نوشته شده توسط : نت ویر

ونیرهایی را که از جنس سرامیک ساخته می شود لامینیت می‌نامند. ونیر کامپوزیت یا لامینیت کامپوزیت در یک جلسه انجام می شود و تمام مراحل آن در مطب دندانپزشک کار می شود. ونیرهای کامپوزیتی از لامینیت های سرامیکی ارزان تر هستند ولی به مرور زمان رنگ آن کمی تغییر می‌کند و هر چند وقت یکبار نیاز به پالیش دارد. ونیرهای سرامیکی یا همان لامینیت های سرامیکی نیاز به مراحل لابراتواری دارد، هزینه بالاتری دارد و البته زیبایی و ثبات رنگ آن بیشتر است.

کاربرد لامینیت  دندان

1-بستن فواصل بین دندان

فاصله بین دندان های قدامی را دیاستم می گویند. بستن فواصل میان دندان ها گاهی اوقات تاثیر زیادی در ظاهر افراد می گذارد. چون این فواصل موجب تمرکز توجه مخاطب شده و در بعضی از مواقع باعث اختلال در تلفظ حروف می‌شود و همچنین ممکن است بزاق فرد در هنگام صحبت کردن به بیرون پاشیده شود. علت ایجاد چنین فواصلی عموما ارثی و مادرزادی است.

اگر نسبت عرض دندان ها به اندازه فک کوچکتر از حد معمول باشد ، بین دندان ها فاصله می افتد. عادات دهانی مانند فشار دادن زبان پشت دندان ها، زبان بزرگ، چسبندگی زیاد پره لب بالا و یا قرار دادن خودکار ، ناخن و یا پیپ بین آنها نیز می تواند موجب بروز چنین فواصلی شود که در این موارد ابتدا باید علت ایجاد فاصله مرتفع شود. این فواصل را با روش های مختلفی می توان بست که یکی از آنها لامینیت است.

2-اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند به مجموع عملیاتی گفته می شود که جهت زیبا کردن لبخند بر روی اندازه دندانها، شکل دندانها، رنگ دندانها، نحوه قرار گیری آنها، طول دندان، طرح لثه و میزان نمایان شدن لثه در لبخند انجام می شود. در اصلاح طرح لبخند از قوانین نسبت های طلایی بصری استفاده می شود. لامینیت سرامیک و ونیر کامپوزیت بهترین گزینه برای اصلاح دندانی طرح لبخند است.

3-تصحیح رنگ دندان

لامینیت های سرامیکی ثبات رنگ عالی دارند و درخشش رنگ آنها زیباتر از ونیرهای کامپوزیتی است.

4-مرتب کردن و تغییر سایز دندانها

لمینیت دندان یکی از راه های مرتب کردن دندان های کوتاه، بلند و یا چرخیده است. البته باید توجه داشت که مرتب کردن دندانها همیشه با این روش امکان پذیر نیست و باید میزان مزایا و معایب مرتب کردن دندانها با لامینیت یا ارتودنسی توسط دندانپزشک ارزیابی شود. در مواردی پس از درمان ارتودنسی و جهت تصحیح فرم و رنگ دندانها باز هم نیاز به لامینیت وجود دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شاید عنوان سالم ترین و بهترین رژیم لاغری دنیا برازنده ی رژیم مدیترانه ای باشد. رژیم مدیترانه ای شامل مصرف فراوان میوه، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و روغن زیتون است. در این رژیم گوشت ماهی و مرغ بر گوشت قرمز ارجعیت دارد. در ادامه با بهترین متخصص جراحی لاغری همراه باشید.

پایه و اساس رژیم لاغری مدیترانه ای چیست؟

  • خوردن میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات، سیب زمینی، غلات کامل، نان، گیاهان، ادویه ها، ماهی، غذاهای دریایی و روغن زیتون فوق بکر
  • میانه روی در خوردن مرغ، تخم مرغ، پنیر و لبنیات
  • مصرف حداقل گوشت قرمز
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی های شیرین شده، شیرینی جات، گوشت های فرآوری شده، دانه ها و روغن های فرآوری شده و از این قبیل مواد غذایی

فواید رژیم مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای یا همان بهترین رژیم غذایی دنیا، نوع بخصوصی از رژیم کاهش وزن نیست اما حذف گوشت قرمز، چربی های حیوانی و غذاهای فرآوری شده خود به خود موجب کاهش وزن می شود. در مناطقی که این رژیم غذایی رعایت می شود، آمار مرگ و میر و بیماری های قلبی پایین تر می باشد. رژیم مدیترانه ای فواید بسیاری دارد که عبارتند از:

  • سلامت قلب

محققان از دهه پنجاه میلادی پی به فواید رژیم مدیترانه ای بردند ولی این رژیم غذایی از سال ۱۹۹۰ در آمریکا شهرت فراوانی پیدا کرد. مطالعات نشان دادند که افراد فقیر جنوب ایتالیا در مقایسه با قشر ثروتمند نیویورک کمتر در خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ قرار دارند و مسبب این تفاوت رژیم غذایی آنهاست.

با اینکه فعالیت های فیزیکی نیز ممکن است عامل تاثیر گذاری باشد، اما کاهش مصرف گوشت قرمز و شکر با خطر کمتر سکته مغزی و انسداد رگ های قلب رابطه مستقیم دارد.

ازآنجایی که پایه و اساس رژیم مدیترانه ای میوه و سبزیجات است، این مواد موجب افزایش تمرکز و عملکرد کلسترول خوب (HDL) در خون می شود. HDL میزان کلسترول بد خون را متعادل کرده و از قلب شما محافظت می کند.

  • محافظت در برابر بیماری ها

مطالعات اخیر احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را بر اساس تغذیه افراد بررسی کرده اند. به این منظور افرادی که از رژیم مدیترانه ای پیروی می کردند، با افرادی که رژیم غذایی آمریکا و شمال اروپا را داشتند، با هم مقایسه شدند.

نتایج نشان داد که عادات غذایی مدیترانه ای به خنثی کردن برخی جهش های ژنتیکی که خطر سکته مغزی را بالا می برند، کمک می کند. این خطر همچنین در افرادی که دو نسخه از این ژن را دارند، به مراتب بالا تر است.

  • دیابت

رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به جلوگیری از دیابت نوع دو کمک کند و کنترل گلیسمی بدن را بهبود بخشد. رژیم غذایی مقرر برای بیماران دیابتی که توسط سازمان دیابت آمریکا تعیین شده است، بسیار شبیه به رژیم مدیترانه ای می باشد.

 

 


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

همگی ما این جمله را شنیده‌ایم : «عقل سالم در بدن سالم»؛ قطعاً یکی از روش‌های رسیدن به بدن سالم، ورزش کردن است. همانطور که می‌دانید ورزش، رشته‌ها و گرایش‌های متعددی دارد که اتفاقاً به تازگی در کشور ما یکی از آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بله، بدنسازی! در ادامه با دکتر عنبرا همراه باشید.

در میان انبوهی از ورزش‌ها، چرا بدنسازی؟

بدون شک اولین چیزی که بعد از شنیدن واژه « بدنسازی » در ذهنش نقش می‌بندد، دمبل و وزنه است، اما تمام بدنسازی این نیست. در این ورزش، از ابزارها و روش‌های تمرینی مختلفی جهت پرورش عضلات بدن استفاده می‌شود.

یکی از تلاش‌های ما این است که این دیدگاه غلط و رایج در جامعه که بدنسازی را مساوی با مصرف داروهای حجیم کننده و همچنین شکل بدنی غول پیکر می‌دانند از بین ببریم.

تأثیر بدنسازی بر عضلات و درد مفاصل!

همانطور که گفته شد، هدف اصلی در این ورزش، افزایش استقامت، حجم و توان عضلات مختلف بدن است. بدن برای اینکه بتواند استخوان‌ها را حرکت دهد، لازم است از نیروی عضلات کمک بگیرد. همین امر سبب می‌شود زمانی‌که عضله یک ناحیه ضعیف باشد، آن ناحیه دیگر نتواند حرکت معمول خود را به‌درستی انجام دهد.

به‌طور مثال چنانچه عضلات ناحیه چهارسر ران شما ضعیف باشند، شما در انجام حرکاتی که زانو در آنها درگیر هستند، دچار مشکل خواهید شد و بعضاً حتی ممکن است به زانودرد مبتلا شوید.

بدنسازی به شما این امکان را می‌دهد تا از ضعف عضلانی جلوگیری کنید، به همین دلیل است که تقریباً در تمام رشته‌های ورزشی نظیر فوتبال و والیبال، ورزشکاران در هفته، چند نوبت تمرین بدنسازی به منظور تقویت عضلات درگیر در این ورزش‌ها انجام می‌دهند.

از طرفی طبق مطالعات انجام شده، بعد از سن 50 سالگی، سالانه 1 تا 1/5 درصد از عضلات بدن تحلیل می‌رود که بدنسازی در جلوگیری از این روند، با توجه به توضیحاتی که داده شد، بسیار مؤثر است.

تأثیر بدنسازی بر استخوان‌ها

ساختار استخوان‌ها به شکلی است که هر چقدر فشار بیشتری به آن‌ها وارد شود، مقاومت و توانشان بیشتر می‌گردد. به همین دلیل بدنسازی می‌تواند استحکام استخوان‌های شما را بیشتر کند.

در واقع شما با انجام مداوم تمرینات بدنسازی، می‌توانید تراکم استخوان‌های خود را افزایش دهید و همچنین خطر پوکی استخوان را از خود دور کنید.

این جریان در سنین بالاتر به‌خصوص در خانم‌ها بسیار اهمیت پیدا می‌کند. چرا که بعد از شروع یائسگی، به دلیل بروز اختلالات هورمونی، احتمال ابتلا به پوکی استخوان افزایش می‌یابد.

تأثیر بدنسازی بر سلامت روان

بدنسازی نیز همانند سایر ورزش‌ها، سبب افزایش گردش خون عمومی شده و خون‌رسانی به مغز را بیشتر می‌کند، همین رویداد سبب می‌شود تا فرد ذهن فعال‌تر و بازتری داشته باشد.

از طرفی در حین ورزش، هورمون‌های شادی و ضداسترس از مغز آزاد می‌شوند که موجب می‌شود شخص احساس طراوت و شادابی داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بسیاری از رژیم‌ لاغری و کارشناسان سلامت و بهداشت توصیه می‌کنند برای کاهش وزن، پیاده روی تند انجام دهید که یک ورزش هوازی کالری‌سوز است. اما هر روز چقدر باید پیاده روی کنیم تا وزن‌مان کاهش یابد؟

در روز چقدر پیاده روی برای کاهش وزن لازم است؟

برای کاهش وزن خوب است که تقریبا هر روز ۳۰ تا ۹۰ دقیقه پیاده روی تند بکنید. می‌توانید بعضی روزها بیشتر و بعضی روزها کمتر پیاده روی کنید، اما به‌طور کلی باید حداقل ۱۵۰ دقیقه درهفته پیاده روی کنید.

البته می‌توانید زمان پیاده روی‌تان را به بخش‌های ۱۰ دقیقه‌ای یا بیشتر تقسیم کنید. وقتی بعد از گرم کردن بدن به مدت ۳۰ دقیقه تندتر و بی‌وقفه پیاده روی می‌کنید، چربی بیشتری می‌سوزانید. اگر پیاده روی را تازه شروع کرده‌اید، اوایل کار زمان‌های کوتاه‌تری پیاده روی کنید و سپس به‌طور تدریجی و پیوسته این زمان را افزایش بدهید. شاید هم بهتر باشد در آغاز، یک روز در میان پیاده روی‌ کنید و هربار به زمان پیاده روی خود بیفزایید.

تمرینات حین پیاده روی برای کاهش وزن

  • بهتر است وقتی ضربان قلب‌تان به ۵۰ تا ۷۰ درصد میزان حداکثرش رسید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه تمرینات حین راه رفتن برای کاهش وزن انجام دهید؛
  • در ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ی اول با سرعت کم پیاده روی کنید؛
  • بایستید و چند تمرین کششی و انعطافی انجام دهید؛
  • وقتی ضربان قلب‌تان به حد مورد نظر رسید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیاده روی تند انجام دهید؛
  • به مدت ۵ دقیقه سرعت خود را کم کرده و بدن‌تان را خنک کنید؛
  • با چند حرکت کششی ملایم پیاده روی‌تان را تمام کنید؛
  • برای پیاده روی‌های طولانی‌تر، وقتی ضربان قلب‌تان به‌انداز‌ه‌ی مورد نظرتان رسید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه،‌ اندکی از سرعت پیاده روی‌‌تان بکاهید تا بتوانید با سرعتی که راحت هستید۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه‌ی دیگر پیاده روی کنید.
  • با رعایت نکاتی چون وضعیت صحیح بدن، فُرم صحیح راه رفتن و استفاده از تمرینات حین راه رفتن فشار را بیشتر کنید و از پیاده روی ۳۰ دقیقه‌ای‌تان بیشترین بهره را ببرید.

در ۳۰ دقیقه چه مسافتی را می‌توانیم پیاده روی کنیم؟

اگر به مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی تند انجام دهید، مسافتی که خواهید رفت بین ۲٫۵ تا ۳٫۳ کیلومتر خواهد بود.

اگر نتوانیم بی‌وقفه ۳۰ دقیقه پیاده روی کنیم باید چه کنیم؟

زندگی پر از مشغله‌های گوناگون است. اگر برنامه‌ی شما اجازه‌ نمی‌دهد که ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی بی‌وقفه بکنید، می‌توانید آن را به دو تا سه بخش تقسیم کنید که هر کدام حداقل ۱۰ دقیقه پیاده روی تند باشد.

صرف‌نظر از اینکه چه مدت قرار است پیاده روی کنید، همیشه ۵ دقیقه با سرعت کم بدن خود را گرم کنید. می‌توانید برای بهره‌ بردن بیشتر از پیاده‌ روی‌های کوتاه مدت خود، از تمرینات حین راه رفتن، تمرین روی پله‌ و سرعت بیشتر کمک بگیرید.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بسیاری از افراد در کنترل اشتهای خود هنگام غذا خوردن با مشکل روبرو هستند که منجر به تجمع چربی و اضافه وزن می شود. بنابراین برخی سعی می کنند با استفاده از روش های نوین پزشکی مانند بوتاکس معده و بالون معده به دنبال روش هایی برای کاهش وزن و کاهش پرخوری در مقادیر زیاد باشند.

بوتاکس معده

بوتاکس معده یک روش غیر جراحی است و یکی از جدیدترین تکنیک هایی است که برای کاهش وزن پس از استفاده زیاد از بوتاکس در زمینه لوازم آرایشی استفاده می شود.
هدف بوتاکس کاهش مصرف غذا، احساس سیری سریعتر و کاهش دوره های گرسنگی برای کمک به کاهش وزن است.

بوتاکس معده چگونه تزریق می شود؟

بیمار قبل از عمل تحت بی حسی موضعی قرار دارد. این عمل نیازی به برش از طریق شکم ندارد و از طریق آندوسکوپ پزشکی انجام می شود که از دهان وارد شده و از مری عبور می کند تا زمانی که به معده برسد.
پزشک مکان های تزریق داخل معده را تعیین می کند و تزریق از طریق سوزنی که در انتهای آندوسکوپ قرار دارد انجام می شود و پزشک عضلات دیواره معده را هدف قرار می دهد که باعث هضم غذا به آهستگی می شود.
مقادیر مشخصی از بوتاکس تعیین می شود زیرا تزریق مقادیر بیش از حد بوتاکس منجر به اثرات منفی و فلج عضلات منجر به سو هاضمه می شود.

بالن معده

عمل بالن معده یکی از بهترین روش های لاغری در سرتاسر جهان است و یکی از روش های لاغری غیر جراحی است که طی آن اندازه معده بدون برداشتن بخشی از آن کاهش می یابد. با قرار دادن یک بالون لاستیکی سیلیکونی در داخل معده که با خوردن مقدار کمی غذا به احساس سیری کمک می کند.

نحوه انجام بالون معده

فرد تحت تأثیر یک بیهوشی ساده یا یک آرامبخش ساده قرار دارد که به او کمک می کند تا آرام شود و در حین عمل احساس درد نکند.
فرآیند بالون معده از طریق آندوسکوپ پزشکی انجام می شود که از دهان به معده وارد می شود. آندوسکوپ یک نور و یک دوربین نصب شده در یک انتهای آن دارد که به پزشک کمک می کند تا بالون را هنگام قرار گرفتن در داخل معده ببیند. بالون هنگام قرار دادن کوچک می شود و با کاتتر با محلول نمکی و برخی نقاط از رنگ آبی پر می شود. بالون حاوی دریچه ای است که خود بسته می شود و وقتی بالون پر می شود ، کاتتر خارج می شود و بالون داخل معده می ماند.

نامزدهای عمل بالون معده

بالن معده برای افرادی که می خواهند 10-20 کیلوگرم وزن کم کنند و شاخص توده بدنی آنها 30-40 باشد ، مناسب است.
کسانی که دچار برخی بیمارهای پزشکی هستند باید این عمل را انجام ندهند. فرد برای انجام عمل مشكل معده یا مری مانند عفونت و زخم نداشته باشد.

رژیم بعد از بالون معده

فرد در طی هفته اول در اثر از دست دادن اشتها به دلیل استفراغ و حالت تهوع که پس از عمل ایجاد می شود، وزن زیادی از دست می دهد.
رژیم غذایی پس از روند بالون معده در هفته های اول باید فرد نوشیدن مایعات مانند سوپ، آب میوه های کم قند و نوشیدنی های گیاهی بنوشد. سپس فرد می تواند غذاهای نرم، هضم آسان مانند ماست بدون چربی و میوه های پوره شده بخورد. در طول دوره نصب بالونپ، برای دستیابی به نتایج مثبت باید مواردی را در نظر گرفت، از جمله: غذا را خوب بجوید از نوشابه و نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه خودداری کنید از خوردن غذا قبل از خواب مستقیم خودداری کنید مانند نوشیدن مایعات به مقدار زیاد.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چاقی به یکی از معضل های اذیت کننده در جامعه تبدیل شده است که افراد خیلی زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از افراد با استفاده از ورزش و رژیم لاغری می توانند وزن خودشان را به اندازه دقیق و درست برسانند و اضافه وزن خود را از بین برند.

اما برخی از افراد هم هستند که چاقی مفرط دارند و یا به دلیل بیماری و مسائل دیگری نمی توانند وزن خود را فقط با ورزش و رژیم غذایی پایین بیاورند. یکی از روش هایی که می توان توسط آن چاقی مفرط را درمان کرد، عمل سرپایی لاغری می باشد.

این عمل زمان زیادی نمی برد و بسته به حال بعد از جراحی بیمار دوران نقاهت او پس از چند روز به پایان می رسد و بیمار می تواند به زندگی عادی خودش برگردد.

جراحی سرپایی لاغری بطور خیلی گسترده‌ای در سال های اخیر زیاد شده است. می‌توان گفت در سال ۲۰۰۲ میزان 63 درصد از کل جراحی هایی که انجام شده است، جزو جراحی های سرپایی لاغری بوده است.

انواع عمل سرپایی لاغری

یکی از روش هایی که می توان توسط آن عمل سرپایی لاغری را انجام داد جراحی بای پس معده می باشد که به آن لاپاراسکوپی هم می گویند؛ که دارای دو مرحله است. همچنین یکی از روش های دیگر عمل سرپایی لاغری اسلیو معده نام دارد. این دو روش جزو روش هایی هستند که در بین مردم، دارای طرفداران زیادی می باشند. مطالعات اخیر پزشکان ثابت کرده است که برطرف کردن دیابت، چربی خون و بیماری‌هایی از این قبیل می‌تواند توسط عمل سرپایی لاغری بهبود یابد و بیمار به شرایط عادی برگردد.

روش های مختلف عمل سرپایی لاغری

  1. گاستریک بای‌پس
  2. اسلیم گاسترکتومی یا اسلیو معده
  3. باندینگ یا حلقه معده
  4. لیپوماتیک

بهترین روش عمل سرپایی لاغری مورد آخر یعنی لیپوماتیک می باشد.

گاستریک بای‌پس

بای پس معده جراحی است که با تغییر در نحوه مدیریت غذای مصرفی، به لاغری کمک می کند و غذای اضافی را از معده به روده کوچک منتقل می کند.

بعد از جراحی ، معده شما کوچکتر خواهد شد و با غذای کمتری احساس سیری خواهید کرد.

همچنین تمام غذایی که می خورید توسط معده جذب نمی شود و بدن شما کل کالری غذایی را که می خورید، دریافت نمی کند.

قبل از انجام این جراحی، بیهوشی عمومی خواهید داشت و بدون هیچ دردی جراحی شما انجام می شود.

اسلیم گاسترکتومی

این روش در اصل به عنوان تغییری در روش جراحی می باشد. در اسلیم گاسترکتومی که به جراحی اسلیو معده شناخته شده است، معده به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت اصلی معده که مقدار خیلی کمی غذا داخل آن جای می گیرد به شکل یک موز توسط منگنه های مخصوص درمی‌آید که از داخل آن یک لوله رد می شود. این جراحی معمولاً یکی از بیشترین درصد های استفاده مردم برای لاغری می باشد.

باندینگ یا حلقه معده

یکی از روش های دیگر که می توان توسط آن حجم معده را کاهش داده و باعث لاغری شد باندینگ و حلقه معده است. درباندینگ معده، دورمده یک حلقه از جنس سیلیکون قرار می دهند. قرار داد این حلقه توسط لاپاراسکوپی انجام می‌شود.

پزشک مایعات را توسط تزریق به داخل حلقه و در زیر پوست قرار می دهد و در چندین مرتبه مقداری مایع را از طریق آن به معده تزریق می‌کند و موجب می‌شود که حجم و ظرفیت معده کاهش یابد و فرد با دریافت غذایی کمتر احساس سیری کند.

باندینگ معده باعث کاهش وزن می شود به همین دلیل جزو لاغری های چاقی محسوب می شود. همچنین میزان کاهش وزنی که از این روش به دست می آید بسیار زیاد است.

لیپواتیک

لیپوماتیک یکی از روش های عمل سرپایی لاغری می باشد و روشی است که در آن چربی اضافی برداشته می‌شود و به ناحیه مورد نظری که نیاز به چربی دارد اضافه می‌شود.

لیپوماتیک در در نگاه اول ممکن است برای فرد مانند لیپوساکشن به نظر برسد؛ اما فناوری آن متفاوت است. به این دلیل که لیپوماتیک منجر به آسیب بافتی کمتر، یکنواختی چربی در زیر پوست، ظرافت بیشتر و اثر ماندگار تری می شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر بینی شما پس از عمل جراحی زیبایی بینی طوری است که در تناسب و هماهنگی کامل با صورت و اجزای آن باشد نتیجه عمل شما طبیعی است و گفته می شود شما عمل بینی طبیعی انجام داده اید.

اما اگر هارمونی صورت شما به واسطه شکل و ظاهر بینی پس از عمل به هم ریخته باشد نتیجه عمل شما طبیعی نیست.

چه چیزی باعث می شود که یک عمل بینی طبیعی داشته باشیم؟

ما بیان کردیم که مفهوم جراحی طبیعی بینی هم به دلیل خواسته های بیمار و هم به دلیل خطوط فیزیکی صورت از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. با وجود این، جراحی بینی طبیعی برای هر شخصی امکان پذیر است.

برای داشتن نتایج طبیعی و زیباتر، ابتدا باید یک جراح بینی خوب انتخاب کنید که بتوانید به او اعتماد کنید زیرا تقریبا همه چیز به جراح بستگی دارد.

پس از انتخاب درست جراح، کارهایی که باید برای رسیدن به نتایج طبیعی انجام شود توسط جراح شما و با توجه به انتظارات شما تعیین می شود. مواردی که جراح زیبایی شما برای جراحی یک جراحی خوب و طبیعی به آن توجه خواهد کرد عبارتند از:

سازگاری کامل بینی با ویژگی های صورت

پهن نبودن یا باریک نبودن جلوی بینی

تناسب پل بینی با نوک بینی

و …

همچنین جراح به فاکتورهای زیر که همگی در داشتن عمل بینی طبیعی تاثیرگذار هستند توجه زیادی خواهد کرد تا در نهایت عمل  بینی طبیعی با ظاهری نرمال و هارمونیک باشد.

تقارن

بینی عضوی است که در قسمت میانی صورت قرار دارد. وقتی صورت 3 قسمت مساوی در نظر گرفته شود، بینی که با دو قسمت دیگر حاصل سازگار و متناسب است ، به بینی طبیعی تبدیل می شود.

نسبت طلایی (اندازه مناسب بینی)

در نظر گرفتن نسبت طلایی یا اندازه مناسب بینی نسبت به اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی برای داشتن بینی طبیعی بسیار مهم است. در حقیقت ، مجسمه سازان دوره رنسانس هنگام ایجاد مجسمه های خود از فرمول نسبت طلایی استفاده می کردند. در نقطه ای که امروز به آن رسیده ایم ، نسبت طلایی اهمیت زیادی در جراحی زیبایی بینی پیدا کرده است.

هماهنگی

 از آنجا که بینی یک ساختار 3 بعدی است ، تمام قسمت ها باید با یکدیگر هماهنگ شوند. علاوه بر این، باید متناسب با ویژگی های منحصر به فرد چهره همه افراد باشد.

نمای جلو

 بینی برجسته ترین قسمت صورت است. بنابراین، یکی از شرایطی که برای انجام عمل بینی طبیعی باید رعایت شود، تنظیم صحیح و متناسب ظاهر بینی از نمای جلو است.

عملکرد

 بسیار مهم است که بتوانید با بینی خود به خوبی و بدون دردسر نفس بکشید. تنفس مناسب با بینی برای حفظ سلامتی و حیات ما بسیار مهم است  زیرا هوا را گرم ، مرطوب و فیلتر می کند. با تنفس از بینی می توان اکسیژن بیشتری نسبت به تنفس دهانی گرفت.

اما اگر بعد از عمل نمی توانید به درستی نفس بکشید و یا مشکلی در نفس کشیدن دارید بینی شما دیگر طبیعی نیست و عمل جراحی آن نیز خوب نبوده است.

بهبودی و دوره نقاهت سریعتر

در عمل بینی طبیعی، وقتی تورم پس از عمل فروکش کرد و فرم بینی فیکس شد، فرد هرگز بینی خود را عجیب نخواهد دید. بهبودی افرادی که دارای بینی با پوست ضخیم هستند (بینی گوشتی دارند) ممکن است کمی بیشتر از بینی هایی با پوست نازک (بینی استخوانی) باشد.

بیشتر بخوانید : هزینه عمل زیبایی بینی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عمل بینی بدون جراحی درواقع از بین بردن خطوط و چین و چروک پوستی با بوتاکس و فیلرها است با این تفاوت که در بینی استفاده می شود. طی این روش مواد مایعی تحت عنوان فیلر بینی به زیر پوست بینی تزریق می شود تا موقتا شکل بینی به حالتی که ما دوست داریم تبدیل شود.

تزریق فیلر به بینی چگونه انجام می شود؟

طی این روش یک ماده تزریقی شبیه ژل در زیر پوست شما در مناطقی که می خواهید خطوط یا حجم صاف تری ایجاد کنید، قرار داده می شود. در این روش گاهی از بوتاکس نیز استفاده می شود.

ماده پرکننده در لایه های عمقی پوست قرار می گیرد و قادر است شکل بینی را آنطور که می خواهیم تا نزدیک 3، 4  یا 6 ماه حفظ کند.

  • روش تغییر شکل بینی بدون جراحی بسیار ساده است.
  • شما ابتدا با پزشک مشورت می کنید و تحت معاینه و ارزیابی قرار می گیرید.
  • شما روی تخت دراز می کشید
  • ناحیه بینی بی حس می شود
  • فیلر به محل مورد نظر تزریق می شود.
  • کل مراحل ممکن است بین 15 تا 45 دقیقه طول بکشد

در این روش به کجای بینی تزریق می شود؟

محل تزریق فیلر بینی طی این روش نوک بینی، پل بینی و دو طرف بینی خواهد بود. پس از این نواحی برای اصلاح کامل فرم آن به هر بخشی که لازم باشد تزریق انجام داده می شود.

عوارض عمل بینی بدون جراحی

  • کبودی در محل تزریق
  • تورم
  • جابجایی مواد پرکننده به اطراف ناحیه تزریق
  • حالت تهوع
  • کهیر یا سایر علائم واکنش آلرژیک

مزایای تغییر شکل بینی بدون جراحی

  • بدون اینکه بیهوشی عمومی در کار باشد، تنها با بی حسی موضعی و درد کم انجام می شود.
  • بهبودی بعد از این روش بسیار سریع است.
  • یک روش سرپایی است که دققا بعد از تزریق می توانید بدون بستری به خانه بروید.
  • نتایج آن دائمی نیست وو اگر از شکل ظاهری بینی خود رضایت نداشته باشید بعد از چند ماه تاثیر آن از بین می رود.
  • هزینه عمل بینی بدون جراحی بسیار پایین تر از انجام جراحی رینوپلاستی است.

معایب تغییر شکل بینی بدون جراحی

  • دائمی نیست و برای کسانی که به  دنبال نتیاج دائمی هستند توصیه نمی شود.
  • عوارض جانبی مانند کبودی و تورم دارد
  • احتمال تزریق اشتباه وجود دارد
  • در صورتی که پزشک وارد نباشد امکان آسیب به پوست و بروز خونریزی بالا است
  • چون یک روش نسبتا جدید است اطلاعات زیادی درباره آن وجود ندارد
  • هیچ بیمه ای هزینه آن را پرداخت نمی کند چون صرفا جنبه زیبایی دارد.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

هر زمانی هر نوع نگرانی در مورد دندان‌های شلوغ یا کج، مشکلات نیش (بایت) یا سایر موارد مربوط به تراز دندان‌ها و فک دارید بهتر است به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. اما اگر صاحب فرزند هستید بهتر است از سن 7 سالگی آن ها را برای ارزیابی، پیشگیری یا درمان زودرس به یک کلینیک دندانپزشکی خوب یا نزد متخصص ارتودنسی کودکان ببرید.

دلیل شروع ارزیابی و درمان ارتودنسی کودکان از سن 7 سالگی به این خاطر است که، بیشتر مشکلات جزئی و ظریف مربوط به رشد فک و یا دندان ها حدودا از این سنین آغاز می‌شود. بیشتر بچه‌ها درمان فعال ارتودنسی را بین سنین 9 تا 14 سالگی شروع می‌کنند. ارتودنتیست ها توصیه می‌کنند در حالی که فرزند شما هنوز در حال رشد است، مشکلات دندانی آن ها را اصلاح کنید. زیرا پس از به اتمام رسیدن سن رشد و بالغ شدن آن ها، پروسه های درمانی ارتودنسی ممکن است طولانی تر و پرهزینه تر باشد.

آیا استفاده از بریس ارتودنسی دردناک است؟

نمی‌توان گفت که استفاده از این ابزار دردناک است. بهتر است به جای “درد” از واژه احساس ناراحتی استفاده کنیم. حتی اگر شما به عنوان بزرگسال از این ابزار ارتودنسی استفاده کنید در چند روز ابتدایی ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید، که به مرور زمان اثری از آن باقی نخواهد ماند. به طور مشابه کودکانی که از بریس ها استفاده می‌کنند، ممکن است هنگام نصب و تنظیم بریس، رابر باند و هدگیر و یا هر وسیله جدید دیگری کمی ناراحتی را تجربه و احساس کنند.

کودکان باید چه مدت زمانی از بریس استفاده کنند؟

طول مدت درمان ارتودنسی کودکان متفاوت است و می‌توان گفت که بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد:

  • نوع مشکل موجود در دندان
  • میزان همکاری فرزند شما با ارتودنتیست
  • و رشد فرزند شما
  • اما به طور معمول، اغلب کودکان از 18 تا 36 ماه از بریس استفاده می‌کنند.

کودکان چه مدت باید از رتینر یا نگهدارنده ها استفاده کند؟

هرچند که این کار ممکن است همیشه عملی نشود، اما در حالت ایده آل، کودک شما حتی اگر تنها یک شب در هفته باشد، باید برای همیشه از نگهدارنده یا ریتینر ارتودنسی استفاده کند. دندان نیز درست مانند بقیه اجزای بدن دچار تغییر و تحولاتی می‌شود. اگر کودک شما از استفاده از نگهدارنده خودداری کند، باید منتظر بروز تغییرات جزئی در دندانهای او باشید.

آیا دندانپزشک می‌تواند کار ارتودنسی کودکان را انجام دهد؟ 

بله بسیاری از دندانپزشکان برای برخی از پروسه‌ های ارتودنسی آموزش دیده‌اند. با این وجود آن ها نمیتوانند تمام کارهایی که یک متخصص ارتودنسی انجام میدهد را انجام دهند و برای داشتن درمان های حرفه ای و تخصصی شما در نهایت باید به یک متخصص ارتودنتیست مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1006
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

درمان‌های ارتودنسی می‌توانند تعداد زیادی از مشکلات عدم تراز دندان ها را برطرف کند و حتی از بروز مشکلات سلامتی دیگر در آینده پیشگیری کند. برخی از رایج ترین مشکلات ناصاف بودن دندان ها که یک متخصص ارتودنسی میتواند با دستگاه های مختلف مانند ارتودنسی ثابت و متحرک درمان کند عبارتند از:

کراودینگ دندان ها، که به معنی شلوغی دندان ها و به ریختگی آن ها است و میتواند باعث مشکل در تکلم، مشکل در مسواک زدن و جویدن شود.

ناهماهنگی مربوط به فک های بالا و پایین که میتواند باعث بروز درد در گوش، سر و صورت، مشکلات زیبایی و تداخل در تکلم شود. به این ناهماهنگی ها اصطلاحا مال اکلوژن گفته میشود و شامل اوربایت، آندربایت، کراس بایت، دیپ بایت، جت بایت و ... میشوند.

ایجاد فاصله زیادی و قابل توجه در میان دندان ها.

این متخصصان همچنین می‌توانند از بروز مشکلات، بیماری‌ها و اختلالات زیر که می‌توانند ناشی از مشکلات دندانی باشند پیشگیری کنند:

  • سردرد یا گردن درد؛
  • اختلالات مربوط به خواب؛
  • اختلال مفصل تمپورومندیبولار یا مفصل فکی گیجگاهی؛
  • مشکلات قلبی ناشی از عفونت لثه؛
  • بیماری لثه؛
  • و ... .


:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1054
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی چیست؟ 

ارتودنسی یا (Orthodontic) یک رشته کاملا تخصصی در حوزه دندانپزشکی است. متخصصان دندانپزشکی در این رشته به ترمیم و درمان موقعیت نامناسب دندان ها و فَک می‌پردازند.

متخصص ارتودنسی کیست؟

به دندانپزشک متخصصی که با کمک دستگاه‌های مختلف ارتودنسی به درمان مشکلات عدم‌هماهنگی و عدم تراز دندان‌ها و فَک می‌پردازد، ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی گفته می‌شود

تفاوت دندانپزشک عمومی با متخصص ارتودنسی

همانطور که گفته شد، ارتودنتیست در واقع یک دندانپزشک است. بنابراین تمام کارهایی که یک دندانپزشک عمومی انجام می‌دهد را، یک ارتودنتیست می‌تواند انجام دهد. اما او آموزش‌های تخصصی‌تری را پشت سر گذاشته و یک سرو گردن دانش و مهارت بیشتری در خصوص دندان ها، فک و صورت کسب کرده است. هرچند که محل کار دندانپزشک و متخصص ارتودنسی در واقع کلینیک دندانپزشکی است، اما کلینیک‌ هایشان با هم تفاوت‌هایی زیادی دارد

دندانپزشک در یک کلینیک دندانپزشکی عادی به مراجعان خدمت رسانی می‌کند و اغلب امکانات لازم جهت انجام کارهای تخصصی‌تر را ندارد. اما محل کار یک متخصص ارتودنسی  تخصصی است. و اصطلاحا تحت عنوان کلینیک دندانپزشکی تخصصی یا حتی فوق تخصصی شناخته می‌شود.

انواع دستگاه های ارتودنسی مورد استفاده توسط ارتودنتیست ها

برای منظم و صاف کردن دندان های به هم ریخته و یا دندان هایی که دارای مشکلات عدم هماهنگی دیگری هستند از دستگاه های مختلفی استفاده می‌شود که به مرور زمان دندان ها را صاف می‌کنند. برخی از این دستگاه ها عبارتند از:

  • انواع براکت ها با اجزای سازنده آن ها؛
  • انواع هدگیر؛
  • نگهدارنده های ارتودنسی یا همان ریتینرها؛
  • فضا نگهدارنده ها؛
  • پلیت های بایت؛
  • اکسپندرها یا وسیع کننده های کام؛
  • انواع فنرها؛
  • انواع جداکننده ها؛
  • قفس یا کیج زبانی؛
  • و ... .

فواید ارتودنسی

  • بهبود توانایی جویدن غذا؛
  • بهبود و رفع اختلال در گفتار؛
  • آسانتر شدن مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها؛
  • کاهش حفره دندانی و بیماری پریودنتال؛
  • کاهش دندان قروچه و ساییده شدن دندان های خلفی؛
  • کاهش خطر آسیب دیدگی دندان‌های بیرون زده؛
  • و ... .


:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی ثابت متداولترین نوع تجهیزات ارتودنسی امروزی است که در حال استفاده است.

این نوع ارتودنسی از براکت های کوچکی تشکیل شده است که با یک چسب مخصوص به سطح جلویی دندان ها وصل می شوند.

سپس براکت ها با یک سیم نازک قوس دار به هم متصل می شوند و با حلقه های الاستیک ( گاهی رنگی ) در محل نگه داشته می شوند.

ارتودنسی ثابت با بریس فلزی مرسوم

بریس ها جزء ارتودنسی ثابت هستند به این معنی که برای درمان مشکل ناصاف بودن دندان ها از دستگاه هایی استفاده می کنیم که تا پایان دوره درمان حتما و حتما باید به دندان ها متصل باشند. بریس فلزی یا همان سیم و براکت ارتودنسی در اصطلاح عامه، رایج ترین و مرسوم ترین درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان های کج و ناصاف است. این بریس ها از اجزای مختلفی مثل سیم، براکت، الاستیک ارتودنسی، بند و .... تشکیل شده اند. بریس فلزی برای هر سنی و هر مشکلی مناسب هستند. هزینه ارتودنسی ثابت با بریس ها در مقایسه با سایر درمان ها معمولا کمتر است.

آیا ارتودنسی ثابت برای من مناسب است؟ 

پاسخ این سوال را متخصص ارتودنسی شما در اولین معاینه به شما اعلام می کند.

همچنین او درباره گزینه های درمانی و هزینه ارتودنسی  و مدت درمان به شما توضیحاتی خواهد داد.

امروزه با پیشرفت هایی که به حیطه این درمان وارد شده است ، حتی بزرگسالان نیز می توانند از این درمان بهره بگیرند.

تنها کافی است که شما دارای لثه های سالمی باشید.

درمان ارتودنسی ثابت چقدر زمان می برد؟

بسته به شدت مشکل ارتودنسی و دامنه درمان به طور معمول این ارتودنسی 6 تا 30 ماه طول می کشد.

برای تنظیم و دستکاری این نوع ارتودنسی هر چهار الی هشت هفته قرار ملاقات هایی گذاشته می شود.

پس از اتمام دوره و برداشتن بریس ثابت از دهان شما حالا نوبت به استفاده از نگهدارنده های پلاستیکی می رسد.

این نگهدارنده های متحرک را باید 22 ساعت در شبانه روز استفاده کرد.

پس از طی دوره و مستقر شدن دندان ها در جای جدید خود مدت زمان استفاده از این نگهدارنده های نیز کاهش می یابد.

انواع ارتودنسی ثابت

اکثریت قریب به اتفاق بیماران ارتودنسی به وسیله بریس ثابت درمان می شوند.

در اغلب موارد این لوازم ثابت از نوع فلزی هستند.

امروزه گزینه های دیگری از بریس ها به حیطه این درمان وارد شده اند.

این در حالی است که بریس های ثابت فلزی همچنان بیشترین استفاده را دارند.

بیایید نگاهی به برخی از گزینه های موجود در وسایل ارتودنسی بیندازیم.

  • بریس های ثابت با براکت های فلزی
  • بریس های ثابت با براکت های سرامیکی
  • بریس ثابت دیمون

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا دستگاه ها یا درمان های ارتودنسی وجود دارد که در یک دوره درمانی کوتاه مدت فقط به اصلاح دندان های جلو بپردازد؟ 

بله چنین دستگاه ها و روش های درمانی وجود دارد. شما با کمک این درمان ها میتوانید به مدت 4 تا 6 ماه برخی از مشکلات جزئی و ناصاف بودن دندان های جلویی خود را برطرف کنید. اما به این نکته هم توجه کنید که درمان ارتودنسی که موثر باشد معمولا طولانی است و شاید از 1 تا 3 سال طول کشید. این درمان ها قطعی هستند ولی درمانهای کوتاه مدت ممکن است هم به خوبی جواب دهد و هم قابل بازگشت باشد.

بهترین راه برای اینکه متوجه شوید چه نوع درمانی برای شما مناسب است مراجعه به یک متخصص ارتودنسی خوب است(برای مثال اگر در تهران هستند سعی کنید بهترین متخصص ارتودنسی در تهران را پیدا کنید تا بهترین بریس ها را برای شما نصب کند). او باید شما را از نزدیک ببیند، معاینه کند و بسته به مشکلتان و همچنین مقدار توانایی مالی که دارید بهترین درمان را برای شما انتخاب کند.

چطوری یک متخصص ارتودنسی خوب در تهران پیدا کنم؟

راه های زیادی برای پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی از قبیل اینترنت ، سرچ گوگل، شبکه های اجتماعی، نمونه کارها و... وجود دارد. همچنین حین پیدا کردن چنین متخصصی به موارد زیر هم توجه داشته باشید:

·        تخصص دندانپزشک

·        تجربه او

·        موقعیت جغرافیایی

·        هزینه های درمان و خدمات ارائه شده توسط او

·        نحوه برخورد

·        فضای مطب

·        و ....



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1081
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

انواع مختلف درمان ارتودنسی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان

امروزه برای هر نوع مشکل ارتودنسی ده ها نوع درمان و دستگاه مختلف وجود دارد. اگر میخواهید به زودی دندان های ناصاف و به هم ریخته خود را با ارتودنسی درمان کنید یا اگر تنها درباره درمان های ارتودنسی کنجکاو هستید این مقاله را بخوانید تا شما را با انواع مختلف درمان و مخصوصا بریس ارتودنسی  آشنا کنیم.

ارتودنسی ثابت با بریس فلزی مرسوم 

بریس ها جزء ارتودنسی ثابت هستند به این معنی که برای درمان مشکل ناصاف بودن دندان ها از دستگاه هایی استفاده می کنیم که تا پایان دوره درمان حتما و حتما باید به دندان ها متصل باشند.

ارتودنسی نامرئی با بریس سرامیکی (ارتودنسی سرامیکی)

امروزه بیشتر افرادی که نیاز به اصلاح مشکلات تراز دندان دارند رو به ارتودنسی نامرئی آورده اند. ارتودنسی نامرئی به نوعی درمان گفته میشود که در آن متخصص ارتودنسی از دستگاه هایی استفاده میکنند که در عین اینکه بهترین نتیجه را در بر دارند، یا قابل مشاهده نیستند و یا به سختی میتوان آن ها را دید. به این درمان در اصطلاح عامیانه ارتودنسی شفاف هم گفته میشود. یکی از مهمترین و بهترین دستگاه های ارتودنسی نامرئی بریس سرامیکی است.

ارتودنسی خودتنظیم یا دیمون

ارتودنسی با دیمون تقریبا مشابه ارتودنسی ثابت با بریس های نامرئی است. اما تفاوت های جزئی با هم دارند. ما در درمان با بریس فلزی، معمولا از براکت های تقریبا ثابت استفاده میکنیم اما در دیمون از براکت هایی استفاده میکنیم که اجازه تنظیم و حرکت آزادانه دندان ها بدون اصطکاک را برای ما فراهم میکند. هزینه ارتودنسی دیمون کمی بالاتر از ارتودنسی با بریس فلزی است.

ارتودنسی لینگوال

این دستگاه های ارتودنسی دقیقا مشابه با بریس های فلزی مرسوم هستند. با این تفاوت که ما بریس لینگوال را به پشت دندان ها متصل میکنیم. (بریس معمولی به جلوی دندان وصل میشود). به خاطر اینکه کسی بریس لینگوال را نمی بیند ما به این روش درمان نوعی ارتودنسی نامرئی نیز می گوییم.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1003
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت دندان عبارت است از یک میله یا روکش دندان که با عمل جراحی درون استخوان فک و در زیر لثه‌ها پیچ می‌شود. زمانی که ایمپلنت در دهان قرار داده شد، دندانپزشک شما می‌تواند دندان مصنوعی را بر روی آن قرار دهد.

مزایای کاشت دندان

علاوه بر مزیت اصلی این روش که پر کردن جای خالی دندان است، بهترین نوع ایمپلنت می‌تواند برای حفظ حالت طبیعی چهره، جلوگیری از ناهنجاری‌های استخوانی و شل شدن عضلات که به هنگام نبودن یک دندان اتفاق می‌افتند مورد استفاده قرار گیرد. ایمپلنت دندان یک پایه برای کارگذاری دندان مصنوعی را فراهم می‌کند که کارایی، شکل و احساسی دقیقاً مشابه دندان‌های طبیعی شما خواهد داشت.

کاشت دندان یک روش ایده‌آل برای جایگزینی یک، چند و یا حتی همه‌ی دندان‌هاست. مقاومت و پایداری ایمپلنت به شما این اجازه را می‌دهند تا از غذاهای مورد علاقه‌ی خود لذت برده و ظاهر دندان‌های خود را به زیبایی قبلی بازگردانید.

عوارض کاشت دندان قابل توجه نیست و اگر جراحی عوارض خاصی نداشته باشد، فردای روز عمل می‌توانید در محل کار حاضر شوید. دندانپزشک تمام توصیه‌های مراقبت پس از درمان را به شما اعلام می‌کند.

انواع ایمپلنت دندان

  • ایمپلنت عادی: پراستفاده‌ترین مدل ایمپلنت، سایز عادی یک دندان طبیعی است. از این ایمپلنت می‌توان برای جایگزین کردن یک، دو یا چند دندان به‌طور هم‌زمان استفاده کرد.
  • ایمپلنت‌های ریز و بسیار ریز: ایمپلنت‌های ریز تنها چند میلی‌متر کوچک‌تر از ایمپلنت‌های عادی می‌باشند. این ایمپلنت‌ها به پیچ و مهره‌های کوچک‌تری نیاز داشته و جای کمتری می‌گیرند.
  • پل زدن ثابت: با وجود تفاوت ایمپلنت و پل، پل‌هایی وجود دارند که با کمک ایمپلنت از آن‌ها حمایت می‌شود. این نوع از پل‌ها با کمک ایمپلنت محکم شده و فوق‌العاده محکم و پایدارند.
  • اوردنچر: اوردنچر زمانی استفاده می‌شود که فرد کل دندان‌های خود و یا تمام دندان‌ها در یک فک را از دست ‌داده باشد. در این روش همانند دیگر روش‌ها ایمپلنت به درون استخوان وارد شده و سر آن از لثه‌ها خارج‌ شده و از استخوان‌های زیر خود محافظت می‌کند.
  • حرکت دندان‌ها: زمانی که نیاز باشد تا دندان‌ها به‌ آرامی به اطراف حرکت کرده و یا بالا بیایند، می‌توان از ایمپلنت‌های مخصوصی استفاده کرد که تا حدی به دندان اجازه‌ی حرکت کردن می‌دهند.
  • ایمپلنت‌های موقتی: در برخی از موارد، ایمپلنت‌های بسیار ریز برای حمایت بیشتر از پل‌های موقتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پل در محل کاشت دندان جدید زده می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 955
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اسيد سيتريك يكي از مواد شيميايي ارگانيك با ساختار مولكولي منحصر به فرد است. اسيد سيتريك به عنوان يك افزودني در غذاها مانند ماست، سوسيس، و نوشيدني هاي غير الكلي است .

نقش سيتريك در صنايع غذايي : 

اين به طور گسترده اي در صنايع غذايي به عنوان يك افزودني و نگهدارنده به دليل قيمت مناسب و پايين و سهولت توليد استفاده مي شودا.

اين اسيد براي مصرف توسط تمام نهادهاي نظارتي مهم مواد غذايي بي ضرر اعلام شده است. هنگامي كه به محصولات غذايي و يا نوشيدني اضافه شود، اسيد يك عطر و طعم تيز، ترش كه باعث افزايش اشتها و افزايش فراهم مي كند. شركت هاي خاص از آن براي دادن عطر و طعم “ميوه اي” قابل اعتماد به مواد غذايي خود مانند شيريني و نوشابه ، استفاده مي كنند.

سيتريك در آب نبات ترش و پاستيل به شكل پودر سفيد رنگ فاين ، همچنين به عنوان “نمك ترش” شناخته شده رايج است. برخي از افراد به طور خاص براي تغيير طعم و مزه آن را به مواد غذايي خود اضافه مي كنند.

اسيد سيتريك چگونه ساخته مي شود و از چه چيز هايي توليد ميشود ؟

هر بار كه شما از خوردن ميوه هاي مركبات لذت مي بريد، اسيد سيتريك توليد شده توسط طبيعت را مصرف ميكنيد. بدن شما از آن تامين مي شود زيرا اين اسيد براي توليد انرژي و سالم و فعال ماندن شما، ضروري است.

اسيد سيتريك توليد شده به صورت تجاري به مواد غذايي، نوشيدني ها و محصولات دارويي افزوده مي شود، اما اين نوع اسيد سيتريك از منبع ديگري از قارچ هاي مخمرتهيه شده است.

منابع و توليد اسيد سيتريك :

درختان ليمو و ليمو ها بهترين منبع اسيد سيتريك هستند و به دنبال آن ميوه هاي ديگر مركبات و توت فرنگي مي باشند. تا اوايل دهه ۱۹۰۰،  ۹۰ درصد از اسيد سيتريك جهان در ايتاليا موجود بوده كه توليد كنندگان آن را از ميوه هاي تازه مي گرفتند.

سپس محققان كشف كردند كه قارچ ها در طي فرايندي اسيد سيتريك توليد ميكنند و اين فرايند محصول بيشتري با هزينه اي پايين تر را به همراه داشته است.

انواع مخمرها و كپك ها اين اسيد را تشكيل مي دهند، اما Aspergillus niger ، يك كپك كه متعلق به خانواده پني سيلين است، براي توليد در مقياس بزرگ استفاده ميشود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 918
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شاخص توده بدنی یا BMI از تقسیم وزن (کیلوگرم) به مربع قد (متر) به دست می آید. BMI به صورت مستقیم میزان چربی های بدن را اندازه گیری نمی کند بلکه میزان بافت چربی بدن را در مقایسه با بافت های استخوان و عضله به دست می دهد. نتیجه آن مشخص می کند که فرد چاق، دارای اضافه وزن، نرمال و یا بسیار لاغر می باشد و آیا نیاز به جراحی لاغری است؟

( قد به توان 2/ وزن به کیلوگرم)

به عنوان مثال باتوجه به این فرمول، وزن مناسب برای قد ۱۶۳بین ۵۳ تا ۶۳ کیلوگرم می باشد.

 آیا بالا بودن BMI می تواند برای سلامتی خطرناک باشد؟

بالا بودن BMI بدن ممکن است نشانه ی بالا بودن میزان چربی های موجود در بدن باشد. اما قادر به محاسبه اضافه وزن و یا سلامت فرد نخواهد بود.

برای بررسی اینکه آیا بالا بودن BMI می تواند سلامت فرد را تهدید کند یا خیر باید به پزشک مراجعه کرد..

شاخص توده بدنی BMI مناسب در بزرگسالان

طبق گفته سازمان سلامت جهانی(WHO) شاخص توده بدنی مناسب برای بزرگسالان بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۵ تعیین شده است.

افرادی که از BMI 25 تا ۲۹.۹ برخوردار هستند دارای اضافه وزن بوده وافرادی که BMI آنها بالاتر از ۳۰ باشد، جزء افراد چاق به حساب می آیند. افرادی که دارای BMI 40 به بالا هستند، از چاقی مفرط رنج می برند. شاخص توده بدنی خانمها و آقایان به همین صورت محاسبه شده و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. علاوه بر این سن فرد نیز در این اندازه گیری هیچ تاثیری نخواهد داشت.

شاخص توده بدنی BMI مناسب در کودکان و نوجوانان

در کودکان و نوجوانان شاخص توده بدنی مناسب بستگی به سن و جنسیت آنها دارد و طبیعی است که در سنین مختلف، کودکان شاخص توده بدنی متفاوتی داشته باشند. پزشکان و متخصصان نمی توانند به درستی کودکان را بر اساس شاخص توده بدنی دسته بندی کنند زیرا:

BMI آنها با هر ماه رشد تغییر می کند.

نوع بدن دختران و پسران با یکدیگر متفاوت است.

BMI با رشد قد کودکان تغییر خواهد کرد.

به طور کلی محاسبه BMI کودکان و نوجوانان به همان روش بزرگسالان محاسبه می شود با این تفاوت که تفسیر عدد نهایی آن با توجه به جدول BMI که بر اساس جنسیت و سن طراحی شده است، قرار می گیرد. سپس مشخص می شود که آیا چاقی برای سلامت کودک خطر محسوب می شود یا خیر؟



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در تمام دنیا مادران و پدرانی که به سلامتی کودک خود مخصوصا سلامتی دهان و دندانش اهمیت میدهند در سن 7 سالگی او را به نزد بهترین متخصص ارتودنسی کودکان میبرند. اما اینکه چرا باید در چنین سنی کودک دلبندتان را به مطب چنین متخصصی ببرید و اینکه چرا در تمام دنیا این موضوع تا این حد مهم است مساله ای است که حتما باید در این مقاله بخوانید تا پی به آن ببرید.

این قانون در همه دنیا وجود داره!

در تمام دنیا درمان ارتودنسی کودکان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اغلب والدین میدانند که باید برای درمان مشکلات ارتودنسی کودکانشان اقدام کنند. اما برخی از آن ها نمیدانند که دقیقا در چه سنی و از کی باید فرزند خود را به نزد متخصص ارتودنسی ببرند. همه انجمن های ارتودنسی بر این باورند که کودکان را باید از سن 7 سالگی به مطب متخصص ارتودنسی برد. این را ما نمیگوییم، بلکه تمام مراجع دندانپزشکی در دنیا میگویند.

شاید با خودتان فکر کنید “حالا چرا 7 سالگی؟ 7 سالگی یکمی زود نیست؟

بله شاید زود باشد. اما در واقع 7 سالگی بهترین زمان برای همه چیز است! هر چه زودتر کودک خود را به مطب ارتودنسی ببرید بهتر است. حتی اگر فرزند 7 ساله شما ظاهرا هیچ مشکلی نداشته باشد و هنوز دندان های دائمی اش به طور کامل در نیامده باشد باز هم بهتر است از 7 سالگی او را به مطب ارتودنتیست ببرید. چرا؟ به صورت خیلی خلاصه به دو دلیل زیر:

اول اینکه متخصص ارتودنسی کودک شما را ارزیابی میکند، الگوی رشد دندان های دائمی او را پیش بینی میکند و اگر مشکلی برای او در آینده پیش بیاید حتما از الان برایش برنامه ریزی میکند. که با بهترین روش و در کمترین زمان آن را درمان کند. ما به این اقدامات در حوزه ارتودنسی کودکان، ارتودنسی پیشگیرانه یا پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در آینده میگوییم.

و دوم اینکه اگر کودک 7 ساله شما مشکلی هرچند کوچک داشته باشد، متخصص از الان به درمان آن مشکل بپردازد تا بعدها هزینه ارتودنسی کودکان و رفت و آمد به مطب دندانپزشکی کم شود.

متخصص ارتودنسی کودکان برای کودک 7 ساله شما چه کاری میتونه انجام بده؟

1. ارتودنسی پیشگیرانه: پیش بینی مشکلات ارتودنسی کودکان و پیشگیری از آن ها

2. درمان مشکلات ارتودنسی کودکان



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()