نوشته شده توسط : نت ویر

همانطور که می‌دانید امروزه عمل زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در ایران است. گاهی حتی برخی از افراد بدون اینکه مشکل جدی و خاصی در ظاهر بینیشان باشد این عمل را انجام می‌دهند. همه‌ی ما می‌دانیم که یک عمل جراحی چه خطرات و عوارضی برای بدنمان خواهد داشت و از اثرات مواد بی‌هوشی و حساسیت‌های احتمالی به آن آگاهیم.

خوشبختانه امروزه روش‌هایی برای فرم‌دهی بینی بدون جراحی وجود دارد که شما می‌توانید با این روش‌ها بدون بی‌هوشی و تحمل درد و عوارض ناشی از عمل‌های جراحی به فرم بینی دلخواه خود برسید.

مشکلات بینی که در آن‌ها از فرم‌دهی بدون جراحی استفاده می‌شود

  • عدم قرینگی دو طرف بینی
  • فرورفتگی یا برآمدگی روی بینی
  • کج‌بودن بینی
  • قوز بینی
  • افتادگی بینی

موارد بالا مشکلاتی است که می‌توان آن‌ها را بدون جراحی و با روش‌های خیلی ساده‌تر و به‌صورت سرپاییتا حدودی برطرف کرد. اما نباید انتظار داشته باشید که این مشکلات به طور کامل رفع شده و شما یک بینی بدون ایراد تحویل بگیرید.

۱. کوچک کردن بینی با تزریق ژل

لیفت بینی با ژل یکی از روش‌های مورد استفاده در عمل بینی بدون جراحی است. عمل بینی استخوانی قوزدار یکی از شایعترین جراحی‌های زیبایی بینی است که این کار را می‌توان با لیفت بینی با ژل انجام داد. در این روش ماده‌ای به نام فیلر در فرورفتگی‌ها و قسمت‌هایی مانند قوز که دارای نقص است، تزریق می‌شود و این قسمت‌ها با فیلر پر می‌شوند و بینی صاف می‌شود.

۲. کوچک کردن بینی با لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ یکی از پرطرفدارترین روش‌ها در کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی است. لیفت بینی با نخ یکی از روش‌های کم هزینه، سریع و بدون عارضه برای کسانی است که دوست دارند نقص بینی آن‌ها اصلاح شود. در کوچک کردن بینی غضروفی بدون عمل جراحی از این روش به وفور استفاده می‌شود.

این روش برای افرادی که دارای افتادگی بینی هستند و یا دوست دارند بینی سر بالا داشته باشند کاربرد دارد. در این روش نخ را بدون برش دادن پوست از زیر آن عبور می‌دهند و فیکس می‌کنند. 

۳. کوچک کردن بینی با پلاسما جت بینی

کوچک کردن بینی با پلاسما نیز یکی از روش‌های جدید درکوچک کردن بینی بدون عمل جراحی است. دستگاه پلاسما جت و پلکسر از دستگاه‌های مورد استفاده در لیفت بینی هستند. لیفت بینی با دستگاه پلاسما جت روشی است که پروب‌های مخصوص لیفتینگ با ایجاد فرکانس بالا باعث لیفت بینی و اپیدرم در نقاط مورد نظر می‌شوند. پلاسما ماده‌ای است که نه جامد و نه مایع است. بلکه حالتی شبیه گاز با حرارت بالا است که در برخورد با پوست سرد می‌شود.

۴. کوچک کردن بینی با دستگاه‌های ویبره حرارتی

استفاده از دستگاه‌های کوچک کننده بینی امروزه یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار برای کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی است.

۵. کوچک کردن بینی با لیزر

امروزه استفاده از لیزر در انجام عمل‌های زیبایی متنوع بسیار رواج یافته است. برای کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی یکی دیگر از روش‌های مورد استفاده، لیزر است. استفاده از لیزر در کوچک کردن بینی شاید به اندازه روش‌های دیگر، قدرت و کارایی نداشته باشد، اما برای افرادی که می‌خواهند تغییرات کمی بر روی بینی آن‌ها انجام شود، کاربرد دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

افرادی که خواهان انجام جراحی زیبایی بینی هستند، در رابطه با هزینه این جراحی سوالات متداولی ذهن آن ها را درگیر کرده است، عوامل مختلفی می تواند در هزینه این جراحی تاثیر گذار باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است. برخی افراد برای انجام جراحی زیبایی بینی خود فاکتور هزینه را اصلی ترین مسئله در نظر می گیرند و در انتخاب پزشک به جای توجه به نمونه کار ها و تجربه ی پزشک، مسئله هزینه جراحی را اعمال می کنند. با توجه به این نکته که مهارت و تجربه ی جراح پلاستیک در کسب نتیجه ی مطلوب بسیار اثر گذار است و تجربه ی پزشک در روند بهبودی بیمار و کاهش عوارض عمل بینی نقش بسزایی دارد. لزوم توجه به نکات زیر قابل درک است. برای مثال خونریزی بعد از عمل بینی یکی از شایع ترین عوارض جراحی است که در هفته ی اول پس از جراحی طبیعی است اما در برخی موارد با آسیب به عروق خونی بافت بینی این خونریزی ممتد و تشدید می شود که نیاز است بیمار مجددا به پزشک مراجعه نماید.

عوامل موثر در هزینه جراحی بینی

فاکتور های مشخصی در تعیین هزینه عمل زیبایی بینی دخیل است. جراحی بینی متقاضیان زیادی دارد و این جراحی در سراسر شهر های کشور ما توسط جراح پلاستیک و متخصصان انجام می شود. برخی افراد برای اطمینان از کسب نتیجه ی مطلوب اصرار دارند جراحی را در شهر تهران انجام دهند و این مسئله افزایش نسبی هزینه جراحی بینی را در پی دارد. انتخاب بهترین جراح بینی در شهر محل سکونت بسیار بهتر است. زیرا تغییرات اقلیمی در سلامت عمومی بیمار قبل و بعد از جراحی بینی اثر می گذارد و طبیعتا می تواند نتیجه ی جراحی را تغییر دهد.

انواع جراحی بینی

  • جراحی بینی استخوانی
  • جراحی بینی گوشتی
  • جراحی زیبایی بینی
  • جراحی بینی کج
  • انحراف تیغه بینی
  • ترمیم بینی

تجربه و تخصص جراح

زمانی که برای جراحی زیبایی بینی خود یک جراح بینی متخصص با تجربه فراوان در این زمینه انتخاب می کنید نتایج بسیار خوبی را از جراحی زیبایی بینی خود می توانید دریافت نمایید، توجه نمایید که جراحی که انتخاب می کنید تخصص کافی در زمینه جراحی زیبایی بینی را داشته باشد.

هزینه کلینیک

امکانات کلینیک و تجهیزات مورد استفاده در کلینیک در هزینه جراحی زیبایی بینی می تواند تاثیر گذار باشد.

محل و کشور

هزینه جراحی بینی در کشور و استان های مختلف نسبت به یکدیگر متفاوت می باشد.

نوع جراحی

جراحی بینی براساس نوع بینی ازجمله بینی استخوانی و بینی گوشتی، خواسته فرد از نتیجه نهایی جراحی ازجمله بینی طبیعی، بینی فانتزی و یا نیمه فانتزی، نیاز به ترمیم بینی و یا نیاز به رفع کجی بینی متفاوت خواهد بود و تمامی موارد گفته شده بر هزینه نهایی عمل بینی تاثیرگذار است.

هزینه های جانبی

علاوه بر موارد پیش گفته، برخی هزینه های جانبی همچون هزینه آزمایشات قبل و بعد از عمل زیبایی بینی، هزینه داروها، هزینه دوران نقاهت و … بر هزینه تمام شده جراحی زیبایی بینی تاثیرگذار خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

درصورتی که دندان های شما شکسته یا ساییده شده  و دارای فرم و رنگ نامناسب است ونیر کامپوزیت می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد .البته امکان این درمان را باید دندانپزشک شما در جلسه ی ویزیت و مشاوره تشخیص بدهد و بررسی کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این درمان هستید یا خیر.

پروسه ی درمان ونیر کامپوزیت

روند درمان ونیر کامپوزیت درصورتی که دندانپزشک مهارت و علم کافی داشته باشد بسیار سادده است. در ابتدا نیاز به جلسه ی ویزیت مشاوره است تا شرایط دندانی و فکی شما بررسی شود تا امکان انجام ونیر کامپوزیت برای شما ارزیابی شود. در جلسه ای که برای کار کامپوزیت ونیر به شما وقت داده می شود روند کار بدین صورت است:

خبری از تزریق بی حسی نیست!در غالب موارد نیازی به تزریق بی حسی وجود ندارد چرا که درمان فقط روی سطح خارجی دندان های شما انجام می شود و در بسیاری از موارد حتی دندان تراش داده نمی شود.

ابتدا سطح دندان  پاکسازی و آماده سازی می شود تا کامپوزیت روی آن قرار بگیرد.در برخی موارد همانطور که پیشتر ذکر شد ممکن است نیاز باشد که سطح دندان مقداری تراشیده شود. مثل مواردی که دندان های دچار کجی و یا بیرون زدگی یا تغییر رنگی که باید برداشته شود .

سپس کامپوزیت دندان به صورت مستقیما لایه لایه روی دندان قرار می گیرد و توسط دندانپزشک فرم داده می شوند.

بعد از فرم دهی کامپوزیت فرم دادده می شود و در نهایت پالیش و براق می شود تا شکل آن به صورت یک دندان طبیعی دربیاید.

آیا ونیرکامپوزیت نسبت به لمینت دندان درمان بهتری است؟

کامپوزیت ونیر نسبت به لمینیت سرامیکی درمانی محافظه کارانه تر و کم تهاجم تر است.همچنین درصورت مهارت دندانپزشک ظاهری بی نهایت طبیعی خواهد داشت و از لمینیت هم قیمت پایین تری دارد .اما نسبت به لمینیت دندان نیاز به مراقبت بیشتری دارد و در بعضی افراد دارای مشکللات آرایش دندانی و مشکلات فکی قابل انجام نیست و به طور کلی می توان گفت لمینیت های سرامیکی طول عمر بیشتری دارند.

طول عمر کامپوزیت ونیر چقدر است؟

عمر کامپوزیت ونیر کاملا وابسته به میزان نگهداری و مراقبت شما است اما درصورتی که مراقبت به صورت کامل و درست انجام شود و اجسام تیز و سخت با آن شکانده نشود متوسط طول عمر این درمان بین دو تا هشت سال خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

جراحی لاغری مثل تمام جراحی های دیگر خطرات خاص خودش را دارد و ساده تر از جراحی های دیگر نیست به همین دلیل دانستن نکات اصلی در این زمینه و اینکه چه نوع جراحی لاغری برای شما مناسب است اهمیت دارد.

البته جراحی با قصابی فرق دارد!

بهتر است بدانید که جراحی با قصابی فرق دارد! مردم نباید گول تبلیغات را بخورند. بیماری که برای جراحی چاقی به پزشک مراجعه می کند باید قبل از عمل از همه لحاظ بررسی شود. لازم به ذکر است بیمارانی جراحی می شوند که از ریسک قلبی و ریوی مناسبی برخوردار بوده و اعتیاد به مواد مخدر و الکل نداشته باشند. همچنین بیماران مبتلا به افسردگی شدید و غیر قابل کنترل یا افراد مبتلا به روان پریشی یا سایکوز موارد مناسبی برای عمل جراحی چاقی نیستند. 

به همین دلیل قبل عمل باید همه چیز بررسی و مشکلات اولیه رفع شود. شاید این مشاوره ها حتی تا یک ماه هم طول بکشد و بعد بیمار عمل شود. پس اگر به متخصص جراحی لاغری مراجعه کردید و او تصمیم گرفت همین فردا شما را عمل کند مطمئن باشید یک جای کار ایراد دارد.

جراحی لاغری مناسب شما کدام است؟

در واقع نوع  عمل جراحی چاقی را نمی توان براساس BMI انتخاب کرد. در واقع این موضوع به فاکتورهای متعددی از جمله نوع تغذیه و بیماری های همراه بستگی دارد. برای مثال کسانی که ریفلاکس معده دارند توصیه به جراحی اسلیو نمی شوند یا کسانی که سابقه سرطان فامیلیال معده دارند نباید جراحی بای پس انجام دهند زیرا در این عمل دو قسمت معده از هم جدا می شود و دیگر با آندوسکوپ به آن دسترسی نخواهیم داشت تا معده را بررسی کنیم. 

باید اشاره کرد که عمل اسلیو برای این افراد مناسب تر است زیرا در این عمل 75 تا 80 درصد معده برداشته می شود و احتمال سرطان معده نیز 75 تا 80 درصد کم می شود. در عین حال بخش باقی مانده معده نیز با آندوسکوپ قابل بررسی است. علاوه بر این جراحی اسلیو برای کسانی که عادت به ریزه خواری دارند، غذا زیاد می خورند و نمی توانند خودشان را کنترل کنند، مناسب نیست زیرا بعد از عمل با این حجم غذا خوردن دوباره معده می شود و فرد اضافه وزن پیدا می کند. البته انتخاب خود بیمار هم در این رابطه اهمیت دارد. 

در بین جراحی های لاغری کدام یک برای تان مناسب است؟

 اسلیو گاسترکتومی،80 درصد از معده حذف می شود

در روش اسلیو گاسترکتومی حدود 75 تا 80 درصد معده از شکم خارج می شود. این عمل کاملا فیزیولوژیک است؛ یعنی غذا از دهن می آید و به مری وارد می شود و بعد به معده و اثنی عشر می رود بنابراین این مسیر دست نمی خورد و فقط باریک می شود.

پلیسه زدن معده، ارزان ترین روش جراحی است

 این روش پلیکیشن در ایران ابداع شده است. این روش تقریبا مثل اسلیو است اما ارزان ترین روش جراحی به حساب می آید زیرا در آن از وسایل خاصی استفاده نمی شود. در واقع طی آن معده روی هم بخیه می خورد و پلیسه می شود، به این ترتیب فضای آن کم می شود. 

افراد با حلقه دور معده، نمی توانند نوشابه بخورند

 در عمل باندینگ، دور معده یک بند قرار داده می شود. اندازه این بند قابل تغییر است و برحسب نیاز با تزریق مایع به درون آن تنگ شده و حجم معده کوچک می شود.

 گاستریک بای پس، تا 85 درصد دیابت درمان می شود

در این روش، حدود 30 تا 50 سی سی از بالای معده جدا می شود و باقی مانده معده کاملا بخیه می خورد. سپس بخشی از روده به آنجا پیوند زده می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

رژیم “لاغری سریع” و موثر همیشه مثل یک برنامه غذایی که از طرف یک متخصص تغذیه دریافت می کنید نیست چرا که در ادامه با رژیم هایی باورنکردنی و البته موثر آشنا می شوید که در نوع خود بی نظیر هستند.

رژیم غذایی سرکه در گذشته

از جمله معمول ترین رژیم ها در دهه 1820 رژیم سرکه بوده است . رژیم سرکه شامل سرکه و آب و تخم مرغ نپخته در چای انداخته مصرف میشود.

امروزه نیز از رژیم سرکه استفاده می شود اما ساختار و ترکیبی متفاوت دارد و از تخم مرغ خام همراه چای استفاده نمی شود زیرا برای بدن مضر می باشد و طبق گفته ها در سایت بازفید شاعر مشهور انگلیسی لرد بایرن به دلیل مصرف رژیم غذایی سرکه جان خود را باخته است.

استفاده از رژیم سرکه در دوران گذشته

نحوه جویدن غذا در رژیم های گذشته

از جمله رژیم های غذایی انزجار آور در سال 1903 رژیم غذایی بود که باید هر لقمه از غذا را 32 مرتبه جویده سپس باقی مانده ی آنچه در دهان دارید در ظرف برگردانید، اما اجرای رژیم غذایی ذکر شده در یک میهمانی رسمی و یا حتی دوستانه و غیر رسمی صورتی ناخوش دارد.

طبق گفته محققین 1 غذای نرم را 10 مرتبه باید بجویم و غذای سفت سی مرتبه جویده شود، حتی اگر چنین رژیم غذایی را هم بگیریم در مورد خالی کردن غذای جویده شده به داخل ظرف باید مذاکره نمود. یک رژیم غذایی عالی 17 سال بعد وارد غذای لاغری شد.

در آن زمان ادعا میشد بین اشتها و ماده ای به نام نیکوتین که در داخل سیگار وجود دارد رابطه مستقیم وجود دارد، این رژیم بدین شرح است هرگاه تمایل به خوردن غذا داشتید یک نخ سیگار دود کنید اما امروزه استفاده از چنین رژیمی مورد تردید کامل قرار دارد.

چگونگی جویدن غذا در رژیم های گذشته

از جمله رژیم های به ظاهر منطقی و علمی در سال 1950 بدین گونه بود که یک نان یک سبزی و یک میوه و یک تکه گوشت گوشت خورده و سپس هورمون HCG را به بدن خود تزریق کنید ولی استفاده از این رژیم مشکل دارد چرا که نباید برای لاغری از داروی خارجی استفاده کنیم که امروزه در مورد قرص های لاغری نیز نکته گوشزد می شود.

در گذشته رژیم های غذایی چگونه بود؟

از جمله رژیم های عجیب دیگری که در سال 2000 وارد فضای لاغری شد استفاده روزانه بیشتر از 5 گلوله پنبه حاوی آب لیمو بود. چنین رژیمی باعث پر شدن معده و کاهش وزن می شود اما این رژیم مانند سایر رژیم های دیگر عوارض مخصوص به خود را دارد و باعث انسداد روده میشود.

رژیم غذایی در سال 2010 در آمریکا استفاده از نوعی کیک به نام تونیکی بود که بیشتر جنبه ی تبلیغ برای شرکت تولید کننده را دارد.

امروزه نیز به افراد متقاضی کاهش وزن توصیه می شود که برای لاغر شدن تنها یک نوع ماده غذایی بخورند.

عوارض جبران ناپذیر برخی از رژیم های لاغری سریع در گذشته

اما این نکته را فراموش نکنید که این رژیم های دیوانه وار بیش از اینکه مفید باشند مضر هستند و مواد غذایی که بدن احتیاج دارد را به صورت کامل نمی رسانند.

منبع: دکتر عنبرا



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

برای اینکه بتوانیم درک بهتری از دلایل عدم کاهش وزن داشته باشیم بهتر است ابتدا عوامل موثر بر کاهش وزن را برای شما معرفی کرده و توضیح مختصری درباره ی هر کدام بدهیم.

بیشتربخوانید... محاسبه Bmi

مقدار غذای مصرفی در هر وعده

خوردن مقدار زیادی غذا در هر وعده از دلایل عدم کاهش وزن است. خصوصا در آمریکا که میزان غذای مصرفی طی سال های اخیر افزایش داشته است. محققان دریافته اند که از دهه ۷۰ تاکنون، میزان غذای مصرفی هر شخص طی یک وعده، در رستوران ها سه برابر افزایش داشته و اندازه بشقاب ها نیز ۲ برابر شده است.

حذف صبحانه

حذف اولین وعده ی غذایی در روز، می تواند بسیار مضر باشد. این امر یکی از مهمترین دلایل عدم کاهش وزن می باشد زیرا باعث می شود تا در وعده های غذایی بعدی گرسنه تر شوید و بیشتر بخورید.

سعی کنید تا یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب، صبحانه میل کنید. صبحانه ی پر فیبر و پروتئین می تواند به مدت طولانی تری شما را سیر نگه دارد. سعی کنید برای وعده صبحانه از پنیر های کم چرب، میوه، تخم مرغ، نان سبوس دار، ماست یونانی و موز استفاده کنید.

ایستاده غذا خوردن

 ایستاده غذاخوردن در مقابل یخچال یا اُپن، صرفه جویی در وقت و انرژی نیست و می تواند منجر به بی حواسی در خوردن شود.

گشنگی کشیدن

به خودتان گشنگی ندهید. گشنگی کشیدن نه تنها سوخت و ساز بدن را بر هم میزند بلکه باعث می شود تا در وعده شام، برای برطرف کردن این حس بیش از حد معمول غذا بخورید.

نداشتن خواب کافی

طبق آمار، حدود ۴۰ درصد از مردم کمتر از ۷ ساعت در شبانه روز می خوابند. کم خوابی از دلایل عدم کاهش وزن محسوب می شود که باعث افزایش هورمون کورتیزول، قند خون و انسولین می شود که همه آنها به فرد احساس گرسنگی می دهند.

نوشیدنی های قندی

نوشیدنی های قندی چاق کننده ترین مواد غذایی هستند و مصرف آنها می تواند یکی از دلایل عدم کاهش وزن به شمار آید. مغز ما نمی تواند کالری های این نوشیدنی ها را با منع انسان از خوردن دیگر کالری ها جبران کند.

البته این تنها برای نوشیدنی های قندی مانند نوشابه ها صدق نمی کند بلکه نوشیدنی های سالم تر مانند نوشیدنی های ویتامینی نیز دارای قند هستند.

ننوشیدن آب کافی

نوشیدن آب برای کاهش وزن بسیار مفید است. در یک تحقیق ۱۲ هفته ای که در رابطه با کاهش وزن انجام شد، افرادی که نیم ساعت قبل از هر وعده ی غذایی، نیم لیتر آب می نوشیدند، ۴۴ درصد بیشتر از سایرین وزن کم می کردند.

مصرف بیش از حد الکل

نوشیدنی های الکلی کالری بالایی دارند. خود الکل دارای ۷ کالری در هر گرم می باشد. مطالعات درباره ی رابطه الکل و وزن نتایج مشخصی را نشان نمی دهد. اما نوشیدن بیش از حد آن رابطه مستقیمی با چاقی دارد.

ورزش کردن با شکم خالی

تحقیقات نشان داده است که ورزش کردن با معده ی خالی به جای چربی سوزی موجب عضله سوزی می شود. از آنجایی که عضله ها نسبت به چربی ها کالری بیشتری می سوزانند، داشتن عضله های بیشتر باعث کاهش وزن بیشتری نیز می شوند.

ورزش زیاد را بهانه ای برای خوردن می دانید

سوزاندن ۷۰۰ کالری در باشگاه به این معنی نیست که می توانید هر چه دلتان می خواهد بخورید. همچنین نباید هیچ غذایی را به امید سوزاندن آن با ورزش، بخورید زیرا ورزش بیش از حد باعث ثبات وزنی و اعتیاد به ورزش می شود.

کمبود ویتامین D

ویتامین D در واقع یک هورمون است که نقش مهمی در عملکرد بدن دارد و بدون این ویتامین، چربی سوزی اتفاق نمی افتد. به همین دلیل از پزشک خود بخواهید تا از شما آزمایش بگیرد و سطح ویتامین D را مشخص کند. در غیر این صورت از غذاهایی که منبع غنی ویتامین D هستند مانند ماهی سالمون، ساردین و شیر گاو استفاده کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

برای سوزاندن چربی های زیرپوستی لازم است ترکیبی از رژیم لاغری و ورزش های قدرتی به همراه چربی سوزی انجام شود که در اینجا به شرح هر یک از آنها می پردازیم.

محدود کردن کالری دریافتی

 استفاده از لیست کالری های مواد غذایی

  • این لیست می تواند شما را آگاه کند که روزانه چه میزان کالری دریافت می کنید و چه غذاهایی میزان کالری بسیار بالایی دارند که می توانید آنان را از رژیم غذایی تان حذف کنید.
  • مقدار هر وعده غذایی، تنقلات، کالری مایعات و نوشیدنی ها یا غذا های بسیار پر کالری که مصرف می کنید را یادداشت کنید و کنارشان ستاره بزنید. این لیست می تواند شروعی برای برنامه ی رژیم لاغری تان باشد.
  • لیست کالری ها را پس از شروع رژیم لاغری نیز نگه دارید. مطالعات نشان داده است که افرادی که مدام لیست کالری های دریافتی شان را چک می کنند، در رژیم های لاغری بلند مدت موفق ترند.

کالری دریافتی روزانه تان را به ۵۰۰ کالری محدود کنید.

با کاهش مقدار غذای دریافتی می توانید به بدن سیگنال دهید تا شروع به استفاده از چربی های ذخیره شده ( شکم وپهلو ) کند.

  • برای کاهش وزن و کاهش چربی های ذخیره شده در کل بدن و خصوصا شکم و پهلو ها، مجبورید کالری دریافتی بدن را کاهش دهید. به مرور زمان این کاهش دریافت کالری منجر به کاهش وزن می شود.
  • به طور کلی، مصرف روزانه تنها ۵۰۰ کالری باعث می شود فرد هر هفته ۱ پوند وزن کم کند. کارشناسان تغذیه معتقدند که این روش سالم و مطمئنی برای کاهش وزن می باشد.
  • لیست کالری غذاها به شما کمک می کند تا بفهمید چه غذاهایی دارای کالری افزونی هستند و با حذف آنها از رژیم غذایی می توانید به روزانه ۵۰۰ کالری دست یابید.

در هر وعده به اندازه غذا بخورید.

رعایت اندازه ی صحیح غذا در هر وعده می تواند کمک بزرگی به مدیریت کالری های دریافتی و کاهش وزن کند.

  • برای اندازه گیری بهتر میزان کالری های غذا ها می توانید یک ترازوی آشپزخانه یا پیمانه های اندازه گیری تهیه کنید.
  • بهتر است میزان کالری هر وعده و میان وعده ی خود را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که به درستی مسیر کاهش وزن را طی می کنید. اندازه گیری چشمی غذاها ممکن است باعث شود که فرد بیش از مقدار تخمین زده شده، غذا بخورد وکالری دریافت کند.
  • اندازه ی صحیح غذاها به صورت زیر است: ۳ تا ۴ اونس(۸۰ تا ۱۲۰ گرم) غذاهای پروتئینی، یک اونس یا نصف پیمانه (۱۲۵ میلی لیتر) غلات، یک پیمانه (۱۲۵ میلی لیتر) سبزیجات یا ۲ پیمانه (۵۰۰ میلی لیتر) سبزیجات برگ سبز (مانند کاهو، کلم و اسفناج) و نصف پیمانه (۱۲۵ میلی لیتر) میوه های خرد شده یا یک تکه ی کوچک میوه.
  • در هر وعده همراه غذا پروتئین و میوه و سبزیجات مصرف کنید و همچنین مصرف ۲ تا ۳   مرتبه غلات در روز توصیه شده است.

آمادگی جسمانی خود را بالا ببرید

فعال تر شدن همزمان با داشتن رژیم لاغری می تواند به کاهش وزنتان سرعت بخشد. ورزش نیز مانند رژیم لاغری لزوما نباید زجرآور و سخت باشد. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها توصیه کرده که هر شخص، در هفته باید ۱۵۰ دقیقه فعالیتی انجام دهد که ضربان قلب را تا شدت متوسطی بالا ببرد که این فعالیت می تواند روزی ۲۰ دقیقه پیاده روی تند باشد.

بیشتربخوانید... شاخص توده بدنی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چاقی خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد.

چاقی عمومی

چاقی عمومی اصطلاحی است که برای افرادی به کار می‌رود که باوجود اینکه درصد چربی بدن آن‌ها بالاست، چربی در منطقه خاصی از بدن آن‌ها تجمع بیش‌ازحد نداشته و به‌طور تقریباً یکنواخت در سراسر بدن پراکنده شده است.

این افراد نسبت به افراد طبیعی به احتمال بیشتری به بیماری‌های مزمن مبتلا می‌شوند.

چاقی سیبی ‌شکل

این شکل از چاقی بیشتر در مردان و یا زنان بعد از سنین یائسگی مشاهده می‌شود. در چاقی سیبی‌شکل، دور کمر و شکم فرد به مراتب از دور باسن وی بزرگ‌تر است.

در چاقی شکمی یا سیبی‌شکل، چربی در ناحیه شکم تجمع کرده و لابه‌لای اعضای شکمی قرار می‌گیرد. این چربی خطرات زیادی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

تحقیقات ثابت کرده‌اند که این نوع از چاقی به‌شدت با ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، انواع سکته، کبد چرب و… در ارتباط است.محققان این نوع از چاقی (چاقی سیبی شکل) را خطرناک‌ترین شکل چاقی می‌دانند.

اگر شما جزء این دسته از افراد هستید بهتر است هرچه سریع‌تر جهت بهبود این وضعیت اقدام کنید. مشاوره تغذیه، رعایت رژیم لاغری و ورزش بهترین راه برای کاهش وزن و بهبود چاقی شکمی است.

چاقی گلابی‌شکل

این شکل از چاقی بیشتر در زنان مشاهده می‌شود. در چاقی گلابی‌شکل، برعکس نوع شکمی، دور باسن فرد به مراتب از دور کمر وی بزرگ‌تر بوده و تجمع چربی بیشتر در پایین‌تنه مشاهده می‌شود.

برخی از این افراد در گروه اضافه‌وزن یا چاقی قرار نمی‌گیرند و صرفاً توزیع چربی در بدن آن‌ها دچار مشکل است.

افراد مبتلا به چاقی گلابی‌شکل به‌سختی قادر به تغییر وضعیت خود هستند و تناسب‌اندام آن‌ها حتی با ورزش و رژیم غذایی نیز تغییر خاصی نمی‌کند.

اگرچه تناسب‌اندام در این شکل از چاقی دستخوش تغییر نمی‌شود، اما چنانچه فرد دارای اضافه‌وزن باشد باید نسبت به کاهش وزن اصولی با استفاده از رژیم غذایی تنظیم‌شده توسط یک متخصص تغذیه اقدام کند. رعایت رژیم غذایی اصولی می‌تواند به بهبود وضعیت چاقی این افراد کمک کند.

در صورت وجود اضافه‌وزن یا چاقی، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن برای این افراد نیز وجود دارد اما نسبت به گروه دوم در معرض خطر کمتری قرار دارند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در تكنيك بليچينگ دندان از غلظتهاي مختلف موادي مثل هيدروژن پراكسايد، كارباميد پراكسايد و پربورات سديم براي سفيد كردن دندانهاي وايتال و نال وايتال استفاده ميشود.

ماده بليچ مي تواند روي ساختار آلي و غيرآلي كامپوزيتها تأثير داشته باشد.

تصور مي شود ظرفيت اكسيد كنندگي عوامل بليچ قادر به آسيب به اتصالات پليمري ساختار كامپوزيت بوده و ميتواند باعث مستعد شدن كامپوزيت به تغيير شيميايي شود.

به علاوه تأثير در فاز آلي ميتواند باعث كاهش خصوصيات فيزيكي ماده مثل سختي سطحي و مقاومت سايشي شود.

سختي سطحي يكي از مهمترين خصوصيات فيزيكي مواد ترميمي محسوب ميشود كه براي دوام ترميم ها در محيط دهان ضروري است.

سختي سطحي يك ماده، ميزان نسبي مقاومت آن در مقابل يك نيروي ثابت است.

به علاوه سختي سطحي يك خصوصيت مكانيكي است كه غالباً براي مشخص كردن مقاومت سايشي ماده استفاده ميشود.

وقتي از مواد و تكنيكهاي بليچينگ براي سفيد كردن دندانها استفاده ميشود، بايد به تغييرات شيميايي و مورفولوژيك مواد ترميمي نيز توجه شود. عواملي مانند سختي سطحي، استحكام خمشي، استحكام شكست،  روي كيفيت و دوام ترميم دندان مؤثر هستند .

سختي سطحي مرتبط با خصوصيات مكانيكي كامپوزيت هاي دنداني ، تجزيه آنها و استعداد آنها به تغيير رنگ ميباشد.

بنابراين سختي سطحي مواد ترميمي حتي بعد از قرار گرفتن در حفره دهان بايد بدون تغيير بوده و در مقابل استرسهاي حرارتي، مكانيكي و شيميايي محيط دهان مقاوم باشند.

امروزه به علت افزايش تقاضاي بليچينگ دندان، يك ماده ترميمي ايده ال بايد طي فرآيند شيميايي بليچ بدون تغيير باقي بماند كاهش سختي سطحي به علت اروژن ماتريكس رزيني ميتواند باعث تقويت خشونت سطح ترميم و كاهش مقاومت سايشي آن شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

فرمول کاهش وزن ساده ست! سوزاندن کالری بیشتر از میزانی که دریافت می کنید! اما نکته ی مهم راه و روشی است که برای تحقق این هدف استفاده می کنید. در واقع به طور کلی این مهم از دو جهت قابل دسترسی است، یکی از طریق تنظیم و کنترل نحوه ی تغذیه و رژیم غذایی روزانه، دیگری از طریق فعالیت بدنی مناسب.

اما نکته ی مهم این است که هیچ برنامه غذایی یا ورزشی عمومی ای برای اشخاص قابل تعیین نیست. هر شخصی با توجه به شرایط و خصوصیات فردی ای که دارد باید طبق الگوی خاصی رژیم لاغری خود را پیش ببرد.

ویژگی های برنامه غذایی خوب و بد را بشناسیم

نکته ای که تمام کارشناسان در رابطه با برنامه ها و رژیم های غذایی اشاره می کنند، احساس خشنودی و رضایت کاربر در طول اجرای برنامه هاست. قطعا هیچ شخصی حاضر نیست تا انتهای زندگی سبزیجات خام بخورد! توجه داشته باشید رژیم های سفت و سخت همراه با کم خوری افراطی می توانند مشکلاتی برای شما ایجاد کنند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. مانند رژیم کانادایی که عوارض بسیاری دارد.

رژیم های غذایی سفت و سخت و افراطی…

  • باعث خستگی شخص شده و پس از مدتی کنار گذاشته می شوند.
  • سبب مقاومت بدن به کاهش وزن شده و به اصطلاح بدن به حالت قحطی می رود و دیگر در مقابل سوزاندن چربی های مقاومت می کند.
  • مواد مغذی شامل ویتامین ها و املاح معدنی را به میزان کافی به بدن نمی رسانند و شخص را دچار انواع و اقسام مشکلات، نارسایی ها و گاه بیماری های خطرناک می کنند
  • شخص را از سفره خانوار و نحوه ی عادی زندگی دور می کنند.
  • در اثر توزیع نامناسب و ناکافی برخی مواد غذایی اصلی مانند پروتئین ها و یا کاهش افراطی کربوهیدرات ها، ممکن است باعث از دست رفتن ماهیچه های فرد شوند.
  • چربی های مفید را به بدن نمی رسانند. بدن ما به چربی ها نیز نیاز ویژه ای دارد. معمولا در اینگونه رژیم ها گروه چربی حذف می شود. در صورتی که باید از منابع چربی های مفید و غیر اشباع و البته به میزان مناسب استفاده کنیم.
  • باعث خستگی فرد می شوند. پس از خستگی از اینگونه رژیم ها، شخص رژیم را رها کرده و به تغذیه سابق خود بر میگردد، اما چون در طی اینگونه رژیم ها و کم خوری های افراطی سوخت و ساز بدن کاهش یافته، شخص مجدد وزن کم کرده در طول این مدت را اضافه می کند و در مواردی به حدی بالاتر از وزن سابق هم می رسد.

رژیم های خوب و مناسب کاهش وزن!؟

خب همانطور که توجه کردید با برخی از مشکلات بی شمار رژیم های غیر اصولی و بی اساس آشنا شدیم. و پیشتر هم ذکر کردیم که رژیم هایی مناسب هستند که فرد در طول دوره ها احساس راحتی و خشنودی کند.

به عبارتی در طول برنامه های غذایی مناسب، شما می توانید تقریبا همان غذاهایی که در حالت عادی همراه خانواده مصرف می کنید را مصرف کنید. تنها با این تفاوت که میزان و سهم هر گروه مواد غذایی مشخص می شود و برخی مواد غذایی مضر مانند فست فود ها، نوشابه، قندهای ساده و چربی های اشباع از برنامه غذایی شما محدود می شوند و جای خود را به منابع غذایی مفید تر می دهند.

با برنامه های مناسب کاهش وزن سبک زندگی خود را اصلاح کنید

  • با اینگونه برنامه ها کم کم یاد میگیرید که قند و شکر را حذف کنید و به جای آن ها از کربوهیدرات های پیچیده تر مثل خرما استفاده کنید.
  • به جای نان های سفید از نان های سبوس دار استفاده کنید
  • به جای تنقلات مضری مانند چیپس و پفک از آجیل و میوه استفاده کنید
  • مواد غذایی سبوس دار، فیبردار و سالاد را در برنامه های غذایی خود قرار دهید تا سیری طولانی مدتی داشته باشد

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ونیرهایی را که از جنس سرامیک ساخته می شود لامینیت می‌نامند. ونیر کامپوزیت یا لامینیت کامپوزیت در یک جلسه انجام می شود و تمام مراحل آن در مطب دندانپزشک کار می شود. ونیرهای کامپوزیتی از لامینیت های سرامیکی ارزان تر هستند ولی به مرور زمان رنگ آن کمی تغییر می‌کند و هر چند وقت یکبار نیاز به پالیش دارد. ونیرهای سرامیکی یا همان لامینیت های سرامیکی نیاز به مراحل لابراتواری دارد، هزینه بالاتری دارد و البته زیبایی و ثبات رنگ آن بیشتر است.

کاربرد لامینیت  دندان

1-بستن فواصل بین دندان

فاصله بین دندان های قدامی را دیاستم می گویند. بستن فواصل میان دندان ها گاهی اوقات تاثیر زیادی در ظاهر افراد می گذارد. چون این فواصل موجب تمرکز توجه مخاطب شده و در بعضی از مواقع باعث اختلال در تلفظ حروف می‌شود و همچنین ممکن است بزاق فرد در هنگام صحبت کردن به بیرون پاشیده شود. علت ایجاد چنین فواصلی عموما ارثی و مادرزادی است.

اگر نسبت عرض دندان ها به اندازه فک کوچکتر از حد معمول باشد ، بین دندان ها فاصله می افتد. عادات دهانی مانند فشار دادن زبان پشت دندان ها، زبان بزرگ، چسبندگی زیاد پره لب بالا و یا قرار دادن خودکار ، ناخن و یا پیپ بین آنها نیز می تواند موجب بروز چنین فواصلی شود که در این موارد ابتدا باید علت ایجاد فاصله مرتفع شود. این فواصل را با روش های مختلفی می توان بست که یکی از آنها لامینیت است.

2-اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند به مجموع عملیاتی گفته می شود که جهت زیبا کردن لبخند بر روی اندازه دندانها، شکل دندانها، رنگ دندانها، نحوه قرار گیری آنها، طول دندان، طرح لثه و میزان نمایان شدن لثه در لبخند انجام می شود. در اصلاح طرح لبخند از قوانین نسبت های طلایی بصری استفاده می شود. لامینیت سرامیک و ونیر کامپوزیت بهترین گزینه برای اصلاح دندانی طرح لبخند است.

3-تصحیح رنگ دندان

لامینیت های سرامیکی ثبات رنگ عالی دارند و درخشش رنگ آنها زیباتر از ونیرهای کامپوزیتی است.

4-مرتب کردن و تغییر سایز دندانها

لمینیت دندان یکی از راه های مرتب کردن دندان های کوتاه، بلند و یا چرخیده است. البته باید توجه داشت که مرتب کردن دندانها همیشه با این روش امکان پذیر نیست و باید میزان مزایا و معایب مرتب کردن دندانها با لامینیت یا ارتودنسی توسط دندانپزشک ارزیابی شود. در مواردی پس از درمان ارتودنسی و جهت تصحیح فرم و رنگ دندانها باز هم نیاز به لامینیت وجود دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شاید عنوان سالم ترین و بهترین رژیم لاغری دنیا برازنده ی رژیم مدیترانه ای باشد. رژیم مدیترانه ای شامل مصرف فراوان میوه، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و روغن زیتون است. در این رژیم گوشت ماهی و مرغ بر گوشت قرمز ارجعیت دارد. در ادامه با بهترین متخصص جراحی لاغری همراه باشید.

پایه و اساس رژیم لاغری مدیترانه ای چیست؟

  • خوردن میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات، سیب زمینی، غلات کامل، نان، گیاهان، ادویه ها، ماهی، غذاهای دریایی و روغن زیتون فوق بکر
  • میانه روی در خوردن مرغ، تخم مرغ، پنیر و لبنیات
  • مصرف حداقل گوشت قرمز
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی های شیرین شده، شیرینی جات، گوشت های فرآوری شده، دانه ها و روغن های فرآوری شده و از این قبیل مواد غذایی

فواید رژیم مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای یا همان بهترین رژیم غذایی دنیا، نوع بخصوصی از رژیم کاهش وزن نیست اما حذف گوشت قرمز، چربی های حیوانی و غذاهای فرآوری شده خود به خود موجب کاهش وزن می شود. در مناطقی که این رژیم غذایی رعایت می شود، آمار مرگ و میر و بیماری های قلبی پایین تر می باشد. رژیم مدیترانه ای فواید بسیاری دارد که عبارتند از:

  • سلامت قلب

محققان از دهه پنجاه میلادی پی به فواید رژیم مدیترانه ای بردند ولی این رژیم غذایی از سال ۱۹۹۰ در آمریکا شهرت فراوانی پیدا کرد. مطالعات نشان دادند که افراد فقیر جنوب ایتالیا در مقایسه با قشر ثروتمند نیویورک کمتر در خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ قرار دارند و مسبب این تفاوت رژیم غذایی آنهاست.

با اینکه فعالیت های فیزیکی نیز ممکن است عامل تاثیر گذاری باشد، اما کاهش مصرف گوشت قرمز و شکر با خطر کمتر سکته مغزی و انسداد رگ های قلب رابطه مستقیم دارد.

ازآنجایی که پایه و اساس رژیم مدیترانه ای میوه و سبزیجات است، این مواد موجب افزایش تمرکز و عملکرد کلسترول خوب (HDL) در خون می شود. HDL میزان کلسترول بد خون را متعادل کرده و از قلب شما محافظت می کند.

  • محافظت در برابر بیماری ها

مطالعات اخیر احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را بر اساس تغذیه افراد بررسی کرده اند. به این منظور افرادی که از رژیم مدیترانه ای پیروی می کردند، با افرادی که رژیم غذایی آمریکا و شمال اروپا را داشتند، با هم مقایسه شدند.

نتایج نشان داد که عادات غذایی مدیترانه ای به خنثی کردن برخی جهش های ژنتیکی که خطر سکته مغزی را بالا می برند، کمک می کند. این خطر همچنین در افرادی که دو نسخه از این ژن را دارند، به مراتب بالا تر است.

  • دیابت

رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به جلوگیری از دیابت نوع دو کمک کند و کنترل گلیسمی بدن را بهبود بخشد. رژیم غذایی مقرر برای بیماران دیابتی که توسط سازمان دیابت آمریکا تعیین شده است، بسیار شبیه به رژیم مدیترانه ای می باشد.

 

 


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

همگی ما این جمله را شنیده‌ایم : «عقل سالم در بدن سالم»؛ قطعاً یکی از روش‌های رسیدن به بدن سالم، ورزش کردن است. همانطور که می‌دانید ورزش، رشته‌ها و گرایش‌های متعددی دارد که اتفاقاً به تازگی در کشور ما یکی از آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بله، بدنسازی! در ادامه با دکتر عنبرا همراه باشید.

در میان انبوهی از ورزش‌ها، چرا بدنسازی؟

بدون شک اولین چیزی که بعد از شنیدن واژه « بدنسازی » در ذهنش نقش می‌بندد، دمبل و وزنه است، اما تمام بدنسازی این نیست. در این ورزش، از ابزارها و روش‌های تمرینی مختلفی جهت پرورش عضلات بدن استفاده می‌شود.

یکی از تلاش‌های ما این است که این دیدگاه غلط و رایج در جامعه که بدنسازی را مساوی با مصرف داروهای حجیم کننده و همچنین شکل بدنی غول پیکر می‌دانند از بین ببریم.

تأثیر بدنسازی بر عضلات و درد مفاصل!

همانطور که گفته شد، هدف اصلی در این ورزش، افزایش استقامت، حجم و توان عضلات مختلف بدن است. بدن برای اینکه بتواند استخوان‌ها را حرکت دهد، لازم است از نیروی عضلات کمک بگیرد. همین امر سبب می‌شود زمانی‌که عضله یک ناحیه ضعیف باشد، آن ناحیه دیگر نتواند حرکت معمول خود را به‌درستی انجام دهد.

به‌طور مثال چنانچه عضلات ناحیه چهارسر ران شما ضعیف باشند، شما در انجام حرکاتی که زانو در آنها درگیر هستند، دچار مشکل خواهید شد و بعضاً حتی ممکن است به زانودرد مبتلا شوید.

بدنسازی به شما این امکان را می‌دهد تا از ضعف عضلانی جلوگیری کنید، به همین دلیل است که تقریباً در تمام رشته‌های ورزشی نظیر فوتبال و والیبال، ورزشکاران در هفته، چند نوبت تمرین بدنسازی به منظور تقویت عضلات درگیر در این ورزش‌ها انجام می‌دهند.

از طرفی طبق مطالعات انجام شده، بعد از سن 50 سالگی، سالانه 1 تا 1/5 درصد از عضلات بدن تحلیل می‌رود که بدنسازی در جلوگیری از این روند، با توجه به توضیحاتی که داده شد، بسیار مؤثر است.

تأثیر بدنسازی بر استخوان‌ها

ساختار استخوان‌ها به شکلی است که هر چقدر فشار بیشتری به آن‌ها وارد شود، مقاومت و توانشان بیشتر می‌گردد. به همین دلیل بدنسازی می‌تواند استحکام استخوان‌های شما را بیشتر کند.

در واقع شما با انجام مداوم تمرینات بدنسازی، می‌توانید تراکم استخوان‌های خود را افزایش دهید و همچنین خطر پوکی استخوان را از خود دور کنید.

این جریان در سنین بالاتر به‌خصوص در خانم‌ها بسیار اهمیت پیدا می‌کند. چرا که بعد از شروع یائسگی، به دلیل بروز اختلالات هورمونی، احتمال ابتلا به پوکی استخوان افزایش می‌یابد.

تأثیر بدنسازی بر سلامت روان

بدنسازی نیز همانند سایر ورزش‌ها، سبب افزایش گردش خون عمومی شده و خون‌رسانی به مغز را بیشتر می‌کند، همین رویداد سبب می‌شود تا فرد ذهن فعال‌تر و بازتری داشته باشد.

از طرفی در حین ورزش، هورمون‌های شادی و ضداسترس از مغز آزاد می‌شوند که موجب می‌شود شخص احساس طراوت و شادابی داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بسیاری از رژیم‌ لاغری و کارشناسان سلامت و بهداشت توصیه می‌کنند برای کاهش وزن، پیاده روی تند انجام دهید که یک ورزش هوازی کالری‌سوز است. اما هر روز چقدر باید پیاده روی کنیم تا وزن‌مان کاهش یابد؟

در روز چقدر پیاده روی برای کاهش وزن لازم است؟

برای کاهش وزن خوب است که تقریبا هر روز ۳۰ تا ۹۰ دقیقه پیاده روی تند بکنید. می‌توانید بعضی روزها بیشتر و بعضی روزها کمتر پیاده روی کنید، اما به‌طور کلی باید حداقل ۱۵۰ دقیقه درهفته پیاده روی کنید.

البته می‌توانید زمان پیاده روی‌تان را به بخش‌های ۱۰ دقیقه‌ای یا بیشتر تقسیم کنید. وقتی بعد از گرم کردن بدن به مدت ۳۰ دقیقه تندتر و بی‌وقفه پیاده روی می‌کنید، چربی بیشتری می‌سوزانید. اگر پیاده روی را تازه شروع کرده‌اید، اوایل کار زمان‌های کوتاه‌تری پیاده روی کنید و سپس به‌طور تدریجی و پیوسته این زمان را افزایش بدهید. شاید هم بهتر باشد در آغاز، یک روز در میان پیاده روی‌ کنید و هربار به زمان پیاده روی خود بیفزایید.

تمرینات حین پیاده روی برای کاهش وزن

  • بهتر است وقتی ضربان قلب‌تان به ۵۰ تا ۷۰ درصد میزان حداکثرش رسید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه تمرینات حین راه رفتن برای کاهش وزن انجام دهید؛
  • در ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ی اول با سرعت کم پیاده روی کنید؛
  • بایستید و چند تمرین کششی و انعطافی انجام دهید؛
  • وقتی ضربان قلب‌تان به حد مورد نظر رسید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیاده روی تند انجام دهید؛
  • به مدت ۵ دقیقه سرعت خود را کم کرده و بدن‌تان را خنک کنید؛
  • با چند حرکت کششی ملایم پیاده روی‌تان را تمام کنید؛
  • برای پیاده روی‌های طولانی‌تر، وقتی ضربان قلب‌تان به‌انداز‌ه‌ی مورد نظرتان رسید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه،‌ اندکی از سرعت پیاده روی‌‌تان بکاهید تا بتوانید با سرعتی که راحت هستید۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه‌ی دیگر پیاده روی کنید.
  • با رعایت نکاتی چون وضعیت صحیح بدن، فُرم صحیح راه رفتن و استفاده از تمرینات حین راه رفتن فشار را بیشتر کنید و از پیاده روی ۳۰ دقیقه‌ای‌تان بیشترین بهره را ببرید.

در ۳۰ دقیقه چه مسافتی را می‌توانیم پیاده روی کنیم؟

اگر به مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی تند انجام دهید، مسافتی که خواهید رفت بین ۲٫۵ تا ۳٫۳ کیلومتر خواهد بود.

اگر نتوانیم بی‌وقفه ۳۰ دقیقه پیاده روی کنیم باید چه کنیم؟

زندگی پر از مشغله‌های گوناگون است. اگر برنامه‌ی شما اجازه‌ نمی‌دهد که ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی بی‌وقفه بکنید، می‌توانید آن را به دو تا سه بخش تقسیم کنید که هر کدام حداقل ۱۰ دقیقه پیاده روی تند باشد.

صرف‌نظر از اینکه چه مدت قرار است پیاده روی کنید، همیشه ۵ دقیقه با سرعت کم بدن خود را گرم کنید. می‌توانید برای بهره‌ بردن بیشتر از پیاده‌ روی‌های کوتاه مدت خود، از تمرینات حین راه رفتن، تمرین روی پله‌ و سرعت بیشتر کمک بگیرید.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بسیاری از افراد در کنترل اشتهای خود هنگام غذا خوردن با مشکل روبرو هستند که منجر به تجمع چربی و اضافه وزن می شود. بنابراین برخی سعی می کنند با استفاده از روش های نوین پزشکی مانند بوتاکس معده و بالون معده به دنبال روش هایی برای کاهش وزن و کاهش پرخوری در مقادیر زیاد باشند.

بوتاکس معده

بوتاکس معده یک روش غیر جراحی است و یکی از جدیدترین تکنیک هایی است که برای کاهش وزن پس از استفاده زیاد از بوتاکس در زمینه لوازم آرایشی استفاده می شود.
هدف بوتاکس کاهش مصرف غذا، احساس سیری سریعتر و کاهش دوره های گرسنگی برای کمک به کاهش وزن است.

بوتاکس معده چگونه تزریق می شود؟

بیمار قبل از عمل تحت بی حسی موضعی قرار دارد. این عمل نیازی به برش از طریق شکم ندارد و از طریق آندوسکوپ پزشکی انجام می شود که از دهان وارد شده و از مری عبور می کند تا زمانی که به معده برسد.
پزشک مکان های تزریق داخل معده را تعیین می کند و تزریق از طریق سوزنی که در انتهای آندوسکوپ قرار دارد انجام می شود و پزشک عضلات دیواره معده را هدف قرار می دهد که باعث هضم غذا به آهستگی می شود.
مقادیر مشخصی از بوتاکس تعیین می شود زیرا تزریق مقادیر بیش از حد بوتاکس منجر به اثرات منفی و فلج عضلات منجر به سو هاضمه می شود.

بالن معده

عمل بالن معده یکی از بهترین روش های لاغری در سرتاسر جهان است و یکی از روش های لاغری غیر جراحی است که طی آن اندازه معده بدون برداشتن بخشی از آن کاهش می یابد. با قرار دادن یک بالون لاستیکی سیلیکونی در داخل معده که با خوردن مقدار کمی غذا به احساس سیری کمک می کند.

نحوه انجام بالون معده

فرد تحت تأثیر یک بیهوشی ساده یا یک آرامبخش ساده قرار دارد که به او کمک می کند تا آرام شود و در حین عمل احساس درد نکند.
فرآیند بالون معده از طریق آندوسکوپ پزشکی انجام می شود که از دهان به معده وارد می شود. آندوسکوپ یک نور و یک دوربین نصب شده در یک انتهای آن دارد که به پزشک کمک می کند تا بالون را هنگام قرار گرفتن در داخل معده ببیند. بالون هنگام قرار دادن کوچک می شود و با کاتتر با محلول نمکی و برخی نقاط از رنگ آبی پر می شود. بالون حاوی دریچه ای است که خود بسته می شود و وقتی بالون پر می شود ، کاتتر خارج می شود و بالون داخل معده می ماند.

نامزدهای عمل بالون معده

بالن معده برای افرادی که می خواهند 10-20 کیلوگرم وزن کم کنند و شاخص توده بدنی آنها 30-40 باشد ، مناسب است.
کسانی که دچار برخی بیمارهای پزشکی هستند باید این عمل را انجام ندهند. فرد برای انجام عمل مشكل معده یا مری مانند عفونت و زخم نداشته باشد.

رژیم بعد از بالون معده

فرد در طی هفته اول در اثر از دست دادن اشتها به دلیل استفراغ و حالت تهوع که پس از عمل ایجاد می شود، وزن زیادی از دست می دهد.
رژیم غذایی پس از روند بالون معده در هفته های اول باید فرد نوشیدن مایعات مانند سوپ، آب میوه های کم قند و نوشیدنی های گیاهی بنوشد. سپس فرد می تواند غذاهای نرم، هضم آسان مانند ماست بدون چربی و میوه های پوره شده بخورد. در طول دوره نصب بالونپ، برای دستیابی به نتایج مثبت باید مواردی را در نظر گرفت، از جمله: غذا را خوب بجوید از نوشابه و نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه خودداری کنید از خوردن غذا قبل از خواب مستقیم خودداری کنید مانند نوشیدن مایعات به مقدار زیاد.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چاقی به یکی از معضل های اذیت کننده در جامعه تبدیل شده است که افراد خیلی زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از افراد با استفاده از ورزش و رژیم لاغری می توانند وزن خودشان را به اندازه دقیق و درست برسانند و اضافه وزن خود را از بین برند.

اما برخی از افراد هم هستند که چاقی مفرط دارند و یا به دلیل بیماری و مسائل دیگری نمی توانند وزن خود را فقط با ورزش و رژیم غذایی پایین بیاورند. یکی از روش هایی که می توان توسط آن چاقی مفرط را درمان کرد، عمل سرپایی لاغری می باشد.

این عمل زمان زیادی نمی برد و بسته به حال بعد از جراحی بیمار دوران نقاهت او پس از چند روز به پایان می رسد و بیمار می تواند به زندگی عادی خودش برگردد.

جراحی سرپایی لاغری بطور خیلی گسترده‌ای در سال های اخیر زیاد شده است. می‌توان گفت در سال ۲۰۰۲ میزان 63 درصد از کل جراحی هایی که انجام شده است، جزو جراحی های سرپایی لاغری بوده است.

انواع عمل سرپایی لاغری

یکی از روش هایی که می توان توسط آن عمل سرپایی لاغری را انجام داد جراحی بای پس معده می باشد که به آن لاپاراسکوپی هم می گویند؛ که دارای دو مرحله است. همچنین یکی از روش های دیگر عمل سرپایی لاغری اسلیو معده نام دارد. این دو روش جزو روش هایی هستند که در بین مردم، دارای طرفداران زیادی می باشند. مطالعات اخیر پزشکان ثابت کرده است که برطرف کردن دیابت، چربی خون و بیماری‌هایی از این قبیل می‌تواند توسط عمل سرپایی لاغری بهبود یابد و بیمار به شرایط عادی برگردد.

روش های مختلف عمل سرپایی لاغری

  1. گاستریک بای‌پس
  2. اسلیم گاسترکتومی یا اسلیو معده
  3. باندینگ یا حلقه معده
  4. لیپوماتیک

بهترین روش عمل سرپایی لاغری مورد آخر یعنی لیپوماتیک می باشد.

گاستریک بای‌پس

بای پس معده جراحی است که با تغییر در نحوه مدیریت غذای مصرفی، به لاغری کمک می کند و غذای اضافی را از معده به روده کوچک منتقل می کند.

بعد از جراحی ، معده شما کوچکتر خواهد شد و با غذای کمتری احساس سیری خواهید کرد.

همچنین تمام غذایی که می خورید توسط معده جذب نمی شود و بدن شما کل کالری غذایی را که می خورید، دریافت نمی کند.

قبل از انجام این جراحی، بیهوشی عمومی خواهید داشت و بدون هیچ دردی جراحی شما انجام می شود.

اسلیم گاسترکتومی

این روش در اصل به عنوان تغییری در روش جراحی می باشد. در اسلیم گاسترکتومی که به جراحی اسلیو معده شناخته شده است، معده به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت اصلی معده که مقدار خیلی کمی غذا داخل آن جای می گیرد به شکل یک موز توسط منگنه های مخصوص درمی‌آید که از داخل آن یک لوله رد می شود. این جراحی معمولاً یکی از بیشترین درصد های استفاده مردم برای لاغری می باشد.

باندینگ یا حلقه معده

یکی از روش های دیگر که می توان توسط آن حجم معده را کاهش داده و باعث لاغری شد باندینگ و حلقه معده است. درباندینگ معده، دورمده یک حلقه از جنس سیلیکون قرار می دهند. قرار داد این حلقه توسط لاپاراسکوپی انجام می‌شود.

پزشک مایعات را توسط تزریق به داخل حلقه و در زیر پوست قرار می دهد و در چندین مرتبه مقداری مایع را از طریق آن به معده تزریق می‌کند و موجب می‌شود که حجم و ظرفیت معده کاهش یابد و فرد با دریافت غذایی کمتر احساس سیری کند.

باندینگ معده باعث کاهش وزن می شود به همین دلیل جزو لاغری های چاقی محسوب می شود. همچنین میزان کاهش وزنی که از این روش به دست می آید بسیار زیاد است.

لیپواتیک

لیپوماتیک یکی از روش های عمل سرپایی لاغری می باشد و روشی است که در آن چربی اضافی برداشته می‌شود و به ناحیه مورد نظری که نیاز به چربی دارد اضافه می‌شود.

لیپوماتیک در در نگاه اول ممکن است برای فرد مانند لیپوساکشن به نظر برسد؛ اما فناوری آن متفاوت است. به این دلیل که لیپوماتیک منجر به آسیب بافتی کمتر، یکنواختی چربی در زیر پوست، ظرافت بیشتر و اثر ماندگار تری می شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر بینی شما پس از عمل جراحی زیبایی بینی طوری است که در تناسب و هماهنگی کامل با صورت و اجزای آن باشد نتیجه عمل شما طبیعی است و گفته می شود شما عمل بینی طبیعی انجام داده اید.

اما اگر هارمونی صورت شما به واسطه شکل و ظاهر بینی پس از عمل به هم ریخته باشد نتیجه عمل شما طبیعی نیست.

چه چیزی باعث می شود که یک عمل بینی طبیعی داشته باشیم؟

ما بیان کردیم که مفهوم جراحی طبیعی بینی هم به دلیل خواسته های بیمار و هم به دلیل خطوط فیزیکی صورت از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. با وجود این، جراحی بینی طبیعی برای هر شخصی امکان پذیر است.

برای داشتن نتایج طبیعی و زیباتر، ابتدا باید یک جراح بینی خوب انتخاب کنید که بتوانید به او اعتماد کنید زیرا تقریبا همه چیز به جراح بستگی دارد.

پس از انتخاب درست جراح، کارهایی که باید برای رسیدن به نتایج طبیعی انجام شود توسط جراح شما و با توجه به انتظارات شما تعیین می شود. مواردی که جراح زیبایی شما برای جراحی یک جراحی خوب و طبیعی به آن توجه خواهد کرد عبارتند از:

سازگاری کامل بینی با ویژگی های صورت

پهن نبودن یا باریک نبودن جلوی بینی

تناسب پل بینی با نوک بینی

و …

همچنین جراح به فاکتورهای زیر که همگی در داشتن عمل بینی طبیعی تاثیرگذار هستند توجه زیادی خواهد کرد تا در نهایت عمل  بینی طبیعی با ظاهری نرمال و هارمونیک باشد.

تقارن

بینی عضوی است که در قسمت میانی صورت قرار دارد. وقتی صورت 3 قسمت مساوی در نظر گرفته شود، بینی که با دو قسمت دیگر حاصل سازگار و متناسب است ، به بینی طبیعی تبدیل می شود.

نسبت طلایی (اندازه مناسب بینی)

در نظر گرفتن نسبت طلایی یا اندازه مناسب بینی نسبت به اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی برای داشتن بینی طبیعی بسیار مهم است. در حقیقت ، مجسمه سازان دوره رنسانس هنگام ایجاد مجسمه های خود از فرمول نسبت طلایی استفاده می کردند. در نقطه ای که امروز به آن رسیده ایم ، نسبت طلایی اهمیت زیادی در جراحی زیبایی بینی پیدا کرده است.

هماهنگی

 از آنجا که بینی یک ساختار 3 بعدی است ، تمام قسمت ها باید با یکدیگر هماهنگ شوند. علاوه بر این، باید متناسب با ویژگی های منحصر به فرد چهره همه افراد باشد.

نمای جلو

 بینی برجسته ترین قسمت صورت است. بنابراین، یکی از شرایطی که برای انجام عمل بینی طبیعی باید رعایت شود، تنظیم صحیح و متناسب ظاهر بینی از نمای جلو است.

عملکرد

 بسیار مهم است که بتوانید با بینی خود به خوبی و بدون دردسر نفس بکشید. تنفس مناسب با بینی برای حفظ سلامتی و حیات ما بسیار مهم است  زیرا هوا را گرم ، مرطوب و فیلتر می کند. با تنفس از بینی می توان اکسیژن بیشتری نسبت به تنفس دهانی گرفت.

اما اگر بعد از عمل نمی توانید به درستی نفس بکشید و یا مشکلی در نفس کشیدن دارید بینی شما دیگر طبیعی نیست و عمل جراحی آن نیز خوب نبوده است.

بهبودی و دوره نقاهت سریعتر

در عمل بینی طبیعی، وقتی تورم پس از عمل فروکش کرد و فرم بینی فیکس شد، فرد هرگز بینی خود را عجیب نخواهد دید. بهبودی افرادی که دارای بینی با پوست ضخیم هستند (بینی گوشتی دارند) ممکن است کمی بیشتر از بینی هایی با پوست نازک (بینی استخوانی) باشد.

بیشتر بخوانید : هزینه عمل زیبایی بینی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عمل بینی بدون جراحی درواقع از بین بردن خطوط و چین و چروک پوستی با بوتاکس و فیلرها است با این تفاوت که در بینی استفاده می شود. طی این روش مواد مایعی تحت عنوان فیلر بینی به زیر پوست بینی تزریق می شود تا موقتا شکل بینی به حالتی که ما دوست داریم تبدیل شود.

تزریق فیلر به بینی چگونه انجام می شود؟

طی این روش یک ماده تزریقی شبیه ژل در زیر پوست شما در مناطقی که می خواهید خطوط یا حجم صاف تری ایجاد کنید، قرار داده می شود. در این روش گاهی از بوتاکس نیز استفاده می شود.

ماده پرکننده در لایه های عمقی پوست قرار می گیرد و قادر است شکل بینی را آنطور که می خواهیم تا نزدیک 3، 4  یا 6 ماه حفظ کند.

  • روش تغییر شکل بینی بدون جراحی بسیار ساده است.
  • شما ابتدا با پزشک مشورت می کنید و تحت معاینه و ارزیابی قرار می گیرید.
  • شما روی تخت دراز می کشید
  • ناحیه بینی بی حس می شود
  • فیلر به محل مورد نظر تزریق می شود.
  • کل مراحل ممکن است بین 15 تا 45 دقیقه طول بکشد

در این روش به کجای بینی تزریق می شود؟

محل تزریق فیلر بینی طی این روش نوک بینی، پل بینی و دو طرف بینی خواهد بود. پس از این نواحی برای اصلاح کامل فرم آن به هر بخشی که لازم باشد تزریق انجام داده می شود.

عوارض عمل بینی بدون جراحی

  • کبودی در محل تزریق
  • تورم
  • جابجایی مواد پرکننده به اطراف ناحیه تزریق
  • حالت تهوع
  • کهیر یا سایر علائم واکنش آلرژیک

مزایای تغییر شکل بینی بدون جراحی

  • بدون اینکه بیهوشی عمومی در کار باشد، تنها با بی حسی موضعی و درد کم انجام می شود.
  • بهبودی بعد از این روش بسیار سریع است.
  • یک روش سرپایی است که دققا بعد از تزریق می توانید بدون بستری به خانه بروید.
  • نتایج آن دائمی نیست وو اگر از شکل ظاهری بینی خود رضایت نداشته باشید بعد از چند ماه تاثیر آن از بین می رود.
  • هزینه عمل بینی بدون جراحی بسیار پایین تر از انجام جراحی رینوپلاستی است.

معایب تغییر شکل بینی بدون جراحی

  • دائمی نیست و برای کسانی که به  دنبال نتیاج دائمی هستند توصیه نمی شود.
  • عوارض جانبی مانند کبودی و تورم دارد
  • احتمال تزریق اشتباه وجود دارد
  • در صورتی که پزشک وارد نباشد امکان آسیب به پوست و بروز خونریزی بالا است
  • چون یک روش نسبتا جدید است اطلاعات زیادی درباره آن وجود ندارد
  • هیچ بیمه ای هزینه آن را پرداخت نمی کند چون صرفا جنبه زیبایی دارد.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

هر زمانی هر نوع نگرانی در مورد دندان‌های شلوغ یا کج، مشکلات نیش (بایت) یا سایر موارد مربوط به تراز دندان‌ها و فک دارید بهتر است به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. اما اگر صاحب فرزند هستید بهتر است از سن 7 سالگی آن ها را برای ارزیابی، پیشگیری یا درمان زودرس به یک کلینیک دندانپزشکی خوب یا نزد متخصص ارتودنسی کودکان ببرید.

دلیل شروع ارزیابی و درمان ارتودنسی کودکان از سن 7 سالگی به این خاطر است که، بیشتر مشکلات جزئی و ظریف مربوط به رشد فک و یا دندان ها حدودا از این سنین آغاز می‌شود. بیشتر بچه‌ها درمان فعال ارتودنسی را بین سنین 9 تا 14 سالگی شروع می‌کنند. ارتودنتیست ها توصیه می‌کنند در حالی که فرزند شما هنوز در حال رشد است، مشکلات دندانی آن ها را اصلاح کنید. زیرا پس از به اتمام رسیدن سن رشد و بالغ شدن آن ها، پروسه های درمانی ارتودنسی ممکن است طولانی تر و پرهزینه تر باشد.

آیا استفاده از بریس ارتودنسی دردناک است؟

نمی‌توان گفت که استفاده از این ابزار دردناک است. بهتر است به جای “درد” از واژه احساس ناراحتی استفاده کنیم. حتی اگر شما به عنوان بزرگسال از این ابزار ارتودنسی استفاده کنید در چند روز ابتدایی ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید، که به مرور زمان اثری از آن باقی نخواهد ماند. به طور مشابه کودکانی که از بریس ها استفاده می‌کنند، ممکن است هنگام نصب و تنظیم بریس، رابر باند و هدگیر و یا هر وسیله جدید دیگری کمی ناراحتی را تجربه و احساس کنند.

کودکان باید چه مدت زمانی از بریس استفاده کنند؟

طول مدت درمان ارتودنسی کودکان متفاوت است و می‌توان گفت که بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد:

  • نوع مشکل موجود در دندان
  • میزان همکاری فرزند شما با ارتودنتیست
  • و رشد فرزند شما
  • اما به طور معمول، اغلب کودکان از 18 تا 36 ماه از بریس استفاده می‌کنند.

کودکان چه مدت باید از رتینر یا نگهدارنده ها استفاده کند؟

هرچند که این کار ممکن است همیشه عملی نشود، اما در حالت ایده آل، کودک شما حتی اگر تنها یک شب در هفته باشد، باید برای همیشه از نگهدارنده یا ریتینر ارتودنسی استفاده کند. دندان نیز درست مانند بقیه اجزای بدن دچار تغییر و تحولاتی می‌شود. اگر کودک شما از استفاده از نگهدارنده خودداری کند، باید منتظر بروز تغییرات جزئی در دندانهای او باشید.

آیا دندانپزشک می‌تواند کار ارتودنسی کودکان را انجام دهد؟ 

بله بسیاری از دندانپزشکان برای برخی از پروسه‌ های ارتودنسی آموزش دیده‌اند. با این وجود آن ها نمیتوانند تمام کارهایی که یک متخصص ارتودنسی انجام میدهد را انجام دهند و برای داشتن درمان های حرفه ای و تخصصی شما در نهایت باید به یک متخصص ارتودنتیست مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 985
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

درمان‌های ارتودنسی می‌توانند تعداد زیادی از مشکلات عدم تراز دندان ها را برطرف کند و حتی از بروز مشکلات سلامتی دیگر در آینده پیشگیری کند. برخی از رایج ترین مشکلات ناصاف بودن دندان ها که یک متخصص ارتودنسی میتواند با دستگاه های مختلف مانند ارتودنسی ثابت و متحرک درمان کند عبارتند از:

کراودینگ دندان ها، که به معنی شلوغی دندان ها و به ریختگی آن ها است و میتواند باعث مشکل در تکلم، مشکل در مسواک زدن و جویدن شود.

ناهماهنگی مربوط به فک های بالا و پایین که میتواند باعث بروز درد در گوش، سر و صورت، مشکلات زیبایی و تداخل در تکلم شود. به این ناهماهنگی ها اصطلاحا مال اکلوژن گفته میشود و شامل اوربایت، آندربایت، کراس بایت، دیپ بایت، جت بایت و ... میشوند.

ایجاد فاصله زیادی و قابل توجه در میان دندان ها.

این متخصصان همچنین می‌توانند از بروز مشکلات، بیماری‌ها و اختلالات زیر که می‌توانند ناشی از مشکلات دندانی باشند پیشگیری کنند:

  • سردرد یا گردن درد؛
  • اختلالات مربوط به خواب؛
  • اختلال مفصل تمپورومندیبولار یا مفصل فکی گیجگاهی؛
  • مشکلات قلبی ناشی از عفونت لثه؛
  • بیماری لثه؛
  • و ... .


:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1027
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی چیست؟ 

ارتودنسی یا (Orthodontic) یک رشته کاملا تخصصی در حوزه دندانپزشکی است. متخصصان دندانپزشکی در این رشته به ترمیم و درمان موقعیت نامناسب دندان ها و فَک می‌پردازند.

متخصص ارتودنسی کیست؟

به دندانپزشک متخصصی که با کمک دستگاه‌های مختلف ارتودنسی به درمان مشکلات عدم‌هماهنگی و عدم تراز دندان‌ها و فَک می‌پردازد، ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی گفته می‌شود

تفاوت دندانپزشک عمومی با متخصص ارتودنسی

همانطور که گفته شد، ارتودنتیست در واقع یک دندانپزشک است. بنابراین تمام کارهایی که یک دندانپزشک عمومی انجام می‌دهد را، یک ارتودنتیست می‌تواند انجام دهد. اما او آموزش‌های تخصصی‌تری را پشت سر گذاشته و یک سرو گردن دانش و مهارت بیشتری در خصوص دندان ها، فک و صورت کسب کرده است. هرچند که محل کار دندانپزشک و متخصص ارتودنسی در واقع کلینیک دندانپزشکی است، اما کلینیک‌ هایشان با هم تفاوت‌هایی زیادی دارد

دندانپزشک در یک کلینیک دندانپزشکی عادی به مراجعان خدمت رسانی می‌کند و اغلب امکانات لازم جهت انجام کارهای تخصصی‌تر را ندارد. اما محل کار یک متخصص ارتودنسی  تخصصی است. و اصطلاحا تحت عنوان کلینیک دندانپزشکی تخصصی یا حتی فوق تخصصی شناخته می‌شود.

انواع دستگاه های ارتودنسی مورد استفاده توسط ارتودنتیست ها

برای منظم و صاف کردن دندان های به هم ریخته و یا دندان هایی که دارای مشکلات عدم هماهنگی دیگری هستند از دستگاه های مختلفی استفاده می‌شود که به مرور زمان دندان ها را صاف می‌کنند. برخی از این دستگاه ها عبارتند از:

  • انواع براکت ها با اجزای سازنده آن ها؛
  • انواع هدگیر؛
  • نگهدارنده های ارتودنسی یا همان ریتینرها؛
  • فضا نگهدارنده ها؛
  • پلیت های بایت؛
  • اکسپندرها یا وسیع کننده های کام؛
  • انواع فنرها؛
  • انواع جداکننده ها؛
  • قفس یا کیج زبانی؛
  • و ... .

فواید ارتودنسی

  • بهبود توانایی جویدن غذا؛
  • بهبود و رفع اختلال در گفتار؛
  • آسانتر شدن مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها؛
  • کاهش حفره دندانی و بیماری پریودنتال؛
  • کاهش دندان قروچه و ساییده شدن دندان های خلفی؛
  • کاهش خطر آسیب دیدگی دندان‌های بیرون زده؛
  • و ... .


:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1082
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی ثابت متداولترین نوع تجهیزات ارتودنسی امروزی است که در حال استفاده است.

این نوع ارتودنسی از براکت های کوچکی تشکیل شده است که با یک چسب مخصوص به سطح جلویی دندان ها وصل می شوند.

سپس براکت ها با یک سیم نازک قوس دار به هم متصل می شوند و با حلقه های الاستیک ( گاهی رنگی ) در محل نگه داشته می شوند.

ارتودنسی ثابت با بریس فلزی مرسوم

بریس ها جزء ارتودنسی ثابت هستند به این معنی که برای درمان مشکل ناصاف بودن دندان ها از دستگاه هایی استفاده می کنیم که تا پایان دوره درمان حتما و حتما باید به دندان ها متصل باشند. بریس فلزی یا همان سیم و براکت ارتودنسی در اصطلاح عامه، رایج ترین و مرسوم ترین درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان های کج و ناصاف است. این بریس ها از اجزای مختلفی مثل سیم، براکت، الاستیک ارتودنسی، بند و .... تشکیل شده اند. بریس فلزی برای هر سنی و هر مشکلی مناسب هستند. هزینه ارتودنسی ثابت با بریس ها در مقایسه با سایر درمان ها معمولا کمتر است.

آیا ارتودنسی ثابت برای من مناسب است؟ 

پاسخ این سوال را متخصص ارتودنسی شما در اولین معاینه به شما اعلام می کند.

همچنین او درباره گزینه های درمانی و هزینه ارتودنسی  و مدت درمان به شما توضیحاتی خواهد داد.

امروزه با پیشرفت هایی که به حیطه این درمان وارد شده است ، حتی بزرگسالان نیز می توانند از این درمان بهره بگیرند.

تنها کافی است که شما دارای لثه های سالمی باشید.

درمان ارتودنسی ثابت چقدر زمان می برد؟

بسته به شدت مشکل ارتودنسی و دامنه درمان به طور معمول این ارتودنسی 6 تا 30 ماه طول می کشد.

برای تنظیم و دستکاری این نوع ارتودنسی هر چهار الی هشت هفته قرار ملاقات هایی گذاشته می شود.

پس از اتمام دوره و برداشتن بریس ثابت از دهان شما حالا نوبت به استفاده از نگهدارنده های پلاستیکی می رسد.

این نگهدارنده های متحرک را باید 22 ساعت در شبانه روز استفاده کرد.

پس از طی دوره و مستقر شدن دندان ها در جای جدید خود مدت زمان استفاده از این نگهدارنده های نیز کاهش می یابد.

انواع ارتودنسی ثابت

اکثریت قریب به اتفاق بیماران ارتودنسی به وسیله بریس ثابت درمان می شوند.

در اغلب موارد این لوازم ثابت از نوع فلزی هستند.

امروزه گزینه های دیگری از بریس ها به حیطه این درمان وارد شده اند.

این در حالی است که بریس های ثابت فلزی همچنان بیشترین استفاده را دارند.

بیایید نگاهی به برخی از گزینه های موجود در وسایل ارتودنسی بیندازیم.

  • بریس های ثابت با براکت های فلزی
  • بریس های ثابت با براکت های سرامیکی
  • بریس ثابت دیمون

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1076
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا دستگاه ها یا درمان های ارتودنسی وجود دارد که در یک دوره درمانی کوتاه مدت فقط به اصلاح دندان های جلو بپردازد؟ 

بله چنین دستگاه ها و روش های درمانی وجود دارد. شما با کمک این درمان ها میتوانید به مدت 4 تا 6 ماه برخی از مشکلات جزئی و ناصاف بودن دندان های جلویی خود را برطرف کنید. اما به این نکته هم توجه کنید که درمان ارتودنسی که موثر باشد معمولا طولانی است و شاید از 1 تا 3 سال طول کشید. این درمان ها قطعی هستند ولی درمانهای کوتاه مدت ممکن است هم به خوبی جواب دهد و هم قابل بازگشت باشد.

بهترین راه برای اینکه متوجه شوید چه نوع درمانی برای شما مناسب است مراجعه به یک متخصص ارتودنسی خوب است(برای مثال اگر در تهران هستند سعی کنید بهترین متخصص ارتودنسی در تهران را پیدا کنید تا بهترین بریس ها را برای شما نصب کند). او باید شما را از نزدیک ببیند، معاینه کند و بسته به مشکلتان و همچنین مقدار توانایی مالی که دارید بهترین درمان را برای شما انتخاب کند.

چطوری یک متخصص ارتودنسی خوب در تهران پیدا کنم؟

راه های زیادی برای پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی از قبیل اینترنت ، سرچ گوگل، شبکه های اجتماعی، نمونه کارها و... وجود دارد. همچنین حین پیدا کردن چنین متخصصی به موارد زیر هم توجه داشته باشید:

·        تخصص دندانپزشک

·        تجربه او

·        موقعیت جغرافیایی

·        هزینه های درمان و خدمات ارائه شده توسط او

·        نحوه برخورد

·        فضای مطب

·        و ....



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1057
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

انواع مختلف درمان ارتودنسی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان

امروزه برای هر نوع مشکل ارتودنسی ده ها نوع درمان و دستگاه مختلف وجود دارد. اگر میخواهید به زودی دندان های ناصاف و به هم ریخته خود را با ارتودنسی درمان کنید یا اگر تنها درباره درمان های ارتودنسی کنجکاو هستید این مقاله را بخوانید تا شما را با انواع مختلف درمان و مخصوصا بریس ارتودنسی  آشنا کنیم.

ارتودنسی ثابت با بریس فلزی مرسوم 

بریس ها جزء ارتودنسی ثابت هستند به این معنی که برای درمان مشکل ناصاف بودن دندان ها از دستگاه هایی استفاده می کنیم که تا پایان دوره درمان حتما و حتما باید به دندان ها متصل باشند.

ارتودنسی نامرئی با بریس سرامیکی (ارتودنسی سرامیکی)

امروزه بیشتر افرادی که نیاز به اصلاح مشکلات تراز دندان دارند رو به ارتودنسی نامرئی آورده اند. ارتودنسی نامرئی به نوعی درمان گفته میشود که در آن متخصص ارتودنسی از دستگاه هایی استفاده میکنند که در عین اینکه بهترین نتیجه را در بر دارند، یا قابل مشاهده نیستند و یا به سختی میتوان آن ها را دید. به این درمان در اصطلاح عامیانه ارتودنسی شفاف هم گفته میشود. یکی از مهمترین و بهترین دستگاه های ارتودنسی نامرئی بریس سرامیکی است.

ارتودنسی خودتنظیم یا دیمون

ارتودنسی با دیمون تقریبا مشابه ارتودنسی ثابت با بریس های نامرئی است. اما تفاوت های جزئی با هم دارند. ما در درمان با بریس فلزی، معمولا از براکت های تقریبا ثابت استفاده میکنیم اما در دیمون از براکت هایی استفاده میکنیم که اجازه تنظیم و حرکت آزادانه دندان ها بدون اصطکاک را برای ما فراهم میکند. هزینه ارتودنسی دیمون کمی بالاتر از ارتودنسی با بریس فلزی است.

ارتودنسی لینگوال

این دستگاه های ارتودنسی دقیقا مشابه با بریس های فلزی مرسوم هستند. با این تفاوت که ما بریس لینگوال را به پشت دندان ها متصل میکنیم. (بریس معمولی به جلوی دندان وصل میشود). به خاطر اینکه کسی بریس لینگوال را نمی بیند ما به این روش درمان نوعی ارتودنسی نامرئی نیز می گوییم.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 983
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت دندان عبارت است از یک میله یا روکش دندان که با عمل جراحی درون استخوان فک و در زیر لثه‌ها پیچ می‌شود. زمانی که ایمپلنت در دهان قرار داده شد، دندانپزشک شما می‌تواند دندان مصنوعی را بر روی آن قرار دهد.

مزایای کاشت دندان

علاوه بر مزیت اصلی این روش که پر کردن جای خالی دندان است، بهترین نوع ایمپلنت می‌تواند برای حفظ حالت طبیعی چهره، جلوگیری از ناهنجاری‌های استخوانی و شل شدن عضلات که به هنگام نبودن یک دندان اتفاق می‌افتند مورد استفاده قرار گیرد. ایمپلنت دندان یک پایه برای کارگذاری دندان مصنوعی را فراهم می‌کند که کارایی، شکل و احساسی دقیقاً مشابه دندان‌های طبیعی شما خواهد داشت.

کاشت دندان یک روش ایده‌آل برای جایگزینی یک، چند و یا حتی همه‌ی دندان‌هاست. مقاومت و پایداری ایمپلنت به شما این اجازه را می‌دهند تا از غذاهای مورد علاقه‌ی خود لذت برده و ظاهر دندان‌های خود را به زیبایی قبلی بازگردانید.

عوارض کاشت دندان قابل توجه نیست و اگر جراحی عوارض خاصی نداشته باشد، فردای روز عمل می‌توانید در محل کار حاضر شوید. دندانپزشک تمام توصیه‌های مراقبت پس از درمان را به شما اعلام می‌کند.

انواع ایمپلنت دندان

  • ایمپلنت عادی: پراستفاده‌ترین مدل ایمپلنت، سایز عادی یک دندان طبیعی است. از این ایمپلنت می‌توان برای جایگزین کردن یک، دو یا چند دندان به‌طور هم‌زمان استفاده کرد.
  • ایمپلنت‌های ریز و بسیار ریز: ایمپلنت‌های ریز تنها چند میلی‌متر کوچک‌تر از ایمپلنت‌های عادی می‌باشند. این ایمپلنت‌ها به پیچ و مهره‌های کوچک‌تری نیاز داشته و جای کمتری می‌گیرند.
  • پل زدن ثابت: با وجود تفاوت ایمپلنت و پل، پل‌هایی وجود دارند که با کمک ایمپلنت از آن‌ها حمایت می‌شود. این نوع از پل‌ها با کمک ایمپلنت محکم شده و فوق‌العاده محکم و پایدارند.
  • اوردنچر: اوردنچر زمانی استفاده می‌شود که فرد کل دندان‌های خود و یا تمام دندان‌ها در یک فک را از دست ‌داده باشد. در این روش همانند دیگر روش‌ها ایمپلنت به درون استخوان وارد شده و سر آن از لثه‌ها خارج‌ شده و از استخوان‌های زیر خود محافظت می‌کند.
  • حرکت دندان‌ها: زمانی که نیاز باشد تا دندان‌ها به‌ آرامی به اطراف حرکت کرده و یا بالا بیایند، می‌توان از ایمپلنت‌های مخصوصی استفاده کرد که تا حدی به دندان اجازه‌ی حرکت کردن می‌دهند.
  • ایمپلنت‌های موقتی: در برخی از موارد، ایمپلنت‌های بسیار ریز برای حمایت بیشتر از پل‌های موقتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پل در محل کاشت دندان جدید زده می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 933
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اسيد سيتريك يكي از مواد شيميايي ارگانيك با ساختار مولكولي منحصر به فرد است. اسيد سيتريك به عنوان يك افزودني در غذاها مانند ماست، سوسيس، و نوشيدني هاي غير الكلي است .

نقش سيتريك در صنايع غذايي : 

اين به طور گسترده اي در صنايع غذايي به عنوان يك افزودني و نگهدارنده به دليل قيمت مناسب و پايين و سهولت توليد استفاده مي شودا.

اين اسيد براي مصرف توسط تمام نهادهاي نظارتي مهم مواد غذايي بي ضرر اعلام شده است. هنگامي كه به محصولات غذايي و يا نوشيدني اضافه شود، اسيد يك عطر و طعم تيز، ترش كه باعث افزايش اشتها و افزايش فراهم مي كند. شركت هاي خاص از آن براي دادن عطر و طعم “ميوه اي” قابل اعتماد به مواد غذايي خود مانند شيريني و نوشابه ، استفاده مي كنند.

سيتريك در آب نبات ترش و پاستيل به شكل پودر سفيد رنگ فاين ، همچنين به عنوان “نمك ترش” شناخته شده رايج است. برخي از افراد به طور خاص براي تغيير طعم و مزه آن را به مواد غذايي خود اضافه مي كنند.

اسيد سيتريك چگونه ساخته مي شود و از چه چيز هايي توليد ميشود ؟

هر بار كه شما از خوردن ميوه هاي مركبات لذت مي بريد، اسيد سيتريك توليد شده توسط طبيعت را مصرف ميكنيد. بدن شما از آن تامين مي شود زيرا اين اسيد براي توليد انرژي و سالم و فعال ماندن شما، ضروري است.

اسيد سيتريك توليد شده به صورت تجاري به مواد غذايي، نوشيدني ها و محصولات دارويي افزوده مي شود، اما اين نوع اسيد سيتريك از منبع ديگري از قارچ هاي مخمرتهيه شده است.

منابع و توليد اسيد سيتريك :

درختان ليمو و ليمو ها بهترين منبع اسيد سيتريك هستند و به دنبال آن ميوه هاي ديگر مركبات و توت فرنگي مي باشند. تا اوايل دهه ۱۹۰۰،  ۹۰ درصد از اسيد سيتريك جهان در ايتاليا موجود بوده كه توليد كنندگان آن را از ميوه هاي تازه مي گرفتند.

سپس محققان كشف كردند كه قارچ ها در طي فرايندي اسيد سيتريك توليد ميكنند و اين فرايند محصول بيشتري با هزينه اي پايين تر را به همراه داشته است.

انواع مخمرها و كپك ها اين اسيد را تشكيل مي دهند، اما Aspergillus niger ، يك كپك كه متعلق به خانواده پني سيلين است، براي توليد در مقياس بزرگ استفاده ميشود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 904
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شاخص توده بدنی یا BMI از تقسیم وزن (کیلوگرم) به مربع قد (متر) به دست می آید. BMI به صورت مستقیم میزان چربی های بدن را اندازه گیری نمی کند بلکه میزان بافت چربی بدن را در مقایسه با بافت های استخوان و عضله به دست می دهد. نتیجه آن مشخص می کند که فرد چاق، دارای اضافه وزن، نرمال و یا بسیار لاغر می باشد و آیا نیاز به جراحی لاغری است؟

( قد به توان 2/ وزن به کیلوگرم)

به عنوان مثال باتوجه به این فرمول، وزن مناسب برای قد ۱۶۳بین ۵۳ تا ۶۳ کیلوگرم می باشد.

 آیا بالا بودن BMI می تواند برای سلامتی خطرناک باشد؟

بالا بودن BMI بدن ممکن است نشانه ی بالا بودن میزان چربی های موجود در بدن باشد. اما قادر به محاسبه اضافه وزن و یا سلامت فرد نخواهد بود.

برای بررسی اینکه آیا بالا بودن BMI می تواند سلامت فرد را تهدید کند یا خیر باید به پزشک مراجعه کرد..

شاخص توده بدنی BMI مناسب در بزرگسالان

طبق گفته سازمان سلامت جهانی(WHO) شاخص توده بدنی مناسب برای بزرگسالان بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۵ تعیین شده است.

افرادی که از BMI 25 تا ۲۹.۹ برخوردار هستند دارای اضافه وزن بوده وافرادی که BMI آنها بالاتر از ۳۰ باشد، جزء افراد چاق به حساب می آیند. افرادی که دارای BMI 40 به بالا هستند، از چاقی مفرط رنج می برند. شاخص توده بدنی خانمها و آقایان به همین صورت محاسبه شده و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. علاوه بر این سن فرد نیز در این اندازه گیری هیچ تاثیری نخواهد داشت.

شاخص توده بدنی BMI مناسب در کودکان و نوجوانان

در کودکان و نوجوانان شاخص توده بدنی مناسب بستگی به سن و جنسیت آنها دارد و طبیعی است که در سنین مختلف، کودکان شاخص توده بدنی متفاوتی داشته باشند. پزشکان و متخصصان نمی توانند به درستی کودکان را بر اساس شاخص توده بدنی دسته بندی کنند زیرا:

BMI آنها با هر ماه رشد تغییر می کند.

نوع بدن دختران و پسران با یکدیگر متفاوت است.

BMI با رشد قد کودکان تغییر خواهد کرد.

به طور کلی محاسبه BMI کودکان و نوجوانان به همان روش بزرگسالان محاسبه می شود با این تفاوت که تفسیر عدد نهایی آن با توجه به جدول BMI که بر اساس جنسیت و سن طراحی شده است، قرار می گیرد. سپس مشخص می شود که آیا چاقی برای سلامت کودک خطر محسوب می شود یا خیر؟



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در تمام دنیا مادران و پدرانی که به سلامتی کودک خود مخصوصا سلامتی دهان و دندانش اهمیت میدهند در سن 7 سالگی او را به نزد بهترین متخصص ارتودنسی کودکان میبرند. اما اینکه چرا باید در چنین سنی کودک دلبندتان را به مطب چنین متخصصی ببرید و اینکه چرا در تمام دنیا این موضوع تا این حد مهم است مساله ای است که حتما باید در این مقاله بخوانید تا پی به آن ببرید.

این قانون در همه دنیا وجود داره!

در تمام دنیا درمان ارتودنسی کودکان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اغلب والدین میدانند که باید برای درمان مشکلات ارتودنسی کودکانشان اقدام کنند. اما برخی از آن ها نمیدانند که دقیقا در چه سنی و از کی باید فرزند خود را به نزد متخصص ارتودنسی ببرند. همه انجمن های ارتودنسی بر این باورند که کودکان را باید از سن 7 سالگی به مطب متخصص ارتودنسی برد. این را ما نمیگوییم، بلکه تمام مراجع دندانپزشکی در دنیا میگویند.

شاید با خودتان فکر کنید “حالا چرا 7 سالگی؟ 7 سالگی یکمی زود نیست؟

بله شاید زود باشد. اما در واقع 7 سالگی بهترین زمان برای همه چیز است! هر چه زودتر کودک خود را به مطب ارتودنسی ببرید بهتر است. حتی اگر فرزند 7 ساله شما ظاهرا هیچ مشکلی نداشته باشد و هنوز دندان های دائمی اش به طور کامل در نیامده باشد باز هم بهتر است از 7 سالگی او را به مطب ارتودنتیست ببرید. چرا؟ به صورت خیلی خلاصه به دو دلیل زیر:

اول اینکه متخصص ارتودنسی کودک شما را ارزیابی میکند، الگوی رشد دندان های دائمی او را پیش بینی میکند و اگر مشکلی برای او در آینده پیش بیاید حتما از الان برایش برنامه ریزی میکند. که با بهترین روش و در کمترین زمان آن را درمان کند. ما به این اقدامات در حوزه ارتودنسی کودکان، ارتودنسی پیشگیرانه یا پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در آینده میگوییم.

و دوم اینکه اگر کودک 7 ساله شما مشکلی هرچند کوچک داشته باشد، متخصص از الان به درمان آن مشکل بپردازد تا بعدها هزینه ارتودنسی کودکان و رفت و آمد به مطب دندانپزشکی کم شود.

متخصص ارتودنسی کودکان برای کودک 7 ساله شما چه کاری میتونه انجام بده؟

1. ارتودنسی پیشگیرانه: پیش بینی مشکلات ارتودنسی کودکان و پیشگیری از آن ها

2. درمان مشکلات ارتودنسی کودکان



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1096
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد