نوشته شده توسط : نت ویر

برای پیشگیری از سنگ کلیه باید موارد زیر را به خوبی رعایت کرد:

مصرف آب فراوان

برای افزایش حجم ادرار، کاهش غلظت املاح معدنی، رقیق شدن ادرار و پیشگیری از تجمع املاح و نمک ها  در کلیه مصرف آب مفید است. باید حداقل ۸ لیوان آب در طول روز ضروری است.

مصرف آب ریحان

برای جلوگیری از سنگ کلیه می توان از آب ریحان استفاده کرد، اسید سیتریک از ترکیبات ریحان است در تجزیه و شکستن رسوبات املاح معدنی تاثیر دارد.

ماء الشعیر

مصرف ماءالشعیر به دلیل وجود ویتامین B و قلیایی بودن مانع از رسوب سنگ کلیه می شود.

مصرف آب لیمو

آبلیمو به دلیل وجود اسید سیتریک مانع از رسوب و تجمع مواد معدنی در کلیه می شود، البته مصرف بیش از حد آبلیمو برای افرادی که معده حساسی دارند، توصیه نمی شود.

جلوگیری از سنگ کلیە با سرکە سیب

سرکه سیب نیز به دلیل وجود اسید سیتریک برای پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیە موثر است.

آب انار برای پیشگیری از سنگ کلیە

آب انار در بهبود عملکرد کلیه نقش دارد و باعث دفع سموم و املاح معدنی از کلیه می شود.

بیشتر بخوانید: عمل سنگ کلیه

رعایت رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از سنگ کلیه

برای جلوگیری از رسوب املاح معدنی، باید مصرف مواد غذایی حاوی اگزالات، غذاهای پرنمک، پروتئین حیوانی و مکمل های ویتامین C  را کاهش داد. بر خلاف تصور برخی از افراد مواد غذایی حاوی کلسیم مانند لبنیات کم چرب در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه موثر است.

مصرف برخی از داروها

افرادی که سابقه سنگ کلیه قبلی یا کلیه سنگ ساز دارند برای جلوگیری از سنگ‌ کلیه جدید، از داروهای که پزشک برای آن ها تجویز کرده، استفاده می کنند.

دمنوش ها و داروهای گیاهی

استفاده از دمنوش ها و داروهای گیاهی برای پیشگیری از تشکیل سنگ در کلیه یک روش خانگی موثر است. با مصرف این داروهای گیاهی کلیه از رسوبات و شن ریزها پاکسازی می شود.

کاهش وزن برای جلوگیری از سنگ کلیه

یکی از عوامل موثر در ایجاد سنگ کلیه چاقی است. افراد چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستند. بنابراین کاهش وزن و حفظ آن در پیشگیری از سنگ کلیه بسیار تاثیر گذار است.

داشتن فعالیت و ورزش منظم

برای جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه، فرد باید در کنار مصرف مایعات، تحرک و فعالیت داشته باشد. ورزش منظم به دفع سموم، افزایش جریان خون در کلیه و حفظ عملکرد کلیه کمک می کند.

جلوگیری از سنگ کلیه با مصرف مکمل ها و ویتامین ها

مصرف مکمل های منیزیم، ویتامین D، ویتامین های گروه B زیر نظر پزشک در کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه موثر هستند، اما باید این نکته را در نظر گرفت که مصرف خودسرانه این داروها نیز باعث ایجاد سنگ در کلیه می شود.

کاهش مصرف کافئین و قهوه

مصرف کافئین باعث افزایش سوخت و ساز و کم آبی در بدن می شود، همانطور که می دانید کم آبی در بروز سنگ کلیه نقش دارد. بنابراین برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه باید بیشتر از ۴۰۰ میلی گرم در روز کافئین مصرف نشود؛ این مقدار چیزی حدودی ۴ فنجان قهوه است.

مراجعه منظم به پزشک برای جلوگیری از سنگ کلیه

اگر فردی قبلا سابقه سنگ کلیه داشته باشد، باید به صورت دوره ای برای معاینه به پزشک مراجعه کند، انجام آزمایش خون، ادرار و سونوگرافی برای اطمینان از وجود سنگ کلیه توصیه می شود. حتی در صورت بروز می توان به موقع و قبل از بزرگ شدن، سنگ کلیه را درمان کرد.

دقت در مصرف برخی از داروها

مصرف برخی از داروها در بروز سنگ کلیه نقش دارند، باید در صورت مصرف آن ها با پزشک مورد نظر در میان گذاشته شود تا راه حلی برای پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه به فرد ارائە دهد.

روش های تشخیص سنگ کلیه

در صورت مشکوک بودن به وجود سنگ کلیه می توان به متخصص اورولوژی مراجعه کرد، پزشک با انجام ازمایش خون، آزمایش ادرار، سونوگرافی، و سی تی اسکن وجود سنگ کلیه را تشخیص می دهد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

معمولا متخصص اورولوژی با توجه به شرایط بیمار، نوع سنگ، اندازه آن، قرص های زیر برای دفع سنگ های کلیوی تجویز می کند:

رواتینکس برای دفع سنگ کلیه

این قرص یکی از قوی ترین داروها برای حل و شکستن سنگ‌ کلیه است، رواتینکس حاوی اسیدهای چرب است که به حل شدن و خرد کردن سنگ های کلیه و دفع آسان آن ها کمک می کند. مصرف قرص رواتینکس باید طبق دستور پزشک مصرف شود، برای اثر بخشی این قرص باید آن را روزی ۳ تا ۴ بار و نیم ساعت قبل از غذا مصرف کرد.

لیتورکس بی باریج بهترین قرص برای دفع سنگ کلیه

ترکیبات این دارو برای حل شدن سنگ‌ کلیه قوی هستند و به دفع آسان و بهبودی عملکرد کلیه کمک می کنند، برای پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه موثر هستند. باید این قرص هر ۶ ساعت یک بار با آب زیاد مصرف کرد.

سیستون برای دفع سنگ کلیه

این دارو می توان بهترین قرص برای دفع سنگ کلیه باشد چون برای دفع انواع سنگهای کلیوی موثر است و علاوه بر خرد کردن سنگ های کلیه، درد و التهاب را کاهش می دهد و کلیه را از رسوبات و سموم پاکسازی می کند.

برای دفع سنگ کلیه باید سیستون را روزی ۲ بار مصرف کرد، می توان به مدت ۴تا ۶ ماه و تا زمان دفع کامل سنگ از این دارو استفاده کرد.

قرص زول اوروسپت برای درمان سنگ های کلیه

زول اوروسپت برای درمان عفونت سنگ کلیه، مجاری ادراری، درد، التهاب و دفع سنگ کلیه برای بیمار تجویز می شود، این دارو باید ۳ بار در روز و هر بار ۲عدد بعد از غذا مصرف شوند.

بیشتر بخوانید: علائم سنگ کلیه  

نیفدیپین بهترین دارو برای دفع سنگ کلیه

این قرص یک شل کننده عضلات است که به دفع راحت ادرار کمک می کند، نحوه مصرف و دوز این دارو بستگی به شرایط بیمار دارد و باید در ساعت مشخصی مصرف شود و از قطع خودسرانه آن پرهیز کرد.

دفع سنگ کلیه با قرص تامسولوسین

برای دفع سنگ های کلیوی بسیار ریز، تامسولوسین تجویز می شود، این دارو برای رفع انسداد مجاری ادراری و خروج راحت سنگ کلیه، پاکسازی مثانه مناسب است. این دارو را باید در طول روز یکبار و نیم ساعت پس از غذا مصرف کرد.

کانفرون بیونوریکا

این دارو به دلیل بهبود عملکرد کلیه ها، حل کردن سنگ های کلیه و پاکسازی کلیه از رسوبات، درمان عفونت و جلوگیری از رسوب مجدد املاح، می تواند بهترین دارو برای دفع سنگ کلیه باشد. باید روزی ۳ بار و هر با ۲ قرص را همزمان مصرف کرد.

دفع سنگ کلیه قرص رودیورتیک

این قرص برای سنگ شکنی مفید است، جریان ادارا را افزایش می دهد و خروج کلیه از طریق ادارا آسان و درد آن را کاهش می دهد. ۲عدد از این قرص را باید ۸ ساعت یک بار مصرف کرد.

منبع : https://www.drsadeghzade.com/



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در ادامه بهترین و موثرین قرص های دفع سنگ کلیه را معرفی می کنیم:

قرص گیاهی لیتورکس بی باریج

این قرص یک دارو گیاهی است که از بذر کتان تهیه می شود و برای دفع سنگ کلیه و حتی جلوگیری از تشکیل مجدد آن مورد استفاده قرار می گیرد. لیتورکس بی در کاهش درد و التهاب ناشی از سنگ کلیه نیز موثر است.

از عوارض قرص لیتورکس اسهال، سوءهاضمه و ایجاد حساسیت است. بیمارانی که به این قرص حساسیت دارند، زنان باردار و شیرده، کودکان زیر ۱۲سال و افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی نباید این قرص را مصرف کنند.

بهترین قرص برای دفع سنگ کلیه قرص رواتینکس

رواتینکس یک داروی حل کننده حاوی اسیدهای سنگ کلیه است که به حل شدن و دفع راحت سنگ کمک می کند. این دارو برای خانم های بارداری، افرادی که درد شدید کلیه، عفونت دستگاه ادراری و کاهش حجم ادرار دارند، توصیه نمی شود.

رواتینکس دارای عوارضی مانند درد معده، تهوع و استفراغ، ضعف، خستگی و سرگیجه است، مصرف آن به همراه داروهای ضد انعقاد خون و داروهای متابولیسم در کبد ممنوع است.

سیستون هیمالیا برای درمان سنگ کلیه

این دارو به عنوان بهترین قرص برای دفع سنگ کلیه به کار می رود و به کاهش درد و جلوگیری از تشکیل مجدد انواع سنگ های کلیوی کمک زیادی می کند. مادران شیرده، خانم های باردار، کودکان و کسانی که عفونت دستگاه ادراری دارند باید با مشورت پزشک و یا متخصص اورولوژی سیستون را مصرف کنند.

بیشتر بخوانید : علائم سنگ کلیه

نیفدیپین بهترین قرص برای دفع سنگ کلیه

نیفدیپین یک داروی قوی شل کننده عضلانی است که برای دفع آسان آن کمک می کند، این دارو عوارضی مانند ضعف، بی حالی، یبوست، سرگیجه، گرگرفتگی و تورم مچ پا و پا است و با برخی از داروهای قلبی، آنتی بیوتیک، افسردگی و فشار خون تداخل داشته باشد.

رودیورتیک قویترین سنگ شکن

این دارو برای کاهش درد، شکستن سنگ کلیه، افزایش حرکت جریان ادرار و تسریع در دفع سنگ ها کمک موثر است.  این دارو نیز مانند دیگر داروها برای کودکان زیر ۱۲، زنان باردار و شیرده ممنوع است.

قرص زول اوروسپت بهترین قرص برای دفع سنگ کلیه

این قرص برای التهاب و عفونت ادراری تاثیر فوق العاده ای دارد و برای درمان و دفع سنگ کلیه موثر است. ممکن است فرد بعد از مصرف این قرص دچار حالت تهوع و استفراغ شود و یا نسبت به آن ها حساسیت نشان می دهد.

قرص تامسولوسین

این قرص می تواند بهترین قرص برای دفع سنگ باشد، چون برای دفع  آسان سنگ کلیه، رفع انسداد و اختلال مجاری ادراری کمک زیادی می کند. البته این دارو عوارضی مانند سرفه، آبریزش بینی، سردرد، خستگی، ضعف و … را به همراه دارد.

 افرادی که به این دارو حساسیت دارند، به مشکلات کلیوی مبتلا هستند یا دچار افت فشار خون می شوند، نباید این دارو را مصرف کنند.

قرص کانفرون بیونوریکا

این دارو برای بهبود عملکرد کلیه، درمان عفونت، از بین بردن رسوب داخل کلیه موثر است. کانفرون بیونوریکا ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی، حساسیت، تهوع و استفراغ شود.

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پیلوگرام رتروگراد برای سنگ کلیه از مواد حاجب رنگی جهت پیدا کردن سنگ­های کلیه و یا سایر عوامل مسدودکننده ­ی مجاری ادرار استفاده می ­کند و در طی این آزمایش، پزشک لوله­­ نورانی نازکی (سیستوسکوپ) را در درون مجرای خروجی ادرار وارد می­کند، که این مجرا در واقع ادرار را از طریق مثانه به خارج از بدن می­فرستد. سپس پزشک از طریق همین سیستوسکوپ کاتتری را در درون حالب­ قرار می­دهد، در واقع حالب ادرار را از کلی ه­ها به مثانه می­آورد. ماده رنگی از طریق کاتتر تزریق می شود، و عکس برداری با اشعه X آغاز می­ گردد.

در این روش ممکن است بی­حسی موضعی یا منطقه­ ای ضرورت داشته باشد.

در صورتی که پیلوگرام درون وریدی (IVP) به تشخیص بیماری کمک نکند، ممکن است پزشک از این آزمایش جهت تشخیص بیماری بهره ببرد. در روش IVP، ماده­ ی حاجب از طریق یکی از سیاهرگ­ های بازو تزریق می­شود.

چرایی انجام این روش

در مواقع زیر امکان دارد آزمایش پیلوگرام رتروگراد بر روی شما انجام شود:

IVP  علتی را برای علائم ادراری شما نشان ندهد.

انجام IVP به دلیل وجود مشکلات کلیوی از قبیل بیماری­های مزمن کلیوی مقدور نباشد.

شما به ماده رنگی مبتنی بر ید (ماده حاجب) بکار رفته در روش IVP آلرژی داشته باشید.

به طور معمول این آزمایش بر روی زنان باردار اجرا نمی ­شود؛ زیرا پرتوهای ایکس موجود در این روش می­توانند به جنین آسیب برسانند.

بیشتر بخوانید:

عمل باز سنگ کلیه

عمل pcnl

نتایج پیلوگرام رتروگراد برای سنگ کلیه

یافته های حاصل از پیلوگرام رتروگراد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

طبیعی

کلیه ­ها، حالب­ ها ومثانه طبیعی به نظر می رسند.

غیر طبیعی

جریان ماده رنگی (ماده حاجب) بدلیل وجود یک سنگ و یا سایر مشکلات ادراری مسدود شده است.

به چه مواردی باید بیندیشیم؟

اطلاعات حاصل از پیلوگرام رتروگراد مشابه با پیلوگرام درون وریدی (IVP) است. ولی پیلوگرام رتروگراد را می­توان در صورت آلرژی فرد نسبت به مواد رنگی مورد استفاده قرار داد. این آزمایش برای آسیب­ های کلیوی موجود ضرری ندارد و موجب تشدید آنها نمی ­شود.

بر خلاف روش IVP، پیلوگرام رتروگراد مستلزم استفاده از ماده بیهوشی و قرار دادن کاتتر در درون دستگاه ادراری است.

منبع : https://www.drsadeghzade.com/



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سنگ کلیه ای که اندازه بسیار ریزی داشته باشند و در جای خود ثابت باشد، هیچ نشانه خاصی ندارد. اما اگر سنگ کلیه رشد کند و یا به حرکت درآید، علائمی مانند درد خفیف تا شدید را به همراه دارد. در ادامه این مقاله به مهم ترین علائم این بیماری می پردازیم:

درد اصلی ترین نشانه سنگ کلیه

از اصلی ترین علائم سنگ کلیه درد در کمر، شکم و پهلو است، میزان این درد به اندازه سنگ و محل تشکیل آن بستگی دارد. هر چه اندازه سنگ کلیه بزرگتر باشد درد ناشی از آن شدید تر و غیرقابل تحمل تر می شود.

هنگامی که سنگ کلیه در مجاری ادراری در حال حرکت باشد، ممکن است در مسیر عبور خود گیر کند و باعث انسداد مجاری ادراری شود. هنگامی که ادرار با فشار از محلی که سنگ گیر کرده، عبور کند باعث درد در کلیه، شکم، پهلو و لگن می شود. درد سنگ کلیه در پهلو و پایین دنده ها به صورت متناوب خفیف تا شدید بروز می کند و ممکن است به کشاله ران نیز منتقل شود.

انسداد و گرفتگی ادراری

ممکن است به دلیل حرکت سنگ در مسیر عبور ادراری باعث انسداد مجرای ادراری شود و منجر به گرفتگی ادرار و اختلال در دفع آن شود.

تکرر ادرار به دلیل وجود سنگ کلیه

تکرر ادرار یک علامت مشترک بین عفونت ادراری و سنگ کلیه است، اگر این علامت همراه با درد شدید در شکم و پهلو باشد، نشانه ای از سنگ کلیه است. فرد در این حالت نیاز مکرر به دفع ادرار دارد.

وجود خون در ادرار

سنگ کلیه به بافت کلیه، مثانه و مجاری ادراری آسیب وارد می کند و سبب خونریزی می شود، بنابراین در ادرار فرد مبتلا به سنگ کلیه خون وجود دارد. برای اطمینان از وجود سنگ کلیه باید به متخصص اورولوژی مراجعه کرد.

سوزش ادرار در افراد مبتلا به سنگ کلیه

سوزش و احساس درد در هنگام دفع ادرار می تواند از علائم سنگ کلیه باشد. در صورت سوزش ادرار، درد در کمر و پهلو و وجود خون در ادرار باید برای تشخیص قطعی سنگ کلیه به پزشک مراجعه کرد.

کدر شدن ادرار و بد بو شدن آن

تغییر در رنگ ادرار از رنگ صورتی تا قهوه ای و بد بو شدن آن می تواند به دلیل عفونت مجاری ادراری و سنگ کلیه باشد.

وجود سنگ ریزه در ادرار

برخی از سنگ ها انقدر ریز هستند که به راحتی از طریق ادرار دفع می شوند، وجود سنگ ریزه در ادرار نشانه وجود سنگ در کلیه است.

وجود عفونت و علائم مربوط به آن

ممکن است به دلیل سنگ کلیه در کلیه و سیستم ادراری فرد عفونت ایجاد شود، اگر عفونت شدید شود، فرد دچار تب و لرز، حالت تهوع و استفراغ می شود.

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سنگ کلیه به کریستال های گفته می شود که به دلیل کاهش حجم ادرار، افزایش غلظت مواد معدنی و املاح نمک در ادرار و تجمع آن ها در کلیه تشکیل می شوند.

علایم سنگ کلیه

اغلب سنگ های کلیوی کوچک و ثابت هستند و علامت خاصی ندارند، اما زمانی که این سنگ ها رشد کنند و یا به حرکت در آیند، با درد و احساس ناراحتی همراه هستند. علائم سنگ کلیه عبارتند از:

درد خفیف تا شدید در لگن، کمر، شکم و پهلو

احساس سوزش و درد در هنگام دفع ادرار

تغییر رنگ ادرار و کدر شدن آن

ادرار بد بو

وجود خون در ادرار

مشکل در دفع ادرار یا احتباس ادرار

حالت تهوع و استفراغ

عفونت، تب و لرز به دلیل عفونت

روش های جلوگیری از سنگ کلیه

برای پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه در افرادی که در معرض خطر هستند و سابقه سنگ کلیه دارند، می توان از روش های زیر استفاده کرد:

مصرف آب و مایعات کافی

مصرف آب در افزایش حجم ادرار، کاهش غلظت املاح معدنی، رقیق شدن ادرار و پیشگیری از تجمع املاح و نمک ها موثر است. مصرف آب به اندازه کافی و حداقل ۸ لیوان آب در طول روز ضروری است.

مصرف آب لیمو به دلیل وجود اسید سیتریک مانع از رسوب و تجمع مواد معدنی در کلیه می شود. البته مصرف بیش از حد آبلیمو برای افرادی که معده حساسی دارند، توصیه نمی شود.

برای جلوگیری از سنگ کلیه می توان از آب ریحان استفاده کرد، اسید سیتریک از ترکیبات ریحان است در تجزیه و شکستن رسوبات املاح معدنی نقش دارد.

مصرف ماءالشعیر به دلیل وجود ویتامین B و قلیایی بودن مانع از رسوب سنگ کلیه می شود.

آب انار در بهبود عملکرد کلیه نقش دارد و باعث دفع سموم و املاح معدنی از کلیه می شود.

سرکه سیب نیز به دلیل وجود اسید سیتریک در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه موثر است.

جلوگیری از سنگ کلیه با ورزش و تحرک

داشتن فعالیت و ورزش منظم در بهبود عملکرد کلیه، افزایش جریان خون در کلیه و کاهش سنگ های کلیوی تاثیر دارد.

 

کاهش وزن برای پیشگیری از سنگ سنگ کلیه

افراد چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستند، برای پیشگیری از بروز آن، فرد باید وزن خود را کاهش دهد و به وزن ایده آل برسد.

مصرف برخی از داروها

اگر فردی سابقه سنگ کلیه دارد، برای پیشگیری از تشکیل مجدد آن باید داروهای مانند دیورتیک، آلوپورینول، آنتی بیوتیک دوره ای و کاپوتن مصرف کرد.

داروهای گیاهی و دمنوش ها

می توان برای جلوگیری از سنگ کلیه از داروهای گیاهی استفاده کرد. این داروها مانع رسوب شدن املاح و یا کاهش احتمال تشکیل آن می شود.

جمع بندی درباره جلوگیری از سنگ کلیه

با مصرف آب و مایعات به اندازه کافی، رعایت رژیم غذایی مناسب، داشتن فعالیت و ورزش منظم، مصرف دارو، دمنوش های گیاهی و کاهش وزن می توان از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کرد.

 

افرادی که سابقه تشکیل سنگ کلیه را دارند و یا در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستند، می توانند زیر نظر پزشک و متخصص اورولوژی از تشکیل آن پیشگیری کرد.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

متخصص ارولوژی یک پزشک است که بر تشخیص، درمان و یا پیشگیری  بیماری‌های دستگاه ادراری و سیستم تولید مثل تمرکز دارد. چنان‌چه  افراد از مشکلات و بیماری‌های مربوط به مثانه، مجرای ادرار، حالب، کلیه‌ها و غدد فوق کلیه رنج ببرند، به متخصص کلیه و مجاری ادرای مراجعه می‌کنند. ارولوژیست در مردان اختلالات مربوط به اپیدیدیم، آلت تناسلی، پروستات، کیسه اسکروتوم و بیضه را تشخیص می‌دهد. سپس به درمان آن‌ها می‌پردازد.

بیمارهایی که متخصص ارولوژی قادر به درمان آن‌ها است

بیماران معمولا برای تشخیص و درمان اختلالات و مشکلات زیر به متخصص ارولوژی مراجعه می‌کنند:

عفونت‌های مجاری ادراری و تناسلی (UTIs): این عفونت ها اغلب هنگامی رخ می‌دهد که باکتری‌ها از دستگاه گوارش به مجرای ادرار نفوذ پیدا می‌کنند. علائم آن ها شامل ادرار غیرطبیعی، درد، بی‌اختیاری ادراری، تهوع، استفراغ، تب و لرز است. عفونت مجری ادراری بیشتر بر زنان تاثیر می‌گذارد.

بی‌اختیاری ادراری: اختلال در سیستم ادراری می‌تواند منجر به از دست رفتن غیرمستقیم کنترل مثانه شود. در زنان، این عارضه ممکن است ناشی از تضعیف عضلات کف لگن در دوران بارداری باشد.

ناباروری مرد: می‌تواند ناشی از آسیب به دستگاه تناسلی مرد و انواع اختلالات اسپرم باشد یکی از علل رایج آن واریکوسل است.

بیماری کلیه: آسیب کلیه می‌تواند منجر به تورم در دست و مچ پا، فشار خون بالا و سایر علائم شود.

پیوند کلیه: ممکن است فرد بعد از نارسایی کلیه، پیوند کلیه داشته باشد.

انکولوژی اورولوژی: درمان سرطان‌هایی که مربوط به سیستم تولید مثل و مجاری ادراری در مردان هستند. مانند سرطان مثانه و سرطان پروستات.

پرولاپس مثانه: زمانی که بافت‌ها و عضلات کف لگن دیگر قادر به حمایت از اندام‌های موجود در داخل آن نیستند، اندامها می توانند از حالت و پوزیشن طبیعی خود خارج شوند.

پروستات بزرگ: رشد بیش از حد سلول‌های غده پروستات.

اختلال نعوظ

بیماری Peyronie

Cystitis interstitial یا سندرم مثانه دردناک

سنگ‌های کلیه

سنگ حالب

التهاب پروستات

بیضه نزول نکرده

زخم مجرای ادراری

درمان مشکلات مجاری ادراری کودکان: شامل درمان مشکلات اورولوژی در کودکان است که برای متخصص اطفال بیش از حد پیچیده است.



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

انواع قرص کلر

قرص کلر در انواع برندهای مختلفی در بازار عرضه می شود. قرص کلر آمریکایی، قرص کلر هندی، چینی و ژاپنی نمونه هایی از آن هاست. برخی از قرص های کلر آمریکایی تحت لیسانس آمریکا تولید می شود اما برخی از آن ها نیز در کشور چین تولید می شود. نمونه هایی آمریکایی که در بازار ایران یافت می شود، از نوع چینی هستند.

در مورد نمونه های موجود در بازار باید دقت کرد که برخی تقلبی هستند. برخی افراد سودجو با فشرده سازی پودرهای کلر بی کیفیت، این قرص ها را تهیه می کنند. برای تشخیص آن ها باید یک قرص را داخل آب سطلی بریزید. اگر قرص خمیری شده و باعث کدر شدن آب سطل شد، بی کیفیت است. در صورتی که قرص کلر باکیفیت در مدت چند روز در آب سطل حل می شود.

همچنین بهترین قرص های کلر، درصد خلوص ۹۰ داشته و تا آخرین گرم در آب حل شده و باقیمانده ای ندارد. قرص کلر آکواپول آمریکایی یکی از بهترین نمونه هاست.

زمان و چگونگی استفاده از قرص کلر

بهترین زمانی که قرص کلر تاثیر مطلوبی در ضدعفونی آب استخر خواهد داشت، شب است. همچنین باید دقت کرد که اندازه مناسبی از این قرص به آب استخر اضافه شود. به همین دلیل با استفاده از دستگاه کیت کلرسنج، میزان کلر استخر اندازه گیری می شود. به ازای هر ۱۵ هزارلیتر از آب استخر، یک قرص ۲۰۰ گرمی کافی است.

روش های افزودن قرص کلر به استخر

نکته ای که باید توجه شود، عدم استفاده مستقیم از قرص کلر برای گندزدایی آب استخر است. زیرا باعث آسیب به تجهیزات و دستگاه ها می شود. سه روش متداول سبد اسکیمر، کلزرن شناور و دستگاه کلرزن خطی برای این منظور وجود دارد.

قرص کلر داخل محفظه ای پلاستیکی به نام کلرزن شناور قرار داده شده و داخل آب رها می شود. این روش بسیار کم هزینه و آسان است. اما اگر در نقطه ای روی آب ساکن بماند، حجم زیادی از کلر را وارد آن بخش کرده و خسارات زیادی را به سطوح وتجهیزات وارد می کند.

سبد اسکیمر یکی از وسایلی است که قرص کلر داخل آن گذاشته شده و وارد آب استخر می شود. وقتی پمپ آب روشن می شود، آب با جریان قوی از روی سبد گذشته و کلر را به طور همگن در آب پخش می کند. اما وقتی پمپ خاموش است، ثابت بودن سبد باعث انحلال مقدار زیادی قرص در همان ناحیه شده و روشن شدن دوباره پمپ، باعث ورود آب با غلظت بالای کلر می شود. تجهیزات تصفیه، گرمایش استخر و سیستم لوله کشی در این شرایط به جهت خوردگی دچار آسیب می شود.

اما کلرزن خطی وسیله ای است که بعد از اندازه گیری مقدار کلر استخر، تعدادی قرص داخل آن گذاشته می شود. با توجه به میزان کلر، شرایط آب و هوایی و تعداد شناگران، دستگاه طوری تنظیم می شود که مقدار کلر آزاد کلر بین ۱ تا ۳ppm باشد.



:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

TUL یا سنگ شکن کلیه درون اندامی یوتروسکوپی یک روش غیر تهاجمی برای درمان سنگ کلیه است که در آن بدون ایجاد هیچ برشی و از طریق مجرای ادراری می توان سنگ کلیه را خرد و از بدن خارج کرد. در این روش متخصص اورولوژی با اعمال بی حسی نخاعی، لوله یورتروسکوپ را از طریق مجرای ادراری وارد مثانه و کلیه می کند تا به کلیه دسترسی داشته باشد.

عمل TUL چگونه انجام می شود؟

اورولوژیست برای درمان سنگ کلیه با روش سنگ شکن درون اندامی یورتروسکوپی باید مراحل زیر را انجام دهد:

باید بیمار را برای عمل آماده کرد؛ تمیز کردن محل جراحی، تراشیدن موهای زائد وصل کردن سوند یا کاتتر برای تخلیه ادرار و خروج راحت آن، تزریق آنتی بیوتیک وریدی از جمله موارد لازم هستند.

برای انجام عمل باید به بیمار بی حسی نخاعی اعمال کرد.

جراح باید در عمل TUL یک لوله یورتروسکوپ را از طریق مجرای ادراری به مثانه و حالب وارد کند.

لوله یورتروسکوپ به دوربین مجهز است و از طریق این دوربین و تصاویر ارسال شده بر روی مانیتور توسط آن، می توان محل دقیق سنگ کلیه را پیدا کرد.

برای شکستن سنگ کلیه از چکش پنوماتیک یا لیزر استفاده می شود.

بعد از شکستن، قطعات خرده شده از طریق ادرار دفع می شوند و یا با کمک ابزار مخصوص و پنس جمع آوری و از بدن خارج می شوند.

مراقبت های بعد از عمل TUL

بیمار برای کاهش عوارض بعد از عمل، بهبودی سریع و جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه باید موارد زیر را به خوبی رعایت کند:

بیمار باید بعد از عمل استراحت کافی داشته باشد.

باید بعد از عمل از انجام فعالیت سنگین، ورزش و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کرد.

برای کاهش درد بعد از عمل TUL باید مسکن های تجویز شده را به موقع مصرف کرد.

مصرف آنتی بیوتیک برای پیشگیری از بروز عفونت توصیه می شود.

مصرف آب و مایعات کافی برای خروج آسان قطعات باقی مانده سنگ کلیه و پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه ضروری است.

رعایت رژیم کم نمک برای کاهش احتمال بروز مجدد سنگ کلیه الزامی است.

عوارض عمل TUL

در صورتی که عمل سنگ کلیه با روش  TUL توسط متخصص با تجربه انجام شود، احتمال بروز عوارض بعد از عمل کاهش می یابد. اما اگر این روش با دقت و مهارت بالایی صورت نگیرد و مراقبت های بعد از عمل به خوبی رعایت نشود، ممکن است عوارض زیر بروز کنند:

درد در محل ورود یورتروسکوپ

خونریزی به دلیل آسیب و پارگی به مجاری ادراری

بروز عفونت در مجرای ادراری و محل ورود لوله

احساس سوزش در هنگام دفع ادرار

تب و لرز در اثر عفونت

برخی از علائم سنگ کلیه مانند درد خفیف در محل ورود لوله، طبیعی است و بعد از گذشت دو یا سه روز از بین می روند.

 

بعد از عمل TUL در صورت مشاهده موارد زیر باید به صورت اورژانسی به پزشک مراجعه کرد:

 

در صورت تک کلیه ای و بروز درد در آن

تب و لرز شدید

وجود بیش از ۲ سنگ ۶ میلیمتری در کلیه

قطع شدن جریان ادرار بیمار

هزینه عمل TUL

هزینه انجام عمل سنگ شکن درون اندامی به موارد زیر بستگی دارد:

تخصص و مهارت جراح

تجهیزات و امکانات بیمارستان

نوع بیمه

نوع بیمارستان (دولتی یا خصوصی)

موقعیت و مکان و دسترسی به بیمارستان



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سنگ کلیه چیست؟

به توده های تشکیل شده از املاح و مواد معدنی در داخل کلیه، سنگ کلیه گفته می شود. این عارضه به دلیل افزایش غلظت مواد و املاح معدنی در ادرار و تجمع آن در کلیه به وجود می آید.

علائم سنگ کلیه

معمولا سنگ های کلیوی در صورت کوچک و ثابت بودن علامت خاصی ندارند و در بیشتر موارد فرد به طور اتفاقی از وجود آن ها باخبر می شود. اما در صورتی که سنگ رشد کند و یا به حرکت درآید، علائم زیر بروز می کنند:

  • درد خفیف تا شدید در ناحیه کمر، شکم و پهلو
  • تغییر رنگ و بوی ادرار
  • وجود خون در ادرار
  • درد و احساس سوزش در هنگام دفع ادرار
  • حالت تهوع و استفراغ
  • احساس تنگی نفس

تب و لرز در صورت وجود عفونت

در صورت بروز علائم سنگ کلیه باید به پزشک مراجعه کرد، پزشک با توجه به شکل و اندازه سنگ، بهترین درمان را تجویز می کند. در برخی موارد سنگ با جراحی درمان می شود، اما در برخی موارد نیازی به جراحی نیست و با مصرف دارو و درمان های خانگی به عنوان درمان تکمیلی می توان سنگ های بسیار ریز و کوچک را درمان کرد و یا از طریق ادرار دفع کرد.

انواع درمان خانگی سنگ کلیه

همانطور که گفتیم روش های خانگی برای درمان تکمیلی به کار می روند و ممکن است به تنهایی در درمان موثر نباشند و بیشتر برای درمان سنگ های بسیار کوچکی و ریز مناسب است. البته باید برای استفاده از این روش با پزشک خود مشورت کرد. در ادامه به برخی از این روش های می پردازیم:

مصرف آب، ساده ترین روش برای درمان سنگ کلیه

ساده ترین روش برای مبارزه با سنگ کلیه مصرف حداقل ۸ لیوان آب در روز است. نوشیدن آب به مقدار کافی در شبانه روز در هیدراته نگه داشتن بدن و افزایش ادرار موثر است. افزایش ادرار سرعت حرکت سنگ کلیه در مسیر خروجی ادرار را افزایش می یابد، از طرفی مصرف آب از تشکیل مجدد سنگ کلیه پیشگیری می کند.

درمان خانگی سنگ کلیه با مصرف مایعات

در کنار مصرف آب، مصرف سایر مایعات مانند آب کرفس، آب هندوانه، آب انار، آب مرکبات و … برای درمان و دفع سنگ کلیه مفید هستند. همچنین مصرف ابلیموی تازه یا عصاره آن به درمان سنگ کلیه کمک می کند، سیترات موجود در لیمو ترش سبب شکستن رسوبات کلسیم می شود. این درمان خانگی در کاهش سطح کلسیم موجود در ادرار و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه نیز نقش دارد.

مصرف بیش از حد لیموترش برای برخی افراد ضرر دارد و سبب آسیب بیشتر به کلیه و مجاری ادراری می شود، به همین دلیل نباید بدون نظر پزشک این درمان را استفاده کرد.

چای گیاهی برای برطرف کردن سنگ های کلیوی

مصرف چای گیاهانی مانند زعفران، چای سبز و گل یاس که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند، روشی برای درمان خانگی سنگ کلیه است. با مصرف چای گیاهی می توان التهاب و آسیب ناشی از سنگ کلیه را برطرف کرد.

گیاه گل گاو زبان، خارشتر، نعناع، آویشن و زنجبیل نیز در کاهش التهاب، درد و از بین بردن سنگ کلیه و یا دفع آن از طریق ادرار موثر هستند.

 

مصرف ادویه های طبیعی

مصرف ادویه های طبیعی مانند دانه گشنیز و فلفل سیاه و زردچوبه در کاهش درد و از بین بردن علائم سنگ کلیه نقش دارند، فرد مبتلا به سنگ کلیه می تواند این ادویه ها را در غذای خود استفاده کند.

درمان سنگ های کلیوی با ورزش و تحرک

در کنار مصرف آب، ورزش های مانند ورزش هوازی، پیاده رویی، ورزش های مقاومتی، یوگا و ورزش های تنفسی می توانند به درمان خانگی سنگ کلیه کمک کنند. با داشتن تحرک، فعالیت مفید و ورزش های منظم می توان به حرکت آسان سنگ کلیه در طول مجاری ادراری و دفع آن از طریق ادرار کمک کرد.

درمان خانگی سنگ کلیه با کاهش وزن

یکی از دلایل ابتلا به سنگ کلیه افزایش وزن است، چاقی باعث تجمع بیشتر اوریک اسید و کلسیم در کلیه می شود و خطر ابتلا به سنگ کلیه را بیشتر می کند. با کاهش وزن و رسیدن به وزن مناسب به راحتی می توان این مشکل را درمان کرد و در جلوگیری از ایجاد سنگ در کلیه بسیار موثر است.

 



:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

معمولا اورولوژیست برای شکستن سنگ کلیه از روش های زیر استفاده می کند:

سنگ شکن برون اندامی (ESWL)

در این روش با کمک دستگاه سنگ شکنی و با عبور امواج صوتی از روی بدن می توان سنگ کلیه را خرد کرد. برای انجام اینکار باید قسمت کمر یا پهلوی بیمار را ضدعفونی و آن را به ژل مخصوص آغشته کرد.

باید دستگاه سنگ شکنی را بر روی محل ژل قرار دادن، امواج صوتی از این دستگاه بر روی محل قرار گیری سنگ تابیده می شوند. این امواج از روی پوست و بدن عبور می کنند، به کلیه می رسند و سبب خرد و شکسته شدن سنگ کلیه می شوند. سنگ های خرد شده نیز از طریق ادرار دفع خواهند شد.

سنگ شکن کلیه با روش یورتروسکوپی

در این روش با کمک بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی و بدون ایجاد برش، از طریق مجاری ادراری لوله یوترسکوپ را وارد مثانه می کنند. این لوله مجهز به دوربین است که به کمک آن محل دقیق سنگ را می توان پیدا کرد‌. بعد از یافتن سنگ کلیه باید آن را با ابزار مخصوص مانند لیزر یا چکش پنوماتیک خرد کرد.

در این روش می توان با کمک پنس و ابزار مخصوص قطعات ریز شده سنگ را جمع آوری و از بدن خارج کرد و یا از طریق ادرار از بدن دفع می شوند.

سنگ کلیه شکن کلیه با نفرولیتوتومی پوستی

در روش نفرولیتوتومی جراح با اعمال بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی و با ایجاد یک شکاف کوچک در پهلوی بیمار و محل دقیق کلیه، دستگاه نفروسکوپ را وارد کلیه می کند. با کمک دوربین متصل به لوله نفروسکوپ باید محل دقیق سنگ را پیدا کرد، آن را با ابزار مخصوص شکست و با کمک سبد مخصوص و پنس آن را جمع آوری و از طریق شکاف از کلیه خارج کرد.

بیشتر بخوانید : علائم سنگ کلیه

مراقبت های بعد از سنگ شکن کلیه

بعد از انجام سنگ شکن، برای بهبودی سریع بیمار، جلوگیری از بروز عوارض و تشکیل مجدد سنگ کلیه باید توصیه های پزشکی زیر را به خوبی رعایت کند:

تا زمان بهبودی بیمار باید از مصرف سیگار و الکل خودداری کرد.

برای کاهش درد و جلوگیری از بروز عفونت باید داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کرد.

مصرف آب و مایعات بعد از سنگ شکن کلیه برای پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه توصیه می شود.

بلند کردن اجسام سنگین، انجام فعالیت شدید و ورزش سنگین تا دو هفته ممنوع است.

بعد از عمل برای خروج راحت ادرار یا قطعات ریز شده سنگ کلیه، ممکن است یک استنت در مجاری ادرار قرار دهند، بعد از بهبودی، باید برداشته شود.

بیمار باید بعد از عمل استراحت کافی داشته باشد.

در صورتی که درمان سنگ کلیه با سنگ شکنی به درستی انجام نشود و مراقبت های لازم توسط بیمار به خوبی رعایت نشود، احتمال بروز عوارض زیر وجود دارد:

درد و خونریزی

بروز عفونت

باقی ماندن قسمتی از سنگ کلیه

آسیب به بافت کلیه و اطراف آن

انسداد مجاری ادراری با قطعات خرده شده سنگ کلیه و انسداد ادراری

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در بیوپسی پروستات نمونه ی بافت پروستات برای بررسی میکروسکوپی برداشته می شود. در این روش سوزن باریکی از راه اورترا و از فضای بین آنوس و اسکروتوم وارد مقعد می شود ( بیوپسی ترانس رکتال). این نوع بیوپسی شایع ترین روش به کار رفته است. نمونه های بافتی حاصله در این روش از نظر سلول های سرطانی بررسی می شود.

بیوپسی ممکن است زمانی انجام شود که تست های خونی سطح بالای PSA را نشان دهد و یا بعد از معاینه ی مقعدی با انگشت که برجستگی در پروستات لمس شود.

چرا بیوپسی پروستات انجام می شود

اگر توده ی یافت شده در پروستات، سرطانی باشد.

سطح بالای  PSA در خون.

آمادگی برای انجام بیوپسی پروستات

موارد زیر را به پزشک اطلاع دهید:

هر نوع مشکل خونریزی دهنده

آلرژی دارویی مثل داروهای بی حسی

استفاده منظم از هر دارویی

داروهای ضد انعقاد مثل وارفارین، هپارین، انوکساپارین، آسپرین، ایبوپروفن، و یا سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی

اگر بیوپسی از راه رکتوم انجام می شود، قبل از این تست ممکن است انما لازم شود.

اگر بیوپسی تحت بی هوشی عمومی است، پزشک به شما می گوید چه زمانی قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید.

در زمان آماده شده برای بیوپسی، تزریق IV وریدی داروهای آرام بخش یک ساعت قبل بیوپسی انجام می شود.

بیشتر بخوانید : سرطان پروستات

بیوپسی پروستات چگونه انجام می شود

متخصص ارولوژی  این تست را در مطب، کلینیک جراحی و یا اتاق عمل بیمارستان انجام می دهد.

پیش از بیوپسی پروستات، برای پیشگیری از ابتلا به عفونت ممکن است به شما آنتی بیوتیک داده شود.

سونوگرافی ترانس رکتال TRUS به طور معمول برای قرار دادن سوزن در زمان بیوپسی پروستات کاربرد دارد.

این روش ۳۰ دقیقه زمان بر است. در این روش بی حسی عمومی، نخاعی یا موضعی کاربرد دارد.

در روش بیوپسی از راه اورترا، سیتوسکوپ وارد اورترا می شود تا به خوبی و مستقیما پروستات قابل دیدن باشد. این تست ۳۰ الی ۴۵ دقیقه زمان بر است.

روش بیوپسی از راه پرینه، به اندازه ی دو روش قبل شایع نیست. در این روش از بی حسی عمومی یا موضعی استفاده می شود. محل بیوپسی در پوست با محلول آنتی سپتیک تمیز می شود، اطراف آن با پوشش استریل پوشانده می شود. TRUS معمولا برای هدایت سوزن در محل صحیح بیوپسی کاربرد دارد.  برش کوچکی در پرینه داده می شود. پزشک انگشت را وارد رکتوم می کند تا پروستات را نگه دارد و در ادامه سوزن از راه این برش وارد پروستات می شود. از چندین ناحیه بیوپسی تهیه می شود. فشار برای توقف خونریزی لازم است، بانداژ کوچکی بر روی محل برش قرار داده می شود. این روش معمولا ۱۵ الی ۳۰ دقیقه زمان می برد.

 

در روش ترانس رکتال، بیمار ممکن است در اثر انگشت یا پروب سونوگرافی کمی فشار در این ناحیه حس کند. ممکن است درد تیز و گذرایی در محل ورود سوزن بیوپسی به پروستات حس شود. معمولا چندین نمونه از ناحیه جمع آوری می شود.

پس از بیوپسی از بیمار خواسته می شود تا برای ۴ ساعت فعالیت شدید نداشته باشد. در ناحیه ی لگنی ممکن است درد خفیفی وجود داشته باشد و تا ۵ روز خون در ادرار باشد. ممکن است کمی تغییر رنگ منی تا ۱ ماه بعد از بیوپسی دیده شود. در صورت انجام بیوپسی ترانس رکتال، مقدار کمی خونریزی رکتوم برای ۲ الی ۳ روز بعد از بیوپسی وجود دارد.

اگر بیوپسی ترانس اورتال باشد، ممکن است سوند ادراری برای چندین ساعت بعد از بیوپسی در محل باشد. از طرفی گاها آنتی بیوتیک برای چندین روز استفاده می شود.

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

این مورد جدید است، ولی برخی محققین نشان دادند که رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می تواند سیر سرطان پروستات را آهسته کند. مطالعات بیشتری در حال انجام است. مصرف میوه های رنگی و گیاهی می تواند موثر باشد. نباید غذاهای چرب مصرف شود.

استرس می تواند بر روی اعصاب اطراف تومور اثر گذار باشد. این وضعیت ممکن است در پخش شدن سرطان پروستات نقش داشته باشد. فعالیت های بدون استرس مثل یوگا، ممکن است سیر این بیماری را آهسته کند.

تخم حاصل از این گیاه از مدت ها قبل برای درمان بیماری ها شناخته شده بود. مشخص نیست که آیا برای سرطان پروستات موثر است یا که خیر. ولی محققین بر این باورند که این گیاه می تواند سیر رشد تومورهای پروستات را آهسته کند.  ولی مقدار زیاد آن نباید استفاده شود.

برخی معتقدند که ممکن است چای سبز باعث کاهش و از بین روفتن سلول های سرطانی شود. مطالعاتی در این زمینه  در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: واریکوسل

افرادی که مبتلا به سرطان پروستات هستند ممکن است ویتامین D کمی داشته باشند. مکمل های ویتامین D می تواند سطح  آن را افزایش دهد و ممکن است رشد سلول های سرطانی را آهسته کند. تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

افرادی که مبتلا به سرطان پروستات هستند ممکن است ویتامین D کمی داشته باشند. مکمل های ویتامین D می تواند سطح  آن را افزایش دهد و ممکن است رشد سلول های سرطانی را آهسته کند. تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

این رنگدانه طبیعی در گوجه فرنگی وجود دارد ( در بین غذاها) و اثرات آن بر روی سرطان ها بررسی شده است. یافته ها متفاوت است ولی مشخص شده است که گوجه فرنگی و دیگر غذاهای دارای لیکوپن بخشی از رژیم غذایی سالم است. مصرف غذاهایی که برای شما مفید است ممکن است به آهسته شدن سیر بیماری کمک کند.

این رنگدانه طبیعی در گوجه فرنگی وجود دارد ( در بین غذاها) و اثرات آن بر روی سرطان ها بررسی شده است. یافته ها متفاوت است ولی مشخص شده است که گوجه فرنگی و دیگر غذاهای دارای لیکوپن بخشی از رژیم غذایی سالم است. مصرف غذاهایی که برای شما مفید است ممکن است به آهسته شدن سیر بیماری کمک کند.

منبع: https://www.drsadeghzade.com/



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دستگاهی است که برای بازیابی عملکرد جنسی، درمان ناتوانی جنسی و اختلال در نعوظ در طول آلت تناسلی بیمار قرار می گیرد. این دستگاه با عمل جراحی و طی بیهوشی عمومی و یا بی حسی نخاعی توسط متخصص اورولوژی تعبیه می شود.

افرادی که در شرایط زیر قرار گرفته باشند، می توانند از ایمپلنت آلت استفاده کنند:

کسانی که به دلیل مشکلات فیزیکی دچار اختلال نعوظ یا عدم نعوظ هستند.

در افراد مبتلا به دیابت و افرادی که مشکلات عروقی دارند به دلیل خونرسانی ضعیف، ممکن است فرد دچار نعوظ ضعیف شود‌.

به دلیل نشت وریدی در برخی از افراد باعث عدم نعوظ در آن ها می شود.

بالا رفتن سن ممکن است باعث اختلال در نعوظ می شود و اگر این مشکل با دارو حل نشود، می توان آن را با پروتز آلت درمان کرد.

کسانی که دچار اختلال نعوظ هستند و به دلیل مشکلات قلبی نمی توانند داروی های لازم را برای درمان نعوظ مصرف کنند.

در افرادی که به دلیل اختلال در عملکرد بافت اسفنجی نعوظ کامل ندارند و هر بار برای نزدیکی و برقراری رابطه جنسی نیاز به آمپول دارند، می توان با ایمپلنت مشکل را برطرف کرد.

مزایای پروتز آلت برای مردان

قرار دادن پروتز در آلت برای مردان مزایای خاصی دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

درمان قطعی عدم نعوظ و یا اختلال در نعوظ

عدم دخالت در ارگاسم

امکان نعوظ در هر زمان بنابر به درخواست خود فرد

امکان ادامه دادن به نعوظ بعد از انزال

مناسب برای افراد زود انزال

بالا رفتن اعتماد بنفس فرد در رابطه

بیشتر بخوانید: جراحی پرده آلت

انواع پروتز آلت

دو نوع ایمپلنت برای جاسازی در طول آلت تناسلی وجود دارد:

پروتز بادی

پروتز غیر بادی یا منعطف

پروتز بادی

این پروتز دارای دو سیلندر و منبع مایع و پمپ تخلیه است‌. سیلندرها در طول آلت تناسلی تعبیه می شوند، منبع مایع یا پمپ نیز در زیر پوست کیسه بیضه قرار داده می شود و از طریق لوله های به سیلندر متصل می شود، با فشار دادن پمپ توسط بیمار، پروتز آلت با مایع داخل مخزن منبسط خواهد شد.

این نوع  پروتز آلت باعث افزایش طول و قطر آلت می شود و حالت طبیعی به آن می بخشد. پروتز بادی به سه دسته تقسیم می شوند:

پروتز بادی یک تکه ای که یک محلول آب و نمک در انتهای سیلندرها وجود دارد.

پروتز بادی دو تکه ای دارای محلول نمکی در پمپ داخل کیسه بیضه است.

پروتز بادی سه تکه ای دارای یک مخزن پر از مایع در داخل شکم است.

پروتز منعطف

این نوع پروتز آلت دارای یک جفت میله است که طی عمل جراحی در طول آلت قرار می گیرند، بیمار موقعیت آلت و میله ها با دست تنظیم می کند اما تاثیر روی طول و اندازه آلت ندارد.

مراحل جراحی پروتز آلت

برای انجام این جراحی باید مراحل زیر را طی کرد:

باید محل جراحی تمیز و ضدعفونی کرد.

برای بیمار سوند وصل می کنند و برای پیشگیری از بروز عفونت، آنتی بیوتیک وریدی تزریق می کنند.

بنابر شرایط بیمار از بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی استفاده می شود.

بعد از بیهوشی یا بی حس شدن بیمار، باید بافت آلت را برش داده و آن را برای جایگذاری پروتز آلت آماده کرد.

جراح، پروتز را در طول آلت قرار می دهد و در صورت انتخاب پروتز بادی باید پمپ مایع را در کیسه بیضه قرار داد؛ اگر پروتز بادی ۳تکه ای باشد مخزن مایع را در زیر شکم قرار می دهند.

بعد از جایگذاری ایمپلنت آلت باید محل برش ها را بخیه کرد.

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

زمانی که آلت تناسلی و بیضه در یک غشا قرار گرفته باشند و پوست آلت و بیضه به هم متصل باشد، می گویند که فرد دارای آلت تناسلی پرده دار است. در این حالت اندازه آلت طبیعی و نرمال است، اما به دلیل وجود این پرده اندازه ان کوتاه تر از حالت عادی به نظر می رسد

علت ایجاد آلت تناسلی پرده دار چیست؟

آلت تناسلی پرده دار در مردان و پسران یک مشکل مادرزادی است و ممکن است نوزاد پسر به طور مادرزادی در هنگام تولد این مشکل را داشته باشد. از طرفی احتمال ایجاد پردە در آلت تناسلی در نوزادان و کودکانی که ختنه می شوند، نیز وجود دارد.

علائم آلت تناسلی پرده دار کدامند؟

در صورت عدم درمان آلت پرده دار، بعدها احتمال بروز علائم زیر وجود دارد:

عدم رشد کافی در آلت

کوتاهی در آلت

اختلال در نعوظ و خمیدگی و انحنا در آلت

درد در هنگام رابطه جنسی

افسردگی  و عدم اعتماد به نفس در رابطه جنسی

در این حالت به دلیل اتصال پوست بیضه و آلت، بیمار نمی تواند در هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کند‌.

بیشتر بخوانید :

درمان آلت تناسلی پرده دار چیست؟

تنها راه برای از بین بردن پوست اضافی بین بیضه و آلت، جراحی پرده آلت است. در این روش جراح با ایجاد برشی در پوست بین آلت و بیضه می تواند قسمت اضافی آن را بردارد، زاویه بین این دو قسمت را افزایش دهد و محل برش را بخیه بزند‌.

در چه سنی باید جراحی پرده آلت انجام شود؟

وجود آلت تناسلی پرده دار معمولا در همان نوزادی توسط پزشک تشخیص داده می شود، در این حالت پزشک توصیه می کند که برای بهبودی سریع نوزاد تا سن ۱۸ ماهگی این عمل انجام شود. از طرفی با انجام این عمل در این سنین، کودک هیچ خاطره ای از درد و ناراحتی را بعد ها به یاد نمی آورد.

در برخی از موارد انجام جراحی پرده آلت به دلیل رشد کردن آلت در نوزاد، به تعویق می افتد و در برخی از موارد نیز در سن ۶ ماهگی قابل انجام است. این موضوع باید با تائید و تشخیص پزشک صورت بگیرد.

البته هیچ محدودیت سنی برای برداشتن پرده در آلت وجود ندارد و می توان این عمل را در بزرگسالان نیز انجام داد.

مراحل انجام جراحی پرده آلت

این عمل سرپایی است و نیازی به بستری شدن ندارد و شامل مراحل زیر است:

آمادە کردن بیمار برای جراحی

برای آماده کردن بیمار باید از بیمار آزمایش خون، نوار قلب، سی تی اسکن و … تهیه کرد.

بیمار و یا والدین بیمار باید در صورت مصرف داروی خاص و داشتن بیماری زمینه، آن را باید با در میان بگذارند.

پزشک از بیمار می خواهد که در صورت مصرف داروهای ضد التهاب و ضد انعقاد خون آن را از یک هفته قبل از عمل قطع کند.

بیمار باید برای انجام جراحی از شب قبل از عمل، چیزی مصرف نکند و صبح ناشتا باشد.

باید محل جراحی را ضد عفونی کرد و موهای زائد را با تیغ تراشید تا از عفونت پیشگیری شود‌.

انجام جراحی و برداشتن پوست اضافی

باید برای بیمار بسته وضعیت و شرایط او بیهوشی عمومی یا بی حسی اعمال شود، در برخی موارد در محل جراحی از کرم بی حسی موضعی استفاده می شود و برای اطمینان بی حس کننده نیز تزریق می شود.

بعد از بی حس شدن بیمار باید پوست متصل به بیضه و آلت را برش داد.

پوست اضافی و بافت های متصل کننده آلت و بیضه را بر می دارند.

باید زاویه بین بیضه و آلت را افزایش داد تا طول آن نمایان باشد و کوتاه به نظر نرسد.

محل برش را باید بخیه زد.

برای دفع ادرار راحت پزشک می تواند یک کاتتر در مثانه قرار داد و بعد از بهبودی ان را بر دارد.

منبع: https://www.drsadeghzade.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

 

درد سنگ کلیه یکی از دردناک ترین درد ها است، برخی از زنان این درد را شدیدتر از درد زایمان می دانند. سنگ کلیه اگر کوچک و ثابت باشد تقریبا بدون علامت است و در صورتی که بزرگ باشد و یا در حال حرکت باشد، اصلی ترین علامت آن درد در قسمت شکم و پهلو، کمر است. کسانی دارای سنگ کلیه هستند و درد شدیدی دارند، باید برای تسکین آن به پزشک مراجعه کنند. پزشک می تواند، مسکن قوی برای درد سنگ کلیه، تجویز کند و رعایت برخی نکات را برای کاهش درد به بیمار توصیه می کند

 

سنگ کلیه چیست؟

 

سنگ کلیه به کریستال های بلوری تشکیل شده در کلیه گفته می شود که به دلیل افزایش برخی از املاح و مواد معدنی در ادرار و تجمع آن در کلیه به وجود می آیند.

 

علایم سنگ کلیه

 

اغلب سنگ های کلیه به دلیل کوچک و ثابت بودن علایمی خاصی ندارند و بیشتر این سنگ ها با مصرف مایعات و تحرک بالا خود به خود از طریق ادرار دفع می شوند. اما در برخی از سنگ های بزرگ و یا سنگ های که در حال حرکت هستند و ممکن است علایم زیر بروز کنند:

 

درد شدید در ناحیه کمر، شکم و پهلو و یا مجاری ادراری ار مهم ترین علایم سنگ کلیه

 

احساس سوزش ادرار در هنگام دفع ادرار

 

وجود خون در ادرار

 

تکرر ادرار

 

کم شدن حجم ادرار

 

ادرار بد بو و کدر

 

 

علت درد در سنگ کلیه چیست؟

 

درد سنگ کلیه به علت حرکت و عبور سنگ در مجاری ادراری یا گیر کردن در لوله حالب و تحریک این نواحی ایجاد می شود.

 

تسکین درد کلیه

 

برای کاهش درد سنگ کلیه و تسکین آن می توان از موارد زیر استفاده کرد:

 

استفاده از مسکن های عادی مانند استامینوفن

 

مصرف مسکن قوی برای درد سنگ کلیه مانند داروهای ضد التهابی ایبوپروفن و ناپروکسن

 

استفاده از مسکن قوی تر مانند مورفین

 

استفاده از داروهایی گیاهی مانند پونه، زنجبیل، آویشن

 

تسکین درد با استفاده از سرما و گرما

 

تحرک و انجام فعالیت های ورزشی مانند پیاده روی و یوگا

 

 

 

 

درمان سنگ کلیه

 

اگر روش های معمولی، مصرف دارو و قرص مسکن قوی برای درد سنگ کلیه موثر نباشند، پزشک باید برای درمان سنگ کلیه از روش های زیر استفاده کند:

 

سنگ شکن کلیه با امواج صوتی

 

جراحی باز سنگ کلیه

 

جراحی لاپاراسکوپی

 

یوتروسکوپی

 

نفرولیتوتومی و نفرولیتوتریپسی

 

عوارض استفاده از مسکن قوی برای درد سنگ کلیه

 

مصرف همه داروها دارای یکسری عوارض احتمالی است و ممکن است باعث شود فرد به بیماری دیگری مبتلا شود. داروهایی که برای کاهش درد سنگ کلیه تجویز می شوند نیز دارای یکسری عوارض هستند که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

 

  • تنگی نفس
  • ضربان قلب سریع
  • سرگیجه
  • تعریق و تهوع

 

در کنار عوارض گفته شده در بالا باید به این نکته نیز توجه کرد که مصرف این مسکن ها ممکن است برای بیمار اعتیاد آور باشند، بنابراین نباید خودسرانه و بیش از حد مجاز از آن ها استفاده کرد.

 

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

باکتری ها می‌توانند با فعالیت خود پروستات را آلوده کرده و موجب ملتهب شدن آن شوند. در اصطلاح پزشکی به این وضعیت التهاب پروستات باکتریایی یا (bacterial prostatitis) گفته می‌شود. این وضعیت می‌تواند باعث ایجاد درد شدید و تغییراتی در نحوه ادرار کردن شود.

انواع پروستاتیت

زمانی که علت اصلی التهاب پروستات بروز عفونت باشد، دو نوع پروستاتیت داریم:

۱. پروستاتیت حاد باکتریایی

اگر فردی عفونت حاد (یا کوتاه مدت) پروستات داشته باشد، علائم آن شدید است و به طور ناگهانی بروز می‌کند. پروستاتیت حاد شایع نیست و تقریبا غیر معمول است. علت اصلی این نوع حاد از التهاب پروستات همیشه عفونت است. این نوع عفونت نیاز به درمان فوری دارد، زیرا این بیماری می‌تواند عوارض جدی برای بیمار ایجاد کند.

۲. پروستاتیت مزمن باکتریایی

پروستاتیت باکتریایی مزمن (یا طولانی مدت) باعث بروز علائمی می‌شود که برای مدت طولانی در بدن وجود خواهد داشت. اگر بروز عفونت مسئول التهاب باشد، جامعه پزشکی این بیماری را پروستاتیت باکتریایی مزمن می‌نامد.

علل

پروستاتیت حاد ناشی از بروز عفونت باکتریایی است. اغلب باکتری‌های موجود در ادرار میتوانند به غده پروستات منتقل شده یا راه پیدا کنند. اگر تجویز داروهای آنتی بیوتیک برای درمان پروستاتیت حاد، باعث از بین رفتن باکتری ها نشود، التهاب میتواند به نوع مزمن تبدیل شود.

اگر احیانا فردی عفونت باکتریایی نداشته باشد، پروستاتیت می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

وارد شدن آسیب عصبی به مجاری ادراری تحتانی، به دنبال جراحی یا تروما

پاسخ سیستم ایمنی بدن به عفونت ادراری قبلی (UTI)

بیشتر بخوانید: سرطان پروستات

علائم

علائم و نشانه های پروستاتیت باکتریایی بستگی به این دارد که حاد است یا مزمن:

علایم پروستاتیت حاد باکتریایی

علائم این التهاب به صورت ناگهانی ظاهر می شوند و معمولا شدید هستند. علایم می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • ادرار با بوی نامطبوع
  • مشاهده خون در ادرار یا منی
  • بروز درد در بدن
  • درد و سوزش مجاری ادراری هنگام ادرار کردن
  • مشکل در ادرار کردن
  • تب یا لرز
  • تکرر ادرار
  • حالت تهوع
  • فوریت ادرار شبانه (ادرار کردن ۲-۳ بار در شب)
  • بروز درد در پایین شکم یا کمر
  • استفراغ

تشخیص

برای تشخیص عفونت پروستات، پزشک ممکن است:

تاریخچه پزشکی بگیرید

در مورد علائم از بیمار سؤال کنید

معاینه فیزیکی انجام دهد.

یک نمونه ادرار را گرفته و آن را برای علائم عفونت تجزیه و تحلیل کنید

متخصص ارولوژی برای اینکه تشخیص بهتری داشته باشد معمولا آزمایش های دیگری را نیز درخواست خواهد کرد:

آزمایش خون (برای بررسی علائم عفونت یا مشکل دیگر)

تجزیه و تحلیل مایع منی (به دنبال علائم عفونت)

تست های تصویربرداری رادیولوژیک (برای بررسی انسداد یا مشکلات دیگر در مجاری ادراری یا پروستات)

بیوپسی پروستات

این آزمایشات می‌تواند تشخیص دقیق پروستاتیت را تأیید کرده و وجود مشکلات دیگر، مانند سرطان را نیز رد کند. نتایج آزمایشات و تست ها همچنین می تواند به تعیین بهترین روش درمانی موثر کمک کند.

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پروتز های که برای درمان مشکلات جنسی در مردان استفاده می شوند داراری دو نوع هستند:

  • پروتز منعطف
  • پروتز بادی  

پروتز منعطف

این نوع پروتز از یک جفت میله سیلیکونی منعطف ساخته می شود که جراح آن را در داخل بافت آلت قرار می دهد، بیمار می تواند این دستگاه را با توجه به موقعیت آلت تنظیم کند؛ البته تاثیری روی طول و قطر آلت ندارد.

پروتز بادی

این پروتز آلت از دو سیلندر تشکیل شده که طی یک جراحی در آلت کار گذاشته می شود، سیلندر با کمک لوله های به منبع مایع تحت فشار و پمپ که در زیر پوست بیضه تعبیه شده، متصل می شود و پروتز با استفاده از این مایع منبسط می شود.

بیمار با فشار داد پمپ می تواند، پروتز را باد کند؛ در این روش ظاهری طبیعی به آلت داده می شود و طول و قطر آن را تغییر می کند.

بیشتر بخوانید: جراحی پرده آلت

مراحل انجام جراحی پروتز آلت

برای درمان مشکلات جنسی در مردان باید به متخصص اورولوژی مراجعه کرد، این متخصص با انجام مراحل زیر ایمپلنت آلت دستگاهی را برای درمان این مشکلات انجام می دهد:

جلسه مشاوره و آمادگی های قبل از جراحی

متخصص اورولوژی در یک جلسه مشاوره باید درباره ایمپلنت آلت دستگاهی، انواع آن، روش انجام، مزایا و معایب آن برای بیمار توضیحات لازم را ارائه دهد.

اگر فرد بیماری زمینه ای دارد یا داروی خاصی مصرف می کند باید آن را با پزشک در میان بگذارد.

متخصص باید بیمار را معاینه کند و پرونده پزشکی بیمار را بررسی کند تا از وجود مشکلات جدی باخبر شود.

باید از یک هفته قبل از عمل پروتز آلت داروی ضد انعقاد خون قطع شود.

بیمار باید آزمایش خون، سونوگرافی، تست نوار قلب و … را قبل از عمل انجام دهد.

ناشتا بودن بیمار حداقل ۸ ساعت قبل از عمل الزامی است.

آماده کردن بیمار در اتاق عمل

پرسنل اتاق عمل باید بیمار را در اتاق عمل برای جراحی ایمپلنت آلت دستگاهی آماده کنند، برای این کار باید محل جراحی را با تیغ بتراشند، داروی آنتی بیوتیک وریدی را به بیمار تزریق کنند.

برای انجام عمل باید از بیهوشی عمومی و یا بی حسی نخاعی استفاده شود،  و لوله سوند را راه آلت وارد مجرای ادرای می کنند تا ادرار را در حین جراحی جمع آوری کنند.

ایجاد برش و قرار دادن پروتز آلت در محل خود

جراح یک برش زیر سر آلت، پایه آلت یا پایین شکم ایجاد می کند، بافت اسفنجی داخل آلت را می کشد و محل جایگذاری پروتز ذا مشخص می کند. در این بخش باید فضا را برای قرار دادن پروتز آماده کرد.

با اندازه گرفتن بافت آلت باید پروتز متناسب با آن را انتخاب کرد و در طول بافت استوانه ای آلت جایگذاری کرد. بعد از قرار دادن پروتز باید عملکرد آن را امتحان کرد. اگر برای بیمار از پروتز های بادی استفاده شود، باید پمپ و منبع مایع و دریچه تخلیه را در کیسه بیضه تعبیه کند و در نهایت برش های ایجاد شده را بخیه می کند.

جمع بندی درباره موضوع پروتز آلت

پروتز یا ایمپلنت آلت یک روش برای درمان مشکلات جنسی در مردان است که در آن متخصص اورولوژی با دقت و مهارت بالا، دستگاه پروتز را در طول بافت آلت تناسلی بیمار تعبیه می کند. برای جلوگیری از بروز عوارض باید مراقبت های بعد از عمل را به خوبی رعایت کرد.

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پروتز آلت چیست؟

یک روش جراحی که برای درمان ناتوانی جنسی، اختلال در نعوظ و بازیابی عملکرد جنسی در مردان، انجام می شود. در این روش نوعی پروتز را طی یک جراحی در آلت تناسلی مرد قرار می دهند، این پروتز شامل یک جفت میله سیلیکونی منعطف است.

پروتز آلت برای چه افرادی به کار می رود؟

معمولا برای مردانی که دارای یکی از مشکلات زیر باشند، از این پروتز استفاده می شود:

 اختلال در نعوظ با علت پزشکی مشخص

عدم درمان اختلال در نعوظ با دارو درمانی

خمیدگی و کج شدن آلت در هنگام نعوظ به دلیل وجود زخم و اسکار در آلت

بیشتر بخوانید : روش های بزرگ کردن آلت تناسلی

جراحی پروتز آلت چگونه انجام می شود؟

متخصص اورولوژی برای بازیابی عملکرد جنسی در مردان با پروتز باید مراحل زیر را با دقت و مهارت بالایی انجام دهد:

آماده کردن بیمار برای جراحی

برای انجام این عمل باید از بیهوشی عمومی استفاده شود، با اعمال بیهوشی بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند.

جراح برای خروج راحت ادرار یک کاتتر را از طریق آلت به مثانه وارد می کند، بعد از عمل آن را برمی دارند.

قبل از عمل یک داروی مسکن به بیمار تزریق می شود، تا بعد از عمل همچنان بی حس باشد.

ایجاد برش و قرار دادن پروتز آلت

بعد از بیهوش شدن بیمار، متخصص اورولوژی یک برش در ناحیه تناسلی ایجاد می کند و پروتز را در طول کانال استوانه آلت قرار می دهد. بعد از قرار دادن پروتز باید محل برش را با بخیه های جذبی، بخیه می زند.

برای خروج ترشحات خونی احتمالی و یا مایعات، یک لوله سیلیکونی را در محل برش قرار می دهند. ترشحات از آن خارج می شود و بعد از ۷ تا ۱۰ روز، ترشحات نیز قطع می شوند و لوله را بر می دارند.

بیشتر بخوانید: جراحی پرده آلت

مراقبت های بعد از پروتز آلت

برای بهبودی سریع بیمار و جلوگیری از بروز عوارض احتمالی رعایت توصیه های پزشکی زیر توسط بیمار ضروری است:

برای کاهش درد بعد از عمل باید مسکن مصرف کرد.

مصرف آنتی بیوتیک بعد از جراحی برای پیشگیری از بروز عفونت الزامی است.

بعد از چند روز فرد می تواند به فعالیت عادی خود بازگردد و سرکار برود.

دوره نقاهت و بهبود بیمار چند هفته است، تا آن زمان باید از انجام فعالیت سنگین، ورزش شدید خودداری کند و استراحت کافی داشته باشد.

بعد از گذشت ۴ تا ۶ هفته می توان رابطه جنسی برقرار کرد.

میزان موفقیت پروتز آلت تناسلی چقدر است؟

۸۰ تا ۹۰ درصد مردانی که این عمل را انجام دادند، از نتیجه کار راضی هستند و به بازیابی عملکرد جنسی آنها کمک کرده است.

 

پروتز کاملا در بدن قرار دارد و هیچ کس از وجود آن خبر ندارد و اصلا جلب توجه نمی کند؛ به همین دلیل رضایت مردان از این روش بیشتر است.

هزینه انجام پروتز آلت تناسلی چقدر است؟

هزینه این روش جراحی در همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی مانند تخصص ، مهارت جراح، نوع پروتز، برند پروتز، شرایط بیمار، کلینیک یا بیمارستان محل عمل و… بستگی دارد.

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

زمانی آلت تناسلی و کیسه بیضه در یک غشا قرار گرفته باشند و پوست آلت به پوست بیضه متصل باشد، می گویند فرد داراری آلت تناسلی پرده دار است. در این حالت آلت کوتاه تر از حالت طبیعی خود به نظر می رسد، این پوست اضافی باعث ایجاد درد و ناراحتی در هنگام رابطه جنسی می شود و استفاده از کاندوم را برای فرد غیر ممکن می کند.

زمانی که این مشکل در فرد تشخیص داده می شود باید برای درمان آن به متخصص اورولوژی مراجعه کند، اورولوژیست برای برطرف کردن این مشکل، جراحی پرده آلت را توصیه می کند.

چه زمانی جراحی پرده آلت استفاده می شود؟

اگر آلت پردار دار در کودکی و نوزادی تشخیص داده شود، بهتر است، درمان ان تا سن ۱۸ماهگی انجام شود تا کودک خاطره بدی از جراحی و درد را به خاطر نداشته باشد. اما در برخی از موارد ممکن است به دلیل رشد ناکامل این اعضا امکان جراحی در این سنین وجود نداشته باشد.

البته جراحی برداشتن پرده هیچ محدودیت سنی ندارد و می توان این عمل را در بزرگسالی نیز انجام داد؛ اگر فرد مشکلی با این موضوع ندارد و دردی و ناراحتی احساس نمی کند، می تواند این عمل را انجام ندهد.

علایم الت پرده دار

در صورتی که پوست اضافه، با جراحی پرده آلت درمان نشود، ممکن است علائم زیر بروز کنند:

درد و ناراحتی شدید در هنگام نعوظ و رابطه جنسی

درد و احساس سوزش در دفع ادرار

عدم استفاده از کاندوم در هنگام آمیزش

کج شدن آلت

افسردگی و از بین رفتن اعتماد به نفس فرد در رابطه جنسی

بیشتر بخوانید: پروتز الت تناسلی

جراحی پرده آلت چگونه است؟

در این جراحی متخصص اورولوژی با کمک ابزار مخصوصی جراحی، پوست بین آلت و بیضه را برش می دهند و قسمت اضافی آن را بر می دارد و محل برش را بخیه می زند.

مراحل انجام جراحی پرده آلت

 برای برداشتن پرده باید مراحل زیر را با مهارت بالا انجام داد:

باید محل جراحی تمیز کرد و موهای زائد آن را تراشید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

یک سوند برای خروج ادرار از طریق مجرای ادراری به مثانه وصل می کنند.

برای جلوگیری از بروز عفونت آنتی بیوتیک وریدی به بیمار تزریق می کنند.

برای انجام جراحی پرده آلت از بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی استفاده می شود.

بعد از بی حسی و یا بیهوشی، جراح غشایی اطراف آلت و بیضه را برش می دهد.

پوست اضافی بین آلت و بیضه را بر می دارند و تارها آزاد می شوند.

باید زاویه بین آلت و بیضه را افزایش داد به گونه  بلندی آلت نمایان باشد.

در صورت لزوم باید رابط های بین بیضه و آلت را سفت کرد.

بخیه زدن محل برش و پانسمان کردن محل جراحی اخرین مرحله است.

در برخی موارد برای خروج راحت ادرار، کاتتر را در مثانه قرار می دهند و بعد از بهبودی ان را برمی دارند.

بیشتر بخوانید: روش های بزرگ کردن الت تناسلی

مراقبت های بعد از جراحی پرده آلت

برای بهبود سریع بیمار و کاهش عوارض بعد از عمل رعایت نکات زیر ضروری است:

برای پیشگیری از بروز عفونت مصرف به موقع آنتی بیوتیک بعد از عمل الزامی است.

برای کاهش درد و ناراحتی می توان از مسکن استفاده کرد.

باید تا زمان بهبودی کامل از انجام ورزش و فعالیت شدید خودداری کرد.

بیمار با گذشت۴ تا ۶ هفته به طور کامل بهبود می یابد باید تا آن زمان از رابطه جنسی پرهیز کند.

تا یک هفته بعد از جراحی پرده آلت خوابیدن بر روی شکم ممنوع است.

بیمار باید تا زمان بهبودی کامل از دوچرخه سواری، موتورسواری اجتناب کند.

اگر نوزاد یا کودک این عمل را انجام داده، والدین باید مراقبت باشند که فرزندشان از وسایل بازی بالا نرود و دوچرخه سواری و استفاده از اسباب بازی های سواری تا زمان بهبودی برای کودک ممنوع است.

باید محل جراحی به خوبی ضدعفونی شود. پانسمان آن مرتب تعویض شود.

تا چند روز باید از تماس مستقیم آب با محل بخیه ها خودداری شود.

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آنچه که به عنوان خوراکی در رژیم غذایی شماست ممکن است قدرت کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات را داشته باشد. دانشگاه کالیفرنیا در مرکز پزشکی سانفرانسیسکو اعلام میکند که شما با انتخاب نوع غذاهایی مصرفی خود، می توانید از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری کرده یا پیشرفت آن را کندتر کنید.

علاوه بر خوردن غذاهای خاص، انواع مختلفی از غذاها نیز وجود دارد که باید برای سالم نگه داشتن پروستات خود از مصرف آنها خودداری کنید. در ادامه با این خوراکی ها و غذاها آشنا خواهید شد.

گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده

رژیم غذایی پر گوشت، به ویژه اگر خیلی آن را پخته باشید، ممکن است با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه باشد. این وضعیت ممکن است به دلیل تاثیر آمین های هتروسیکلیک (HCAs) باشد. این آمین ها سرطان زا هستند و معمولا در گوشت هایی که بیش از حد پخته میشوند یافت می شوند. HCAs با پیشرفت سرطانهای مختلف مرتبط هستند.

لبنیات

مصرف مقادیر زیاد لبنیات ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه، نوشیدن بیش از حد شیر کامل ممکن است خطر پیشرفت به سرطان کشنده پروستات را افزایش دهد.

سرشیر و شیر کم چرب نیز خطر ابتلا به مراحل کم درجه بیماری را افزایش می دهد. سعی کنید مصرف لبنیات را در حد اعتدال کنترل کنید.

سعی کنید لبنیات زیر را در حد اعتدال مصرف کنید:

شیر کامل

پنیرهای پر چرب

ماست های پرچرب

کره کامل

پنیر خامه ای پر چرب

بستنی پرچرب

بیشتر بخوانید:

الکل

مصرف مقادیر زیاد الکل ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دهد. محققان با انجام مطالعه روی بیش از ۱۰ هزار مرد شرکت کننده در آزمایش پیشگیری از سرطان پروستات، کشف کردند مردانی که سوء مصرف سنگین الکل داشتند، ۲ برابر بیشتر از افرادی که الکل مصرف نمیکردند به سرطان پروستات پیشرفته مبتلا میشوند.

نکته: سوء مصرف سنگین الکل به حالتی اطلاق میشود که شخصی در روز بیش از ۳ بار نوشیدنی الکلی مصرف میکنند و در طول هفته نزدیک به ۲۰ بار مینوشند.

چربی های اشباع شده

مصرف چربی های اشباع شده با بیماری های قلبی ارتباط دارد. اما ارتباط  آنها با سرطان پروستات هنوز به طور کامل مشخص نیست. برخی از مطالعات بین مصرف چربی اشباع و خطر ابتلا به سرطان پیشرفته پروستات ارتباط قائل هستند. اما همه مطالعات این یافته ها را تأیید نکرده اند.

 

در حالی که هنوز مطالعات بیشتری در این خصوص لازم است، اما کاهش چربی های اشباع شده ممکن است به نفع پروستات و سلامت کلی شما باشد.

چربیهای اشباع شده در موارد زیر دیده می شوند:

گوشت

محصولات لبنی

سس سالاد

کالاهای پخته شده

غذاهای فراوری شده

نکاتی درباره سلامتی پروستات

ایجاد چندین تغییر در شیوه و سبک زندگی به شما کمک میکند تا پروستات خود را سالم نگه دارید. برای این منظور سعی کنید برخی از تغییرات زیر را در نظر داشته باشید:

بشقاب خود را با میوه و سبزیجات پر کنید و غلات یا حبوبات کامل را در کنار آن انتخاب کنید.

مصرف مکمل ها را کاهش دهید. هرچند هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ثابت کند مکمل ها می توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کنند، اما اگر مکمل مصرف می کنید، ابتدا نوع آن ها را به پزشک اطلاع دهید. شاید لزومی به مصرف آن ها نباشد.

تحرک خود را افزایش دهید. ورزش مداوم نه تنها برای سلامتی کلی شما مفید است، بلکه ممکن است روحیه شما را نیز بهبود بخشد. برای ورزش کردن شما به عضویت در سالن بدنسازی نیز نیازی ندارید. یک پیاده روی سریع در اطراف محله نیز میتواند برای شما مفید باشد.

وزن خود را در محدوده سالم نگه دارید

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر آلت تناسلی شما دچار مشکلی باشد این مشکل نه تنها برای زندگی جنسی شما بلکه بر سلامت عمومی شما تاثیر گذار است. بعضی از عوامل تاثیر گذار بر آلت تناسلی عبارتند از :

نعوظ دائم (پرپاسیم) ، نعوظی طولانی مدت و دردناک که معمولا ۴ ساعت به طول می انجامد.

بیماری پیرونی ، وضعیتی که در آلت تناسلی مرد توده سخت و یا پلاکی تشکیل شده و باعث انحنا و یا خم شدن آلت تناسلی می شود.

بالانیتیس التهاب و عفونت سر آلت تناسلی است.

فیموزیس به شرایطی گفته می شود که پوست ناحیه ختنه گاه آنقدر تنگ است که نمی تواند به عقب کشیده شود.

پارامیفوسیس زمانی رخ میدهد که پوست قسمت ختنه گاه در قسمت پشتی سر آلت گیر کرده و نتواند به محل طبیعی خود بازگردد. این وضعیت اورژانسی تلقی شده و در صورت درمان نشدن می تواند منجر به عوارض شدیدی شود.

سرطان آلت تناسلی نوعی نادر از سرطان است که با ایجاد مشکل برای سلول های پوستی آلت تناسلی شروع می شود.

بسیاری از این بیماری ها درمان دارند و میتوان با رعایت بهداشت از ابتلا به بعضی از این بیماری ها جلوگیری کرد. به دلیل اینکه بعضی از از این موارد اورژانسی تلقی می شوند ضروری است که علائم بیمای را شناخته و در صورت بروز آگاهی لازم را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

پروتز آلت تناسلی

جراحی پرده آلت

چه وقت  به دکتر مراجعه کنیم

اگر علائم زیر را داشتید با دکترتان مشورت کنید:

درد، تورم و یا حساسیت به لمس در قسمت آلت تناسلی

ترشحات غیر طبیعی

تاول ، زخم و یا دانه های قرمز کوچک و خارش دار، بثورات پوستی

وجود خون در ادرار یا مایع منی

نعوظی که بیش از ۴ ساعت به طول انجامد

پوست ختنه گاه آنقدر کوچک باشد که قادر به حرکت نباید

منبع: سایت دکتر صادق زادهمتخصص ارولوژی



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یک روش جراحی برای خارج کردن سنگ کلیه در آن با ایجاد یک برش بزرگ در پهلوی بیمار می توان به کلیه دسترسی پیدا کرد و سنگ کلیه را به طور کامل از بدن خارج کرد.

عمل باز سنگ کلیه چه زمانی به کار می رود؟

معمولا جراحی باز در شرایط خاصی انجام می شود، اگر بیمار یکی از شرایط زیر را داشته باشد، باید جراحی باز سنگ کلیه را انجام داد:

درد ناشی از سنگ کلیه شدید و غیر قابل تحمل باشد، هر چه سنگ بزرگتر باشد درد آن بیشتر است.

سنگ کلیه به حدی بزرگ باشد که توانایی حرکت و عبور از مجاری ادراری نداشته باشد.

سنگ در حالب گیر کرده باشد.

در شرایطی که به دلیل سنگ کلیه عفونت ایجاد شود.

سنگ کلیه با سایر روش ها درمان نشود.

جراحی باز سنگ کلیه چگونه ایجاد می شود؟

برای خارج کردن سنگ کلیه بزرگ باید مراحل زیر با دقت انجام داد:

مشاوره و آماده کردن بیمار برای عمل

جراح متخصص اورولوژی باید قبل از عمل اطلاعات لازم را در اختیار بیمار قرار دهد و نکات و توصیه های قبل از عمل را برای او شرح دهد. این توصیه شامل موارد زیر هستند؛

انجام تست های سونوگرافی، آزمایش خون، سی تی اسکن، نوار قلب و … الزامی است.

در صورتی که بیمار داروی خاصی مانند داروهای رقیق کننده خون را مصرف می کند، باید از یک هفته قبل ان را قطع کند.

بیمار اگر بیماری زمینه خاصی دارد باید پرونده پزشکی خود را به پزشک ارائه دهد.

برای انجام عمل، بیمار باید حداقل ۸ ساعت ناشتا باشد.

بردن بیمار به اتاق عمل و آماده کردن او برای عمل

پرستار و پرسنل اتاق عمل باید بیمار را برای انجام عمل به اتاق عمل ببرند و او را برای جراحی آماده کنند. قرار دادن سوند برای بیمار، وصل کردن آنژیوکت برای تزریق سرم و دارو، قرار دادن بیمار بر روی تخت عمل و … از جمله مواد لازم برای آماده کردن بیمار هستند.

بیهوش کردن بیمار برای جراحی باز سنگ کلیه

برای انجام این عمل باید بیهوشی عمومی اعمال شود، بعد از تزریق داروی بیهوشی باید محل جراحی را ضدعفونی کرد.

ایجاد برش در پهلوی بیمار

جراح با ابزار مخصوص جراحی، یک برش بزرگ در محل قرارگیری کلیه ایجاد می کند و به صورت مستقیم به کلیه دسترسی دارد، با بررسی کلیه سنگ کلیه را پیدا می کند.

خارج کردن سنگ کلیه

بعد از پیدا کردن سنگ کلیه باید آن را با ابزار مخصوصی از کلیه خارج کند، بعد از اطمینان از خارج شدن سنگ کلیه جراح محل برش را بخیه یا منگنه و در آخر محل برش را ضدعفونی و پانسمان می کند.

 

در برخی از موارد بعد از جراحی باز سنگ کلیه، برای کنترل میزان ادرار یک کاتتر در مثانه می دهند که با اولین حرکت بیمار آن را از مثانه خارج می کنند.

 همچنین برای خروج ترشحات و مایعات از کلیه، یک لوله استنت در محل جراحی قرار می دهند که بعد از  چند روز و اتمام ترشحات آن را برمی دارند. احتمالا برای بررسی وضعیت عمومی، بیمار را چند شب در بیمارستان بستری می کنند.

بیشتر بخوانید:



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

TUL یک روش غیرتهاجمی برای شکستن سنگ کلیه است که در ان بدون ایجاد هیچ برشی بر روی سطح پوست و از طریق مجرای ادراری می توان به کلیه دسترسی پیدا کرد.

روش TUL جزء عمل های سنگ شکن درون اندامی است، که با وارد کردن یک لوله با نام یورتروسکوپ، از طریق مجرای ادراری می توان سنگ کلیه را پیدا کرد و آن را با کمک لیزر به قطعات ریز تبدیل کرد.

عمل TUL چه زمانی استفاده می شود؟

معمولا پزشک در موارد زیر از سنگ شکن درون اندامی TUL استفاده می کند:

  • سنگ های که با از طریق ادرار و  دستگاه سنگ شکن قابل درمان نبودن
  • سنگ های بزرگتر از ۶ میلیمتر
  • سنگ های که در حالب گیر کردن، مخصوصا در حالب تحتانی و میانی

عمل TUL چگونه انجام می شود؟

پزشک برای شکستن سنگ کلیه ای که در حالب گیر کرده،  باید از روش TUL استفاده می کند و باید برای این عمل مراحل زیر را با دقت و مهارت بالایی انجام دهد:

باید بیمار را برای عمل آماده کرد، پوشیدن لباس اتاق عمل، قرار دادن بیمار بر روی تخت اتاق عمل، تمیز کردن محل عمل از جمله موارد لازم برای آماده سازی بیمار است.

در این روش برای بیمار بی حسی نخاعی اعمال می شود.

بعد از بی حس کردن بیمار مرحله اصلی عمل TUL شروع می شود، در این عمل پزشک یک لوله یورتروسکوپ را از طریق مجرای ادراری وارد حالب می کند. این لوله مجهز به دوربین است.

دوربین متصل به لوله با بررسی حالب و کلیه محل دقیق سنگ را تشخیص می دهد.

پزشک بعد از مشاهده سنگ کلیه از طریق یورتروسکوپ، ابزار مخصوص شکستن سنگ را وارد می کند و با کمک لیزر یا چکش پنوماتیک سنگ را می شکند و با ابزار مخصوص آن را جمع و از بدن خارج می کند.

در برخی از بیماران برای تخلیه راحت ادرار و خارج شدن اسان خرده سنگ های احتمالی، در مجاری ادراری سوند یا لوله استنت قرار می دهند.

بشیتر بخوانید:

عمل RIRS

عمل PCNL

مراقبت های لازم بعد از عمل TUL

برای بهبودی سریع بیمار و جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه رعایت موارد زیر ضروری است:

برای جلوگیری از وجود خون در ادرار و کاهش مقدار ان، برطرف کردن سوزش ادرار و جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه، مصرف مایعات و آب توصیه می شود. ۶ تا ۸ لیوان آب در روز کافی است.

باید تا زمانی که پزشک برای بیماری تعین می کند، از انجام فعالیت شدید و سنگین خودداری کرد.

بیمار باید بعد از عمل TUL ادرار خود را نگه دارد و در اولین فرصت باید برای دفع ادرار اقدام کند.

بیمار برای کاهش درد و جلوگیری از بروز عفونت باید داروهای تجویز شده را مرتب مصرف کند.

مراقبت و تمیز نگه داشتن محل عبور لوله یورتروسکوپ ضروری است.

بعد از عمل سنگ شکن دورن اندامی می توان رابطه جنسی خود را حفظ کرد.

بیمار باید بعد از عمل به مدت ۲۴ ساعت استراحت کافی داشته باشد.

اگر در مجرای ادراری بیمار سوند یا لوله استت وصل باشد باید در زمان تعیین شده آن را خارج کرد.

بیماران که سوند دارند، باید شش تا هفت مرتبه در روز از قسمت انتهایی سوند را تخلیه کنند.

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت آلت تناسلی (penile implant) یا پروتز آلت تناسلی (penile prosthesis) درمانی است برای کسانی که از اختلال نعوظ (erectile dysfunction) رنج میبرند.

این عمل جراحی شامل قرار دادن میله های قابل انبساط یا انعطاف پذیر (rods) در آلت تناسلی مرد است. رادهای بادی (با قابلیت باد شدن) به کمک یک وسیله کوچک مملو از محلول نمکی یا سالینی و پمپ پنهان شده در داخل کیسه اسکروتوم دچار نعوظ میشوند.

با فشار دادن پمپ، محلول نمکی به دستگاه تناسلی مصنوعی مرد وارد میشود و آن را باد می کند تا حالت نعوظ شکل بگیرید. پس از مدتی دوباره میتوان ایمپلنت آلت را به حالت نخست و خنثی در آورد.

چه کسی باید پروتز آلت تناسلی بکارد؟

اگر با یکی از موارد زیر مواجه هستید احتمالا گزینه مناسبی برای انجام این عمل هستید:

اگر اختلال نعوظ مزمن دارید که زندگی جنسی شما را مختل می کند.

قبلاً داروهایی مانند سیلدنافیل، تادالافیل، واردنافیل و آوانافیل را مصرف کرده اید. (این داروها منجر به نعوظ مناسب برای مقاربت در حدود ۷۰ درصد از مردانی که از آنها استفاده می کنند هستند.)

اگر برای حل مشکلتان از پمپ آلت تناسلی مرد (دستگاه انقباض خلاء) استفاده کرده اید.

اگر یک بیماری مانند بیماری پیرونی دارید،که بعید است با سایر درمانها بهبود یابد.

اگر موارد زیر شامل شما باشد شما کاندید مناسبی برای جراحی ایمپلنت آلت نیستید:

اگر اختلال نعوظ شما برگشت پذیر است.

اگر اختلال نعوظ شما به دلیل مسائل عاطفی است.

اگر به هر دلیلی شما فاقد احساس جنسی هستید.

چنانچه به عفونت ادراری مبتلا هستید.

و اگر شما با التهاب، ضایعات یا سایر مشکلات پوستی در آلت تناسلی مردانه یا استخوان ران خود مواجه هستید.

بیشتر بخوانید :

عمل کاشت آلت تناسلی مصنوعی چگونه صورت می گیرد؟

جراحی ممکن است با استفاده از بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام شود.

قبل از شروع عمل جراحی، ناحیه تناسلی شیو می شود. برای جمع آوری ادرار یک سوند ادراری در مثانه قرار داده می شود، و یک خط داخل وریدی (IV) برایت جویز آنتی بیوتیک ها یا داروهای دیگر در نظر گرفته میشود.

جراح برشی در قسمت تحتانی شکم، پایه آلت تناسلی یا دقیقاً زیر بخش گنبدی آن ایجاد می کند.

سپس بافت موجود در آلت تناسلی، که به طور معمول در طول نعوظ از خون پر می شود، کشیده می شود و دو سیلندر بادی (با قابلیت باد شدن) در داخل آلت تناسلی شما قرار می گیرد.

اگر ایمپلنت با قابلیت باد شدن و دو تکه را انتخاب کرده اید، مخزن، دریچه و پمپ مخزن در داخل کیسه بیضه قرار داده میشود.

اگر ایمپلنت شما با یک وسیله سه تکه است، پمپ در داخل اسکروتوم جاسازی میشود و مخزن آن زیر دیواره شکم قرار میگیرد.

سرانجام، جراح برش ها را می بندد. این روش ممکن است ۲۰ دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. این کار معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود.

دوره ریکاوری

پس از عمل کاشت پروتز آلت تناسلی، دستورالعمل هایی در مورد نحوه مراقبت از محل جراحی و نحوه استفاده از پمپ به شما داده می شود.

ممکن است برای چند روز یا چند هفته به داروهای تسکین دهنده نیاز داشته باشید. پزشک احتمالاً آنتی بیوتیک ها را برای کاهش احتمال عفونت برای شما تجویز می کند.

شما ممکن است در طی چند روز آینده پس از عمل به کار خود برگردید، اما بهبودی کامل پس از عمل ممکن است چندین هفته طول بکشد.

شما باید در حدود چهار تا شش هفته فعالیت جنسی را از سر بگیرید.

قیمت پروتزهای آلت

اگر انجام عمل به دنبال یک علت پزشکی مثل اختلال نعوظ یا ED  باشد بیمه گذار بخشی از هزینه ها را به شما برمیگرداند. (ممکنه بخشی از هزینه یا تمام او رو به شما برگردونه). هزینه نهایی به عوامل مختلفی بستگی دارد:

نوع ایمپلنت آلت

جایی که شما زندگی می کنید

نوع بیمه گر

انجام عمل های دیگر به صورت همزمان

منبع : وبسایت دکتر صادق زاده متخصص ارولوژیست



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پزشکی که در تشخیص و درمان مشکلات سیستم ادراری و دستگاه تناسلی مردان و زنان مانند پروستات، کلیه، مثانه، مجاری ادراری و … تخصص دارد را اورولوژیست یا متخصص اورولوژی می گویند.

اورولوژیست چه مدرکی دارد؟

پزشک عمومی بعد از گذراندن طرح دوساله خود، می تواند در دوره تخصصی اورولوژی شرکت کند، بعد از قبولی باید در طول ۵ سال تمام دوره های تخصصی، بالینی را بگذراند تا بتواند مدرک تخصصی خود را در شاخه اورولوژی بگیرد.

متخصص اورولوژی بعد از گرفتن مدرک تخصصی، می تواند در شاخه های مختلفی اورولوژی ادامه تحصیل دهد و مدرک فوق تخصصی بگیرد.

شاخه های مختلف اورولوژی

اورولوژی دارای شاخه های مختلفی است، اولوژیست تخصص لازم را در همه این شاخه ها دارد. این شاخه ها عبارتند از:

 

اورولوژی زنان؛ سیستم ادراری زنان مانند مثانه، دستگاه تولید مثل، سیستم دفع ادرار در زنان

ناباروری مردان؛ درمان مشکلات جنسی، هورمونی و اختلال در تولید اسپرم

اورولوژی کودکان؛ شب ادراری، مشکلات انسداد و سیستم ادراری

عصب شناسی مشکلات ادراری؛ ارزیابی نوار مثانه و اختلال در دفع ادرار

انکولوژی اورولوژی و سرطان های سیستم ادراری مانند سرطان کلیه، سرطان مثانه،سرطان پروستات و …

متخصص اورولوژی کدام بیماری ها را تشخیص و درمان می کند؟

اورولوژیست در درمان و تشخیص بیماری های زیر مهارت و تخصص کافی دارد:

 

  • شب ادراری در کودکان
  • انسداد و مشکلات مربوط به ساختار دستگاه ادراری در کودکان
  • بیضه های غیرمتعارف در کودکان
  • وجود خون در ادرار
  • ·         واریکوسل در مردان
  • عفونت دستگاه ادراری
  • التهاب پروستات در مردان
  • سنگ کلیه و بیماری کلیوی
  • سندروم مثانه دردناک
  • ناباروری مردان
  • اختلال در نعوظ، مشکل در نگه داشتن و یا نعوظ
  • بزرگ شدن غده پروستات
  • سرطان مثانه، کلیه، پروستات، آلت تناسلی، بیضه ها و غده آدرنال
  • افتادن مثانه داخل واژن
  • مثانه بیش فعال
  • ·         بی اختیاری ادراری

چگونه یک متخصص اورولوژی پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن یک اورولوژیست باید ۳ معیار مهم یعنی، داشتن مدرک، مهارت و تجربه، امکانات بیمارستان را در نظر گرفت؛

کار در بهترین بیمارستان

یکی  از معیارهای انتخاب یک اورولوژیست، بیمارستانی است که در آن مشغول به کار است. بهترین متخصصان در معتبر ترین بیمارستان مشغول به کار هستند؛ بنابراین در انتخاب یک متخصص اورولوژی باید درباره بیمارستان، امکانات آن جستجو کرد.

داشتن مدرک تخصصی

یک پزشک برای درمان بیماری های مربوط به سیستم ادراری باید مدرک تخصصی اورولوژی را دریافت کند و تمامی دوره های لازم را سپری کند.

داشتن تجربه و مهارت کافی

متخصص علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی، باید تجربه و مهارت بالایی داشته باشد، پزشکی که تجربه کافی داشته باشد، می تواند به درستی نوع بیماری و روش درمان ان را تشخیص دهد.



:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

زمانی که فردی درگیر مشکلات سیستم ادراری و اندام های تناسلی می شود باید برای معاینه  و درمان آن ها  به متخصص اورولوژی مراجعه کند، برخی از افراد نمی دانند که متخصص اورولوژی کیست؟ چه تخصصی دارد؟ و با کدام بیماران سروکار دارد؟ برای درمان کدام بیماری ها باید به دکتر اورولوژی مراجعه کرد؟

متخصص اورولوژی کیست؟

پزشک از بعد از اتمام دوره عمومی و سپری کردن طرح دو ساله خود می تواند، در آزمون تخصصی اورولوژی شرکت کند، در صورت قبولی در این آزمون باید به مدت ۵ سال تمام دوره های تخصصی و بالینی را با موفقیت بگذراند و مدرک تخصصی اورولوژی را دریافت کند.

به پزشکی بعد از اتمام دوره تخصصی اورولوژی، مدرک تخصصی اورولوژی را دریافت می کند. متخصص اورولوژی یا اورولوژیست گفته می شود.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در این زمینه را دارند، می توانند در شاخه های مختلف اورولوژی شرکت کرده و به مدت سه سال تمام دوره های فوق تخصصی را سپری کنند و مدرک فوق تخصص اورولوژی را در زمینه های مربوط به آن دریافت کند.

متخصص اورولوژی چه بیماری های را درمان می کند؟

اورولوژیست بیمارهای زیر را درمان می کند:

  • سرطان های مثانه، کلیه، پروستات و …
  • بزرگ شدن پروستات
  • اختلال در نعوظ
  • ناباروری
  • سندروم مثانه دردناک
  • بیماری های کلیوی
  • ·         سنگ کلیه
  • التهاب غده پروستات
  • عفونت دستگاه ادراری
  • ·         واریکوسل
  • افتادگی مثانه در زنان
  • مثانه بیش فعال
  • ·         بی اختیاری ادراری
  • شب ادراری در کودکان
  • بیضه های نزول نکرده

متخصص اورولوژی چگونه بیماری را تشخیص می دهد؟

اورولوژیست با کمک روش های زیر می تواند انواع بیمارهای مربوط به این حوزه را تشخیص می دهد:

 

بیوپسی پروستات برای تشخیص سرطان پروستات و نمونه از بافت پروستات

معاینه فیزیکی

ازمایش ادرار و خون و مایع منی

سی تی اسکن، سونوگرافی،

سیستوسکوپ برای بررسی مجاری ادرار و مثانه

آرتروسکوپی برای بررسی کلیه و حالب

درمان های که توسط متخصص اورولوژی انجام می شوند؟

اورولوژیست برای انجام عمل ها و جراحی های زیر آموزش دیده اند:

پیوند کلیه

انجام جراحی برای باز کردن انسدادها

پروستاتکتومی و برداشتن بافت آسیب دیده پروستات

یورتروسکوپی برای درمان سنگ کلیه

برداشتن پروستات از طریق مجاری ادراری

انجام روش اسلینگ در درمان بی اختیاری ادراری

درمان سرطان پروستات خوش خیم از طریق پیشابراه

ترمیم اندام اداری درست شکل نگرفته

ترمیم آسیب ناشی از جراحت

سنگ شکنی برای شکستن سنگ کلیه

سیستکتومی



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

هیپوکلریت کلسیم نسبتاً پایدار است و کلر موجود در آن بیشتر از هیپوکلریت سدیم (سفید کننده مایع) است. این ماده جامد سفید رنگ است (اگرچه نمونه های تجاری زرد به نظر می رسند) که به صورت گرانولی یا قرص به آب استخر اضافه می شوند تا میکروب هایی را که می توانند شناگران را بیمار کنند، از بین ببرد.

این ترکیب به دلیل تجزیه آهسته آن در هوای مرطوب  به شدت بوی کلر می دهد. این ماده در آب سخت زیاد حل نمی شود و ترجیحاً بیشتر در آب نرم تا متوسط ​​ استفاده می شود.

عموماً  گرید تجاری آن با خلوص ۶۵ درصد غلظت کلر، مخلوط  با سایر مواد شیمیایی موجود مانند کلرید کلسیم و کربنات کلسیم تولید به فروش می رسند. این ترکیب به دلیل داشتن غلظت نسبتاً بالایی از کلر، به غیر از سفید کننده مایع، مقرون به صرفه ترین ضد عفونی کننده کلر است.

استفاده از هیپوکلریت کلسیم برای ضدعفونی یک فرآیند نسبتاً ساده و مقرون به صرفه است که نیازی به تخصص فنی گسترده ای ندارد. گرانول های هیپوکلریت کلسیم یک ضد عفونی کننده قوی هستند. تقریباً ۹۹.۹ درصد از کل میکروب ها (باکتری ها ، ویروس ها و کپک ها) را از بین می برد.

ملاحظات بهداشتی و ایمنی پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان

صرف نظر از نگهداری استخر خصوصی یا عمومی، رعایت نکات ایمنی هنگام کار با این ماده شیمیایی ضروری است. اگر شما می خواهید استخر خود را ایمن و سالم نگه دارید ابتدا باید از خود محافظت کنید.

اگر لباس های شما آلوده به هیپوکلریت کلسیم شد باید لباس های خود را سریع تعویض کنید. لباس های آلوده را مستقیما به اتاق لباسشویی ببرید و با سایر پوشاک مخلوط نکنید. همچنین در صورت تماس با چشم یا پوست حین رقیق سازی فورا محل را با آب فراوان شستشو دهید.

قیمت خرید و فروش پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان

این ترکیب شیمیایی توسط شرکت نیرو کلر اصفهان و شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی به بازار عرضه می شود. قیمت کلر ایرانی نسبت به انواع خارجی قیمت مناسب تری دارد و از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است. شما می توانید به صورت حضوری و اینترنتی این محصول را برای کاربردهای مختلف تهیه نمایید

بیشتر بخوانید : کلر سولوکس

ذخیره ایمن پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان

پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان یک ماده شیمیایی خطرناک است و نیاز به دستکاری خاصی دارد. هنگامی که در انبار خشک نگهداری می شود ثبات بسیار خوبی دارد و قدرت خود را در طول زمان حفظ می کند.

کاربردهای پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان

برای ضدعفونی کردن استخرهای عمومی استفاده می شود.

برای تصفیه آب و فاضلاب به طور گسترده استفاده می شود.

به عنوان جایگزین هیپوکلریت سدیم استفاده می شود.

از آن برای افزایش واکنش های لوفرم در طول تولید کلروفرم استفاده می شود.

به عنوان عامل خشک کننده، تقویت کننده وعامل نگهدارنده استفاده می شود.

به عنوان  ماده خنثی کننده استفاده می شود.

تصفیه آب صنعتی شامل برج های خنک کننده، برای کلرزنی، ضد عفونی، اکسیداسیون و موارد دیگر

تصفیه آب بازیافتی شامل مخازن، مخازن ذخیره و تصفیه خانه ها

فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی

نظافت و ضدعفونی کردن سطوح

پردازش خمیر و کاغذ

ضدعفونی استخرها و آبگرم

کلر ایرانی نیرو کلر به طور گسترده ای به عنوان سفید کننده برای سفید کردن الیاف، پارچه، چوب، خمیر و ابریشم استفاده می شود. همچنین در مواردی که مواد رادیواکتیو یا نشت مواد شیمیایی سمی وجود دارد به عنوان ضدعفونی کننده سطح مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع : https://www.jahanshimi.com/



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پودرهای کلر آکواپول و کلر سولوکس در بشکه های ۱۸ و ۱۰ کیلویی از کشور چین وارد می شود که ۱۰۰% محلول در آب هست و در کمتر از ۲ دقیقه به کامل در آب استخر حل می شود. بوی ملایم و شفافیت فوق العاده آب استخر از مزایای این نوع کلر می باشد امکان نگهداری این نوع کلر تا ۲ سال می باشد و پس از آن کمی ضعیف تر می شود این کلر ۹۰% در مقایسه با کلرهای ۶۵ و ۷۰% موجود در بازار مقدار کمتری به ازای هر متر مکعب آب نیاز هست که سبب می شود در مقایسه با آنها حتی ارزان تر برای خریداران کلر در بیاید.

فرمول ویژه کلرهای سلوکس و آکواپول بر خلاف کلر هندی و کلر ایرانی که هیپوکلریت کلسیم هستند, سدیم دی کلرو ایزوسیانورات است که با کیفیت فراتر از هیپو کلریت کلسیم ها چه از نظر مقدار مصرف کمتر و چه شفافیت فوق العاده تر و نیز ایمن تر و کم ضررتر از آنها است و به طور گسترده برای تصفیه آب استخرهای شنا در کل دنیا معمول است.

هنگامی که اشعه ماوراء بنفش نور خورشید به آب برخورد می کند، کلر شروع به تبخیر می کند. اشعه ماوراء بنفش می تواند ۹۰ درصد کلر را در ۲ ساعت از بین ببرد. بنابراین تثبیت کننده ای به نام اسید سیانوریک به ویژه برای استخرهای روباز مورد نیاز است. در سدیم دی کلرو ایزوسیانورات ( SDIC ) کلر را با اسید سیانوریک تثبیت کرده اند. برعکس. هیپوکلریت کلسیم یک کلر ناپایدار است این نوع کلر در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید پایدار است.

سدیم دی کلرو ایزوسیانورات یک ماده ضدعفونی کننده با طیف وسیعی ضدعفونی کنندگی است که در سیستم بهداشتی کشورهای پیشرفته در دنیا مثل کانادا و آمریکا استفاده می شود. مقایسه کلر آکوا پول و کلر سولوکس با سایر کلرهای موجود در ایران مثل مقایسه بنز با پراید می باشد. استفاده یکبار از این محصول سبب می شود دیگر از کلرهای مارک های دیگر استفاده نکنید به علت کیفیت بالا و واردات مستقیم شرکت جهان شیمی در صورت عدم رضایت احتمالی این کلر قابل عودت می باشد.     

روش استفاده از کلر سولوکس

مقایسه پودر کلر سولوکس با سایر کلرهای موجود در ایران مثل مقایسه بنز با پراید است اگر کیفیت آب و سلامتی شناگران برای شما مهم باشد با یکبار استفاده از این محصول دیگر از کلر مارک دیگر استفاده نخواهید کرد.

شرکت جهان شیمی سعی نموده است که به خاطر سلامتی هم میهنان عزیز قیمت این نوع کلرها را تا حد ممکن با توجه به نوسانات دلار پایین نگه دارد و  در طی سال این نوع کلر را برای فروش داشته باشد. پودر کلر سولوکس یکی از بهترین کلرها برای استخرهای روباز است. برای استفاده از پودر کلر سلوکس، ابتدا بهتر است میزان کلر آزاد داخل استخر توسط کیت تست کلر اندازه گیری شود. سپس با خیال راحت کلر را درون استخر بریزید پودر کلر به سرعت و کامل حل میشود.

علت کدر شدن آب استخر چیست؟

دلایل زیادی برای کدورت آب استخر وجود دارد که مهمترین آن عدم استفاده کلر با کیفیت مناسب و نیز عدم تعادل سطح کلر استخر میباشد . کلر یک ماده ضروری است که به آب استخرها اضافه می شود تا باکتری ها و میکروارگانیسم های بیماری زا را از بین ببرد.

با این وجود مقدار کلر و کیفیت کلر اضافه شده تأثیر مستقیمی بر شفافیت آب استخر شما دارد. کلر کم کیفیت . نیز خیلی زیاد یا خیلی کم اثر آن به شکل آب کدر استخر بروز میکند.

سطح کلر آب بر اساس تعداد افرادی که در آن شنا می کنند، میزان نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش خورشید که می تواند کلر , هیپو کلریت کلسیم را از بین ببرد در نوسان خواهد بود البته نور خورشید بر روی میزان کلر در آب استخری که کلرهای با کیفیت مثل کلر سلوکس و کلر آکواپول استفاده مینمایند تاثیر آنچنانی ندارد.

نور خورشید و بارندگی زیاد باعث رقیق شدن کلر شده و آب را مستعد سکونت باکتری ها می کنند. از سوی دیگر، سطوح بالای کلر باعث کدر شدن آب می شود.

بیشتر بخوانید: کلر آمریکایی



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

قبلا هم گفته بودیم که SEO  داخلی جزو فرآیندهای بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت محسوب می‌شود و باید نکات کلیدی آن را خوب پیاده‌سازی کنیم. در واقع سئو داخلی برای رتبه‌گرفتن در گوگل بسیار حیاتی است، چون باعث می‌شود هوش مصنوعی گوگل بفهمد هر قسمت از محتوای وب‌سایت شما در مورد چه موضوعی است.
الگوریتم فهرست‌سازی گوگل به این صورت است که محتواهایی با قالب و استراتژی ساده و مشخص را سریع‌تر می‌شناسد و بر اساس کیفیت و نظرات کاربران به آن‌ها رتبه می‌دهد. یعنی هر چه بیشتر به گوگل و سلیقه‌ی آن اهمیت دهید، ترافیک ارگانیک بیشتری بدست می‌آورید و رتبه‌ی بالاتری در سرچ‌ها خواهید داشت. ترافیک ارگانیک، درآمد و تبادلات شما را افزایش می‌دهد، در نتیجه درآمد و تبادلات شما را افزایش می‌دهد، در نتیجه درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. به طور کلی در صورت انجام صحیح سئو داخلی، تجربه کاربر بهبود پیدا خواهد کرد. ما در این بخش به طور کامل فاکتورهای On-page SEO را بررسی کرده و موثرترین موارد را توضیح می‌دهیم.

On-page SEO یا سئو داخلی چیست؟

SEO داخلی، فرآیند بهینه‌سازی صفحات وب برای کسب رتبه بالاتر در گوگل است. این فرآیند به کمک انتخاب و تعیین کلمات کلیدی خاص صورت می‌گیرد و باعث رشد ترافیک ارگانیک می‌شود. این فرآیند در واقع برچسب‌های عنوان، خود عنوان، محتوا و عبارت‌های هدف جستجو را با کمک کلمات کلیدی تراز می‌کند و در دسترس گوگل قرار می‌دهد.
قبلا در مقاله‌ی ” سئو چیست؟” عنوان کردیم که فرآیند بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت از سئوی خارجی، سئوی داخلی و سئوی تکنیکال تشکیل شده است و این فاکتورها چه تاثیری در الگوریتم گوگل دارند. بعضی از افراد On-page SEO را با سئوی تکنیکال یکی می‌دانند و گاهی حتی اصطلاح آن‌ها را جابجا استفاده می‌کنند. اما به صورت تخصصی بهتر است که این دو را از هم جدا کنیم و به طور تفکیک شده روی هر کدام تمرکز کنیم تا هیچ اقدامی را برای رتبه گرفتن محتوای سایت‌مان از دست ندهیم.
از بعد تخصصی، Technical SEO یا همان سئو تکنیکال و فنی روی مواردی مثل سرعت صفحه، سرعت بالا آمدن سایت، محتوای تکراری، ساختار سایت، Crawling و Indexing تمرکز دارد. یعنی فرآیند بهینه‌سازی را به طور کلی روی تمام بخش‌های سایت انجام می‌دهد، در حالی که سئوی داخلی، درون صفحه و روی URLهای خاص متمرکز است.
سئوی خارجی یا اف پیج سئو نیز شامل تمام اقدامات و عناصری است که خارج از وب‌سایت اتفاق می‌افتند. مثلا لینک سازی خارجی یکی از این اقدامات است.

چرا سئو داخلی On-page SEO برای گوگل مهم است؟

گوگل مدام الگوریتم سرچ خود را تغییر می‌دهد. در سال 2021 و با انجام 800000 تست، الگوریتم خود را بیشتر از 5000 بار آپدیت کرد. با همه‌ی این آپدیت‌ها اما، همچنان کامل نیست و برای درک محتوای جدید به کمک نیاز دارد. جالب است بدانید ” سئوی داخلی راهی برای پرکردن خلاءهای گوگل در بحث SEO است.”
از بزرگنمایی‌ها و تعریف‌های دیگران در مورد سئوی On-page نترسید. اتفاقا جزئیات این فاکتور آنقدر هم که افراد تصور می‌کنند سخت نیست. فقط کافی است تعداد انگشت شماری از عوامل رتبه‌بندی را رعایت کنید تا نتیجه درست و عالی بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سئو به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و به فرایند بهبود قابلیت دسترسی و رتبه بندی یک وب سایت در نتایج جستجوگرها مانند گوگل و بینگ می‌گویند. با استفاده از تکنیک‌های سئو، وب سایت‌ها تلاش می‌کنند تا در نتایج بالایی در مقایسه با سایر رقبا قرار بگیرند. سئو شامل چندین عامل اصلی مانند کلمات کلیدی، محتوای سایت، لینک سازی، سرعت بارگذاری و امنیت سایت است. بهبود هر یک از این عوامل می‌تواند به بهبود جایگاه یک وب سایت در نتایج جستجوی طبیعی منجر شود.

سئو (SEO) و کیورد ریسرچ (Keyword Research) دو عبارت مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند که در بهبود موقعیت و رتبه وب سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو اینترنتی تاثیر بسزایی دارند. کیورد ریسرچ به فرآیند جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با صنعت، محصول یا خدمات ارائه شده در وب سایت می پردازد. این فرآیند شامل استفاده از ابزارهای تحقیقی و تحلیلی برای پیدا کردن کلمات کلیدی با بالاترین حجم جستجو در موتورهای جستجو می باشد. سپس باید این کلمات را در محتوای سایت بهینه‌سازی کرد. بهینه سازی سئو، فرآیندی است که با استفاده از تکنیک های مختلف، باعث بهبود موقعیت سایت در نتایج جستجو می شود. بهینه سازی سئو شامل بهینه سازی تکنیکال، بهینه سازی محتوا و بهینه سازی عناصر خارج از سایت مثل لینک های ورودی به سایت است. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید، کلمات کلیدی مرتبط با محصولاتتان را باید پیدا کنید و آن‌ها را در عنوان و متن محتوای سایتتان استفاده کنید. همچنین، باید از تکنیکال بهینه‌سازی و بهینه‌سازی لینک های ورودی به سایت خود نیز استفاده کنید تا موقعیت سایتتان در نتایج جستجو بهبود یابد.

خدمات سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که به منظور بهبود موقعیت و رتبه سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو انجام می‌شود. این خدمات شامل موارد زیر می‌شود:

 

۱. کیورد ریسرچ: در این مرحله با استفاده از ابزارهای تحلیلی و تحقیقی، کلمات کلیدی را برای صفحات وب سایت پیدا می‌کنیم و در محتوا و عناصر دیگر سایت بهینه‌سازی می‌کنیم.

 

۲. بهینه‌سازی سئو تکنیکال: در این مرحله، عناصر فنی و بهینه‌سازی صفحات وب سایت را ارزیابی و بهبود می‌بخشیم. این شامل بهبود سرعت بارگذاری صفحات، بهینه‌سازی ساختار سایت و اصلاح خطاهای فنی می‌شود.

 

۳. بهینه‌سازی و آموزش محتوا نویسی: در این مرحله، محتوای سایت را به گونه‌ای بهینه‌سازی می‌کنیم که کاربران و موتورهای جستجو بهترین تجربه را داشته باشند. این شامل بهبود محتوای متنی، تصویری و ویدیویی سایت می‌شود.

 

۴. بهینه‌سازی لینک‌های ورودی: بهینه‌سازی لینک‌های ورودی به سایت باعث افزایش قدرت سئو سایت شده و بهبود موقعیت آن در نتایج جستجو کمک می‌کند.

 

۵. تحلیل و ارزیابی: در نهایت، با استفاده از ابزارهای تحلیلی، به بررسی و ارزیابی عملکرد سایت در جستجوهای موتورهای جستجو می‌پردازیم و برای بهبود پیوسته موقعیت سایت، راهکارهایی را ارائه می‌دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

روکش دندان و ارتودنسی برای افرادی که دندان‌های نامرتب و بد شکل دارند و از این موضوع رنج برده اند بسیار مناسب است، این افراد در اغلب موارد ارتودنسی را برای زیباسازی دندان‌های خود به کار می‌برند. در این زمان ممکن است تداخل ارتودنسی و روکش دندان رخ دهد که در این مقاله به این مبحث خواهیم پرداخت. ذهنیتی که در میان عموم مردم جامعه وجود دارد این است که ارتودنسی تنها برای زیباسازی دندان‌ها مفید است اما می‌دانید نامنظم و بد شکل بودن دندان‌ها تاثیری بر روی سلامت جسم خواهد گذاشت هر متخصص ارتودنسی مجرب در جلسات مشاوره بیمار باید تمامی دلایل نیاز به ارتودنسی را برای او توضیح بدهد. متاسفانه آمار نشان داده است که افراد با دندان ‌ای نامرتب به مشکلات گوارشی زیادی مبتلا می‌شوند چرا که نمی‌تواند غذا را به خوبی بجوند. در این مقاله سعی داریم که کاربرد و مزایای روکش دندان و ارتودنسی را بیشتر توضیح دهیم.

 

بهترین روش‌های روکش دندان و ارتودنسی

هنگامی که صحبت از روش‌های ارتودنسی برای دندان‌های روکش شده به میان می‌آید، درمان ارتودنسی ایده‌آل برای دندان‌های روکش شده ممکن است به عوامل مختلفی مانند شدت ناهماهنگی یا مال اکلوژن، نوع روکش‌های مورد استفاده و ترجیحات بیمار بستگی داشته باشد. برخی از روش‌های ارتودنسی که معمولا برای بیماران دارای روکش استفاده می‌شود عبارتند از:

  • ترازهای شفاف: ترازهای شفاف، مانند اینویزیلاین، گزینه ای عالی برای بیماران دارای روکش هستند، زیرا عملاً نامرئی هستند و می‌توان آنها را برای خوردن، نوشیدن و مسواک زدن برداشت.
  • بریس‌های لینگوال: بریس‌های لینگوال مشابه بریس‌های سنتی هستند، اما در پشت دندان‌ها قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند کمتر دیده شوند. این می‌تواند گزینه خوبی برای بیمارانی که روکش دارند و نمی‌خواهند بریس‌ها قابل رویت باشند، باشد.
  • بریس‌های سرامیکی: بریس‌های سرامیکی مانند بریس‌های فلزی سنتی عمل می‌کنند، اما از مواد همرنگ یا شفاف ساخته شده‌اند که کمتر به چشم می‌آیند.
  • نگهدارنده‌ها: ریتینرها گزینه خوبی برای بیمارانی هستند که ناهماهنگی جزئی دارند یا کسانی که درمان ارتودنسی 

انجام ارتودنسی بر روی روکش دندان

با توجه به آنچه گفته شد اکنون این سوال پیش می آید که آیا کسانی که روکش دندان را انجام داده‌اند می‌توانند به سراغ عمل ارتودنسی بروند یا خیر؟ مسلما این افراد از این نعمت بی بهره نخواهند بود. در زمان انجام ارتودنسی هر متخصص ارتودنسی مجرب ابتدا تمامی تصاویر لازم از دندان‌ها و فک بیمار را تهیه می‌کند تا اطلاعات کافی جهت انتخاب روش ارتودنسی و محل قرار دادن براکت‌ها را به دست بیاورد. برای مثال همین تصاویر کمک می‌کند تا ارتودنتیست بتواند در مورد دندان‌های روکش شده بهتر تصمیم بگیرد. به هر حال این دندان‌ها هم باید مرتب شوند از طرفی قراردادن براکت  بر روی روکش دندان مشکلاتی همچون عدم چسبندگی مناسب براکت بر روی دندان را دارد. لذا در این زمان ارتودنتیست باید از تکنیک‌هایی برای انجام ارتودنسی در مورد روکش دندان انجام دهد. مهمترین ترفندهایی که هر متخصص ارتودنسی مجرب می‌تواند در مورد تداخل ارتودنسی و روکش دندان انجام دهد عبارتند از:

  • گاهی اوقات ارتودنتیست لازم می‌داند از بندهای ارتودنسی کمک بگیرد تا دندان‌های روکش شده بتوانند در جریان ارتودنسی بدون آسیب به روکش، مرتب شوند.
  • اما ممکن است چند دندان کنار هم روکش شده باشند در نتیجه متخصص ارتودنسی مجرب بعد از بررسی تصاویر و عکس‌های به دست آمده از دندان‌ها صلاح می‌داند که روکش دندان‌های مجاور تراشیده شده و جدا شوند تا قرار دادن براکت به راحتی صورت گیرد. در چنین مواردی باید بعدا روکش‌ها تعویض گردد.
  • برای اچ کردن سطح باکال روکش نمی‌توان از اسید فسفوریک استفاده کرد باید از اسید HF استفاده گردد.

 

در نهایت ما به شما توصیه‌ای خواهیم داشت تا روند ارتودنسی و روکش دندان به خوبی پیش برود. پیشنهاد می‌شود در صورتی که هنوز عمل روکش دندان را انجام نداده‌اید و قصد دارید ارتودنسی هم انجام شود، ارتودنسی دندان را در اولویت قرار دهید تا تداخل روکش دندان و ارتودنسی صورت نگیرد. و یا در صورتی که نیاز به کشیدن دندان در ارتودنسی وجود دارد دندانی که نیاز به روکش دارد کشیده شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پکیج آموزش زبان انگلیسی روش پازلینگ، توسط دکتر مهدی منوچهرزاده، استادی حرفه‌ای و با تجربه در حوزه آموزش زبان انگلیسی تهیه شده است و موضوعات هر یک از کلاس‌های ویدیویی با تدریس توسط خود دکتر منوچهرزاده ارائه می‌شود. همچنین در روش پازلینگ آموزش شما در مدت زمان 20 روز به راحتی می توانید به زبان انگلیسی مثل زبان مادری صحبت کنید. روش تدریس دوره های پازلینگ با سبکی جدید و جذاب طراحی شده است که با مطالعه درمورد دوره های آن کاملا شگفت زده خواهید شد.‌ هریک از این دوره های آموزشی پازلینگ زبان همراه با تمرین‌ های جذاب و سرگرم کننده به پیشرفت هرچه سریعتر سطح زبان انگلیسی شما کمک می‌کند.

دوره ی پازلینگ چیست؟

روش پازلینگ منوچهرزاده یک سبک جدید در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی است. در روش جذاب پازلینگ شما می توانید با یادگیری یک قطعه از پازل هزاران جمله بسازید. همه ما گرامر زبان مادری را به طور ناخودآگاه می دانیم و درست هم استفاده مکنیم مثلا بچه چهارساله به راحتی می تواند جمله  ” مامان می خواستی چی برام بخری؟ ” را به زبان بیاورد. این جمله یک ساختار گرامری پیچیده به نام ” آینده در گذشته ”  دارد که آن بچه هیچوقت بهاین موضوع فکر هم نمی کند. حال ما در روش پازلینگ زبان انگیسی با آموزش قطعات پازل همان گرامرها را به گرامر زبان دیگری تبدیل می کنیم. در ضمن با این روش می توانیم هر زبانی را آموزش دهیم.        

در دوره آموزشی پازلینگ کل مباحث آموزش داده شده در یک جلسه را می توانید مثل زبان مادری خودتان صحبت کنید. در این سبک شما می توانید به مدت 20 جلسه در طول یک دوره به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنی. دوره های پازلینگ شامل محصولاتی است که برای تمامی سنین قابل ارائه است.

سبک آموزش پازلینگ

سبک آموزش پازلینگ اینگونه طراحی شده است که شما در جلسه هشتم یه قطعه از پازل به زبان آموزان نشان داده می شود و با همین یک قطعه از پازل زبان آموز می تواند مبحث حال استمراری را به طور کامل یاد بگیرد و بعد از اتمام جلسه هشتم زبان آموز به راحتی می تواند تمام جملات حال استمراری دنیا را بسازد. در این قطعه از پازل هر جمله ای که در زبان مادری از کلمات ” دارم و داری ” استفاده می شود را در یک جمله استمراری که باید با افعال am، is وare به همراه یک فعل ing دار در زبان انگلیسی بسازید. برای مثال:

“من دارم روزنامه میخونم.”

در این جمله از کلمه “دارم” استفاده شده است، بنابراین این جمله حال استمراری است و باید با افعال am، is و are به همراه یک فعل  ing دار، جمله را بسازیم. پس به مثال زیر توجه کنید.

I am reading a newspaper

“من دارم روزنامه میخونم”

You are washing the dishes

“تو داری ظرف هارو میشوری”

My mother is cooking dinner

“مادرم داره شام رو می پزه”

محصولات آموزش زبان انگلیسی منوچهرزاده

محصولات پازلینگ منوچهرزاده درجهت یادگیری مکالمات، چهار مهارت اصلی دوره آیلتس، دوره PTE و مکالمه در سفر و غیره می باشد. بعد از دوره مکالمات شما به سطحی میرسید که به راحتی صحبت های روزمره تان ر انجام دهید و با تمامی ساختارهای زبان انگلیسی آشنا شوید و در آزمون آیلتس هم می توانید بهترین نمره را کسب کنید.البته این محصولات شامل گارانتی هم هست که با آرامش خاطر بیشتر می توانید تصمیم بگیرید. در ادامه این مقاله به طور مختصر در مورد  چند محصول آموزشی منوچهرزاده صحبت می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی نامرئی اصلاح وضعیت استخوان‌ها و دندان‌ها با دستگاه‌هایی است که با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده نیستند. در این روش دستگاه‌های ثابت (براکت‌ها) در داخل دندان‌ها قرار می گیرند، در حالی که در روش معمولی خارج از آن قرار می‌گیرند. با این درمان شما همان نتایج را دریافت می‌کنید، اما با هزینه بیشتر و مدت زمان طولانی‌تر اما خب در حین درمان از لحاظ ظاهری مشکلی نخواهید داشت چون دستگاه‌ها دیده نخواهند شد. در حال حاضر، این نوع از ارتودنسی به روش دیگری نیز انجام می‌شود که از اسپلینت‌های متحرک شفاف برای قرار دادن در قسمت بیرونی دندان استفاده می‌شود که عملا قابل مشاهده نیستند. آنها به صورت متناسب با فک و دندان شما و با مواد پلاستیکی مقاوم (پلی کربنات) ساخته می‌شوند. همچنین مدت زمان درمان، مشابه روش معمولی است.

در ادامه مطلب، خواهیم دید که چه افرادی باید برای انجام یک درمان ارتودنسی زیبایی نامرئی بدون بریس های سنتی اقدام کنند، اما ابتدا باید بدانیم که این روش درمانی دقیقا چیست و تعریفی جامع از آن ارائه دهیم.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، ارتودنسی نامرئی شامل تمام روش‌های درمانی است که هدف اصلی آن‌ها حفظ اعتماد به نفس بیمار و معذب نبودن او در جمع است. ایده‌ای که باعث شد این نوع ارتودنسی زیبایی طرفداران زیادی داشته باشد این است که جایگزین بهتری برای دستگاه‌های فلزی سنتی شده است تا بیمار احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

این ارتودنسی، به ویژه برای بزرگسالان، به یک راه‌حل ارجح تبدیل شده است؛ به خصوص کسانی که شاغل هستند، دانشگاه می‌روند یا به هر نحوی در انظار عمومی ظاهر می‌شوند و ترجیح می‌دهند دلایل ارتودنسی کردن دندان‌های خود را توضیح ندهند.

ارتودنسی نامرئی چه کاربردی دارد و چگونه باعث ترازشدن دندان‌ها می‌شود؟

این روش درمانی اساسا برای بهبود محتاطانه سلامت و زیبایی دندان و لبخند بکار گرفته می‌شود. این یک نوع ارتودنسی است که دستگاه‌های مورد استفاده در آن در معرض دید دیگران قرار نمی‌گیرد، زیرا معمولا رنگ مینای دندان یا کاملا شفاف است.

مانند بریس‌های فلزی سنتی، دستگاه‌های ارتودنسی نامرئی بر روی دندان‌ها فشار وارد می‌کنند و باعث می‌شوند که دندان‌ها به‌تدریج به موقعیت درست خود حرکت کنند. شیوه‌ای که این نوع ارتودنسی فشار را اعمال می‌کند با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده متفاوت است زیرا همانطور که در ادامه خواهیم دید، در این روش درمانی ممکن است از براکت‌ها یا بایت‌های شفاف استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه: درباره انواع ارتودنسی بدانید



:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از سوالات کلیدی وبلاگ نویسان و نویسندگان وب این است که آیا آپدیت محتوا در سئو اهمیت دارد؟ پاسخ درست این است: بله! به‌روزرسانی محتوا روی سئوی سایت بسیار مؤثر است.

یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب فقط ایجاد محتوای جدید نیست، بلکه به‌روزرسانی مطالبی که قبلا منتشر شده‌اند نیز بسیار مهم است. آپدیت محتوای قدیمی و ادغام آخرین اطلاعات جدیدی که ارزش افزوده‌ای به خواننده ارائه می‌کند به بهبود موقعیت صفحات شما در نتایج جستجو کمک می‌کند.

در این مقاله به شما در رابطه با چگونگی تاثیر آپدیت کردن محتوا روی سئو و روش به‌روزرسانی مطالب سایتتان توضیح خواهیم داد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش محتوا نویسی 

 

گاهی اوقات، حتی اگر محتوای یک مقاله هنوز به‌روز باشد، در آن برخی از اطلاعات مربوط سوال خواننده وجود ندارد. این صفحات نیز نیاز به آپدیت دارند. اگر کاربر پاسخ سوال خود را پیدا نکند یا اگر به راه‌حل مشکل فقط به صورت سطحی اشاره شده باشد، به سرعت صفحه را ترک می کند؛ که همانطور که دیدیم منجر به افزایش نرخ پرش می‌شود.

بنابراین اگر وب‌سایت شما محتوایی دارد که مشکلی را به طور کامل توضیح نمی‌دهد، زمان بگذارید و آن را آپدیت کنید چرا که کاملا ارزشش را دارد! به عنوان مثال، می‌توانید پاراگرافی اضافه کنید که روی یک کلمه کلیدی جدید مرتبط با موضوع تمرکز دارد و حجم جستجوی آن زیاد است.

مقالاتی که زمان زیادی از انتشار آن‌ها گذشته است

اکثر کاربران به تاریخ انتشار مقالات توجه می‌کنند. اگر تاریخ انتشار مقاله شما که در SERP نشان داده شده است چند سال پیش باشد، کاربران به احتمال زیاد صفحه جدیدی را باز می‌کنند، حتی اگر رتبه آن در SERP پایین تر باشد. بنابراین، اگر قصد آپدیت محتوا را دارید، حتما آن را با مشخص کردن تاریخ به‌روزرسانی به کاربران خود نشان دهید.

مقاله مرتبطمحتوای همیشه سبز چیست؟

.”

 

صفحات دارای لینک‌های داخلی یا خارجی

لینک درست و سالم، یکی از عناصر کلیدی یک استراتژی خوب سئوی خارجی برای افزایش اعتبار دامنه شما است. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای شما همیشه جاری هستند و به صفحاتی که وجود ندارند پیوند داده نمی‌شوند (خطای 404).

 بیشتر بدانید: لینک سازی داخلی چیست؟

 



:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

احتمالا شما با تایپ کردن عبارت‌هایی مثل سئو چیست؟ ، همه چیز در مورد SEO” و یا سئوی وبسایت یعنی چه؟ به این صفحه یا مقاله دسترسی پیدا کرده‌اید. در واقع همین سرچ کردن در موتورهای جستجو یا جستجو در گوگل، باعث می‌شود که شما جواب بسیاری از سوالات روزمره خود را پیدا کنید. فرآیندی که دسترسی شما را به این پاسخ‌ها را فراهم می‌کند، یک روش برای بهینه‌سازی داده‌ها است که در ادامه روند کاری آن را بررسی می‌کنیم.

برای سئو چقدر باید هزینه کنیم؟ سئو جزو خدمات گران قیمت محسوب می‌شود؟

هزینه‌ی سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد. شاید لازم باشد یک متخصص سئو استخدام کنید و این فرد تمام بخش‌های کار را مدیریت کند. شاید هم خودتان بتوانید بخش‌های زیادی از فرآیند سئو را انجام دهید. البته که انجام تمام مراحل سئو توسط خود صاحب کسب و کار، خیلی زمان‌بر خواهد بود و خب قبل از اجرا باید آموزش هم ببینید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه سئو توصیه می‌کنیم مقاله  همه چیز در مورد قیمت SEO” را مطالعه کنید.

فرآیند بهینه‌سازی صفحات وبسایت

زمانی که یک سایت وارد این لیست می‌شود، به طور خودکار وارد الگوریتمی می‌شود که مطابقت محتوا با سرچ کاربر را نهایی می‌کند. فاکتورهایی که در این الگوریتم کار رتبه‌بندی صفحات را انجام می‌دهند عبارتند از:
• سئوی خارجی ( Off-page SEO) : این معیار را خود گوگل کنترل می‌کند و بیشتر بر اساس بک لینک‌ها به صفحه‌ی وب اعتبار می‌بخشد. راجع به بک لینک‌ها و سئو خارجی خیلی مفصل و کامل در مطالب بعدی وبلاگ امین محتوا توضیح خواهیم داد. اگر میخواهید کامل راجب سئو خارجی بدانید روی این لینک کلیک کنید.
• سئوی داخلی (On-page SEO) : این فاکتور در درجه اول بر اساس چگالی کلمات کلیدی ، خوانایی و لینک‌سازی داخلی محتوای شما عمل می‌کند. در واقع موتورهای جستجو باید بتوانند مطابق الگوریتم مشخصی محتوای شما را در صفحه خودتان پیدا کنند و کاربرها از این طریق متوجه می‌شوند که مطلب ارائه شده ارزش بالایی دارد. در نتیجه همین اقدام ترافیک سایت نیز بالا می‌رود. سئوی داخلی مطالب کلیدی و مهمی دارد که می‌توانید از طریق وبلاگ سایت ما به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.



:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

گرامر انگلیسی نقش مهمی در استفاده از زبان انگلیسی و یادگیری زبان دارد و به بیانی ساده گرامر، نحوه مطالعه استفاده از کلمات در ساخت جملات است.

گرامر انگلیسی چیست و چند نوع گرامر وجود دارد؟

در نگاه کلی، تنها دو نوع دستور زبان یا گرامر انگلیسی وجود دارد. توصیفی (descriptive) و کاربردی (prescriptive). هر دوی این گرامرها، متمرکز بر قوانین مشخصی هستند اما روش آنها با هم فرق می‌کند.هنوز هم بسیاری از ما قادر به بیان بایدها و نبایدهای زبان مادری خود نیستیم و عموما معلمان، اساتید و زبان شناسان می‌توانند به طور تخصصی گرامر توصیفی را بکار ببرند. اما آنچه که ما در مکالمه های روزمره خود از آن استفاده می‌کنیم همان گرامر کاربردی است.

آموزش گرامر زبان انگلیسینکاتی دارد که رعایت آن کمک بسزایی به تقویت گرامر انگلیسی میکند.

به نحوه صحبت کردن دیگران و نحوه جمله سازی آنها زیادی گوش دهید؛ اینکار از جمله تقویت گرامر انگلیسی فواید دیگری از جمله توسعه دامنه لغات، اصطلاحات و بهبود مهارت لیسنینگ نیز می‌شود. دیدن فیلم‌های سینمایی و سریال های خارجی این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

نوشتن را هر روز تکرار کنید؛ فراموش نکنید که هر قاعده و مطلب جدیدی که می‌آموزید، با نوشتن بهتر در ذهنتان تثبیت می‌شود. این نوشتن به معنای بکار گیری عملی قواعد گرامی یادگرفته شده بر روی کاغذ می‌باشد.

اصطلاحات انگلیسی را یادداشت کنید؛ در روش پازلینگ زبان انگلیسی به خوبی این اصطلاحات را میتوانید یاد بگیرید. اصطلاحات انگلیسی را یادداشت کنید و در جملات خود به کرار استفاده کنید. چرا که اصطلاحات انگلیسی یا همان Idioms ها عباراتی هستند که به طور کامل از اصول و ساختار گرامر انگلیسی پیروی نمی‌کنند

برای تقویت گرامر انگلیسی مجله و روزنامه انگلیسی بخوانید

مجلات و روزنامه های انگلیسی را می‌توانید در اینترنت دانلود کنید و مطالعه کنید. اینکار به یادگیری گرامر انگلیسی شما بسیار کمک خواهد کرد. چرا که روزنامه ها منبع خوبی برای یادگیری ساختارهای انگلیسی هستند.

بشنوید و تکرار کنید؛ یادگیری نکات گرامری در لیسنینگ! اگر می‌خواهید مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنید سعی کنید تمام جملاتی که می‌شنوید را بلافاصله تکرار کنید.این کار کمک بسیاری به تقویت  listeningمیکند.

 



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سئو درواقع یک روش برای بهینه ‌سازی سایت‌ هاست که با سئو می‌توان رتبه‌بالا و کاربران زیادی در موتورهای جستجوی گوگل کسب کرد. متخصص‌ سئو درواقع کسی است که سئوکار است و یک سئوکار حتما باید طرزکار ،نحوه‌رتبه‎دهی و انواع پارامترها را بلد باشد. کسی که متخصص سئواست بهینه‌سازی سایت را انجام می‌دهد و تمام تکنیک‌های لازم برای ایجاد ترافیک و رساندن یک سایت درصفحه اول موتورجستجو را انجام دهد. سئوکاربودن یک شغل پرطرفدار و بسیارمدرن است که جنسیتی ندارد و هم آقایان هم بانوان علاقه‌مند می‌توانند در این شغل مشغول به‌کار باشند.

برای سئوکاربودن تحصیلات لازم این‌است که مهم‌نیست کارشناسی چه رشته‌ای داشته باشید زیرا در دانشگاه رشته‌ی مورد تحصیل برای سئو وجود دارد به همین دلیل برای استخدام‌شدن شرکت‌ها به تحصیلات اهمیتی نمی‌دهند.

کسی که بخواهد سئوکار باشد باید مهارت‌های ذکرشده را داشته‌باشد:

 

●آشنایی با ترندهای سئو و الگوریتم‌های گوگل

●توانایی ساخت لینک

●تسلط به موتورهای جستجو

●توانایی تسخیص کلمات‌کلیدی

●آشنایی با تولیدمحتوا

 

از وظایف مهم یک سئوکار به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

●یک سئوکار باید بتواند جایگاه سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشد

●اصلاح تایتل‌ها

●اصلاح تگ‌های هدینگ

●آنالیزکاربران سایت

●بهینه ‌سازی سایت

●آماده‌کردن گزارشکار از وضعیت سایت

●پیداکردن کلمات کلیدی

●بررسی رقیب‌ها

●غنی‌کردن محتوای سایت

●استفاده از لینک ‌سازی خارجی و لینک سازی داخلی

●تقویت محتواهای قدیمی

 

یک متخصص سئو باید تسلط کافی برروی زبان فارسی و نکات‌نگارشی داشته باشد اگرچه در زمینه زبان‌انگلیسی هم می‌توان سئوکاربود که کسانی که تمایل به سئوکاربودن در این زمینه را داشته باشند هم باید تسلط کافی کسب نمایند.

برای اینکه یک سئوکار حرفه‌ای بود ابتدا باید آموزش‌های لازم با روش‌هایی ازجمله :

 

●مطالعه و تحقیق در سایت‌های معتبر

●شرکت در کلاس‌های آموزش سئو

●شرکت در وبینارهای مربوط به سئو

●کارآموزی و کار در شرکت‌های دیجیتال مارکتنیگ

●فعالیت فریلنسی

●یادگیری عملی سئو

●اخذمدرک و گواهینامه معتبر

 



:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

امروزه طراحی وب وسایت طرفداران زیادی دارد و بیشتر افراد درحال یادگیری آن هستند چراکه آینده‌ای عالی دارد. در این میان هم بسیاری از کسب‌وکارها به فکر ایجاد سایت برای فروش بیشتر محصولات خود هستند.اگرچه این‌کار نیازمند آموزش‌های عالی است اما شرکت‌هایی وجود دارد که با پرداخت‎‌‌هزینه بهترین سایت را برای آن‌ها طراحی می‌کنند.

از مهم‌ترین عوامل اینکه یک سایت چگونه به درجه‌ای عالی می‎رسد این است که بهینه‌سازی یا سئو شود.

خدمات سئو درواقع از راهکارهایی است که باعث بهینه‌سازی سایت می‌شود و سایت را در رتبه‌های بالای موتورجستجو قرار می‌دهد. انجام بهینه‌سازی یا سئو نیازمند تکنیک‌هایی است ازجمله:

●پایبندبودن به الگوریتم‌های جدید گوگل

بک ‌لینک گذاری

●بروزرسانی محتواها

●انتخاب هاست

●سازگاری با گوشی‌های موبایل

 

علاوه بر این تکنیک‌ها نبایدهایی هم وجود دارد که باید از انجام‌دادن آن‌ها پرهیز کرد چون در غیراین صورت سایت در موتورجستجو دچار جریمه و افت‌کلی و حتی حذف آن می‌شود.

برای یادگیری سئو راهکارهای زیادی وجود دارد اینکه از طریق شبکه‌های اجتماعی آن را رایگان یادگرفت و یا در آموزشگاه‌ها و شرکت‌هایی با تیم‌قوی پروسه یادگیری را انجام داد که در نظر داشته‌باشید آموزش نیازمند وقت زیادی است و نباید عجله داشته‌باشید.

موارد مورد آموزش برای یادگیری سئو شامل موارد زیر است:

 

تولیدمحتوای خاص:

برای یادگیری سئو حتما باید محتوای درست و ایده‌آلی تولید کرد که این محتوا با موضوع اصلی ارتباط مستقیم داشته‌باشد.

 

بک‌لینک گذاری:

در سئو برای ایجاد ترافیک بیشتر باید تبلیغ انجام داد و بک‌لینک گذاری از این تبلیغات است.

 

تحلیل سرعت وب‌سایت:

بررسی سرعت سایت در سئو بسیار مهم است و مواردی که باعث کاهش سرعت آن شود رفع می‌شود.

 

اشتراک‌گذاری فضای‌مجازی:

برای تعداد بازدید بیشتر ازسوی مخاطبان حتما باید مطالب وب‌سایت را در یکی از شبکه‌های اجتماعی که تعداد کاربران زیادی دارد به اشتراک گذاشت که بازدید وب‌سایت بالا برود و در رتبه‌های بالای موتورجستجو قرارگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

 سئو خارجی و تکنیک‌های برتر Off-page SEO در سال 2023

 

سئو خارجی یکی از فاکتورهای مهم برای بیشتر دیده شدن وب‌سایت شما است. یعنی عملا بدون لینک‌سازی خارجی و Off-page SEO نمی‌توانیم برای کسب امتیاز رتبه برتری گوگل با دیگران رقابت کنیم. اگر لینک‌سازی را در حد استاندارد و عالی انجام دهید، قطعا ترافیک باکیفیت زیادی را از گوگل و دیگر موتورهای جستجو بدست می‌آورید.

دسته‌بندی اصلی سئو

اساسا سئو به سه بخش، داخلی، خارجی و تکنیکال تقسیم می‌شود. سئوی داخلی وب‌سایت شما را برای موتورهای جستجو کاربر پسند می‌کند. اما سئو خارجی موقعیت وب‌سایت شما را در SERP بهبود می‌بخشد.
تقریبا 90 درصد وبلاگ‌نویسان روی سئو داخلی تمرکز دارند و Off-page SEO را نادیده می‌گیرند. همین موضوع باعث شده تا تعداد زیادی از ادمین‌های سایت به دنبال راهی برای افزایش ترافیک موتور جستجو باشند. اگر شما هم هزینه و زمان زیادی را برای اثبات ارزش واقعی صفحه خود به گوگل کرده‌اید و نتیجه نگرفتید، بهتر است فعالیت‌های خودتان روی بهینه‌سازی خارجی را بازبینی کنید. ما در این بخش در مورد تکنیک‌ها و روش‌های به کارگیری سئو خارجی صحبت می‌کنیم.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی مجموعه‌ای از عملکردهای حساب شده و خارج از صفحه است که باعث می‌شوند موقعیت وب‌سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود پیدا کند. این بخش از SEO ارزش صفحه شما را از نظر اعتبار و تائید وب‌سایت‌های دیگر به گوگل نشان می‌دهد.

” لینک‌ها و تعاملات، ارزهای جدید فضای وب هستند.”

عوامل تاثیرگذار در سئو خارجی

اکثر مردم تصور می‌کنند که SEO خارجی فقط بحث لینک‌سازی خارجی است. اما در دنیای امروز و با تغییر الگوریتم‌های گوگل، این نوع از سئو ترکیبی از عوامل مختلف است. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • متریک‌های سوشال مدیا ( لایک‌های فیس بوک، پین‌های پینترست، تعاملات توئیتر و …)
  • تعاملات کاربران (نظرات)
  • سوشال بوک مارکینگ

تکنیک‌های حیاتی برای داشتن SEO خارجی

 

بک لینک‌های معتبر دریافت کنید

همه بخش‌های SEO خارجی وابسته به بک‌لینک‌ها است. بدون بک‌لینک، قرار گرفتن در صفحه اول سرچ گوگل غیرممکن است. 99 درصد سایت‌هایی که در صفحه‌ی اول سرچ گوگل نمایش داده می‌شوند، حداقل یک بک‌لینک دارند.
بک‌لینک‌ها به دو گروه dofollow و nofollow تقسیم می‌شوند. خواننده‌ی وب هیچ‌وقت تفاوت بین این دو را متوجه نمی‌شود. تنها تفاوت آن‌ها در کد منبع است. یک برچسب خاص در کد منبع وجود دارد که تعیین می‌کند گوگل و سایر موتورهای جستجو چطور بک‌لینک را مشاهده می‌کنند.
• بک‌لینک‌های dofollow تمام ارزش یک لینک را از منبع به مقصد مننقل میکند و رایج‌ترین و با ارزش‌ترین نوع بک‌لینک هستند. اگر شما بتوانید از سایت های معتبر بک لینک dofollow دریافت کنید اعتبار زیادی به سایت خود منتقل میکنید.
• بک‌لینک‌های nofollow یک نوع دیگر هستند که بصورت غیر مستقیم تاثیر گذار خواهد بود و اعتباری رو انتقال نمیدهد. در واقع این بک‌لینک‌ها به گوگل می‌گویند که (( لینک‌های این صفحه را دنبال نکنید)) یا (( این لینک خاص را دنبال نکنید)). گوگل در اغلب موارد آن‌ها را نادیده می‌گیرد.
ما باید برای طبیعی بودن لینک سازی خارجی از هر دو لینک های nofollow و dofollow داشته باشیم تا نتیجه موثرتری را برای سایت خودمان رقم بزنیم.

بک‌لینک‌ها مهم‌ترین عامل رشد صفحه شما در سئو خارجی هستند و به آن اعتبار می‌بخشند. اگر وب‌سایت شما حداقل یک بک‌لینک داشته باشد، گوگل نسبت به آن اعتماد بیشتری کسب می‌کند. این اعتماد باعث می‌شود، زمانی که به دنبال یک محتوای جدید می‌گردد، صفحات جدید شما را ایندکس کند و در دسترس کاربران قرار دهد. وقتی افراد در مورد یک موضوع مشابه سرچ می‌کنند نیز گوگل از الگوریتم خود استفاده و رتبه‌ی سایت شما را مشخص می‌کند.
اصطلاحا به این فاکتورها و الگوریتم‌ها، فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل Google ranking factors in SEO می‌گوییم. بعدا به طور مفصل در مورد این فاکتورها توضیح خواهیم داد.


مقاله مرتبط : سئو چیست 


 



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 226 صفحه بعد