثه است وجود خواهد داشت.

کمبود کلسیم: برای شکل گیری استخوان‌های کودک کلسیم ماده‌ای ضروری است. بنابراین زنان باردار باید مصرف کلسیم در رژیم غذایی خود را افزایش دهند.

ویار یا بیماری صبحگاهی: زمانی که زنان باردار در دوران بارداری حالت تهوع داشته و استفراغ می‌کنند اسید معده وارد دهان شده و دندان‌ها با این اسید تماس پیدا می‌کنند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان: در این دوران زنان باردار به بسیاری از بوها، و طعم و مزه‌ها حساس می‌شوند. به همین علت به بو و مزه خمیردندان حساس شده و تمایلی برای مسواک زدن دندان‌های حود ندارند.

پیشگیری از دندان درد در بارداری

با انجام اقدامات اولیه از درد دندان در دوران بارداری می‌توان جلوگیری کرد. اولین قدم در این راه این است که خانم‌هایی که قصد باردار شدن را دارند بهتر است پیش از اقدام به بارداری از سلامت دهان و دندان خود مطمعن شوند. در طول دوران بارداری نیز باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند.

از خدمات کلینیک تاج به دندانپزشکی کودکان، ونیر، ایمپلنت دندان و... میتوان اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

با بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید.

1-چای این چای تسکین دهنده فورا به چشمان شما ظاهری درخشان تر میدهند.این چای یک ضد عفونی کننده ی شدید از ظریق دفع سموم بدن به وسیله ی ادرار است.

۲- مقدار عسل در رژیم غذایی خود را افزایش دهید.این امر میتواند به تغییر چشم شما کمک بسیاری نماید.با این حال عسل مصرفی باید کاملا طبیعی باشد.

۳- اسفناج منبع غنی از کاروتنوئید لوتئین است که جوانی را به چشمان شما هدیه میدهد.آهن بسیار زیاد موجود در اسفناج باعث روشن تر شدن (شفاف) چشمان شما میگردد.

۴- غذاهای دریایی منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی نظیر ویتامین های B، C ، A، D، E ، کلسیم و ویتامین K هستند.آهن، منیزیم و فسفر اولین مواد موجود در ماهی هستند که منجر به تغییر رنگ چشم خواهند شد.قرار دادن ماهی به طور منظم در رژیم غذایی در تغییر رنگ چشم ها تاثیر خواهند داشت.

۵- چای chamomille غلظت بالای هورمون هایی که بر اثر استرس در جریان خون ترشح میشوند را کاهش میدهد.و چشمان شما را گرم تر (شفاف تر) نشان میدهد.این چای هم چنین به درمان التهاب غشاء مخاطی و نیز مشکلات دستگاه گوارشی کمک خواهد کرد.

۶– روغن زیتون دارای شگفتی های بسیار و متعدد میباشد که بهترین دارو برای تمامی بیماری ها میباشد.روغن زیتون دارای موادی هم چون اسید لینولئیک، لینولنیک اسید و اسید اولئیک ، است که رنگ چشمان شما را شفاف تر مینماید.

۷- استفاده منظم از پیاز در رژیم غذایی موجب تغیراتی در رنگ چشم و هم چنین در پوست میشود.

۸- آجیلاگر شما مشتاق هستید که رنگ چشم خود را تغییر دهید حتما باید در رژیم غذایی خود از آجیل بهره ببرید.

۹- گوشت شامل مواد مغذی و معدنی نظیر منیزیم و روی است که در تغییر رنگ عنبیه بسیار مفید هستند.فرآورده های گوشتی منبع غنی از پروتئین مفید برای بدن هستند.گوشت هم چنین به سلامت بدن و اعضای حیاتی کمک بسیاری میکند.

۱۰- زنجبیل یکی از مواد شناخته شده برای جلوگیری از بیماری سرطان روده است.هم چنین زنجبیل ابتدا به سرطان تخمدان در بانوان را کاهش میدهد. تحقیقات ثابت کرده است که این ماده ی غذایی مفید از آسم جلوگیری میکند علاوه بر این همه فواید مهم زنجبیل به تغییر رنگ چشم شما نیز کمک میکند.

از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان به آموزش گریم، آموزش تاتو، آموزش اپیلاسیون و... میتوان اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر به دنبال راهي كم هزينه تر براي زيبا كردن لبخند خود هستيد، و مي‌خواهيد يك طرح لبخند بي نقص داشته باشيد، ميتوانيد روي روكش كامپوزيت حساب كنيد. شايد نگاه ها و تمايلات بيشتر افراد به لمينت دندان باشد، اما واقعيت اين است كه هزينه تمام شده لمينت بالا است. و كساني كه توانايي پردخت هزينه آن را ندارند، بايد به دنبال يك روش جايگزين براي بهبود طرح لبخند و ترميم دندان خود باشند.

ترميم دندان و اصلاح طرح لبخند با روكش كامپوزيت

درست به مانند همه انواع ونيرها، استفاده از روكشهاي كامپوزيت ونير نيز براي دو هدف زير مرسوم است:

  • ايجاد تغييرات كلي در ظاهر دندان ها
  • تغيير نسبي شكل و ترميم دندان 
  • بهبود رنگ

نكته:

هرچند كه اغلب براي اصطلاح و بهبود طرح لبخند از روكش دندان از جنس سراميك بهره گرفته ميشود، ميتوان به راحتي از اواع كامپوزيتي نيز به همين منظور استفاده كرد. شما ميتوانيد به تناسب رنگ پوست و ساير ويژگي هاي چهره خود، بهترين نوع كامپوزيت با رنگ مناسب را براي زيباسازي لبخند خود انتخاب كنيد.

تفاوت اجراي لمينت دندان با روكش 

نصب و اعمال لمينت دندان ، نيازمند چندين مرحله مهم و حساس است، كه بايد با دقت هرچه تمامتر انجام شود. در مقايسه با لمينت، معمولا كامپوزيتها نيازمند زمان زيادي نيستد و خوشبختانه ساختار دندان چندان دستكاري نميشود. 

در اين درمان ترميمي، دندان تراش نميخورد و از حجم آن كاسته نميشود، بلكه به راحتي بر روي سطوح دندان چسپانده ميشود. به عبارتي اين روش ترميم دندان معمولا نسبتا سريع و بدون دردسر است.

كامپوزيت دندان براي چه مواردي استفاده مي شود؟

دندانپزشكان از اين متد درماني براي برطرف كردن مشكلات زير استفاده ميكنند:

  • لكه دار شدن دندان ها يا تغيير فاحش رنگ آن ها
  • دندانهايي كه كج شده اند
  • ترميم ترك برداشتن يا خوردشدكي جزئي تا متوسط دندان
  • كاهش فاصله مابين دندان ها يا از بين بردن اين فاصله

نكته:

براي حل مشكلات اساسي تراز دندان ها و پر كردن فاصله هاي زياد بين دندان ها از روش هاي بهينه و تخصصي تري مثل ارتودنسي دندان (ارتودنسي ثابت و يا ارتودنسي نامرئي) استفاده ميشود.

كامپوزيت دندان تا چه مدت ماندگار خواهد بود؟

عوامل متعددي وجود دارد كه كه روي دوام و ماندگاري اين درمان تاثير ميگذارند. برخي از اين وامل عبارتند از:

  • ميزان توجه شخص به بهداشت دهان و دندان و مراقبت از آن
  • جنس، نوع و نحوه نصب كامپوزيت
  • سبك زندگي و نوع رژيم غذايي شخص

براي كسب اصلاعات بيشتر درمورد ساير خدمات دندانپزشكي(جراحي فك ، درمان ريشه، ايمپلنت دندان و...) مي توانيد به سايت كلينيك فوق تخصصي دندانپزشكي ايده آل مراجعه كنيد.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()