نوشته شده توسط : نت ویر

همان طور که می دانید، ارتودنسی انواع متفاوتی دارد که هر فرد باید متناسب با دندان ها و میزان مشکل یکی را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید... ترمیم و زیبایی دندان

انواع ارتودنسی

  • ارتودنسی ثابت
  • ارتودنسی لینگوال یا زبانی
  • ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی کاموفلاژ

 آیا بریس های کوتاه مدت برای همه مناسبند؟

باید توجه کرد که همه افراد نمی توانند از بریس های کوتاه مدت استفاده کنند. این بریس ها تنها برای کسانی که مشکلات و ناهنجاری های دندانی خفیف دارند کاربرد دارد. گاهی اوقات درمان با ارتودنسی خفیف و کوتاه مدت با درمان های ترمیمی هم تلفیق می شوند. مثلا ممکن است به باندینگ و یا روکش نیاز باشد. با همه این ها بهتر است بدانید که استفاده از بریس های معمولی که مدت زمان متداول خود را برای درمان طی می کنند بهتر است. بریس های معمولی طی مدت دو سال این فرصت را به دندان های شما می دهند تا آرام آرام حرکت کنند و آسیبی نبینند.

آیا پس از ارتودنسی خفیف و کوتاه مدت هم باید از ریتینر استفاده کرد؟

بله؛ بهتر است بدانید که شما از هر نوع ارتودنسی که استفاده کنید، حتی ارتودنسی متحرک، باز هم باید پس از اتمام دوره درمان و برداشتن بریس ها از ریتینر استفاده کنید.

شاید با خود فکر کنید که پلاک های ارتودنسی متحرک همانند ریتینر هستند. اما این دو فقط در ظاهر ممکن است شبیه باشند، در صورتی که کار متفاوتی انجام می دهند. ارتودنسی های متحرک، دندان ها را از جای فعلی خود حرکت می دهند و به جای جدید می برند، اما ریتینر ها دندان ها را در جای جدید خود ثابت نگه می دارند.

بیشتر بخوانید... ایمپلنت دندان

در ارتودنسی خفیف بریس ها چه مدت روی دندان ها قرار می گیرند؟     

عوامل زیادی هستند که بر مقدار زمان استفاده از بریس ها تاثیر دارند. عواملی مثل تراکم استخوان ها، شدت ناهماهنگی دندان ها و شدت مشکلات فکی و همین طور سن بیمار بر مدت زمان درمان اثر گذار است. اما بهتر است بدانید که پس گذشت یک ماه تا یک ماه و نیم، کم کم تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

بیشتر یخوانید... لمینت دندان

 چگونه از دندان ها درطول ارتودنسی خفیف مراقبت کنیم؟

  • تا جایی که امکان دارد از غذاهای شیرین کمتر استفاده کنید.
  • از خوردن مواد غذایی و سبزیجات سفت خودداری کنید.
  • از خوردن مواد غذایی چسبناک دوری کنید.
  • بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید.
  • پس از دوران درمان از ریتینر استفاده کنید.


:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی کامل چیست و مناسب چه کسانی است؟  ارتودنسیکامل متداول ترین نوع درمانی است که بیماران دریافت می کنند و مشکلات بایت را از ابتدا تا انتها در یک مرحله به طور کامل اصلاح می کند. این برای بزرگسالان جوان و کودکانی که تمام یا تقریبا تمام دندان های شیری خود را از دست داده اند، مناسب است. به طور کلی، این شامل استفاده از بریس در دندان های بالا یا پایین برای جابه جایی یا اصلاح مشکلات بایت است.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت

درمان های ارتودنسی چگونه کار می کنند؟

هدف از درمان ارتودنسی، تراز كردن دندان های شما است. این لبخند نه تنها یک مزیت زیبایی دارد؛ بلکه یک مزیت عملکردی دندان های مرتب نیز هست. دندان ها با استفاده از وسایل ارتودنسی که می توانند ثابت شوند، مانند بریس یا متحرک، مانند آنهایی که در Invisalign TM  استفاده می شوند، تراز می شوند. ما از این وسایل استفاده می کنیم که برای مدت زمان لازم فشار کمی بر روی دندان ها وارد کنیم تا به تدریج در یک تراز شدن مناسب دندان قرار بگیریم. مدت زمان این درمان ها بسته به شرایط خاص افراد متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید...

 چه کسانی می توانند از ارتودنسی بهره مند شوند؟

چندی پیش، درمان های ارتودنسی بیشتر روی کودکان و نوجوانان انجام می شد. با این حال، فن آوری در چند سال گذشته به سرعت تکامل یافته است. درمان ها به صورت فزاینده ای محتاط شده اند؛ اگر عملا نامرئی نباشند، مانند Invisalign TM  . بنابراین، بسیاری از بزرگسالان اکنون ترجیح می دهند، این روش های درمانی را برای مرتب سازی دندان ها و گرفتن لبخند درخشان مورد نظر انجام دهند.

درمان ارتودنسی چه مدت است؟

به طور کلی، طول دوره درمان ارتودنسی از کمتر از یک سال تا سه سال است؛ اما مدت آن به طور متوسط ​​دو تا دو و نیم سال است. زمان واقعی درمان به شدت مشکل گزش اصلی، رشد فک و صورت، میزان حرکت ممکن و همکاری بیمار با متخصص ارتودنسی بستگی دارد. لازم به یادآوری است که برخی از افراد به راحتی نسبت به دیگران به درمان پاسخ می دهند. در ارتودنسی با استفاده از مواد با کیفیت بالا و جدیدترین تکنیک های ارتودنسی، پیشرفت در انتصاب هر بیمار را به حداکثر می رسانند تا درمان شما را تا حد ممکن کارآمد سازد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سیستم امنیتی هوشمند خانه جمعی از ابزار یا روش هایی است که با یکدیگر در ارتباط اند و به وسیله ی آن ها می توان از اموال و اعضای خانواده محافظت کرد.

سیستم امنیتی خانه شامل چه ابزاری است و چگونه کار می کند؟

سیستم های امنیتی خانه هوشمند  بر روی مفهوم ساده ی تامین امنیت نقاط ورودی خانه از طریق سنسورهای متصل به یک پنل کنترل و یا دستگاه فرماندهی کار می کند. پنل کنترل بر روی یکی از در دسترس ترین نقاط خانه نصب می شود.

سنسورها معمولا بر روی درب های ورودی و پنجره هایی قرار می گیرند که سارقین به راحتی می توانند وارد حریم خانه شود.

سنسور درب و پنجره

سنسور درب و پنجره ی هوشمند از دو قطعه تشکیل شده است که یکی بر روی درب یا پنجره و دیگر بر روی چارچوب و در نزدیکی آن نصب می شود. زمانی که درب یا پنجره است، دو تکه ی سنسور به یکدیگر متصل شده و یک مدار امنیتی ایجاد می کنند.

پنل کنترل بر روی سنسور درب و پنجره هوشمند نظارت دارد و این سنسورها درمورد امنیت نقاط ورودی به آن گزارش داده و ارتباط برقرار می کنند. چنانچه در زمان های تعیین شده توسط شما، درب یا پنجره باز شود، جریان بین دو قطعه کاملا قطع شده و از طریق زنگ و چراغ هشدار و نیز ارسال پیام به پنل کنترل، ورود افراد غریبه به منزل را به ساکنین اطلاع می دهد.

سنسور حرکتی

سنسورهای حرکتی، یک منطقه ی نامرئی را در فضای مورد نظر ایجاد می کنند که با ورود سارقین به آنجا زنگ هشدار به صدا درمی آید.  سنسور حرکتی هوشمند معمولا در اتاق های نگهداری از اشیاء قیمتی یا فضاهای کمتر تردد خانه مورد استفاده قرار می گیرند.

قفل درب هوشمند

قفل درب هوشمند سپر سیستم امنیتی خانه است و فرد برای ورود به خانه ابتدا باید از آن عبور کند. این قفل، اجازه ی ورود به افراد ناشناس را نمی دهد و دارای حسگر اثر انگشت و کیبورد جهت وارد کردن پسورد است. قفل تنها برای کسانی باز می شود که شما اطلاعات مربوط به آن فرد را به قفل هوشمند داده اید. مانند سایر اجزای سیستم امنیتی هوشمند، قفل درب هوشمند قابلیت اتصال به Wi-Fi را نیز دارد و در صورتی که شخص ناشناسی قصد ورود به منزل را داشته باشد، با ارسال هشدار به پنل کنترل شما را از ماجرا مطلع می کند.



:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کیا از تیپ جدید Hi Limousine برای مینی‌ون کارنیوال ۲۰۲۱ رونمایی کرد که هم‌اکنون در بازار کره جنوبی عرضه می‌شود؛ این مینی‌ون از برخی تغییرات در بیرون و تزئینات داخلی لوکس بهره می‌برد. با فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارتس همراه باشید.

کیا امسال مینی‌ون پرچم‌دار خود را با تغییر کاملی همراه کرده که نتیجه، آن ون متوسطی با سبک بدنه شاسی‌بلند است. کیا کارنیوال که در آمریکا با نام کیا سه‌دوناشناخته می‌شود، علاوه بر طراحی بیرونی برجسته، از فضای داخلی بی‌نظیری بهره می‌برد. 

کار خودروساز کره‌ای با دادن پس‌زمینه‌ی جدید به کارنیوال در داخل کابین به پایان نمی‌رسد. کارنیوال جدید در کشور سازنده، تیپ Hi Limousine را دریافت می‌کند که این مینی‌ون بالارده را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد.

در بیرون خودرو، تغییرات نسبت به نسخه معمولی کیا کارنیوال واضح است؛ این تغییرات با سقف بالاتر به‌ همراه چراغ ترمز کمکی شروع می‌شود. رکاب‌های جدیدی به کناره کارنیوال اضافه می‌شوند تا ورود و خروج سرنشینان آسان باشد؛ درحالی‌که برای مشخص کردن این تیپ نسبت به نسخه‌های معمولی، نشان‌های Hi Limousine روی بدنه به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید... قطعات کیا

در داخل کابین، تیپ Hi Limousine کارنیوال هفت صندلی دارد و در ردیف دوم دو صندلی کاپیتانی قرار گرفته است. مهندسان کیا می‌گویند کابین بسیار سفارشی طراح شده است؛ اما امکانات استاندارد شامل مانیتور بزرگ ۲۱/۵ اینچی برای سیستم سرگرمی داخلی می‌شود. کابین از فضای زیاد بالای سر سرنشینان، دستگاه تصفیه هوای داخلی و تعداد زیادی چراغ مطالعه LED بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید... روغن گیربکس هیوندای و کیا

از همه مهم‌تر، تیپ Hi Limousine دقیقاً مانند خودروهای لیموزین متداول، دارای پرده‌های چین‌دار سفارشی برای حفظ حریم خصوصی سرنشینان است. این پرده‌ها به‌نوعی خصوصیتی قدیمی برای یک وسیله نقلیه با ظاهری مدرن به شمار می‌روند؛ اما به ‌نظر می‌رسد در بهبود فضای داخل کابین به اندازه سایر آپشن‌های مدرن موفق بوده‌اند.

سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده که در این مینی‌ون استفاده شده‌اند، شامل دستیار حفظ خط حرکت، دستیار تشخیص نقاط کور دید راننده و پیشگیری از برخورد با خودرو و دوچرخه‌سوار در جلو و سیستم تشخیص عابر پیاده می‌شود. این امکانات همچنین با سیستم رانندگی نیمه خودران سطح ۲ و دستیار خروج ایمن همراه است. دستیار خروج ایمن در صورت شناسایی خودروی نزدیک‌شونده، از باز شدن درها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید... راهنمای تشخیص اصالت قطعات خودرو



:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

 بلیچینگ دندان از جمله حرفه‌ای‌ترین خدمات درمان دندان پزشکی است که به کمک آن لکه‌های غیرطبیعی که بر سطح دندان قرار گرفته  از بین می‌روند. این روش درمانی می‌تواند بیشتر لکه‌ها و رنگ‌های تشکیل شده را روی دندان‌های طبیعی پاک کند؛ اما نکته‌ای که قابل توجه است، این است که روکش و ایمپلنت‌های دندان با استفاده از این روش سفید نمی‌شود. پروسه درمانی بلیچینگ دندان منطبق با روش‌های علمی و عملی است.

روش‌های سفید کردن دندان و هزینه‌های بلیچینگ دندان

ماده اصلی بلیچینگ دندان اکسید هیدروژن است که موجب اکسید شدن رنگ دانه‌های رسوب کرده شده و آن‌ها را از بین می‌برد. با گذشت زمان این ماده به قسمت‌های پایین مینا نفوذ کرده و رنگ آن‌ها را روشن‌تر می‌کند و موجب سفید شدن دندان می‌شود. روش اصلی برای سفید کردن دندان با بلیچینگ است که هر کدام هزینه‌های متفاوتی را برای بیمار در پی خواهد داشت. بلیچینگ در خانه، که در این شیوه بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی شما در یک جلسه دندان‌های فک بالا و پایین را قالب گیری می‌کند و در جلسه بعد یک جفت‌تری شفاف به شما می‌دهد که به اندازه مورد نیاز روی دندان‌های شما قرار گیرد. تا لکه‌های دندان از بین برود؛ شما می‌توانید این ماده را در خانه روی دندان‌های خود قرار‌دهید تا به مرور زمان لکه‌ها  از بین بروند.

بیشتر بخوانید ... روکش های تمام سرامیک

مزایا و عوارض بلیچینگ دندان

برای سفید کردن دندان‌ها که عموما به آن‌ها بلیچینگ گفته می‌شود، از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که این مواد همان طور که بیان شد از اکسید هیدروژن تشکیل شده است که باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود. مواد بلیچینگ به داخل ساختار کریستالی مینا نفوذ می‌کند و رنگ دندان‌های در بین هرم‌های مینایی را اکسید می‌کند. با تغییر زمان نفوذ مواد اکسید کننده بلیچینگ به داخل عاج دندان که در لایه زیرین واقع شده است، نیز صورت می‌گیرد و رنگ آن روشن‌تر است و مواد مورد استفاده در انواع مختلف بلیچینگ متفاوت است که از غلظت متفاوتی برخوردار است. در شیوه‌هایی که نیاز به سفید شدن فوری دندان‌ها است از شیوه مطبی استفاده می‌شود، ولی هر دو شیوه استاندارد است.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چهره ی زیبا و لبخند زیبا از دیرباز جز گزینه های اصلی برای بالا بودن اعتمادبنفس افراد بوده است، اما همیشه در بین درصد زیادی از افراد ناهنجاری هایی در فک و علی الخصوص دندان ها دیده شده است، که مختص به رنج سنی مشخصی نیست. یکی از این ناهنجاری ها دندان کج است؛ به همین دلیل ارتودنسی دندان کج در دوره های مختلف ممکن است دغدغه ی هر فردی باشد. دانستن اطلاعاتی در این باره، به منظور بهترین انتخاب برای هر فرد امری ضروری است. با بهترین متخصص ارتودنسی دندان در تهران همراه باشید.

درمان دندان های کج

ممکن است تمام دندان های فرد کج باشند، یا کجی برای یک دندان باشد، در هر حال ارتودنسی دندان کج می تواند راه حل مناسبی برای افراد باشد. اولین اقدام مراجعه به مشاوره مطمعن جهت راهنمایی برای بهترین انتخاب شما است.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت

مزیت درمان دندان کج

علاوه بر تاثیر دندان کج برای زیبایی لبخند و چهره، عمده آسیبی که به دنبال دارد، پوسیدگی دندان و خراب شدن دندان ها است؛ چرا که دندان های کج مانع از درست مسواک زدن و یا نخ دندان کشیدن می شود، در نتیجه غذا در لابه لای دندان ها باقی می ماند و به خراب شدن دندان ها سرعت می بخشد؛ در نتیجه ارتودنسی دندان کج باعث می شود که تمیز کردن دندان ها برای فرد راحت شود و علاوه بر لبخند زیبا دندان های سالم هم داشته باشیم.

آیا ارتودنسی درمان کج فقط یرای بزرگ سالان است؟

بزرگ سالان یه خاطر موقعیت های اجتماعیشان بیشتر از کودکان به ارتودنسی دندان کج اهمیت می دهند، اما با این وجود در بین کودکان هم دیده می شود، چون شلوغی دندان باعث آسیب به دستگاه گوارش و همچنین مشکلات تنفسی می شود، پس یهتر است والدین از کودکی فرزندانشان، برای حل کردن این مسئله به پزشک مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی

آیا ارتودنسی تنها راه حل درمان دندان کج است؟

قطعا ارتودنسی دندان کج، تنها راه برای درمان این ناهنجاری نیست، اما بسته به نظر پزشک معالج یکی از پرطرفدار ترین درمان ها محسوب می شود، قابل توجه است که ارتودنسی انواع مختلفی دارد و برای همه ناهنجاری های دندان ها، از یک روش استفاده نمی شود.

مشکلاتی که به علت کجی دندان ظاهر می شود 

  • مشکلات گوارشی
  • مشکلات تنفسی
  • عدم زیبایی لبخند
  • پوسیدگی دندان 


:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دندانپزشکی ، یکی از شاخه های علوم پزشکی است. هدف علم دندانپزشکی ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های مربوط به دهان، دندان و لثه است. امروزه دندانپزشکان  علاوه بر این­که مشکلات و ناهنجاری های دندان را درمان می کنند، توجه ویژه ای نیز به زیبایی و ظاهر دندان ها و لثه دارند و به رفع مشکلات مرتبط با زیبایی و ترمیم وضعیت دهان و دندان ها می پردازند.

ابتدا دندانپزشکان باید یک دوره عمومی دندانپزشکی ، شامل دو سال علوم پایه و چهار سال دوره بالینی و کلینیکی را بگذرانند. پس از گرفتن مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی ، دندانپزشکان می توانند در دوره های تخصصی شرکت کرده و مهارت­های خاصی را در زمینه درمان و زیبایی دندان ها بیاموزند. با بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی همراه باشید.

یک دندانپزشک عمومی می تواند چه درمان هایی را انجام دهد؟

  • معاینه، تشخیص و درمان پوسیدگی های دندان
  • معاینه، تشخیص و درمان بیماری ها و ناهنجاری های مربوط به لثه
  • کمک به درمان و برطرف کردن نواقص مربوط به روابط فکی بیماران از طریق انجام درمان ها و اعمال ارتوپدیک ابتدایی
  • انجام درمان های مربوط به دندان های شیری
  • جایگزین کردن دندان های از دست رفته و افتاده از طریق انجام درمان های پروتز
  • انجام عمل های ساده جراحی پیرامون مشکلات دهان و دندان ها

تخصص های موجود در رشته دندانپزشکی کدامند؟

  • متخصص ترمیمی
  • متخصص روت کانال
  • متخصص لثه یا پریو
  • متخصص پروتزهای دندانی
  • متخصص جراحی های فک و صورت
  • متخصص تشخیص بیماری ها و ناهنجاری ها
  • متخصص پاتولوژی دندانپزشکی
  • متخصص دندانپزشکی اطفال
  • متخصص انجام ارتودنسی
  • متخصص رادیولوژی

طول دوره تخصص چقدر است؟

دندانپزشک پس از گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی، انجام دادن دوره طرح، شرکت در آزمون تخصص، کسب نمره لازم و قبولی در یکی از ده رشته تخصص دندانپزشکی، به عنوان دانشجوی تخصص مشغول به تحصیل می شود. طول دوره تحصیل در رشته تخصص، به رشته تحصیلی بستگی داشته و بین سه تا پنج سال است. دندانپزشک در این دوره، مهارت ها و توانایی­ های لازم در حوزه کاری مربوط به نوع تخصص خود را کسب می کند و پس از آن در یک حوزه کاری خاص، مشغول به فعالیت می شود.  

دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی، چه کارهایی را شامل می شود؟



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بی شک همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند اما در میان خانم ها مراقبت و زیبایی پوست از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این مطلب با چند روش برای مراقبت و زیبایی پوست و صورت در خدمت شما هستیم. با بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید.

1. ریسک استفاده از روش های خانگی برای مراقبت از پوست

روش  های مراقبت از پوست در سراسر اینترنت وجود دارند که مدعی هستند پوست شما را به صورت معجزه آسایی بهبود می دهند. البته بیشتر متخصصین پوست در مورد صحت این ادعاها مشکوک هستند. 

2. استفاده از گندم و جو به عنوان شوینده پوست

اگر رتینوئیدهای مضر در محصولات زد چروک ، پوست شما را حساس کرده است، شوینده خود را با یک ماسک ترکیب پوره جو و عسل عوض کنید. محتویات زد برافروختگی پوره جو و عسل ، خواص ضد عفونی نیز دارند. 

3. ماسک شکر برای شفاف کردن پوست

ماسک لایه بردار شکر و حمام آب گرم یک مکمل بسیار خوب برای زیبایی پوست های شما است . ماسک شکر برای لایه برداری پوست و برداشتن پوست های مرده از سطح آن و داشتن پوستی شفاف مناسب است.

4. چای سبز برای بهبود التهاب پوست

چای سبز به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و آب گل رز خاصیت ضد برافروختگی دارد.

5. شیر برای پوست ورم کرده

شیر کم چرب یه روش قدیمی برای پوست های ورم کرده است. مقداری گاز استریل و یا یک پارچه را درون شیر خیس کرده و آنرا مچاله نمایید و بر روی محل درد بگذارید.

6. روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده پوست

یکبار هم که شده از روغن نارگیل استفاده کنید تا به خاصیت فوق العاده آن پی ببرید . روغن نارگیل، نرم کننده و ضد ورم پوست است.

7. سفیده تخم مرغ و برطرف کردن جای لک و جوش

سفیده تخم مرغ و ماست ترکیب بسیار موثری برای پاک کردن لک و جای جوش صورت هستند.

8. ماست برای پوست های خشک

با ترکیب شیر و ماست و مقداری عسل می توانید ماسکی تهیه کنید تا از خشکی پوست شما تا حد زیادی جلوگیری کند.

9. سرکه برای رفع برافروختگی انگشتان

همانطور که سرکه به عنوان یک ضدعفونی کننده استفاده می شود.

10. چای کیسه ای و رفع خارش چشم ها

رنگ داخل چای می تواند درد را در نقاط دیگر پوست روی بدن تسکین دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از دوره های آموزش آرایشگری پولساز الماس نشان (آموزش پوست، آموزش ناخن، آموزش تاتو و...) به سایت ما مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لمینت دندان پوسته ای نازک است که با توجه به رنگ دندان افراد برای بهبود شکل ظاهری بیمار و برای ترمیم و زیبایی دندان جلو وی طراحی می شود. این پوسته ها به قسمت جلویی دندان ها متصل می شوند و رنگ، فرم و طول آنها را تغییر می دهند. قیمت لمینت دندان به روز برای افراد مختلف متفاوت بوده و بستگی به تعداد دندان هایی دارد که فرد می خواند لمینت کند.

بیشتر بخوانید... سلامت و زیبایی دندان

قیمت لمینت دندان به روز به موارد زیر بستگی دارد:

  • جنس لمینت

قیمت لمینت در درجه اول به جنس لمینتی که فرد می خواهد به عنوان روکش برای دندان های خود استفاده کند بستگی دارد. هر چه لمینت جنس بهتری داشته و بادوام تر باشد، قطعا هزینه بیشتری برای فرد خواهد داشت.

  • تخصص دندانپزشک

همچنین بستگی به این دارد که فرد برای لمینت نزد دندانپزشک برود یا متخصص. طبیعی است که مراجعه به متخصص هزینه بیشتری برای فرد خواهد داشت، اما از این بابت که کیفیت کارش بهتر خواهد شد نگرانی ای نخواهد داشت.

  • منطقه جغرافیایی

حتی منظقه جفرافیایی که دندانپزشکی که فرد انتخاب می کند نیز می تواند در قیمت لمینت دندان به روز تاثیر داشته باشد. بدیهی است که این قمیت در بالا و پایین شهر و همچنین تهران و شهرستان متفاوت خواهد بود.

  • ارتودنسی قبل از لمینت

گاهی ممکن مشکل دندان های بیمار به قدری شدید باشد که دندانپزشک تشخیص دهد که فرد باید قبل از انجام لمینت، برای درمان ارتودنسی اقدام کند و پس از اینکه دندان های وی به اندازه کافی صاف شدند، درجای درست قرار گرفتند و مشکل فک حل شد، برای انجام لمینت اقدام کنند.

لمینت پرسلن

ورقه پرسلن ساخته شده از لایه های مختلف چینی نازک که از طریق دندان ها و لایه چسبنده قابل تغییر است. بر خلاف تصور عموم، برای ساخت لمینت پرسلن، دیگر نیازی به تراشیدن دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک، فقط چند تراش کوچک برای تعبیه ورقه ها صورت می گیرد که هیچ ضرری برای مینای دندان ندارد. علاوه بر عنصر زیبایی، اتصال صحیح و محکم لمینت به دندان ها بسیار مهم است. دندانپزشک پس از نصب، از رزین هایی که برای روشن شدن لمینت هستند، استفاده می کند. روکش لمینت پرسلن (PLV) عامه پسند شده است. لکه های روی دندان که به سفید کننده شیمیایی پاسخ نمی دهند، با استفاده از PLV اصلاح می شوند.

 بیشتر بخوانید... ونیر کامپوزیت



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شاید تصور کنید که ارتودنسی دندان، تنها به درمان و اصلاح مشکلات مربوط به دندان ها می‌پردازد؛ در حالی که برای پیشگیری و درمان بسیاری از ناهنجاری های فکی، می‌توان از روش ها و ابزار ارتودنسی بهره گرفت. بعضی از افراد به صورت مادرزادی، مشکلاتی در فک خود دارند. از شایع ترین این مشکلات، می‌توان به جلو بودن یا عقب بودن فک پایین اشاره کرد. این موضوع بر ظاهر افراد و همچنین ارتباط دندان ها با هم، اثر منفی می‌گذارد و مشکلاتی برای بیمار به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید... دانستنی های ارتودنسی دندان

بهترین سن برای درمان عقب بودن فک پایین

متخصص های ارتودنسی همواره توصیه می‌کنند برای بررسی ها و معاینات مربوط به مشکلات فک و دندان ها، بهترین سن قبل از رسیدن به سن بلوغ و در دوران کودکی و نوجوانی است. اگر کودکی در سنین پایین که هنوز رشد فکی او کامل نشده است، مورد معاینه قرار بگیرد و مشکلات او شناسایی شود، بدون نیاز به درمان های سخت یا پیچیده ای، مانند جراحی فک و تنها به کمک بعضی از دستگاه های ارتودنسی، می‌توان از پیشرفت ناهنجاری جلوگیری کرد و حجم مشکلات را در آینده به شدت کاهش داد.

این دستگاه ها، فک پایین را برای رشد بیشتر تحریک می‌کنند و سعی می‌کنند رابطه مناسب و ایده آلی را بین دو فک بیمار برقرار کنند؛ اما اگر فردی در سن بزرگسالی و بعد از سن بلوغ، برای اصلاح فک خود مراجعه کند،در کنار سایر روش ها، از درمان جراحی فک نیز برای او استفاده می‌کنند.

ارتودنسی عقب بودن فک پایین

اگر بیماری در سنین پایین و قبل از اینکه رشد فکی او کامل شود، به متخصص ارتودنسی مراجعه کند، متخصص ارتودنسی در بیشتر مواقع، برای اصلاح ناهنجاری عقب بودن فک پایین بیمار، از دستگاه های فانکشنال ارتودنسی استفاده می‌کند؛ در واقع متخصص، از توانایی رشدی فک بیمار، برای تصحیح مشکلات او و تحریک رشد فک پایین بهره می‌برد. این دستگاه های فانکشنال از دو پلاک ارتودنسی متحرک، برای فک بالا و پایین تشکیل شده است.

زمانی که این پلاک های ارتودنسی متحرک روی فک های بیمار قرار می‌گیرند، در هر بار بستن دهان، دو فک را در موقعیت ایده آل و نرمال خود قرار داده و فرد را وادار می‌کند که فک پایین خود را به سمت جلو هدایت کند. این اتفاق برای فک پایین آنقدر تکرار می‌شود که تبدیل به یک عادت برای فرد شده، و در نهایت رشد فک پایین بیشتر می‌شود و به اندازه نرمال و طبیعی خود می‌رسد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

متفاوت از دیگر محصولات هیوندای نسل جدید توسان با چراغ‌های مدرن تولید می‌شود که حالتی مخفی در جلوپنجره دارند. شرکت سازنده فناوری خود را برای روشنایی اصلی خودرو تولیدانبوه توضیح داده است.

بیشتر بخوانید... لوازم یدکی هیوندای

خلاقیت در طراحی چراغ جلو عاملی مهم در جذب مشتری خودروها محسوب می‌شود. برای مثال در سال‌های آغازین دهه‌ی ۱۹۷۰، حالت مخفی چراغ‌ها برای دوج چارجر و لینکلن کنتیننتال ایجاد محبوبیت کرد. همچنین، چراغ‌های کاملا مخفی داخل بدنه مشابه فراری دیتونا و پلی‌موث سوپربرد و نیسان ۱۸۰SX که هنگام لزوم بالا می‌آمدند (Pop-Up Headlights)، برای زمانی درحدود سی سال در خودروهای اسپرت سراسر جهان استفاده شدند.

در سال‌های انتهایی قرن بیستم، با تغییر قوانین ایمنی و بهبود شرایط آیرودینامیک خودروها، خلاقیت در چراغ‌های جلو، خصوصا برای شاسی‌بلندها، کاهش یافت. حالا با رسیدن به دهه‌ی سوم قرن بیست‌ویکم، حرارت پیشرانه‌ها و نیاز آن‌ها به هوای ورودی از سمت مقابل، بسیار کمتر از خودروهای قدیمی است. این مزیت به طراحان خودرو اجازه می‌دهد از جلوپنجره برای جاسازی چراغ یا ادوات زینتی استفاده کنند.

توسان ۲۰۲۱ با چراغ‌هایی الهام‌گرفته از مرسدس بنز EQC رونمایی شد؛ اما نوآوری‌هایی هم داشت. فناوری موجود در این بخش حالتی نیمه‌آینه‌ای دارد و لایه‌ای بسیار نازک از فلز روی شیشه بیرونی منبع نور نصب شده است که درخشندگی چراغ را در حالت روشن یا خاموش بهبود می‌دهد. به‌بیان‌ساده‌تر، در هر طرف سیستم روشنایی توسان فقط یک لامپ وجود دارد و مجموعه‌ای از LEDها استفاده نشده‌اند.

ساختار چراغ برای توسان ۲۰۲۱، بسیار پیچیده و متشکل از پنج قطعه متفاوت است که روی‌هم سوار می‌شوند. ترکیبی مشابه با چهار قطعه هم برای چراغ عقب وجود دارد:

  • بخش اول، لایه‌ای پلاستیکی است که لامپ اصلی را نگه می‌دارد؛
  • بخش دوم، پنج رفلکتور کریستالی برای تقویت نور است؛
  • بخش سوم، تلقی اضافی با حالتی شبیه عدسی به چراغ اضافه می‌کند؛
  • بخش چهارم، جایگاهی برای بخش پنجم خواهد بود که ادوات تزیینی را شامل می‌شود؛

ساخت منبع نور اصلی توسان ۲۰۲۱ به‌تنهایی، نه‌تنها پیچیده و پرهزینه است؛ بلکه تجهیزاتی اضافی نیاز دارد. تک LED داخل کاسه چراغ برای تأمین نور موردنیاز خودرو، قدرت زیادی مصرف می‌کند و گرمازا خواهد بود؛ به‌همین‌دلیل، حسگرهای ویژه مخصوص این قسمت پیش‌بینی شده است تا حرارت چراغ‌ها را اندازه‌گیری کند و در وضعیت اضطراری، قدرت نورافشانی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

شاید در ظاهر چراغ‌های پیچیده و چشم‌نواز توسان ۲۰۲۱ جالب باشند؛ اما هزینه‌ی تعمیر یا تعویض آن‌ها برای مدل‌های تصادفی پرهزینه خواهد بود. (خرید قطعات اصلی هیوندای)

 



:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

درمان های زیبایی محافظه کارانه یا کم تهاجمی دندانپزشکی روز به روز بین مردم محبوب تر می شوند. بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) یکی از این روش های درمانی هست که در موارد تغییر رنگ دندان ها کاربرد دارد. سفیدکردن دندان‌ها فقط به دنیای امروز محدود نمی‌شود.استفاده از هیدروژن پروکساید برای ازبین بردن لکه‌ها و سفیدکردن دندان‌ها به سال 1884 میلادی برمی‌گردد. تقاضا برای لبخندی سفید و جذاب از سال ها قبل وجود داشته و همچنان این درخواست ادامه دارد.
بنابراین برای برآوردن این خواسته افراد به سراغ یکی از روش‌های سفیدکردن دندان‌ها می‌روند. روش‌های درمانی زیادی برای سفیدکردن دندان یا بلیچینگ در منزل و یا داخل مطب وجود دارد. بلیچینگ تغییر رنگ های خارجی و داخلی دندان ها را از بین می‌برد و رنگ آن‌ها را سفید می‌سازد. با این روش می‌توان لکه‌های ناشی از غذاها و نوشیدنی ها، سن و همچنین تغییر رنگ های مربوط به برخی بیماری‌های دهانی و دندانی را برطرف نمود و سفیدی را به دندان‌ها بازگرداند.

امروزه بلیچینگ دندان با استفاده از ژلی صورت می‌گیرد که در ترکیب آن هیدروژن پروکساید وجود دارد و با استفاده از روش‌ها و ابزار‌های مختلف روی دندان‌ها اعمال می‌شود. یکی از پیشرفته‌ترین درمان‌ها برای بلیچینگ دندان، بلیچینگ دندان با لیزر (Diode) است.

بیشتر بخوانید... لمینت دندان

 بلیچینگ دندان با لیزر دیود چه مدت طول می‌کشد ؟

طی درمان، اشعه‌ی لیزر دیود با طول موج و شدت مشخص بر روی دندان‌ها اعمال می‌شود و با افزایش حرارت، ژل بلیچینگ تجزیه شده و فعالیتش تسریع می‌‌گردد.  طی پروسه ی درمان،‌ دندان‌ها دو الی سه درجه روشن‌تر می‌شوند. سپس شخص نیاز دارد تا طبق معاینه و نظر بهترین متخصص ترمیمی و زیبایییک تا دو جلسه‌ی دیگر مراجعه کند تا بعد از اعمال مجدد بلیچینگ با لیزر دیود، طی دو الی سه هفته دندان‌هایی کاملا سفید و زیبا داشته باشد.

 مزایای استفاده از بلیچینگ دندان با لیزر دیود چیست ؟

  • جلوگیری از کاهش سختی مینا
  • افزایش اثربخشی
  • کاهش حساسیت دندان ها
  • کوتاه شدن زمان درمان

 معایب و عوارض استفاده از لیزر برای بلیچینگ چیست ؟

در صورت کاربرد مواد استاندارد و روش صحیح، استفاده از لیزر جهت بلیچینگ هیچ عارضه ای دربرندارد. همچنین برای این روش عیب خاصی نمی توان متصور شد مگر اینکه این روش کمی گران تر از روش های عادی است و نیاز به تجهیزات بیشتر و تخصص و مهارت دندانپزشک دارد.

 بیشتر بخوانید...جراحی زیبایی لثه

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

تعرفه قیمت لمینت دندان یکی از اصلی ترین نگرانی های افرادی است که به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه و ترمیم زیبایی دندان ها انجام می دهند. پس از درمان دندان های پوسیده، امروزه لمینت دندان یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی دندان است. وجود لبخند های زیبا، باعث افزایش اعتماد به نفس و حس منحصر به فرد بودن به افراد می دهد. زیبایی دندان در ایجاد یک طرح لبخند زیبا بسیار موثر خواهد بود. در این میان قیمت لمینت دندان از موضوعات مورد توجه افرادی است که قصد انجام لمینت دندان دارند.

بیشتر بخوانید... ونیر دندان

لمینت دندان

لمینت دندان با استفاده از مواد اولیه که به رنگ سفید است، ایرادات و اشکالات مختلفی دندان ها و فواصل بین دندان ها را اصلاح می کند. معمولا لمینت های دندان همرنگ با دندان های بیمار است. لمینت دندان از روکشی بسیار نازک از جنس سرامیک و یا پرسلن تشکیل شده است که توسط متخصص زیبایی به دندان های بیمار چسبانده می شود و ظاهری زیبا به دندان های وی می دهد.

برای نصب لمینت دندان، مقداری دندان ها تراشیده می شود، تا به آسانی و به شکل صحیح به دندان ها بچسبد. برای چسباندن لمینت بر روی دندان ها از چسب های ویژه استفاده می شود.

نوع لمینت سرامیکی

جنس لمینت ها می تواند تاثیر بسزایی در افزایش و یا کاهش قیمت لمینت برای دندان بگذارد. با بالاتر رفتن کیفیت لمینت دندان، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

هزینه های لومینیزر

لومینیزر نوعی از لمینت دندان است که ضخامت بسیار کمی دارند و برای نصب نیاز به تراشیدن دندان ها ندارد، اما به دلیل ضخامت بسیار پایین آن، عموما برای لیمنت دندان از آن استفاده نمی‌شود؛ چرا که رنگ دندان های زیرین بر روی لمینت تاثیر می گذارد. میزان روشنایی لمینت لومینیرز از لمینت های سرامیکی بسیار کمتر است. همچنین هزینه لمینت لنز لومینیزر نیز نسبت به لمینت سرامیکی به دلیل عدم نیاز به تراشیدن دندان ها کمتر خواهد بود. اما اگر قصد زیبایی دندان های خود را دارید بهتر است از لمینت سرامیکی استفاده کنید که دارای درخشندگی و سفیدی بیشتری است.

تعرفه قیمت لمینت در سال جاری برای هر دندان

برای لمینت دندان نیز مانند سایر انواع خدمات دندانپزشکی نمی‌توان قیمت دقیقی را بیان کرد. در رابطه با هزینه لمینت دندان نیز این مورد صدق می کند. به همین جهت فقط تعرفه لمینت دندان به صورت حدودی به افرادی که هنوز برای لمینت دندان اقدام نکرده اند، بیان می می شود.

منبع: tajdentalclinic



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

استفاده از ارتودنسی دندان زودبازه باعث شده عده ای افراد به این باور برسند که ارتودنسی زودبازه می‌تواند جایگزین ارتودنس های قدیمی شود. در عوض تحمل براکت ها برای چندین ماه یا سال در دهان می تواند از طریق ارتودنسی سریع ظرف مدت کوتاهی به نتیجه مشابه دست پیدا کند. در ارتودنسی زودبازه استفاده از کامپوزیت دندان، روکش دندان، لمینت دندان برای برداشتن فاصله بین دندان ها، اصلاح دندان ها، همپوشانی دندان ها و نظم دهی به دندان ها استفاده می شود که شما بتوانید لبخندی زیبا داشته باشید. زمانی که دندان‌ها و دهان شما توسط متخصص ارتودنسی در تهران بررسی و معاینه نشود، نمی‌توان به طور حتما زمان و مدت ارتودنسی را برآورد کرد.

البته مسلم است ارتودنسی زودبازه در مقایسه با سایر انواع گوناگون زمان کمتری می برد. درمان ارتودنسی سریع در چندین جلسه به پایان می رسد و شما با خیال آسوده و داشتن لبخند جذاب با کلینیک دندانپزشکی خداحافظی خواهید کرد.

متقاضیان ایده‌آل ارتودنسی زودبازه

شرط لازم برای اثربخشی ارتودنسی زود بازه، نداشتن اختلالات فکی دندان و سلامت کامل بایت است. متخصص ارتودنسی در جلسه اول مشاوره، می بایست دندان های بیماران را چکاپ کند. چنانچه فرد مشکل داشته باشد، متخصص راهکارهای استفاده از دیگر روش های ارتودنسی را به شما معرفی خواهد کرد. در صورت سالم بودن بایت و دارا بودن شرایط زیر متقاضی ارتودنسی زودبازده قلمداد می شود.

  • راضی نبودن از لبخند
  • کج بودن دندان‌ها
  • وجود فاصله بین دندان ها
  • نامرتب بودن دندان ها
  • شلوغی و به هم فشرده بودن دندان ها

اگر شما تحت درمان با بریس ها یا دیگر روش‌های ارتودنسی هستید؛ اما هنوز هم لبخند خود را دوست ندارید با ارتودنسی زودبازه می توانید به رویاها و آرزوهای خود در زمینه داشتن لبخند زیبا دست یابید و بهتر است در شرایط خاص از ارتودنسی زود بازه استفاده شود.

چگونگی انجام ارتودنسی زودبازه

ارتودنسی زودبازه جایگزین بدون درد روش های قدیمی ارتودنسی است که دندان های زیبا و صاف و مرتب را تنها پس از چند جلسه تحویل شما می دهد. چند درمان ارتودنسی وجود دارد که از آن ها به عنوان ارتودنسی زودبازه یاد می‌شود. این روش ها عبارتند از:

  • لمینت دندان
  • درمان روکش دندان
  • کامپوزیت دندان در ارتودنسی زودبازه
  • روکش دندان

بیشتر بخوانید... ایمپلنت دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پوست درخشان، شاداب، یک رنگ و مخملی، آرزوی هر بانویی است اما این آرزو، دور از دسترس نیست. برای داشتن پوست درخشان استفاده از ماسک روشن کننده پوست صورت بسیار موثر است. اگر بتوانید از ماسک صورت طبیعی استفاده کنید برای سلامت پوست بهتر است و عوارضی نخواهد داشت. با چند آموزش آرایشگری  همراه باشید.

بیشتر بخوانید... آموزش شینیون مو

1. ماسک سفید کننده پوست صورت

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق گلسیرین مایع؛
  • 7 قاشق پودر بچه؛
  • 6 قاشق وازلین؛
  • نصف فنجان گلاب؛
  • نصف فنجان آب؛
  • یک قاشق نشاسته؛
  • 4 قاشق روغن بادام شیرین؛
  • 4 قاشق روغن کرچک.

نحوه استفاده از این ماست صورت:

گلیسیرین و پودر بچه را درون ظرفی بریزید. در ظرف دیگر، نشاسته، گلاب و آب را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. مخلوط را بخوبی بهم زنید تا یکدست شود. سپس این ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود.

در این حین، وازلین را با روغن بادام و روغن کرچک در آمیخته و بخوبی بهم بزنید. این مخلوط را با دیگر موارد در آمیزید و همه را بخوبی مخلوط کنید. بعد از آن معجون را درون یخچال بگذارید. پس از خنک شدن، معجون را به صورت و گردن بمالید.(آموزش پوست)

2. ماسک روشن و درخشان کننده پوست

مواد مورد نیاز ماسک:

  • یک تکه کوچک پنیر قرمز؛
  • یک عدد زرده تخم مرغ؛
  • یک عدد قاشق کوچک مخمر؛
  • یک قاشق کوچک عسل طبیبی؛
  • مقدار کافی آب گرم.

طرز تهیه ماسک:

پنیر قرمز را بر پوست مالیده و صبر کنید تا خشک شود. سپس با حرکات دایره وار انگشتان،پوست را ماساژ دهید. این روش باعث لایه برداری و پاکسازی پوست می شود. در همین حین، ماسک دوم را تهیه کنید. تخم مرغ، مخمر و عسل را با بکدیگر بیامیزید و این ماسک را برای مدت 30 دقیقه روی پوست نگاه دارید.

3. ماسک روشن کننده رنگ پوست

1. ماسک نشاسته و عسل:

یک قاشق نشاسته را با فنجان کوچکی از گلاب و یک قاشق عسل طبیعی مخلوط کنید. معجون را روی حرارت کم قرار دهید تا بصورت ژل در آید. پس از خنک شدن معجون، آن را به پوست مالیده و یک ساعت صبر کنید.

2. ماسک تخم مرغ و لیمو:

زرده یک تخم مرغ را با یک قاشق عسل و چند قطره لیمو مخلوط کنید. ماسک را روی پوست قرار دهید و حدود یک ساعت صبر کنید. توصیه می شود از این ماسک به هنگام صبح یا قبل از خواب استفاده کنید.

منبع: آموزشگاه آرایشگری الماس نشان almasneshansalon.com



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

برای نخستین بار، پرفروش‌ترین کراس‌اور هیوندای همراه پیشرانه پلاگین هیبرید تولید می‌شود. این نسخه از هیوندای توسان در حالت تمام برقی، شعاع حرکتی ۵۰ کیلومتر دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید لوازم یدکی هیوندای و کیا به سایت فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید.

توسان پلاگین هیبرید در آغاز فروش، خودرویی مخصوص بازار اروپا خواهد بود. این محصول دارای پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۷۷ اسب ‌بخار است که همراه موتور برقی ۹۰ اسب ‌بخار، مجموع قدرت ۲۶۱ اسب ‌بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند؛ چنین آماری برای یک کراس‌اور کوچک خانوادگی، راضی‌کننده به نظر می‌رسد.

جدیدترین مدل هیوندای توسان، مجهز به باتری لیتیوم-یون ۱۳٫۸ کیلووات ساعتی است که همراه شارژر ۷٫۲ کیلوواتی هیوندای عرضه می‌شود. هنوز اطلاعات دقیقی از زمان شارژ توسان پلاگین هیبرید منتشر نشده است؛ اما می‌توان احتمال داد ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها در مدتی حدود یک ساعت تکمیل شود.

مدل پایه‌ ی هیوندای توسان پلاگین هیبرید، دارای جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل هوشمند هیوندای HTRAC  خواهد بود که بر اساس نوع رانندگی و لغزندگی مسیر، حالت‌های مختلف تولید قدرت و گشتاور را تنظیم می‌کند. دریچه‌های ورودی هوا جلو بدنه، متناسب با درجه حرارت پیشرانه، سرعت خودرو و شرایط فنی، باز و بسته می‌شوند تا شرایط آیرودینامیک و مدیریت مصرف انرژی، بهینه باشد. خریدار می‌تواند سیستم تعلیق قابل تنظیم نیز برای توسان سفارش دهد تا نرمی یا سختی فنرها قابل تغییر شود.

فضای داخلی هیوندای توسان پلاگین هیبرید، تفاوتی با دیگر مدل‌های این کراس‌اور ندارد. حجم مفید صندوق، ۵۵۸ لیتر و در مقایسه با هیوندای توسان بنزینی، ۶۲ لیتر کمتر است. خواباندن صندلی‌های عقب، فضای بار را به ۱۷۹۹ لیتر می‌رساند.

هیوندای توسان پلاگین هیبرید، بهار ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. آستانه قیمت این خودرو، احتمالا ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در کلینیک دندانپزشکی، بلیچینگ دندان به دو صورت انجام می‌شود.

  • بلیچینگ دندان با استفاده از لیزر
  • سفید کردن دندان بدون استفاده از لیزر

این دو با یکدیگر تفاوت بسیاری ندارند و فقط با استفاده از لیزر و اشعه یو وی باعث سفید شدن دندان و بالا رفتن سرعت درمان می‌شود. در این شیوه با استفاده از مواد مخصوص از لثه‌ها حفاظت می‌کند، سپس مواد سفید کننده با غلظت بسیار بر روی دندان‌ها قرار داده می‌شودو ماده اثرگذار است و در بعضی از این مواد به صورت شیمیایی فعال می‌شود و بعضی دیگر با استفاده از حرارت و گرما فعال می‌گردد؛ که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. هزینه بلیچینگ دندان با این شیوه نسبت به روش بلیچینگ دندان در منزل تا حدودی متفاوت است.

بیشتر بخوانید... روکش های تمام سرامیک

حرفه‌ای‌ترین روش سفید کردن دندان‌ها در کلینیک

حرفه‌ای‌ترین روش بلیچینگ دندان‌ها به نام زوم بلیچینگ که در حال حاضر بهترین روش بلیچینگ دندان شناخته می‌شود، است؛ اما متاسفانه در ایران با توجه به تحریم‌ها امکان پیدا کردن مواد اولیه آن دشوار است و در مکان‌هایی محدوده با تعرفه‌های قیمتی بالا انجام می‌شود؛ که تأثیر بسزایی در کیفیت کار درمان دارد.

تفاوت بلیچینگ با دستگاه زوم با بلیچینگ با لیزر

دستگاه زوم نوعی لیزر است؛ که مواد ویژه خود را دارد و نیازی نیست که در دهان بیمار قرار بگیرد. بلکه ثابت بوده و فرکانس آن با گذشت زمان زیاد می‌شود و به تدریج کم می‌شود که دلیل این کم شدن حساسیت دندان‌ها است؛ اما مدت طول درمان هر کدام یکسان است و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

عوارض و مضرات بلیچینگ

بلیچینگ دندان به نسبت سایر خدمات دندانپزشکی عوارض بسیار کمی دارد. به طوری که تنها عارضه این درمان حساسیت دندان‌ها است؛ که از یک هفته تا یک ماه پس از درمان به طول می‌انجامد؛ که با استفاده از داروهای خاص که توسط دندانپزشک ترمیمی خوب تجویز می‌شود، می‌توان به کاهش این حساسیت کمک کرد.

نحوه سفید کردن بلیچینگ دندان

موادی که در بلیچینگ دندان استفاده می‌شود ترکیبی از هیدروژن پروکساید است؛ که از ترکیب آب اکسیژنه و مقداری فعال کننده‌ها که میزان متفاوتی دارد و در برندهای مختلف افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید ... طرح لبخند



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی در سنی که جراحی بینی انجام می شود هیچ تاثیری روی نتیجه جراحی بینی ندارد و بنابراین تقدم یا تاخری نسبت به جراحی بینی ندارد و بسته به ترجیح بیمار هر کدام می تواند زودتر انجام گیرد. حتی ارتودنسی همزمان با عمل بینی قابل انجام است و هیچ تداخلی با یکدیگر ندارند.

جراحی بینی و ارتودنسی به طور همزمان

با درمان ارتودنسی تغییراتی در موقعیت لب ها و فاصله بین لب و بینی و زاویه بینی و نیم رخ فرد، صورت می گیرد. در جراحی بینی، رابطه بین لب و فرم بینی از نکات مهمی است که جراح بینی به آن اهمیت بسیاری می دهد؛ بنابراین تغییرات حاصله از درمان ارتودنسی در نحوه جراحی بینی فرد و تصمیم نهایی جراح بسیار تاثیر گذار است.

اگر فردی ابتدا جراحی بینی انجام دهد و بعد از آن قصد درمان ارتودنسی را دارید، در این حالت، در زمان جابه جایی و تنظیمات براکت ها و حتی در هنگام انجام معاینات، احتمال وارد شدن فشار روی بینی و صورت فرد بسیار زیاد است. به همین دلیل بهتر است که فرد ابتدا جراحی زیبایی بینی انجام دهد و بعد از آن اقدام به درمان ارتودنسی کرد؛ زیرا هم موقعیت و فرم لب و فاصله بین بینی و لب مشخص می شود و از سوی دیگر بعد از جراحی برای فرد مشکلی به وجود نمی آید و فرد بدون نیاز به براکت های ارتودنسی می تواند جراحی بینی موفقی را کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک

رفع مشکلات اسکلتی

جراحی برای رفع مشکلات اسکلتی انجام می شود که بر توانایی گاز گرفتن، جویدن و گفتار تأثیر می گذارد. درمان ارتودنسی قبل و بعد از جراحی انجام می شود تا دندان های بالا و پایین به طور مناسب با هم روبرو شوند و فرد بتواند به طور موثرتری گاز بگیرد، جویده و صحبت کند. جراحی ممکن است برای کسی که فک بالا و پایین که دندان ها را نگه می دارد از وضعیت خارج کند، لازم است. در نتیجه، دندان های بالا و پایین متناسب نیستند و توانایی گاز گرفتن، جویدن یا گفتن را مختل می کند. متخصص ارتودنسی شما در کنار یکدیگر با یک جراح فک و صورت برای قرار دادن فک و دندان برای عملکرد مطلوب کار می کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آبسه دندان مجموعه ای از عفونت است که می‌تواند در داخل دندان ها، لثه‌ها یا استخوان فک که دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارد تشکیل شود. علت آن عفونت باکتریایی است، آبسه در انتهای دندان را آبسه اطراف دهان می‌نامند.و آبسه ای که در ناحیه لثه ایجاد شود را آبسه پریودنتال می‌نامند. با بهترین کلینیک دندانپزشکی در جنت آباد همراه باشید.

بیشتر بخوانید... دندانپزشکی بارداری

علائم آبسه دندان چیست؟

  • یک درد شدید و نبض دار در دندان یا لثه آسیب دیده که ممکن است به طور ناگهانی ایجاد شده و به تدریج بدتر شود.
  • دردی که در گوش، فک و گردن شما در همان طرف دندان یا لثه آسیب دیده احساس و منتشر می‌شود.
  • درد هنگام خوابیدن که حتی ممکن است از درد در طول روز بیشتر باشد، و  ممکن است خواب شما را مختل کند.
  • قرمزی قابل مشاهده در ناحیه صورت و تورم آن ناحیه از صورت.
  • دندان حساس شده و با هر ضربه کوچکی درد احساس می‌کنید، بی رنگ و یا شل دندان را می‌توان از علائم دیگر آن نامید.
  • لثه ها براق شده و اندکی هم قرمزی و تورم در آنان مشاهده می‌شود.
  • حساسیت به غذا و نوشیدنی گرم یا سرد و حس درد در هنگام ورود آنان به دهان.
  • ساطع شدن بوی بد از دهان و یا احساس طعم نامطبوع در دهان به طور معمول.

بیشتر بخوانید... ایمپلنت دندان

چه عواملی باعث آبسه دندان می‌شود؟

دهان شما پر از باکتری هایی است که روی دندان شما یک ماده چسبناک به نام پلاک ایجاد می‌کند. اگر دندان های خود را  تمیز نگه ندارید، اسیدهای تولید شده توسط باکتری های موجود در پلاک می‌توانند به دندان‌ها و لثه‌ها و استخوان فک های شما آسیب برسانند. و منجر به  پوسیدگی دندان یا بیماری لثه و فک شوند.

جلوگیری از آبسه در دندان

  • حداقل یک بار در روز از نخ دندان یا مسواک استفاده کنید.
  • دندان های خود را با خمیر دندان های حاوی فلوراید دو بار در روز مسواک بزنید.
  • بعد از مسواک زدن از شستن دهان با آب یا دهان شویه خودداری کنید زیرا این کار خمیردندان های محافظ را شستشو می‌دهد. فقط کف خمیر دندان را بیرون بریزید.
  • غذاها و نوشیدنی های شیرین و نشاسته دار را کاهش دهید. به ویژه بین وعده های غذایی یا کمی قبل از خواب از خوردن این غذا و نوشیدنی‌ها خودداری کنید.
  • به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک می‌تواند بر اساس دهان و دندان شما خمیر دادن مناسب تجویز کند.

 بیشتر بخوانید... دندانپزشکی کودکان



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پوست، نوعی سپر دفاعی است که ما را در برابر انواع میکروب ها و بیماری ها محافظت می کند. علاوه بر وظایف متعدد، پوست باعث کنترل دمای بدن و بهبود گردش خون می شود. به همین اعتبارست که مراقبت پوست، ضرورت فراوانی یافته است. بویژه آنکه پوست با جمال و کمال ظاهری ما ارتباط تنگاتنگی دارد. 7 توصیه در خصوص مراقبت پوست از بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران  بدین شرح است:

مواد آرایشی بی کیفیت

مواد آرایشی یا انواع کرم های بی کیفیت موجب مسدود شدن منافذ پوست شما خواهد شد. در این حالت پوست به تکاپو افتاده و ظهور انواع جوش ها، نتیجه نهائی این اشتباه است. همواره از صابون های قابل اعتماد استفاده کنید. پوست خود را در صبح و شب با آب بشوئید و از اسپری استریل مخصوص پوست استفاده کنید.

بیشتر بخوانید... آموزش تاتو صورت

لایه برداری پوست

لایه برداری پوست، اقدام ضروری و مهمی است که اغلب مردم بدان اعتنایی ندارند.  

تغذیه پوست

انواع روغن های گیاهی ارگانیک و طبیعی تاثیری اعجاب آور بر پوست دارد. گزینه های متعددی برای انتخاب وجود دارد. از روغن تصفیه شده اسای بری گرفته تا روغن رزهیپ و روغن نارگیل... از این روغن ها به هنگام صبح و شب به منظور پاکیزه سازی پوست استفاده کنید.

مرطوب سازی پوست

نوشیدن دو لیتر آب در طول روز باعث مرطوب نگاه داشتن پوست می شود.

به پوست خود نیرو دهید

ویتامین ها و انتی اکسیدان ها باعث کاهش التهاب پوست می شود. سعی کنید تا از فرآورده های حاوی ویتامین C D E A و بتاکاروتین استفاده کنید. این عناصر را می توان در چای سبز و انار یافت.

سم زدایی بدن

بدن خود را از شر سموم خلاص کنید. بازتاب این اقدام در پوست شما قابل مشاهده خواهد بود. عملیات هضم غذا و فعالیت صحیح کبد و کلیه ها به تغذیه سالم بستگی دارد. سمومی که بشکل طبیعی دفع نشود بر فیزیک ظاهری شما یا همان پوستتان تاثیر خواهند گذاشت. اختلال گوارشی و یبوست، دو روی یک سکه محسوب می شوند. تنها کاری که شما باید انجام دهید آن است که به مقدار کافی آب سالم بنوشید، مواد غذایی حاوی فیبر مصرف کنید و ترجیحا رژیم غذایی تان فاقد شکر باشد.

خواب و استراحت

خواب و استراحت دو فاکتور ضروری برای همگان و بسیار مهم تر از آن چیزی است که برخی تصور می کنند.

بیشتر بخوانید:



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لامپ های هوشمند برای خانه ها به خصوص خانه هوشمند بسیار مناسب هستند و می توانند در مقایسه با لامپ های مرسوم و معمولی در هزینه ها صرفه جویی کنند. با این وجود، یک سؤال مهم در خصوص میزان مصرف این لامپ ها وجود دارد. خیلی از افراد میخواهند بدانند که یک لامپ هوشمند در حالت استندبای چقدر برق مصرف میکند.

آیا لامپ هوشمند در حالت استندبای برق مصرف میکند؟

لامپهای LED به طور کلی می توانند در صرفه جویی در مصرف انرژی فوق العاده باشند ، زیرا در مقایسه با سایر انواع لامپ ها، نیاز به برق زیادی ندارند. لامپهای هوشمند حتی از لامپ های ال ای دی بهترند زیرا زمانی که شما در خانه نیستید یا فراموش میکنید چراغ ها را خاموش کنید به صورت هوشمند خاموش میشوند.

با این حال، لامپ های هوشمند حتی وقتی که روشنایی ندارند نیز از نظر فنی همچنان روشن هستند. دلیل این امر این است که آنها باید ارتباط خود را با Wi-Fi خانه شما حفظ کنند. به این ترتیب که هر زمان تصمیم گرفتید چراغ ها را از راه دور روشن کنید، آن ها آماده هستند. بنابراین، لامپ های هوشمند حتی در صورت خاموش بودن از انرژی  و برق استفاده میکنند.

چرا نباید نگران مصرف برق این لامپ  ها در حالت آماده بکار باشید؟

با وجود اینکه میدانیم این لامپ ها حتی زمانی که خاموشند انرژی مصرف میکنند اما مصرف برق آن ها بسیار پایین و حداقل است. ما برای روشن شدن و اثبات این ادعا روی ۳ مدل لامپ هوشمند پرکاربرد آزمایشی انجام داده ایم و میزان انرژی مصرفی و هزینه برق هر کدام در یک ماه را محاسبه کرده ایم. سه لامپ مورد بررسی ما عبارتند از:

آنالیز میزان مصرف لامپ فیلیپس هیو وایت

میزان مصرف این لامپ چیزی بین ۰ تا ۰.۳۰ وات در ساعت متغیر است و ما به صورت میانگین میزان مصرف آن را ۰.۱۵ وات لحاظ میکنیم. برای اینکه این لامپ در حالت استند بای ۱ کیلووات ساعت کار کند باید ۶۶۰۰ ساعت معادل ۹ ماه و خورده ای کار کند.

آنالیز مصرف لامپ یوفی لومز

لامپ Eufy Lumos مستقیماً از Wi-Fi استفاده می کند. میزان مصرف این لامپ ۰.۵ وات است. با این حساب ۲۰۰۰ ساعت (حدود ۳ ماه) طول میکشد تا این لامپ هوشمند بتواند ۱ کیلووات برق مصرف کند.

آنالیز مصرف انرژی در حالت استندبای توسط لامپ کوکنترل

نتایج آنالیز لامپ GoControl (که به جای Zigbee از Z-Wave استفاده می کند) کمی عجیب بود. این لامپ بین ۰.۶ تا ۴.۶ وات مصرف میکند.

 بیشتر بخوانید:

 



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

این حلقه با توزیع نیرو بین دندان ها، ناهنجاری های مربوط به آن را برطرف می‌کند. در ارتودنسی های قدیمی استفاده از حلقه متداول تر بود. در حال حاضر نیز از این حلقه ها استفاده می‌شود. این حلقه ها به دور دندان های آسیای بزرگ پوشانده می شود و با سیمان ارتودنسی ثابت می‌شوند. برای قرار دادن حلقه دور دندان ابتدا باید با جداشونده بین دندان های آسیا فضایی ایجاد کرد تا قرارگیری حلقه راحت تر باشد. حلقه به اندازه دندان تنظیم می شود و روی دندان قرار می‌گیرد؛ سپس از دندان خارج می‌شود تا قسمت داخلی حلقه به طور کامل خشک شود. از سیمان در قسمت داخلی حلقه استفاده می شود و سپس روی دندان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

حلقه ارتودنسی برای چه کسانی کاربرد دارد؟

همانطور که گفته شد استفاده حلقه که بخشی از خدمات ارتودنسی است، برای همه افراد امکان پذیر نیست. این حلقه ها در افرادی که فاصله بین دندان های آن ها زیاد است و یا کسانی که دندان هایشان درست روی هم قرار نمی‌گیرد، کاربرد دارد. حلقه ها با بندهای ارتودنسی در کسانی که مشکل تراز دندان دارند، بسیار پرکاربرد است. در این افراد شکاف های بسیار زیاد در دندان وجود دارد. این حلقه ها برای افرادی که ناهنجاری ساختار استخوانی دارند نیز سودمند است. احتمال دارد از دو یا چند حلقه برای رفع مشکل استفاده شود.

استفاده از حلقه در کودکان بسیار مطلوب است؛ چون دندان های آن ها کاملاً رشد نکرده است و استفاده از حلقه ها روند درمان را سرعت می‌بخشد. در اصلاح اوربایت نیز بسیار مناسب هستند؛ چون این درمان نیازمند نقطه اتصال بسیار محکم هستند.

نقش حلقه ارتودنسی در پوسیدگی دندان ها

با توجه به اینکه حلقه ارتودنسی کاملاً دندان را می‌پوشاند، به احتمال زیاد مواد غذایی در لابه لای آن ها گیر می‌کند. در اینصورت اگر بهداشت دهان و دندان به درستی انجام نشود، فرد در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار می‌گیرد؛ بنابراین توصیه می‌شود تا پس از خوردن غذا از مسواک و نخ دندان استفاده شود. با استفاده از جریان آب شدید می‌توان دهان را به خوبی شستشو داد و مواد غذایی جا مانده در دندان، براکت و سیم را خارج کرد.

شل شدن یکی از عمده مشکلات حلقه های ارتودنسی است. چون این حلقه ها، روی دندان آسیاب قرار دارند و تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند؛ از این رو در طی درمان امکان شل شدن آن ها بسیار زیاد است. در صورت بروز مشکل برای رفع آن باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید:



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در این مقاله با نکاتی اساسی درباره لنت ترمز هیوندای و کیا آشنا خواهید شد و با کمک این نکات، بهتر خواهید توانست لنت ترمز اصلی و خوب بخرید. با فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارتس همراه باشید.

نحوه کار لنت ترمز چگونه است؟

زمانی که خودرو میخواهد از توقف بایستد نیازمند یک اصطکاک قابل توجه است. وظیفه تولید این اصطکاک مستقیما برعهده سیستم ترمز است که آن هم نهایتا از لنت ترمز برای توقف استفاده میکند. لنت ها به محض اینکه ما پا روی پدال ترمز گذاشتیم به سمت دیسک ها فشرده شده و با ایجاد یک اصطکاک قابل توجه باعث کم شدن سرعت و در نهایت توقف کامل خودرو میشوند.

لنت ترمزها چقدر طول عمر دارند؟

در خصوص طول عمر لنت ترمز هیوندای و کیا هیچ قانون نوشته شده خاصی وجود ندارد. طول عمر آن ها هرچند به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد اما بیشتر وابسته به شیوه رانندگی و راندن شما دارد. اما به صورت حدودی برآورد میشود که طول عمر هر لنت تا 80 هزار کیلومتر باشد و بعد از آن باید تعویض شود.

فاکتورهای موثر در طول عمر لنت ترمز هیوندای و کیا کدامند؟

  • نوع خیابان یا مسیر رانندگی
  • تعداد مسافرین و سرنشین ها
  • نوع لنت ترمز
  • مسافت طی شده

از کجا بفهمم که باید لنت ترمز هیوندای یا کیا خود را تعویض کنم؟

نکات زیر میتوانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه زمانی نیاز به تعویض لنت ترمز کیا دارید:

  • چراغ هشدار
  • شنیدن صدای عجیب مثل خرخر از لنت
  • وارسی چشمی ساده
  • کشیدن فرمان در زمان ترمز:
  • لرزیدن غیرعادی پدال ترمز

برای افزایش طول عمر لنت ترمز هیوندای خودم باید چه کاری انجام دهم؟

  • وقتی سرعت خودرو بالا است باید کم کم پا را از روی گاز بردارید تا بتوانید بهتر ترمز بگیرید.
  • به صورت ناگهانی ترمز نکنید زیر به شدت به لنت فشار وارد میشود.
  • اگر فکر میکنید که باید مثلا 100 متر جلوتر توقف کنید کم کم پا را از پدال گاز رها کنید تا مجبور به ترمز سریع نشوید.
  • در نزدیکی ترافیک و نرسیده به آن کم کم خودرو را متوقف کنید نه یکباره
  • همیشه با سرعت ایمن برانید.
  • اگر وسیله غیرضروی و اضافی در خودرو دارید آن ها را خارج کنید تا به هنگام ترمز کردن به سیستم توقف خودرو آسیب وارد نشود.

بیشتر بخوانید:



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

از درمان ریشه، درمانی است که برای نجات و حفظ دندانی که به شدت دچار پوسیدگی و یا عفونت شده است، به کار می‌رود.
درمان ریشه زمانی انجام می‌شود که پالپ دندان دچار آسیب و یا عفونت شده است. با بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی همراه باشید.

بیشتر بخوانید... روکش های تمام سرامیک

 چه هنگام باید درمان ریشه برای دندان انجام شود ؟

در صورت ایجاد پوسیدگی، ابتدا مینای دندان درگیر می‌شود. با گسترش آن، عاج دندان نیز مبتلا می‌گردد. اگر پوسیدگی حذف نشده و درمان ترمیمی انجام نشود، پوسیدگی همچنان گسترش یافته و پالپ دندان را نیز درگیر خواهد کرد و باعث التهاب و بیماری پالپ می‌گردد.

زمانی که پالپ دندان یا همان اعصاب و عروق دندانی دچار آسیب و نکروز می‌شوند، باکتری‌ها در کانال ریشه شروع به تکثیر می‌کنند و بافتی عفونی را پدید می‌آورند. در این هنگام باید بافت عفونیِ داخل ریشه خارج شود و دندان، درمان ریشه شود.

 چه علائمی نشان‌دهنده‌ی نیاز به درمان ریشه است ؟

  • دردهای ممتد بخصوص درد شبانه، درد در شب افزایش می‌یابد به این دلیل که فشارخون داخل پالپ دندان در حالت خوابیده بیشتر است.
  • درد خودبخود و درد نبض‌دار
  • دردهای تحریکی که پس از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم ایجاد می‌شوند و ادامه می‌یابند.
  • هنگامی که عفونت علاوه بر کانال ریشه، به بافت‌های اطراف دندان نیز گسترش یافته است:
  • ترشح چرک از دندان آسیب دیده
  • ایجاد آبسه و یا تورم به صورت داخل‌دهانی و یا خارج‌دهانی

 مراحل انجام درمان ریشه کدامند ؟

  • معاینه کلینیکی دندان و تهیه رادیوگرافی از آن
  • انجام بیحسی و برداشت کامل پوسیدگی دندان و ایجاد دسترسی به دهانه‌ی کانال‌های ریشه
  • خارج کردن پالپ عفونی و تمیز کردن و شکل دادن کانال‌های ریشه به طور مکانیکی و با وسایل مخصوصی به نام فایل و همچنین به طور شیمیایی و با شستشوی مکرر کانال‌های ریشه با محلول‌های مخصوص
  • پر کردن کانال‌ها با ماده‌ای لاستیکی شکل به نام گوتاپِرکا که کاملا با بدن سازگار است. جهت سیل و مهر و موم بهتر کانال ریشه، دیواره‌های کانال ریشه و همچنین گوتاپرکا به چسب مخصوصی که سیلر نامیده می‌شود آغشته می‌شود.
  • قرار دادن پانسمان موقت بر روی تاج دندان

 بیشتر بخوانید ... بستن فاصله بین دندان ها



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی یا لمینت دو روش متفاوت هستند. اما ممکن است در بعضی موارد به علت نداشتن اطلاعات کافی باهم اشتباه گرفته شوند. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

ارتودنسی

ارتودنسی گزینه ای دندانپزشکی زیبایی است که به منظور جابجایی و حرکت دندان ها به تدریج با گذر زمان استفاده می شود. در واقع ارتودنسی برای ردیف کردن دندان های نا مرتب و ناهنجاری های مرتبط با نیش به کار می رود. براکت های سنتی متشکل از براکت هایی هستند که به جلوی دندان متصل می شوند؛ نوارهای استیل ضد زنگ که دندان ها را حرکت می دهند. براکت های دندانی در طیف گسترده ای از شکل ها، سبک ها و لوازم جانبی مختلف ساخته می شوند و متناسب با نیاز مراجعه کنندگان به کار می روند. متاسفانه حتی پیشرفته ترین نوع پلاک های فلزی نه تنها ظاهر خوبی ندارند بلکه بیمار در شرایط مختلفی مثل خوردن غذا یا صحبت کردن با آنها احساس راحتی نمی کند.

لمینت دندان

بر اساس آخرین مطالعات انجام شده توسط متخصصان دندان پزشکی زیبایی، لمینت دندان یک عمل زیبایی محسوب می شود که برای مشکلات مختلفی توسط متخصصان دندان پزشکی زیبایی پیشنهاد می شود. معمولا بیمارانی که دارای دندان های کوچکی هستند که از دندان های دیگر متفاوت است از لمینت استفاده می کنند.

یکی دیگر از کاربرد های لمینت در مواقعی است بیماران ظاهر دندان های نیش نامتعارفی دارند. در چنین مواردی لمینت بسیار کاربردی است و توصیه می شود، هم چنین برای تغییر رنگ دندان ها و یا اصلاح شکل دندان ها نیز می توان از لمینت استفاده کرد.

مقایسه لمینت و ارتودنسی

در مقایسه این دو روش باید به این نکته توجه کرد که ارتودنسی روشی درمانی است. زمانی که شما از این روش استفاده می کنید در واقع وضعیت دندان های خود را به شکل طبیعی و درست آن ها در خواهید آورد. چون این روش بر اساس طبیعت دندان ها است معمولا دارای نتیجه مطمئن تر و طولانی تر است؛ اما لمینت همانطور که گفته شد بیشتر یک عمل زیبایی است؛ و شکل و طبیعت دندان ها را تغییر می دهد. به همین دلیل ممکن است نتیجه اولیه رضایت بخش باشد اما در آینده نچندان دور دچار مشکل شوید. قبل از تصمیم گیری در مورد هرکدام از این روش ها حتما با یک پزشک متخصص مشاوره کنید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

محصولات زیادی برای سفید کردن دندانها وجود دارد، با این وجود در بیشتر محصولات سفید کننده از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان های شما استفاده می شود که مورد توجه بسیاری از افراد است. اگر دندان سفیدتر می خواهید، اما می خواهید از مواد شیمیایی نیز خودداری کنید. در این مقاله چندین گزینه طبیعی و ایمن از کلینیک دندانپزشکی تاج ذکر شده است.

علت زردی دندان ها چیست؟

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باعث زردی دندان ها و از بین رفتن براقیت سفیدی دندانها می شود. برخی از غذاها می توانند مینای دندان را که لایه خارجی دندان شما است لکه دار کنند. علاوه بر این، تجمع پلاک بر روی دندان های شما می تواند به دندان های شما رنگ زرد بدهد.

بیشتر بخوانید... طرح لبخند

 فرسایش دندان

اما گاهی اوقات ممکن است دندان ها پس از فرسایش بخشی از لایه مینا و در معرض قرار گرفتن عاج زیر، که یک بافت استخوانی زرد طبیعی در زیر لایه مینا است، زرد به نظر برسند. در اینجا چند روش ساده سفید کننده دندان وجود دارد که می توانید در خانه برای سفیدتر شدن دندان انجام بدید.

رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات ممکن است برای بدن و دندان شما مفید باشد. گرچه جایگزین مسواک زدن نمیتواند باشد، میوه ها و سبزیجات نسبتاً سخت می توانند به نرم شدن دندانها کمک کنند. 

 درمان زود هنگام لکه های دندان ها

  • کاهش مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که باعث لکه دار شدن دندانها می شود.
  • این بدان معنا نیست که باید به طور کامل از آنها اجتناب کنید، بلکه باید مدت تماس این مواد با دندان های خود را محدود کنید.
  • در صورت امکان نوشیدنی هایی به رنگ دندان یا توت فرنگی بنوشید تا از تماس مستقیم این نوشیدنی ها با دندان های شما جلوگیری کند.
  • بعلاوه، اندکی پس از مصرف یکی از این غذاها یا نوشیدنی ها، دندان های خود را مسواک بزنید تا تأثیر آنها بر رنگ دندان ها کاهش یابد.
  • از استعمال دخانیات خودداری کنید.
  • قند را در رژیم غذایی خود محدود کنید. 
  • مقدار زیادی کلسیم در رژیم غذایی خود دریافت کنید. 
  • غذاهای غنی از کلسیم ممکن است به محافظت از دندان های شما در برابر فرسایش مینا کمک کند.

 اهمیت مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در سفید شدن دندان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم می تواند با کاهش باکتری های موجود در دهان و جلوگیری از تجمع پلاک، به سفید ماندن دندان کمک کند.

بیشتر بخوانید:



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ماسک نشاسته را امتحان کنید. نشاسته دارای خواص و عناصر منحصر بفردی است. از نشاسته در تولید انواع محصولات آرایشی و مراقبت پوست، و به عنوان ماسک صورت و ماسک های پوست استفاده می شود. نشاسته حاوی مقادیر زیادی از پروتئین ها و ویتامین A است و به رفع لک های پوست و روشن ساختن رنگ پوست کمک می کند. وجود املاح معدنی و اسید های آمینه در نشاسته به جذب چربی های اضافی پوست کمک می کند و این بدان معناست که نشاسته برای پوست های چرب بسیار مناسب است.نشاسته، منافذ پوست را باز کرده، پوست را بخوبی نظافت می کند و جوش های سرسیاه را از بین می برد. در ادامه با آموزشگاه آرایشگری الماس نشان همراه باشید.

ماسک نشاسته و موز

برای تهیه ماسک نشاسته و موز یک میوه موز را له کرده و با دو قاشق بزرگ نشاسته و یک قاشق گلاب مخلوط کنید. ماسک پوست نشاسته و موز را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس به مدت 5 دقیقه پوست خود را با حرکات دایره ای، ماساژ دهید. به کمک یک تکه پنبه مرطوب، ماسک را از روی پوست پاک کنید و آنگاه پوست را شستشو دهید.

ماسک نشاسته و تخم مرغ

مواد مورد نیاز ماسک :

  • دو قاشق سفیده تخم مرغ
  • دو قاشق شیر خشک
  • یک قاشق کوچک گلاب

طرز تهیه ماسک :

مواد فوق را به یکدیگر مخلوط کنید تا ماسک پوست یکدست حاصل شود. ماسک را به پوست مالیده و 15 دقیقه صبر کنید. آنگاه پوست را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک نشاسته و گلاب

موارد مورد نیاز ماسک :

  • سه قاشق گلاب
  • یک قاشق نشاسته
  • نصف فنجان آب

طرز تهیه ماسک :
مواد فوق را به خوبی مخلوط کنید و روی شعله حرارت دهید تا به خمیر غلیظی دست یابید. اجازه دهید تا ماسک پوست نشاسته و گلاب سرد شود آنگاه آن را روی پوست خود بگذارید. 15 الی 20 دقیقه صبر کنید و آنگاه پوست خود را شسشتو دهید.

ماسک نشاسته و لیمو

مواد مورد نیاز ماسک :

  • یک قاشق کوچک زردچوبه
  • دو قاشق آبلیمو
  • یک قاشق نشاسته
  • یک قاشق کوچک جوش شیرین
  • چند قطره گلاب

طرز تهیه ماسک :

مواد فوق را به خوبی با هم مخلوط کنید و ماسک پوست بدست آمده را روی پوست قرار دهید. پس از 20 دقیقه پوست را شستشو دهید.

از دوره های آموزش آرایشگری به آموزش پوست، آموزش اکستنشن مو، آموزش اپیلاسیون و ... می توان اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در آستانه نمایش جدیدترین نسخه برقی کیا نیرو در نمایشگاه خودرو پاریس، کیا اعلام کرد که شعاع حرکتی آن به بیش از ۴۸۰ کیلومتر رسیده است.

بیشتر بخوانید... قطعات کیا

خودروساز کره‌ای کیا به تازگی فاش کرد شعاع حرکتی کراس‌اور الکتریکی کیا نیرو (Kia Niro) به بیش از ۴۸۰ کیلومتر در هر بار شارژ رسیده است. این دستاورد بسیار قابل توجهی به شمار می‌رود که عمدتا به دلیل کارایی خودروهای برقی ارائه شده توسط کیا و شریک آن هیوندای است.

با ۶۴ کیلووات ساعت از ظرفیت باتری، خودروی برقی کیا نیرو انتظار دستیابی به شعاع حرکتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر دارد. به طور رسمی، کراس‌اور الکتریکی کیا نیرو طبق WLTP در محدوده ۴۸۴ کیلومتر رتبه‌بندی شده است. رتبه EPA خودروی الکتریکی کیا نیرو هنوز منتشر نشده است، اما این رقم کمی پایین‌تر از ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود.

برای مقایسه، خودروی برقی هیوندای کنا به طور دقیق با ۴۸۰ کیلومتر طبق WLTP رتبه‌بندی شده است (اگر چه هنوز هم آن را در محدوده ۴۷۰ کیلومتر ذکر می‌کنند)، بنابراین کراس‌اور برقی کیا نیرو با ۴ کیلومتر افزایش به رقمی بالاتر از آن می‌رسد. خودروی الکتریکی هیوندای کنا ۲۰۱۹ در ایالات متحده به زودی در دسترس خواهد بود و دارای ۴۱۵ کیلومتر شعاع حرکتی طبق EPA است. بنابراین هنگامی که ارقام رسمی EPA به دست آید، کیا نیرو برقی با ۲ تا ۴ کیلومتر افزایش شعاع حرکتی روبرو خواهد بود که تقریبا ۴۱۸ کیلومتر می‌شود.

بیشتر بخوانید ... استینگر 2021

کراس‌اور برقی کیا نیرو، تنها خودروی الکتریکی در ایالات متحده است که محصول تسلا نیست و دارای شعاع حرکتی بالا است. کیا نیرو برقی باید تا اوایل سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده در دسترس خریداران باشد. جدیدترین مدل کراس‌اور الکتریکی کیا، اولین نمایش اروپایی خود را در نمایشگاه خودرو پاریس انجام می‌دهد و تا پایان ۲۰۱۸ در اروپا به فروش خواهد رسید.

علاوه بر باتری ۶۴ کیلووات ساعت، نسخه ارزان قیمت ۳۹.۲ کیلووات ساعت از خودروی برقی کیا نیرو در آینده ارائه خواهد شد. شعاع حرکتی این نسخه هنوز منتشر نشده است. نسخه ۶۴ کیلووات ساعت کیا نیرو دارای توانایی شارژ شدن از باتری کاملا خالی تا ۸۰ درصد شارژ، طی مدت ۵۴ دقیقه است. این خودروی الکتریکی در زمان ۷.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بیشتر بخوانید :

 خرید قطعات اصلی کیا

خرید ترموستات ماشین هیوندای و کیا

 



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

حتما برای شما یا یکی از افراد خانواده‌تان پیش آمده که با درد ناگهانی دندان مواجه شده‌اید و یا در ساعات نیمه شب مشکل دندان درد شدیدی در شما به وجود آمده است و درد به قدری زیاد بوده که نمی‌توانستید تحمل کنید تا در روز بعد از دکتر وقت ویزیت گرفته و به او مراجعه کنید. برای انجام چنین خدماتی می‌توانید از دندانپزشکی شبانه روزی استفاده کنید. معمولا در هر محله و منطقه‌ای یک کلینیک دندان پزشکی شبانه روزی وجود دارد که می‌تواند اقدامات حرفه‌ای دندان را در هفت روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته برای مردم انجام دهد.

بیشتر بخوانید ... بستن فاصله بین دندان ها

شایع‌ترین موارد اضطراری دندانپزشکی

مواردی که افراد در صورت مواجه شدن با آن‌ها به دندان پزشکی های ۲۴ ساعته مراجعه می‌کنند عبارت‌ اند از:

  • کشیدن دندان‌ها
  • جراحی دهان یا ناراحتی
  • آبسه دندان
  • ایجاد حفره دندان
  • پر کردن دندان از دست رفته
  • تاج گمشده
  • کاشت دندان
  • دندان ترک خورده
  • دندان درد
  • پروتزهای شکسته
  • موارد اضطراری ارتودنسی

اورژانس دندانپزشکی چیست؟

دندانپزشکی اورژانسی برای کاهش درد، توقف خونریزی یا جلوگیری از آسیب به بدن اقدامات لازم و مربوطه را انجام دهد. موارد اضطراری بیشتر اوقات به دلیل آسیب‌های ضربه‌ای ایجاد می‌شوند؛ اما باز هم باید بگویم که می‌تواند در نتیجه نادیده گرفتن طولانی مدت بهداشت دهان و دندان و حفظ آن‌ها باشد. اکثریت مواردی که اورژانس دندانپزشکی صورت می‌گیرد به دلیل پوسیدگی دندان، پریودنتیت و عفونت دندان است. اورژانس فوری دندانپزشکی یکی از زیر مجموعه‌های دندانپزشکی ریال اورژانس دندانپزشکی و دندانپزشکی‌های شبانه روزی است که مواردی را برطرف می‌کند که نیاز به اقدام سریع دارند و به این معنی است که حدود یک ساعت برای درمان وقت دارید.  موارد اضطراری و فوری معمولا درد شدیدی دارند و چند کار وجود دارد که می‌توانید از خانه تا رسیدن به اورژانس فوری دندانپزشکی انجام دهید؛ اما ممکن است کافی نباشد. پس باید در اسرع وقت به دنبال کمک پزشکی باشید.

اقدامات اورژانس فوری دندان پزشکی

  1. کشیدن دندان
  2. عفونت دندان
  3. درد صورت
  4. خونریزی بافت لثه

اورژانس فوری دندانپزشکی چه اقداماتی را انجام نمی‌دهد؟

  • بازدید منظم برای چک کردن و تمیز کردن دندان
  • یادآوری بازدیدها
  • عکس‌برداری از دندان به صورت معمولی
  • درمان‌های پیشگیرانه
  • بازدیدهای منظم برای بررسی ارتودنسی و بریس ها
  • درمان حفره‌ها و پوسیدگی‌های دندانی که دردناک نیستند.
  • کشیدن دندان‌هایی که دردناک نیستند.
  • دندانپزشکی ترمیمی از جمله درمان ضایعات پوسیدگی بدون علامت
  • اقدامات زیبایی دندانپزشکی

منبع: artmandarman



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان تا چه مدت طول میکشد؟ فاکتورهای زیادی وجود دارد که میزان مدتی که فرد باید از بریس استفاده کند را تعیین می کند از جمله سن، نوع درمان و نیازهای فردی یا مواردی که باید برطرف شود.

ارتودنسی دندان در چه سنی انجام می شود؟

دندان های کمتر متراکم در بیماران جوان تر است و ساختار فک و صورت آنها هنوز در حال رشد و حرکت است. درمان ممکن است زمان کمتری داشته باشد یا برای هدایت دندان ها به سمت تراز مناسب به نیروی کمتری نیاز داشته باشد. بیماران مسن برای دستیابی به همسویی مطلوب به دستگاه ها و روش هایی نیاز دارند که در مدت زمان بیشتری نیروی بیشتری اعمال می کنند. بیشتر درمان های ارتودنسی از سنین 9 تا 14 سالگی شروع می شود که دندان های شیری و بالغ وجود داشته باشد و ساختار صورت هنوز در حال رشد است. این به متخصص ارتودنسی اجازه می دهد تا مشکلات موجود را اصلاح کند و به پیشرفت آینده کمک کند.

ارتودنسی دندان تا چه مدت طول میکشد؟

اصلاح دندان های کج یا شلوغ معمولا زمان کمتری نسبت به اصلاح مشکلات بیش از حد یا کمبود یا جدی تر شدن فک دارد. هرچه اصلاح وضعیت فعلی شما کمتر نیاز داشته باشد، زمان درمان شما نیز کمتر می شود. درمانی که به ایجاد فضای بیشتر، کشیدن دندان یا تنظیم مجدد تراز نیاز دارد، به طور قابل توجهی طولانی تر از تغییر ساده چند دندان است.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک

طول درمان بزرگ سالان بیشتر است یا کودکان

در موارد مهاربندهای بزرگسالان ، متوسط ​​طول درمان می تواند کمی بیشتر از ارتودنسی کودکان باشد. باز هم ، زمان واقعی به نیازهای خاص بیمار بستگی دارد اما از آنجایی که دندان های بزرگسال رشد نکرده و روی آنها ساییده شده است، برای حرکت نیاز به فشار بیشتری دارند؛ این بدان معناست که بسیاری از بیماران بزرگسال می توانند از 18 ماه تا حدود سه سال بریس داشته باشند.

منبع: dralirezakhadivi



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دندانپزشکی عبارت است از شاخه ای از علوم پزشکی که در آن به تشخیص و درمان بیماری ها و مشکلات لثه، دندان و دهان پرداخته می شود. دندانپزشک فردی است که در رشته ی دندانپزشکی تحصیل نموده و قادر به تشخیص و درمان بیماری های دهان، دندان و لثه ها است.

دندانپزشک کیست؟

دندانپزشک علاوه بر دانش باید مهارت و هنر کافی برای خلق اثر هنری بی نظیری مانند دندان را داشته باشد. یک دندانپزشک خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • صبور و با حوصله باشد زیرا درمان های دندانپزشکی زمانبر هستند.
  • به دلیل سر و کار داشتن این رشته با سلامت و کرامت انسان مسائل اخلاق پزشکی را باید به طور تمام و کمال رعایت کند.
  • عضلات و سلامت جسمی خود را با انجام ورزش های مورد نیاز تقویت نماید چرا که در این رشته جسم فرد عمل کننده به طور کامل تحت تأثیر قرار می گیرد.
  • اصول استرلیزاسیون را رعایت نماید چون دندانپزشک با خون و بزاق افراد سر و کار دارد و در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی علاوه بر خود سلامت خانواده اش را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید ... دندانپزشکی کودکان

رشته های تخصصی دندانپزشکی

همانطور که گفته شد دندانپزشک عمومی یا جراح دندانپزشک پس از گذراندن دوران عمومی پس از قبولی در امتحان جامع تخصصی می تواند در یکی از رشته های زیر به تحصیل تخصصی بپردازد. طول مدت بسته به رشته ی تخصصی بین 3 تا 5 سال متغیر است. این رشته های تخصصی عبارتند از:

  1. پروتز
  2. ارتودنسی
  3. اطفال
  4. پاتولوژی
  5. روت کانال
  6. لثه (پریو)
  7. ترمیمی
  8. تشخیص
  9. رادیولوژی
  10. جراحی فک و صورت

روش های درمان زیبایی دندانپزشکی

دندانپزشکی زیبایی یکی از شاخه های نوین رشته ی دندانپزشکی است. به عنوان مثال در گذشته شکستگی دندان قابل ترمیم نبود اما امروزه با روش های گوناگونی می توان این مشکل را برطرف نمود. عارضه ای که در هنگام خندین لثه مشخص می شود نیز در گذشته قابل درمان نبود اما امروزه با جراحی ولیفت لثه و اصلاح طرح لبخند می توان این مورد را نیز برطرف نمود. و ده ها عارضه ی دیگر که به لطف این رشته ی نوین قابل درمان هستند. برخی از روش های زیباسازی عبارتند از:

  • جرمگیری
  • بلیچینگ
  • لمینت
  • ارتودنسی

منبع: tajdentalclinic



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ماسک انار برای جوانسازی پوست و رفع خشکی پوست بسیار موثر است. خواص برخی میوه ها محدود به ارزش غذایی آنها نیست چه آنکه ترکیبات موثره موجود در میوه ها می توانند کاربرد چشمگیری در زیبایی پوست و رفع مشکلات پوست داشته باشد. از این گروه می توان به انار اشاره کرد که به مرور زمان ارزش و کارائی خود را در روشن سازی رنگ پوست و احیاء شادابی پوست به اثبات رسانده است.

بیشتر بخوانید ... آموزش آرایشگری

انار بهترین دوست پوست شماست. خواص هسته دانه های انار دارای خواص شگفت انگیزی است. ملکه کلئوپاترا این هسته ها را به منظور رنگ کردن و درخشان ساختن مو با حنا در می آمیخت. امروزه از گل انار در تولیدات محصولات آرایشی نظیر تقویت کننده ها و مرطوب کننده ها استفاده می شود.

خوردن دانه انار یکی از موثرترین روش های جوانسازی پوست و شاداب نگاه داشتن پوست است. دانه انار حاوی انتی اکسیدان است. این عنصر نقش بسزائی در جلوگیری از پیری پوست دارد. انار منبع غنی ویتامین و پتاسیوم است و میتوان از آن در لایه برداری پوست استفاده کرد.

از خدمات آموزشگاه الماس نشان به آموزش اکستنشن مژه، آموزش ناخن و.. میتوان اشاره کرد.

خشکی پوست

از دست رفتن آب بدن را دی هیدریشن می نامند که علت خشکی پوست است. برای حل کردن این مشکل ابتدا باید علت اصلی آن را فهمید. چندین فاکتور در خشکی پوست موثرند از جمله محیط،آب و هوا، موقعیت سلامتی و یا نوع زندگی . بعضی از آنها به آسانی قابل علاج هستند ولی بعضی دیگر زمان و تلاش بیشتری را برای درمان نیازمندند.

انار و رفع خشکی پوست

گل انار می تواند از خشکی پوست جلوگیری کند. سیستم گردش خون را تقویت کرده و به نو سازی بافت ها و سلول ها مدد می رساند. آب انار حاوی هورمون " استروجن" است. این هورمون بر شادابی پوست و جوانی بانوان تاثیر شگفت آوری دارد.

ماسک انار برای جوانسازی پوست

اگر احساس می کنید دچار "خستگی پوست" شده اید واجب است تا از ماسک انار استفاده کنید. بدین منظور، انار را به دو نیمه تقسم کنید. هدف ما استفاده از دانه های ریز قرمز رنگ است. این دانه ها را درون ظرف عمیقی ریخته و کمی له کنید. آب انار را برای مدت 20 دقیقه روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس پوست را بشوئید. از ماسک انار دو بار در هفته استفاده کنید.

منبع: almasneshansalon



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

زیبایی دندان‌ ها و داشتن لبخند جذاب هر چهره‌ای را متفاوت خواهد کرد. اما لبخند زیبا دیگر یک آرزو نیست و همه می‌توانند از علم دندانپزشکی زیبایی بهره ببرند تا صاحب دندان‌هایی سالم و زیبا شوند. در دندانپزشکی از روش‌های مختلفی برای ترمیم دندان‌ها و زیباسازی آنها استفاده می‌شود. اما این که کدام مناسب تر است؛ برای مثال ارتودنسی یا کامپوزیت، بهتر است به متخصص مراجعه شود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان؛ در واقع همان موادی است که برای پر کردن دندان‌ها استفاده می‌شود، مواد کامپوزیتی به صورت خمیری بوده و همرنگ دندان‌هاست که یک لایه نازک از آن روی سطح دندان قرار می‌گیرد و فرم داده می‌شود. برای تثبیت این مواد، دندانپزشک پس از فرم‌دهی روی دندان، آن را به کمک نور آبی سخت می‌کند؛ در حالی که ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که دندان ها و فک هایی را که در جای نامناسبی قرار می گیرند اصلاح می کند.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

دوام ونیر کامپوزیت رابطه مستقیم با رعایت بهداشت دهان و همچنین مراقبت های فردی دارد. ترک کردن برخی از عادت های غذایی مثل گاز زدن غذاهای سفت و ته دیگ، جویدن یخ و … طول عمر درمان را افزایش می دهد؛ البته اگر كامپوزيت ونیر دچار لب پریدگی یا شکستگی شود امکان ترمیم آن وجود دارد. در مجموع آنچه که ما می توانیم با عنوان طول عمر کامپوزیت دندان از آن یاد کنیم، مدت زمانی هست که از زمان گذاشتن کامپوزیت تا زمانی که تغییر رنگی می یابد که تنها با تعویض کامپوزیت قابل اصلاح هست را بین 5 تا 8 سال تخمین زده اند.

بزرگ ترین مزیت ارتودنسی؟

اما شاید بزرگترین مزیت آن نسبت به سایر راه حل ‌ها این باشد که بریس‌های زبانی همیشه روی دندان‌های شما باقی بماند، لازم نیست نگران گم کردن آنها، خراب شدن آنها هنگام مسواک زدن یا غذا خوردن باشی، بریس‌های زبانی می‌توانند انواع مختلفی از بیماری‌ها را درمان کنند و جایگزین بریس‌های نامریی شوند، متخصصان ارتودنسی شرایط دندان ‌های شما را در نظر می‌گیرند، اما بیشتر افراد بریس‌های زبانی را یک راه حل مناسب می‌دانند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک

طول درمان ارتودنسی

صبر کلید موفقیت در ارتودنسی است. ممکن است که درمان ارتودنسی برای شما چند ماه تا چند سال طول بکشد.

بیشتر بخوانید:



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کیا موهاوی این روزها خودرویی مسن به شمار می‌آید قابل انکار نیست. این خودرو که در زمان عرضه در ایالات متحده با نام بورگو شناخته می‌شد، براساس پلتفرمی ساخته می‌شود که اولین بار در سال 2008 معرفی شده است.

بیشتر بخوانید... لوازم یدکی کیا

با تمام این‌ها به نظر می‌رسد شرکت کیا از پلتفرم نسبتاً قدیمی ساخت خود و البته موهاوی ناامید نشده چراکه نه تنها در طول سال‌های گذشته عرضه این مدل را در بازار کره جنوبی قطع نکرده بلکه سال گذشته موهاوی را مورد یک بروزرسانی کامل قرار داد که به نوعی می‌توان آن را به عنوان نسل دوم این خودرو محسوب کرد.
اکنون و پس از تنها یک سال از انجام این بروزرسانی، کیا تصمیم گرفته نسخه‌ای برتر از موهاوی را معرفی کند تا توجه بخش دیگری از خریداران به سوی این خودرو جلب شود.

بیشتر بخوانید ... راهنمای تشخیص اصالت قطعات خودرو
هرچند تغییرات ظاهری اعمال شده در کیا موهاوی گرویتی  را نمی‌توان بسیار اساسی دانست اما همین موارد نیز باعث شده چهره این خودرو نمایی تازه‌تر از مدل استاندارد پیدا کند. جلوپنجره جدید، حذف قطعات کرومی بدنه و همچنین رینگ‌های 20 اینچی مشکی رنگ مهمترین مواردی هستند که در همان نگاه اول جلب نظر می‌کند.
اما مهمترین بخش تغییرات اعمال شده بر روی این مدل به فضای کابین مربوط می‌شود، جایی که از آلکانترا برای پوشش فرمان، پوشش داخلی درها و کنسول مرکزی استفاده شده است. همچنین برای تزئین قسمت داخلی درها و بخشی از داشبورد که در مقابل سرنشین جلو قرار گرفته نورپردازی LED درنظر گرفته شده است. یک صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی نیز به عنوان بخشی از سیستم اطلاعات سرگرمی در مرکز داشبورد موهاوی گرویتی نصب شده است.
هنوز مشخص نیست که با توجه به محبوبیت روزافزون خودروهای شاسی‌بلند در بازار خودرو، آیا شرکت کیا برنامه‌ای برای عرضه مجدد موهاوی یا همان بورگو در ایالات متحده آمریکا دارد یا خیر هرچند که از مدتی پیش مدل تلورید را در این کشور برای فروش عرضه کرده است.

جهت خرید قطعات اصلی کیا به سایت ما (star.parts) مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در این مقاله سعی داریم، در مورد هزینه بلیچینگ دندان یا سفید کردن آن، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. با دندانپزشک ترمیمی خوب همراه باشید.

بلیچینگ دندان چیست؟

درمان و برطرف کردن تیرگی ها و لکه هایی که به مرور و بر اثر مصرف بیش از حد مواد و خورکی های رنگی، عوامل ژنتیکی، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایجاد شده است را، بلیچینگ می گویند. ماده اصلی به کار برده شده در بلیچینگ پراکسید هیدروژن است. این ماده با نفوذ و رسوب به مینای دندان، باعث رفع تیرگی و سفید شدن دندان ها می شود.

عوامل تغییر رنگ دندان ها

  1. استفاده بیش از حد نوشیدنی های رنگی مثل نوشابه، قهوه و چای
  2. مصرف سیگار
  3. استعمال دخانیات
  4. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

انواع بلیچینگ دندان

  1. بلیچینگ در کلینیک دندان پزشکی
  1. بلیچینگ در خانه
  1. بلچینگ با استفاده از طب سنتی

مزایای بلیچینگ دندان

بلیچینگ زمانی که درست و به صورت دقیق انجام شود مزیت­های بسیاری برای فرد خواهد داشت که عبارتند از:

  1. سفید شدن دندان
  2. پاک شدن دندان از وجود باکتری ها
  3. از بین رفتن تیرگی دندان
  4. از بین رفتن جرم دندان
  5. ایجاد طرح لبخند جذاب و دلنشین

میزان هزینه بلیچینگ دندان

برآورد هزینه بلیچینگ دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  1. میزان و شدت تیرگی دندان
  1. نوع بلیچینگ
  1. نوع و کیفیت مواد به کار رفته در بلیچینگ
  1. میزان تخصص و مهارت دندانپزشک
  1. میزان پایبندی بیمار به نکات بهداشتی و درمانی
  1. موقعیت جغرافیایی کلینیک درمانی

هزینه های جانبی بلیچینگ دندان

هزینه های جانبی به هزینه هایی اطلاق می شود که علاوه بر هزینه های اصلی و حتمی بلیچینگ باید پرداخته شود، که این هزینه ها عبارتند از:

  1. هزینه ویزیت
  2. هزینه عکس برداری
  3. هزینه رفت و آمد
  4. هزینه مراقبت و نگهداری

بیشتر بخوانید:



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بوتاکس صورت را می توان انقلابی در دنیای ترمیم بافت و رفع عیوب پوست صورت قلمداد کرد اما آیا در طبیعت جایگزینی برای بوتاکس صورت وجود ندارد؟ پاسخ مثبت است. در این مطلب با ماسک های طبیعی پوست آشنا خواهید شد که قابلیت جوانسازی پوست و رفع چین و چروک صورت را داشته و به زیبایی و تعذیه مناسب صورت کمک می کند.  با بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید.

ماسک طبیعی پوست نسخه اول

مواد مورد نیاز:

  • 200 گرم کلم سبز
  • ربع فنجان روغن زیتون
  • 200 گرم اسفناج
  • ربع فنجان کشک مایع

طرز تهیه ماسک:
اسفناج و کلم سبز را به مدت چند دقیقه در آب جوش حرارت دهید و سپس درون مخلوط کن بریزید. بقیه مواد را به آن اضافه کنید و هم زنید تا معجونی یک دست حاصل شود. ابتدا، پوست را بطور عمقی شستشو دهید. سپس ماسک را روی تمام صورت بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. آنگاه صورت را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. از این نسخه 2 بار در هفته استفاده کنید تا شاهد تغییرات ایجاد شده باشید.

بیشتر بخوانید آموزش پوست

ماسک طبیعی پوست نسخه دوم

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد لیمو
  • یک قاشق مخمر
  • یک قاشق عسل
  • یک قاشق ماست

طرز تهیه ماسک:

تمام مواد را با هم مخلوط کنید. معجون بدست آمده را به مدت 30 دقیقه روی پوست گذاشته و قبل از شستشو با آب گرم، معجون را روی پوستتان ماساژ دهید. سپس از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. از این ماسک تا زمان دستیابی به نتیجه مورد نظر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تاتو صورت

ماسک طبیعی پوست نسخه سوم

مواد مورد نیاز:

  • 5 قاشق آب هویج
  • یک قاشق نشاسته ذرت
  • یک قاشق ماست

طرز تهیه ماسک:

نشاسته را با نصف فنجان آب سرد مخلوط کرده و سپس نصف فنجان آب گرم به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار داده و بهم زنید تا کرم یکدستی حاصل آید. پس از سرد شدن کرم، بقیه مواد را به آن اضافه کنید و به خوبی بهم زنید. صورت را شستشو هید و ماسک را به مدت 30 دقیقه روی صورت بگذارید. سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید. حتی بعد از اولین مرتبه نیز شاهد تاثیر این ماسک خواهید بود. توصیه می شود هفته الی 3 الی 5 مرتبه از این ماسک استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش آرایشگری به سایت ما مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا شما چیزی پیرامون دندانپزشکی شبانه روزیمی دانید؟ برای آشنایی بیشتر با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج همراه باشید.

چه موادی در هنگام روکش دندانها استفاده می شود؟

متخصص ترمیم دندان باید با مواد لازم برای هر یک از موارد آشنا باشد و دانش گسترده ای داشته باشد. شکشتن دندان ها نتیجه ضربه، تصادف یا گاز گرفتن اجسام سخت است و مواد بسیار محکمی وجود دارد که می تواند دندان را به حالت طبیعی خود برگرداند و این موضوع به مهارت و دقت کار یک متخصص ترمیم دندان نیز مربوط می شود.

فرآیند پانسمان دندان و تطبیق موادی که در ترمیم دندان دخیل است یا در حضور بیمار روی صندلی دندانپزشک انجام می شود. یا با اندازه گیری و آماده سازی پانسمان در آزمایشگاه و سپس چسباندن آن به دندان وهدف از پوشش این است که ابتدا از دندان محافظت کنید و سپس امکان فعال شدن نیروی زیادی بر روی دندان بدون وجود آن وجود دارد. البته گچ دندان آسیب دیده حاوی عناصر بسیار قوی است که می تواند شوک و نیروی فوق العاده ای را که از بسته شدن فک ها به وجود می آید جذب کند.

بیشتر بخوانید ... لمینت دندان

دلایل ترمیم دندان

ترمیم دندان به ارتقا  سلامت دندان کمک می کند. زیرا می تواند باعث پر شدن فضای خالی دهان و پر کردن شکاف هایی شود که محلی برای رشد باکتری ها است.

دندان های از دست رفته نیز به دلیل نبود فضای کافی برای جویدن دندان ها، فشار بیشتری به دندان های طبیعی باقی مانده وارد می کنند.

گزینه های ترمیم دندان بسیار زیاد است و تصمیم گیری به عوامل مختلفی از جمله عوامل مالی ، وضعیت دندان ها و سلامت عمومی شما بستگی دارد.

چگونه می توان دندان ها را ترمیم کرد؟

گزینه های زیادی برای ترمیم دندان وجود دارد و پزشک بعد از معاینه نوع ترمیم مورد نیاز را تعیین می کند و این گزینه ها ممکن است موارد زیر را تشکیل دهد:

  • پرکننده های دندان
  • تاج دندان
  • پل دندانپزشکی یا  Bridges
  • ·       ایمپلنت دندان
  • دندان مصنوعی

بیشتر بخوانید... ونیر دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی فانکشنال، شاخه ای بسیار جالب از ارتودنسی دندان است که اکثر افراد با این روش آشنایی ندارند. ارتودنسی فانکشنال نه تنها دندان های صاف ایجاد می کند، بلکه فک های بالا و پایین را به موقعیت اصلی قرار داده و ظاهر بهتری برای بیماران ایجاد می کند.

ارتودنسی فانکنشنال

ارتودنسی فانکشنال، صاف کردن دندان ها با روش های مختلف مانند انبساط فک به منظور ایجاد فضای خالی برای دندان ها به جای کشیدن دندان های شلوغ است، لوازم  روی فک بالا و پایین قرار داده می شود تا آن را گشاد کرده و نمای متعادل تری ایجاد کند و همچنین سینوس و آپنه خواب یا مشکلات تنفسی را گسترش دهد، با استفاده از تکنیک بدون استخراج که از دستگاه انبساط استفاده می کند، می توانید به نتیجه خوبی برسید، اما این وسایل قابل جا به جایی نیستند و باید مدت زمان مشخصی در دهان قرار گیرند؛ اگرچه برخی از بیماران با این دستگاه مشکلی دارند، اما نتایج بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی نامرئی

مزایای ارتودنسی فانکشنال

  • لبخند وسیع تری به همراه مشخصات صورت بهبود یافته، ارائه می دهد.
  • تعادل صورت را ایجاد می کند.
  • TMJ را برطرف می کند.
  • برداشتن دندان را کاهش می دهد.
  • از دستگاه هایی استفاده می گردد که تمیز کردن و نگهداری آن ها آسان تر است.
  • از وسایلی استفاده می کنید که کمتر از بریس های معمولی مشخص هستند.
  • اجازه می دهد تا آسان دستگاه را برای پخش موزیک ورزشی یا آلات موسیقی جدا کنید.
  • از سنین پایین تر (3 تا 8 سال) می توان درمان را آغاز کرد.

معایب ارتودنسی فانکشنال

ارتودنسی فانکشنال به درجه ای از همکاری و انضباط شخصی بیمار نیاز دارد. مرحله بعدی ارتودنسی فانکشنال، استفاده از وسایل قابل جا به جایی است و اگر بیمار به طور نامنظم از این بریس ها استفاده نکند و توصیه متخصص ارتودنسی را رعایت نکند، این امر موثر نخواهد بود و موفقیت در درمان محدود می شود. بر اساس برخی منابع، انتخاب ارتودنسی فانکشنال یک تصمیم جدی است که به شما کمک می کند یک روش درمانی بهتر و موثر را تشخیص دهید (مهم نیست که برای بزرگسالان یا کودکان اعمال شود) دندانپزشک شما باید نکات و توصیه های مهم را به شما بگوید و به شما در انتخاب مناسب ترین روش کمک کند. به خاطر داشته باشید، ارتودنسی فانکشنال، لبخند وسیع و زیبایی را به شما ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ونیرهای دندانی روکش هایی هستند که برای مقاصد ترمیم و زیبایی دندان به دندان های شما متصل میشوند. این روکش ها اغلب مشکلات ظاهری دندان ها را برطرف کرده یا پنهان میکنند و در زیباسازی لبخند یا به اصطلاح طراحی و اصلاح طرح لبخند به شما کمک می‌کنند. یکی از مهمترین روکش های دندانی ونیر کامپوزیت است که به دلیل پایین بودن هزینه نهایی به نسبت لمینت ها بسیار مورد استفاده هستند. در این مقاله قصد داریم درباره قیمت ونیر کامپوزیت و عوامل موثر روی هزینه نصب آن ها مطالبی ارائه دهیم.

قیمت ونیر کامپوزیت در سال 99 چقدر است؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که یک هزینه یا یک قیمت واحد برای روکش های کامپوزیتی تعریف نشده و همانطور که در ادامه خواهید خواند، هزینه هر واحد روکش متاثر از فاکتورهای زیادی است که همین موضوع باعث میشود ما به جای یک عدد خاص، یک بازه یا محدوده قیمت ارائه دهیم. در حال حاظر در ایران هزینه ونیر کامپوزیت چیزی بین 700,000 تا 1,500,000 تومان است. دقت کنید که این یک بازه قیمت است و چه بسا در برخی کلینیک ها این هزینه کمتر یا حتی مقداری بیشتر شود.

تفاوت قیمت لمینت با هزینه ونیر کامپوزیت چقدر است؟

هرچند که هم لمینت دندان و هم کامپوزیت هر دو در دسته ونیر ها یا روکش های دندانی هستند اما تفاوت های زیادی با هم دارند. این دو از لحاظ قیمت نیز با هم متفاوتند. قیمت لمینت به ازای هر دندان بیشتر از هزینه کامپوزیت ونیر است و چیزی بین 1,400,000 تا 1,600,000 است. دلیل بالا بودن قیمت نیز مشخص است زیرا لمینت ها طبیعی تر، زیبا تر و ماندگارتر از کامپوزیت ها هستند.

چه فاکتورهایی روی قیمت کامپوزیت ونیر تاثیر میگذارند؟

  • کیفیت روکش ها و کار دندانپزشک
  • تعداد دندان‌ها
  • قیمت ونیر کامپوزیت بر اساس جنس و برند ونیر
  • برنامه‌های پرداخت هزینه
  • مکان و موقعیت جغرافیایی

بیشتر بخوانید... ایمپلنت دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در این مقاله ما سعی داریم شما را با یکی از این روش های دندانپزشکی به نام ارتودنسی، که هم خاصیت درمانی دارد و هم می‌تواند جنبه زیبایی داشته باشد، آشنا کنیم. همچنین در این مقاله ما شما را با ارتودنسی طبیعی، آشنا می‌کنیم.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی دندان ها، یک روش درمانی، زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی است که به اصلاح وضعیت و فرم دندان ها و فک هایی که در موقعیت و محل نامناسبی قرار گرفته اند، می‌پردازد. در انجام ارتودنسی دندان ها، دندانپزشک، دستگاه های ارتودنسی که بریس های ارتودنسی نامیده می‌شوند را روی دندان های بیمار قرار می‌دهد. این دستگاه ها با وارد کردن یک فشار ثابت ملایم، دندان ها را آن قدر به مرور جا به جا می‌کنند که این دندان ها در محل مناسبی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک

طول دوره درمان با بریس های ارتودنسی چقدر است؟

بعضی از عوامل تعیین کننده طول دوره درمان با بریس های ارتودنسی عبارتند از:

  • نوع ارتودنسی
  • نوع ناهنجاری
  • شدت ناهنجاری
  • میزان مراقبت از بریس ها و دندان ها در طول دوره ارتودنسی
  • سن بیمار

راه کارهایی برای انجام ارتودنسی طبیعی

وقتی سخن از ارتودنسی به میان می‌آید، تصور اکثر مردم از این درمان، بریس های زمخت فلزی است که ظاهر لبخند و دندان ها را زشت می‌کنند؛ اما امروزه روش های مختلفی برای انجام ارتودنسی روی دندان ها وجود دارد و شما مجبور نیستید تنها از بریس های بی روح و زمخت فلزی استفاده کنید. بریس هایی که در این روش ها روی دندان های شما نصب می‌شوند، ظاهر بهتری ایجاد کرده و توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کنند. این روش های ارتودنسی طبیعی عبارتند از:

  • ارتودنسی با بریس های سرامیکی

در انجام این نوع از ارتودنسی ها، از براکت های سرامیکی استفاده می‌شود که به صورت شفاف یا هم رنگ دندان های طبیعی بیمار ساخته می‌شوند.

  • ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی، یک نوع ارتودنسی ثابت است که از لحاظ سخت افزاری و ساختار بریس های به کار رفته در این نوع ارتودنسی، بسیار شبیه به ارتودنسی فلزی است. تفاوت ارتودنسی لینگوال با ارتودنسی فلزی، در محل نصب بریس های ارتودنسی است. بریس های ارتودنسی لینگوال در قسمت پشتی دندان ها قرار می‌گیرند.

  • ارتودنسی شفاف

برای انجام ارتودنسی اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی، دندانپزشک از یک سری پلاک های ژله ای بی رنگ و شفاف استفاده می‌کند. این پلاک ها به گونه ای ساخته می‌شوند که بیمار می‌تواند درشرایطی خاص آن ها را به طور موقتی از دهان خود خارج کند.



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()